Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z prądnicą przy traktorku

pola69 10 Lip 2009 20:32 5265 35
  • #1 10 Lip 2009 20:32
    pola69
    Poziom 9  

    witam mam problem z ładowaniem akumulatora a dokładnie w ogóle nie mam ładowania
    kupiłem niedawno samoróbka problem z prądnicą przy traktorku
    i zmontowałem od nowa całą elektrykę ponieważ nic tam nie działało. Ale jak go kupowałem to facet sprawdzał miernikiem ładowanie i było no a teraz go niema i jeszcze jedna uwaga wyście z akumulatora + było na masę a - szedł na stacyjkę.
    ja po wymianie kabli i zmontowaniu całej konsoli podłączyłem - na masę myślą że tak ma być no a teraz mi nie działa prądnica co się stało proszę o pomoc jak podłączyć tę prądnicę jest to prądnica polska i regulator też jest polski
    problem z prądnicą przy traktorku problem z prądnicą przy traktorku

    no a to jest ten regulator problem z prądnicą przy traktorku problem z prądnicą przy traktorku

    0 29
  • #2 10 Lip 2009 20:57
    adam 660
    Poziom 15  

    Były prądnice które miały + na mase (chyba do C-330) Zmień tak jak było ( + na mase a minus na instalacje), jeśli nie pomoże to proponuje założyc alternator od fiata 125,lub poloneza cena na złomie przystępna a ładowanie pewniejsze.

    0
  • #3 10 Lip 2009 21:16
    pola69
    Poziom 9  

    mogę zmienić to na tak jak było tylko że ja nie mogę sobie poradzić teraz z podłączeniem tych kabli od tej prądnicy do tego regulatora no a potem do akumulatora ponieważ w ogóle się na tym nie znam po prostu ominąłem kilka lekcji w szkole

    z prądnicy wychodzą 3
    a do akumulatora trzeba dwa no i klapa
    a pomiędzy jeszcze ten nieszczęsny regulator

    0
  • #4 10 Lip 2009 21:20
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Witam , podepnij kabel jednym końcem pod 19 na reglerze a drugim pod grubą śrubę na rozruszniku czyli "-" akku" jeśli polaryzacja była "+" na masie to zrób tak jak było.

    0
  • #5 10 Lip 2009 21:39
    pola69
    Poziom 9  

    to znaczy ze wyjście z regulatora 19 podpinam na rozrusznik czyli na + do aku
    a pozostałe wyjścia z reg. czyli 18 i 16 podpinam na prądnice tak czy się mylę.
    a co dokładnie z tą polaryzacją bo rozrusznik mi działa, czy aku podepnę ''+'' na masę czy ''-'' na masę, działa poprawnie więc jest'' -'' na masie

    0
  • #6 10 Lip 2009 22:00
    wpsowa692
    Poziom 24  

    rozrusznikowi to obojętne ale jak masz prądnicę i regler od ciapka to daj "+" na masę a resztę podepnij tak jak piszesz kontrolkę podepnij jednym końcem pod 16 na reglerze a drugim końcem pod 15 na stacyjce.

    0
  • #7 11 Lip 2009 12:43
    pola69
    Poziom 9  

    ok po próbowałem dzisiaj od rana siedzę przy nim no ale jest kiepsko jedyne 3.40 v o 10 za mało co się dzieje. a no i sprawdzałem z zamianą biegunowości dawałem "-"na masę i "+" na masę nie działa tak jak powinno

    wy. 16 prąd - wej 16 reg
    wy. 18 prąd - wej 18 reg
    "-" prąd - masa traktorka
    wy.19 reg- śruba na rozruszniku "+"lub"-" w zależności jak podepnę aku.
    co jest źle lub co jest zepsute
    pomocy bo mi włosy wypadają od tego

    a i czy ta kontrolka ładowania musi być podpięta na wy.16reg i na 15 stacyjki czy to coś daje jeśli chodzi o ładowanie czy tylko wskazuje przypuszczalne ładowanie

    Dodano po 1 [godziny] 48 [minuty]:

    wpsowa692 napisał:
    rozrusznikowi to obojętne ale jak masz prądnicę i regler od ciapka to daj "+" na masę a resztę podepnij tak jak piszesz kontrolkę podepnij jednym końcem pod 16 na reglerze a drugim końcem pod 15 na stacyjce.



    tak zrobiłem podpiąłem kontrolkę do zacisku reg.16 i do 15 stacyjki no i świeci mi cały czas nawet jak traktorek nie pracuje raczej tak nie ma być prawda czy się mylę wydaje mi się to trochę bez sensu :cry: ona powinna się zaświecić dopiero po osiągnięciu magicznych 12v dla ładowania

    0
  • #8 11 Lip 2009 13:54
    skorpion1272
    Poziom 18  

    Kontrolka powinna się świecić gdy silnik jest zgaszony i gdy pracuje na małych obrotach i prądnica nie ładuje a nie wtedy gdy ładuje. A może poprzez zmianę biegunowości akumulatorów prądnica uległa uszkodzeniu i przez to świeci się cały czas ta kontrolka.

    0
  • #9 11 Lip 2009 14:06
    pola69
    Poziom 9  

    skorpion1272 napisał:
    Kontrolka powinna się świecić gdy silnik jest zgaszony i gdy pracuje na małych obrotach i prądnica nie ładuje a nie wtedy gdy ładuje. A może poprzez zmianę biegunowości akumulatorów prądnica uległa uszkodzeniu i przez to świeci się cały czas ta kontrolka.


    aha no chyba że tak no to popróbuję jeszcze z tą kontrolką czy gaśnie jak dodam więcej gazu jeśli nie będzie działało to zainwestuję w alternator. dzięki za wskazówki

    0
  • #10 11 Lip 2009 15:42
    viper555
    spec od auto-elektro

    Być może po zmianie polaryzacji prądnica ma problem z przemagnesowaniem , więc wystarczy zapalić ciągnik i na lekkim gazie w regulatorze napięcia nacisnąć pojedynczy styk i na moment przytrzymać a następnie puścić jeżeli wszystko jest dobre to regulator będzie trzymał kontrolka zgaśnie a prądnica będzie ładowała.P

    0
  • #11 11 Lip 2009 19:01
    ZGG
    Poziom 27  

    Człowieku poszukaj gdziekolwiek np; na złomie alternator z zachodniego samochodu. Dopasuj go sobie . I spokój. Alternator ma w sobie regulator. Wychodzą z niego 2 zaciski , jeden gruba śruba.Podłączasz do plusa akumulatora. Lub rozrusznika jeżeli jest .Drugie mniejsze wyjście cienka śróbka. lub mała wsuwka, podłączasz poprzez żaróweczkę kontrolę ładowania również do +, ale za stacyjką żeby po wyłączeniu kluczyka lampka zgasła i spokój. Koszt takiego alt; to 30 -50 złote.

    0
  • #12 12 Lip 2009 15:06
    pola69
    Poziom 9  

    viper555 napisał:
    Być może po zmianie polaryzacji prądnica ma problem z przemagnesowaniem , więc wystarczy zapalić ciągnik i na lekkim gazie w regulatorze napięcia nacisnąć pojedynczy styk i na moment przytrzymać a następnie puścić jeżeli wszystko jest dobre to regulator będzie trzymał kontrolka zgaśnie a prądnica będzie ładowała.P


    ok tak zrobię tylko gdybyś mógł mi powiedzieć który ze styków mam zewrzeć będę wdzięczny problem z prądnicą przy traktorku

    Dodano po 8 [minuty]:

    wiadomość do ZGG jeśli mi się nie uda tego zrobić w poniedziałek to rezygnuję z prądnicy i jadę po alternator. No ale jeśli czytałeś od początku posta to ta prądnica działała przed moim remontem okablowania w traktorku a jak rozpinałem kable od niej to sobie nie popatrzyłem jak była podłączona i teraz mam problem, ale sie tak szybko nie poddaję traktorek remontowałem przez 3 miesiące

    0
  • #13 12 Lip 2009 15:54
    viper555
    spec od auto-elektro

    Zwierasz styk 3.P

    0
  • #14 12 Lip 2009 18:30
    pola69
    Poziom 9  

    ok dzięki wielkie za pomoc odpisze w pon. wieczorem jak będzie coś z tego

    0
  • #15 12 Lip 2009 20:38
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Kolego Pola jak już będziesz rzeźbił to przeczyść papierkiem ściernym (tylko ostrożnie żeby nie poprzestawiać zwór)styki 1 i 3 a potem przemyj benzynką gdy już uda Ci się znaleźć ładowanie to załóż pokrywkę na regler bo patrzeć nie mogę na tą rdze.Do kol. ZGG zgadzam się że altek jest lepszy ale w ten sposób kol.Pola czegoś się nauczy z historii techniki bo jak tak dalej pójdzie to prądnice,gaźniki,klasyczne platyny i inne pierdółki będziemy oglądać w muzeum.

    0
  • #16 13 Lip 2009 18:58
    pola69
    Poziom 9  

    witam idę właśnie majsterkować zobaczymy co z tego wyjdzie a i kolego wpsowa692 wiem że jest troszkę rdzy no ale to jeszcze do niedawna nie był mój traktorek gdybyś go zobaczył jeszcze 4 miesiące temu jak on wyglądał byś nie uwierzył [stał gdzieś tak cały zardzewiały pod drzewkiem z wielką sofa do siedzenia małymi tylnymi kółeczkami bez błotników z kierownicą z lewej strony z lewarkiem zmiany biegów pod sofą bez świateł no i nie wiem co jeszcze w nim nie działało , a kupiłem go dlatego że ma nowy silnik 18] no ale dzięki za wsparcie z tą prądnicą.
    Ok idę pracować wieczorem napisz co i jak.

    Dodano po 44 [minuty]:

    no to na dzisiaj panowie koniec pracy zwarłem styk no i fyk ugotowałem kable na amen

    0
  • #17 13 Lip 2009 20:07
    viper555
    spec od auto-elektro

    I wszystko jasne dlaczego nie ładowała albo coś źle podłączyłeś albo prądnica ma zwarcie.P

    0
  • #18 13 Lip 2009 20:19
    pola69
    Poziom 9  

    no ale co mogłem poknocić podłączyłem tak jak mi kazaliście.
    było ładowanie ale małe no i wyłączyłem traktorek i zwarłem styk 3.P no i się zaświeciło wszystko hihihi ale miałem ubaw nawet nie wiecie najlepsze było to że momentalnie nic nie widziałem tak się kopciło że ledwo traktorek było widać (':black:') i nie miałem jak odłączyć styku z powrotem i czekałem aż się wszystko spali hihihihi ok a teraz czas na piwko po pracy :smoke: posiedzę jeszcze przy nim i popatrzę może coś wymyślę hey

    0
  • #19 13 Lip 2009 20:26
    viper555
    spec od auto-elektro

    To gadaj od razu co zrobiłeś , nie wolno zwierać tego styku jak ciągnik nie pracuje.P

    0
  • #20 14 Lip 2009 16:50
    pola69
    Poziom 9  

    najpierw to zrobiłem jak pracował to też fukło to sobie myślę o hoo no i go wyłączyłem to zrobił to samo tylko tym razem już nie zdążyłem odłączyć styku bo przyspawało za bardzo hihihi a później to już nic nie widziałem taka była zadymka

    0
  • #21 14 Lip 2009 22:59
    wpsowa692
    Poziom 24  

    To pewnie założysz altek regler zchajczony:cry: Chyba źle podpiołeś kable na prądnicy.

    0
  • #22 15 Lip 2009 20:39
    pola69
    Poziom 9  

    nie no nie
    podpiąłem dobrze tak jak mówiliście 10 do 16 , 18 do 18 no i masa do masy no i co ma być źle???

    0
  • #23 15 Lip 2009 21:15
    viper555
    spec od auto-elektro

    pola69 napisał:
    nie no nie
    podpiąłem dobrze tak jak mówiliście 10 do 16 , 18 do 18 no i masa do masy no i co ma być źle???

    Nie wiem czy pomyliłeś się w pisaniu czy w podłączeniu bo 10 to masa wiec efekt jest.P

    0
  • #24 15 Lip 2009 21:20
    szczepanstjepan
    Poziom 20  

    Nie miałeś ładowania bo masz napęd prądnicy od wałka rozrządu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Za małe obroty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Koło pasowe na wałku musiałbyś mieć ogromne żeby mieć ładowanie. Moja prądnica u s-15 zaczyna ładować od ok 500 rpm. Jak włączę światła i odpalam to po uzyskaniu tych 500 rpm światła jaśnieją.

    0
  • #25 16 Lip 2009 21:29
    pola69
    Poziom 9  

    nie nie pomyliłem się tam na prądnicy jest 10 i 18 a na reglu jest 16 i 18 wcześniej myślałem za na prądnicy jest też 16 i 18 ale po uprzednim oczyszczeniu okazało się że jest to 10 i 18 no to jak to mam podpiąć

    0
  • #26 16 Lip 2009 22:19
    viper555
    spec od auto-elektro

    A masz jeszcze co podłączać jak wszystko zgorało. Przecież widzisz że na prądnicy 18 ma izolator więc idzie do regulatora a 10 jest bezpośrednio przykręcona do obudowy więc to masa.P

    0
  • #27 16 Lip 2009 22:42
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Podejrzewam że prądnica ocalała,regler na pewno się poddał więc nie wiem czy jest sens go kupować chyba że masz jakiś na podmiankę.
    16 to odizolowana szczotka ( śrubka M6 na płaski wkrętak)
    18 to wzbudzenie prądnicy (odizolowana śrubka M5 na klucz 8mm)
    10 to MASA (śrubka M5 na klucz 8mm)
    Ps.kol.Pola Tobie tak idzie podpięcie prądnicy jak mi wklejanie zdjęć na elkę za ch.... nie mogę się nauczyć.:cry::cry:

    0
  • #28 17 Lip 2009 17:10
    pola69
    Poziom 9  

    no teraz zaczynam powoli się uszyć jeśli chodzi o prądnice no ale biorąc pod uwagę to że się wszystko zfurało postanowiłem zainwestować w alternator to już kiedyś podłączałem więc chyba ma być tak chcę się upewnić aby nie poszły moje pieniądze z chmurka dymu
    problem z prądnicą przy traktorku
    więc ja myślę tak a jeśli się mylę proszę o poprawienie bo sobie włosy z głowy powyrywam jeśli tym razem puszczę coś z dymem
    B+ odizolowany idzie na+ aku
    B- nieodizolowany idzie na masę traktorka
    a do D+ podpinamy na przykład + z zacisku stacyjki to jest 15 który jest włączony po włożeniu kluczyka

    no to ja tak myślę

    0
  • #29 17 Lip 2009 17:35
    Kazimierz
    Poziom 13  

    D+ do plusa po stacyjce ele przez kontrolkę(żaróweczkę) ładowania.

    0
  • #30 17 Lip 2009 19:19
    pola69
    Poziom 9  

    panowie mam ładowanie 13,20V
    tylko teraz sie jeszcze zapytam o taka sprawę alternatorek chodzi w odwrotną stronę niż ma wiatraczek na szajbie więc nie zasysa powietrza do środka
    to jedna sprawa, a druga to to czy może tak chodzić, bo z powietrzem sobie poradzę.

    a trzecia to czy trzeba zastosować coś jeszcze do pomiędzy alternator a akumulator nie będzie mi go przeładowywać czy może zaistnieć takie zjawisko ?

    0
  Szukaj w 5mln produktów