Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Truck 1,6. Brak prądu na cewkach i pompie paliwa

10 Lip 2009 22:26 4253 5
  • Poziom 10  
    Nie miał chłop kłopotu, kupił sobie Trucka 1,6 IM + LPG i od pięciu dni walczę z elektryką.
    Po zakupie samochodu jadąc nim do domu zatrzymałem się na stacji benzynowej, więc zgasiłem silnik. Po zatankowaniu, nie odpalił, rozrusznik nie kręcił, w momencie uruchamiania przygasały kontrolki na desce. Po spięciu na krótko kręcił, lecz automat nie wrzucał bendiksu. Zapalił na pych. Po przejechaniu 10 km zgasł na drodze, na amen, nie pomagało pchanie i ciąganie na smyczy.
    Po sholowaniu do domu, wyjąłem rozrusznik i po sprawdzeniu do warsztatu, do tulejowania. Po naprawie, rozrusznik chodzi jak burza, lecz silnik nie zapala. Zacząłem szukać przyczyny. Okazało się, że nie ma iskry (brak zasilenia modułu i cewek zapłonowych) i nie chodzi pompa paliwa, oraz brak jest prądu na cewce elektrozaworu gazu po przełączeniu na gaz.
    Z zaprzyjaźnionego, „Polmozbytu” pożyczyłem nowe cewki zapłonowe (z modułem), po sprawdzeniu na tych nowych dalej nic, podmieniłem „komputer” (ten za skrytką w kabinie), dalej nic. Po sprawdzeniu bezpieczników, i przekaźników wygląda, że do jednego przekaźnika pompy paliwa (2 szt za skrytką) dochodzi prąd na cewkę przekaźnika, lecz nie ma prądu roboczego. Na drugim przekaźniku brak jest zupełnie prądu. Pompa paliwa sprawna, (chodzi po podaniu plusa). Stacyjka wraz z przyległościami również sprawna.
    Po tych pięciu dniach zgłupiałem zupełnie, i już nie wiem gdzie mam szukać.
    Może spotkaliście się z taką awarią, i moglibyście mnie ukierunkować.
    Dzięki z góry.
    Paweł
  • Poziom 42  
    Gdybyś jescze nam wyjaśnił czym się różni prąd od prądu roboczego, to bylibyśmy w domu.
  • Poziom 28  
    Jeżeli masz za schowkiem cztery bezpieczniki to po włączeniu zapłonu powinieneś mieć zasilanie na wszystkich, bez włączania na trzech tam gdzie dochodzą czerwone przewody.Ze schematu wynika że przewód zasilający te bezpieczniki wychodzi z 30 alternatora, a ten jeden czarny ze stacyjki.
  • Poziom 10  
    emeryt2 napisał:
    Gdybyś jeszcze nam wyjaśnił czym się różni prąd od prądu roboczego, to bylibyśmy w domu.

    Roboczy to prąd wchodzący i wychodzący ze styków przekaźnika na odbiornik w tym przypadku pompę paliwa, a po słowie "prąd" połknąłem słowo sterujący, ten który zasila cewkę przekaźnika. Tak odróżniamy te prądy w instalacji autokarowej, to raczej gwara kierowców autokarów.

    rico37p napisał:
    Jeżeli masz za schowkiem cztery bezpieczniki to po włączeniu zapłonu powinieneś mieć zasilanie na wszystkich, bez włączania na trzech tam gdzie dochodzą czerwone przewody. Ze schematu wynika że przewód zasilający te bezpieczniki wychodzi z 30 alternatora, a ten jeden czarny ze stacyjki.


    Wróciłem z trasy i zaraz lecę na parking to sprawdzić. I napiszę o wynikach.
    Na razie Dzięki Wielkie

    Dopisane o godz. 20.30
    Sprawdziłem, wygląda że wszystkie czerwone (3 szt) to masa. Podłączone są do kabla masowego za akumulatorem, tego co idzie na karoserię.
    TUTAJ są fotki skrzynki z przekaźnikami i bezpiecznikami oraz schemat tych połączeń (po kliknięciu w fotkę otworzy się pełen rozmiar).
    W momencie włączenia stacyjki pokazuje mi się prąd jedynie na czerwono czarnym przewodzie na bezpieczniku (trzeci licząc na rysunku od lewej), (po wyjęciu bezpiecznika na czarnym go nie ma), oraz jest na styku 30 i 86 przekaźnika II, (bez względu czy bezpiecznik trzeci jest, czy go nie ma). Po wyłączeniu stacyjki brak prądu, nie ma go na żadnym styku, na tym elemencie. Jednym słowem porąbana ta instalacja, i tylko nie wiem czy to fabryka, czy poprzedni właściciel coś kombinował, ale samochód z tymi połączeniami jechał, i miał się dobrze, dopóki nie zdechł.
  • Poziom 10  
    Iskrę mam, padł jeden z dwóch przekaźników. Tyle tylko że nadal brak prądu na stykach drugiego przekaźnika to ten zmostkowany kabel między przekaźnikami (styki 87a na II przekaźniku na styk 86 na I przekaźniku)

    Polonez Truck 1,6. Brak prądu na cewkach i pompie paliwa

    Poza tym wszystkim mam i inny problem i nie wiem czy nie mają ze sobą czegoś wspólnego. Szukając na Forum podobnego problemu znalazłem go TUTAJ i tam go opisałem. Wysłany:17 Lip 2009 23:03
    Może te dwie usterki, mają coś wspólnego, jetem po tygodniu podchodów z tą elektryką lekka ogłupiały.

    Pozdrawiam i dziękuję z góry za udzieloną pomoc.
    Paweł
  • Poziom 15  
    z tego co napisałeś to propnuje ci sprawdzić masę na komputerze to jest odrębny temat. Sprawdź to na moje to bedzie przyczną