Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiesta 1.4i 94 faluja wolne obroty - gaśnie

bmantaj 11 Lip 2009 19:39 6668 19
  • #1 11 Lip 2009 19:39
    bmantaj
    Poziom 10  

    Witam.

    Fieste mam od lutego tego roku. Poprzedni właściciel mówił mi że nie działa przepływomierz powietrza (tak mu powiedział jakiś mechanik) i narazie jest odłączony. Silnik przy odłączonym przepływomierzu zachowuje się normalnie. Po odpaleniu ma podwyższone obroty (1400 - 1500), potem w miarę ogrzewanie się silnika spadają do 900 i tak już zostaje. Silnik pracuje równiutko na wolnych obrotach. Palił mi w trasie 7l przy prędkościach max 100km/h, natomiast 8,5-9l przy prędkościach nawet do 140-150km/h. W mieście mam wrażenie że pali koło 10-11l, ale tego dokładnie nie sprawdziłem.
    Ostatnio podłączyłem przepływomierz, żeby sprawdzić osobiście co się dzieje. Podczas jazdy wydaje mi się, że silnik jest żwawszy, lepiej przyśpiesza. Niestety na wolnych obrotach zachowuje się nieciekawie. Pracuje nierówno. Obroty na zimnym silniku zaraz po dopaleniu są na poziomie 1000-1100, po chwili spadają do 900 i dalej chodzi niestabilnie. Czasem spadają do 100 i spowrotem w górę. Czasem spadają do 700-800 i spowrotem w górę. W trakcie jazdy przy zatrzymywaniu się (np. przed skrzyżowaniem) zdarza się często, że zgaśnie.
    Kupiłem używany przepływomierz (podobno sprawdzany i sprawny) ale niestety po jego wymianie nie ma żadnej zmiany.

    Co jest nie tak? Co sprawdzić? Może sonda? Może restart pomoże?
    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    bmantaj

    0 19
  • #2 11 Lip 2009 20:13
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    jakie masz oznaczenie silnika - F4A ?
    Patrzę na schemat i nie widzę żeby ten silnik miał przepływomierz
    Do sprawdzenia TPS i silnik regulujący prędkość na biegu jałowym
    Jeżeli to rocznik 94 to ma on kody błyskowe i możesz z nich odczytać co jest uszkodzone w sterowaniu silnikiem

    0
  • #3 11 Lip 2009 20:17
    bmantaj
    Poziom 10  

    Dokładnie taki przepływomierz:

    Fiesta 1.4i 94 faluja wolne obroty - gaśnie

    Niestety oznaczenia nie pamiętam, a narzeczona pojechała do pracy, więc sprawdzić mogę dopiero jutro. Rozumiem, że do sprawdzenia silniczek krokowy i czujnik położenia przepustnicy tak?

    0
  • #4 12 Lip 2009 07:51
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    tak o ile masz te elementy bo może się okazać że zamiast silniczka krokowego masz elektrozawór który podaje dodatkowe powietrze do kolektora ssącego.
    Sprawdź jaki masz silnik i podaj oznaczenie.
    Proponuje odczytać kody migowe i wtedy powinno się wszystko wyjaśnić
    W krokowcu oprócz silniczka jest styk od otwarcia przepustnicy, przepływomierz można sprawdzić woltomierzem czy działa ale pisałeś że włożyłeś drugi więc raczej odpada że jest uszkodzony
    Sprawdź też czy pomiędzy przepływomierzem a kolektorem ssącym nie ma żadnej dziury i silnik nie zaciąga lewego powietrza

    0
  • #5 15 Lip 2009 07:09
    bmantaj
    Poziom 10  

    Witam.
    Zrobiłem zdjęcia silnika oraz tabliczki. Oto one:

    Fiesta 1.4i 94 faluja wolne obroty - gaśnie
    Fiesta 1.4i 94 faluja wolne obroty - gaśnie

    0
  • #6 15 Lip 2009 20:46
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Sprawdzałeś kiedyś czy zgadza się nr silnika z nr w dowodzie?
    Z moich informacji wynika ze w Fiescie 94 powinien być silnik F4A i taki masz niby wybity na tabliczce ale na schemacie który mam od tego silnika nie ma wcale przepływomierza. Jak widać na zdjęciu przepływomierz jest więc albo ja mam jakieś złe informacje albo masz jakiś inny silnik
    Fiesta 1.4i 94 faluja wolne obroty - gaśnie

    0
  • #7 16 Lip 2009 01:10
    antenek
    Poziom 19  

    hm ten silnik jest na wielopunktowym wtrysku EFI a schemat jest od monowtrysku webera .
    Za wolne obroty w tym aucie jest odpowiedzialny zawór bocznikujący powietrze który zazwyczaj jest umieszczony na wężach z lewej strony kolektora ssącego . Niestety koncepcję naprawy należy zacząć od tego czy masz właściwy model przepływki co jest akurat do sprawdzenia prawdopodobnie w bosch ecat .

    0
  • #8 16 Lip 2009 12:30
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    z tego co pamietam to był tylko jeden silnik 1.4 w tym roczniku i był mono
    wiec jest to dla mnie kolejny dowód na to że nie jest to oryginalny silnik
    silnik F4 posiada kody migowe do diagnostyki, czy ten na wielopunkcie też można tak zdiagnozować to nie mam pojęcia

    0
  • Pomocny post
    #9 16 Lip 2009 16:32
    antenek
    Poziom 19  

    wydaje mi się że można tylko kody są już 3 cyfrowe - diagnostyka kodami migowymi . To jest org silnik i takie fiesty wychodziły z fabryki . Są dość rzadkie

    0
  • #10 18 Lip 2009 18:28
    bmantaj
    Poziom 10  

    Czyli sprawdzić kody migowe i wtedy działać dalej...
    Wiecie może w którym miejscu trzeba się w tym modelu podpiąć?
    Z tego co wiem to gdzieś w okolicach lewego reflektora...?
    Aha, z tego co wiem to przepływka nie była wcześniej wymieniana, a ta kupiona na wymianę ma dokładnie to samo oznaczenie co poprzednia,
    więc powinna być ok. Jej dokładny numer to 92FR-12B579-BA AFH38-07A

    0
  • #11 18 Lip 2009 18:42
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 18 Lip 2009 18:44
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 18 Lip 2009 19:09
    bmantaj
    Poziom 10  

    Hmmm... z tego co wiem to najbliższe zaćmienie będzie 22-go ale trzeba by było być w Indiach żeby je zobaczyć, a jak wiadomo niesprawnym autem nie pojadę... Masz może jakieś lepsze pomysły? Pozdrawiam.

    0
  • #14 18 Lip 2009 19:25
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 18 Lip 2009 21:34
    antenek
    Poziom 19  

    hehe elektrit podpowiada ci żebyś sprawdził czy zamyka się przepustnica :) Przynajmniej ja tak to interpretuję . Warto ją umyć i pooglądać czy jest szczelna . Co do kodów jutro podam ci procedurę .

    0
  • #16 19 Lip 2009 13:05
    mercedesik
    Poziom 25  

    Chodzi tu o czujnik położenia przepustnicy panowie
    standart ford

    0
  • #17 19 Lip 2009 13:06
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Dokładnie antenek, masz rację, jak patrzysz na przepustnice pod światło co ten widok przypomina?

    0
  • #18 06 Wrz 2009 20:13
    bmantaj
    Poziom 10  

    Byłem z fiestą u mechanika. Podobno błędów nie zgłasza żadnych. Zrestartował pamięć komputera i sytuacja się mocno poprawiła... Obroty prawie nie skaczą na biegu jałowym. Czasem się zdarzy chwilowy skok albo spadek. Mniej niż 500 obrotów nie zauważyłem. Spalanie spadło o litr na 5.8 (przy długiej trasie - 750 km) więc jestem zadowolony. Mechanik stwierdził, że w zasadzie nic nie zrobił i nie chce kasy... Wcisnąłem mu na siłę 20 dychy na piwko :) Jak się coś zmieni jeszcze w temacie to napisze.

    Pzdr.

    0
  • #19 06 Wrz 2009 21:11
    antenek
    Poziom 19  

    to znaczy że uczciwy człowiek . Ale profilaktycznie kup carb cleanera i umyj dolot .

    0
  • #20 18 Sty 2011 00:23
    bmantaj
    Poziom 10  

    Poczyściłem co dało radę. Niestety po jakimś czasie problem powracał. Samochód już zmieniłem więc temat do zamknięcia. Dzięki za pomoc.

    0