Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

APC Smart UPS 5000 RM problem po wymianie baterii?

yaCHim 11 Lip 2009 15:42 4875 1
  • #1 11 Lip 2009 15:42
    yaCHim
    Poziom 9  

    Witam.
    Mój UPS to dokładnie SU5000R5IBX120.

    Tutaj będzie cześć opisowa:
    Jakiś czas temu UPS zasygnalizował odpowiednia kontrolka, ze należy wymienić AKU.
    Trochę z tym zwlekałem lecz w budynku wykonywane były jakieś prace konserwacyjne i niestety z braku zasilania UPS padł. Po przywróceniu zasilania i włączeniu go - znikła kontrolka sygnalizująca wymianę baterii natomiast zaczęły mrugać kontrolki poziomu naładowania.
    Zakupiłem wiec moduł wymienny RBC12 i zgodnie z procedura wymieniłem.
    Naładowałem baterie na 100% po czym wykonałem self-test (taka była instrukcja na dołączonym do owego wymiennego modułu) lecz nadal nic - diody mrugały.
    Skontaktowałem się z APC i dostałem następujące info:
    Ponadto zalecam proces tzw. ręcznej kalibracji baterii, który w tym wypadku proszę przeprowadzić dwukrotnie.

    Cytat:
    "Kalibracja baterii (Runtime Calibration).
    Jest to ręczna procedura i nie powinna być mylona z kalibracja wykonywana przez program PowerChute plus. Baterie wewnątrz Smart-UPS są kontrolowane przez mikroprocesor w UPS. Czasami konieczne jest, aby zresetować ten mikroprocesor, zwłaszcza po zainstalowaniu nowych baterii.

    Przed wykonaniem kalibracji należy baterie naładować w 100%.
    Zatrzymaj działanie programu PowerChute plus i odłącz kabel szeregowy. Do UPS musi być podłączone co najmniej 30% obciążenia w trakcie tej procedury, ale ten proces spowoduje ze UPS odetnie zasilanie i ograniczy jego zbyt. Dlatego podłącz nie-krytyczne obciążenie do UPS (np. lampę, monitor), a następnie przełącz UPS na zasilanie z baterii poprzez odłączenie go od zasilania sieciowego.

    Pozwól urządzeniu, aby działało na baterii aż wyłączy się zupełnie. Upewnij się, ze 30% obciążenia jest podłączone! Podłącz UPS z powrotem do gniazdka elektrycznego i pozostaw do naładowania (urządzenie naładuje się szybciej jeżeli będzie wyłączone, a urządzenia na wyjściu będą odłączone)."


    Niestety, po wykonaniu tej procedury dwukrotnie nadal kontrolki mrugają.
    Skontaktowałem się ponownie z APC i otrzymałem informacje, ze konieczna będzie wizyta serwisowa.
    Zacząłem wiec trochę grzebać w necie i na tym forum znalazłem wiele pomocnych informacji...
    Między innymi jak pewne parametry podejrzeć (terminal, programik upsdiag).

    Przewertowałem jednak dosłownie wszystkie wątki w których mowa o kalibracji i zmianie rejestru 0 w trybie PROG lecz nie znalazłem żadnego wątku o możliwych problemach z wejściem w tryb PROG.
    Wykonuje następujące czynności:
    1. Loguje sie HyperTerminalem z odpowiednimi parametrami 2400,8,N,1 Xon/Xoff
    2. Wykonuje polecenie Y - otrzymuje odpowiedz SM
    3. Wykonuje polecenie 1-1 (odstępy czasu stosowałem dosłownie wszystkie możliwe od 0,5s do >5 s) ale ani razu nie udało mi się otrzymać odpowiedzi PROG.

    Czy możliwe jest, żeby przy Smarcie 5000 procedura była inna, lub tez interwal czasu, po którym należy wprowadzić jedynki był różny ?

    Update:
    Sprawdzilem na drugim UPSie (SmartUPS 3000) i bez problemu moge wejsc w tryb PROG wiec to musi byc problem sprzetowy ? A moze chodzi o karte sieciowa, ktora moze "blokowac" dostep do terminala ?

    Hilfe please.
    Poprawiłem TONI_2003

    0 1
  • #2 13 Lip 2009 11:47
    yaCHim
    Poziom 9  

    Rozwiazaniem problemu z wejsciem w tryb PROG okazalo sie wyjecie karty Web/SNMP!

    0