Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

lampa UV bakteriobójcza do wody 30W świetlówka

10 Lip 2009 21:59 5614 11
  • Poziom 2  
    witam
    kupiłem ostatnio używaną lampę UV. Jak pisał sprzedający brakuje kroćca i zapłonnika, nie ma także żadnej wtyczki tylko ucięty kabel. Przesyłam fotki i prosiłbym o pomoc, jeśli ktoś wie, jak i co należy podłączyć do tego czterożyłowego ucietego kabla

lampa

jedna strona lampy

druga strona lampy z uciętym kablem

lampa świetlówka dwustronnie zasilana, czyli z jednego końca idą 2 kable następnie z drugiego końca 2 kable i łączą się dając właśnie te cztery żyły I tu właśnie pojawia się problem jak je dalej połączyć?

Dodano po 8 [minuty]:

Chciałem tylko dodać, że jestem kompletnie zielony w elektronice;( Byłbym wdzięczny jakby ktoś pomógł mi jakims schematem i ewentualnie radą jaki zapłonnik może być

pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Możesz zastosować dowolny dławik (balast) kupiony w sklepie elektrycznym i zapłonnik (starter). Sprzedawca poda co trzeba, jeśli powiesz jakiej mocy i na jakie napięcie jest świetlówka. Możesz kupić wersję elektroniczną. To większy wydatek, ale na takim zasilaczu zwykle jest schemat podłączenia. Na zapłonnikach i dławikach podana jest moc świetlówki - to gdybyś kupował w samoobsługowym.
  • Poziom 2  
    dziękuje bardzo za pomoc. przeglądałem forum i natrafiłem na podobny schemat ale był tam jeszce filtr RFI? czy on także ma być w tym moim schemacie? "Filtr nie jest konieczny do działania takiej lampy, ale jest wskazany ze względu na generowane przez lampy wyładowcze zakłócenia" - czy to prawda?

Dodano po 26 [minuty]:

I rozumiem, że jak zastosuję układ elektroniczny to nie bedę musiał kupować oddzielnie dławika?
  • Poziom 26  
    Jeśli filtr zastosujesz, to ograniczysz kilka naprawdę potężnych impulsów zakłóceń podczas startu lampy.