Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elmark
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wieża Philips FW830C, spalony transformator mocy

Tomazi99 11 Lip 2009 21:18 4590 7
  • #1 11 Lip 2009 21:18
    Tomazi99
    Poziom 9  

wieża philips fw830c,
    spalony transformator mocy(uzwojenie wtórne)
    poszukuje jakie są parametry tego transformatora jakie są napięcia na wyjściu??
    pobrałem schemat z tej strony
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic36316-300.html
    ale wspólnie z kolegą nie możemy tam nic znaleź.
    w elektronice jestem bardzo początkujący:), ale może jak będe znał parametry tego transformatora to może uda mi się coś takiego kupić w sklepie
    za pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam

0 7
  • Elmark
  • Pomocny post
    #2 11 Lip 2009 22:02
    Wojtek(KeFir)
    Poziom 41  

Ten transformator daje na wyjściu 2x11V 5V i 2x 33V. Ma też czujnik temperatury i to nim bym się zainteresował. Jest jeszcze drugi. mniejszy który daje 2x 5,5V.

0
  • Elmark
  • #4 19 Lip 2009 12:27
    Tomazi99
    Poziom 9  

ja tam za bardzo na elektronice się nie znam. wieże zawiozłem koledze i on stwierdził że uzwojenie pierwotne jest dobre a wtórne spalone. w sklepie nie mieli żadnych katalogów z transformatorami, więc nie wiemy co kupić, a nie znamy też nikogo kto by ten transformator przewinął.
    w tym tygodniu będe u kolegi więc się dowiem więcej odnośnie tego transformatora.
    pozdrawiam

0
  • #5 20 Lip 2009 12:59
    Artur k.
    Admin grupy audio

Raczej odwrotnie - uzwojenie pierwotne może mieć przerwę, a wtórne jest ok. Co więcej przerwa w uzwojeniu pierwotnym wynika zapewne z obecności bezpiecznika termicznego.

Uzwojenia wtórne się nie psują - chyba, że ktoś odwrotnie podłączy transformator, ale w wieży to jest niemożliwe.

0
  • #6 21 Lip 2009 18:08
    arti13
    Poziom 32  

Może ten "kolega" pomylił uzwojenia..?
    Ja także obstawiałbym bezpiecznik.
    Pozdrawiam

0