Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

nissan primera 2.0 td nie odpala

lukaszzywicki 11 Jul 2009 23:12 23044 19
  • #1
    lukaszzywicki
    Level 15  
    witam auto sta³o równo tydzien , wjecha³o normalnie do garazu i po tygodniu nie chce odpalic , brakj napiecia na zaworku na pompie , co mog³o sie stac?
  • #2
    Michu10
    Level 32  
    A co zrobi³e¶ aby siê dowiedzieæ ?
  • #3
    lukaszzywicki
    Level 15  
    sprawdzone zosta³y wszystkie bezpieczniki
  • #4
    lukaszzywicki
    Level 15  
    pomorze ktos?
  • #5
    gn000
    Level 12  
    Witam, dodam co¶ do tego starego postu , bo spotka³o mnie co¶ b. podobnego. Mianowicie przyjecha³em pod dom i nastêpnego dnia (Nissan primera 2.0 td rok 1999) nie odpala, przy pierwszym zakrêceniu silnik zagada³ na 0.5 sekundy i koniec, krêci³em rozrusznikiem i nic wkoñcu roz³adowa³em akumulator po ponownym na³adowaniu pokrêci³em jeszcze rozrusznikiem i nadal nic postanowi³em go holowaæ do serwisu i na lince raz go szarpn±³em zapali³ natychmiast, odczeka³em zgasi³em zapali³em z rozrusznika wszystko gra, dola³em uszlachetniacza do paliwa i zatankowa³em zbiornik do pe³na dobrym paliwem pojecha³em na wycieczkê 70km wszystko by³o OK, samochód pali³, postawi³em go pod domem i rano zabawa od nowa. Zwaraca uwagê to ¿e ponownie za pierwszym odpaleniem silnik zapala na 0.5 sekundy widaæ w lusterku ¿e pokazuj± siê spaliny, to pierwsze zapalenie jest takie typowe zawsze tak pali³, tyle ¿e ga¶nie natychmiast jest tylko to 0.5 sekundowe mrukniêcie silnika.
    Narazie ustali³em jedynie ¿e paliwo jest podawane ale nie jestem pewien czy prawid³owo, zrobi³em to tak ¿e zdj±³em wê¿yk przelewowy miedzy wtryskiwaczami i jak krêcê rozrusznikiem to tryska z niego paliwo tak na powiedzmy 3cm, wiem ¿e metoda pomiaru jest dziwna ale nic lepszego nie wymy¶li³em. Tu koniec opisu i pytanie czy takie lanie paliwa na te 3 cm to dobry wynik robi³ kto¶ taki test (mo¿e tam ma tryskaæ na metr ?? zastanawiam siê )
    czy ma kto¶ pomys³ co z tym zrobiæ ? wieczorem holowanie zobaczê czy znowu zaskoczy...
  • #6
    bobytempelton
    Level 17  
    Miedzy akumulatorem lewym nadkolem samochodu jest przeka¼nik do ¶wiec ¿arowych i zaworku elektromagnetycznego pompy wtryskowej (czarna kwadratowa puszka 4*4*5cm), uwielbia siê on wieszaæ i przycinaæ daj±c takie objawy.Trzeba go rozebraæ wyczy¶ciæ styki w ¶rodku je¿eli bardzo nadpalony wymieniæ i sprawdziæ i oczy¶ciæ wszystkie po³±czenia do niego
  • #7
    gn000
    Level 12  
    Rozwi±zanie problemu z Nissanem 2.0TD (problem opisa³em wcze¶niej - gn000)
    Uszkodzony okaza³ siê czujnik obrotu czy te¿ pozycji wa³u, z³±czka dostêpna jest przy pokrywie klawiatury znajdziecie j± po kablu lec±cym w dó³ silnika przy wtryskiwaczu tym z kabelkiem. Po roz³±czeniu widoczne ciekawe pomiary, oczywi¶cie na zgaszonym silniku mo¿na odczytaæ rezystancjê na stykach 1-2 oraz 1-3 oko³o 1,5Mohma, na stykach 2-3 ok.60kohm lekko zmieniaj±c± siê. Powodem zmian jest woda w czujniku i kablu, prawdopodobnie nastêpuje elektroliza w trakcie pomiaru i tak ³adnie wskazania siê zmieniaj±. Oczywi¶cie jasne jest ¿e uzyskanie takiego wyniku to wskazanie na wymianê czujnika. Przypominam ¿e mimo to samochód uda³o siê 2 krotnie odpaliæ (za drugim razem opornie ale jednak zapali³). Powodem sukcesu by³a prawdopodobnie zmiana temperatury i zgni³e uzwojenie czujnika zadzia³a³o jeszcze raz.

    Naprawa - zdj±æ lewe przednie ko³o , odkrêciæ nadkole, odkrêciæ ko³o pasowe, odkrêciæ os³onê paska rozrz±du, odkrêciæ czujnik wa³u. Mo¿na go próbowaæ wyj±æ ale szanse marne ... jak ju¿ siê urwie nale¿y go roztrzaskaæ na kawa³ki wszystkim co jest pod rêk±, w ostatniej fazie najbardziej przydatny okazujê siê prêcik o ¶rednicy 6mm i d³ugo¶ci 50cm mo¿na go tak sprytnie w³o¿yæ i waln±æ m³otkiem ¿e resztki czujnika wylec± w okolicy paska rozrz±du. Nale¿y tam potem dok³adnie posprz±taæ. Nowy czujnik kosztuje niestety 417z³ i jest dostêpny w Inter cars Wieliczka k.Krakowa tel 665 392 311 . Po zamontowaniu nale¿y posk³adaæ w odwrotnej kolejno¶ci, jedyn± czynno¶ci± jak± wykona³ mój mechanik by³o odkrêcenie i przykrêcenie ko³a pasowego - co ciekawe dowiedzia³em siê ¿e sk³ada siê je na specjalnym kleju tego bym na pewno nie wymy¶li³ i dziêkujê. Tak wiêc po przyklejeniu ¶ruby przykrêcaj±cej ko³o pasowe samochód pali od "kopa". Niestety na desce pali siê kontrolka "check engine" znalaz³em co prawda post jak to skasowaæ spinaczem biurowym, jednak nie napisano gdzie jest z³±cze diagnostyczne, je¶li kto¶ wie to proszê napisaæ. Nie bardzo mia³em czas szukaæ bo jestem ostatnio mocno zapracowany, ledwie siê zebra³em na ten opis.
    Pomiary nowego czujnika na stykach 1-2 oraz 1-3 poza zakresem (pomiar ekranu do linii sygna³owych), na stykach 2-3 ok. 1,2kohm - rezystancja sprawnego uzwojenia.


    Tak wiêc mam nadziejê ¿e ten post komu¶ bêdzie pomocny.
    I dwa pytania na koniec :
    1-gdzie to z³±cze diagnostyczne w nissanie ?
    2-czemu elektroniczny prêdko¶ciomierz w moim samochodzie szaleje, pewnie znowu czujnik, ale nie wiem gdzie on jest. Dodam ¿e wskazówka szaleje nawet na postoju przy w³±czonym silniku.
  • #8
    bobytempelton
    Level 17  
    Dziêki bede jak co¶ wiedzia³ co robiæ i co pierwsze sprawdziæ, z³±cze u mnie w primerce z 2000 r jest po stronie kierowcy po lewej stronie przy d¿wiach na wysoko¶ci ok 50 cm od pod³ogi taka w±ska na ok 8cm i d³uga na ok 20cm pochylona klapka od bezpieczników a pod bezpiecznikami jest z³±cze, mój znajomy mia³ podobny problem z prêdko¶ciomierzem okaza³o siê ¿e stopi³o siê kilka oporników w liczniku, ja te¿ mia³em podobny problem ale z obrotomierzem szala³ i przy okazji trzeszcza³y g³o¶niki okaza³o siê ¿e w wi±zce kabli od klimy by³o przebicie
  • #9
    gn000
    Level 12  
    nissan primera 2.0 td nie odpala nissan primera 2.0 td nie odpala nissan primera 2.0 td nie odpala



    Witam ponownie, dzisiaj mia³em chwile na zabawê z nissanem szuka³em po pierwsze z³±cza diagnostycznego, w komorze silnika , przy nogach pasa¿era i kierowcy nie znalaz³em z³±cza przypominaj±cego z³±cze jakie kiedy¶ by³o opisane w internecie (by³o w kszta³cie rombu), znalaz³em jedyne wolne z³±cze przy lewym kolanie kierowcy w skrzynce bezpieczników mo¿liwe ¿e to jest w³a¶nie to ale pewien nie jestem, zrobi³em 3 fotki widoczne w tym po¶cie, czy kto¶ mo¿e mi podpowiedzieæ czy to jest to w³a¶nie z³±cze diagnostyczne ?
    Drugim pytaniem bêdzie je¶li to jest to z³±cze to które piny mam po³±czyæ aby skasowaæ b³±d po wymianie czujnika wa³u. Jak skasowaæ to chyba wiem bo gdzie¶ wyczyta³em, je¶li siê uda opisze to.

    Innym tematem jaki chcia³em poruszyæ to skakanie prêdko¶ciomierza... objaw opisa³em dwa posty wy¿ej, dzisiaj jednak poszed³em dalej jak jeden z kolegów pisa³ ¿e skakanie obrotomierza by³o zwi±zane z rezystorami w liczniku, u mnie szaleje prêdko¶ciomierz jednak po wyjêciu elektroniki z licznika widaæ ¿e konstrukcja obrotomierz/prêdko¶ciomierz s± identyczne. Czyli dwa silniki krokowe ka¿dy po 2 uzwojenia, prêdko¶ciomierz mia³ ok130om na ka¿dym, nimi steruje ULN2003 a tym steruje jaki¶ dziwny procek nieznanego mi producenta. Sprawdzi³em dosyæ dok³adnie luty, oczy¶ci³em kontakty silnika, z³±cza krawêdziowe jakie by³y, co uzna³em to przelutowa³em - choæ tak jak wspomnia³em nie by³o pêkniêæ i zimnych lutów, wymy³em z³±cza licznika. By³ tam tylko jeden trochê wiêkszy rezystor widaæ ¿e by³ trochê ciep³y w swojej 11 letniej karierze, ale nie mia³em nic pod rêk± i nie wymieni³em go (szkoda) liczy³em ¿e wszelkie inne zabiegi za³atwi± sprawê, tak siê jednak nie sta³o, prêdko¶ciomierz nadal szaleje, wydajê mi siê ¿e to nie tu jest usterka, choæ pewien nie jestem. Szkoda ¿e brak³o mi nerwów aby roz³o¿yæ siê z oscyloskopem. Szukam potwierdzenia czy kto¶ mia³ ju¿ taki problem i gdzie by³a przyczyna. Teoretycznie jest mo¿liwe ¿e to przez ten rezystor tak siê dzieje robi siê ciep³y i puszcza... ale by³ tam tylko jeden taki wiêc jak by³ gdzie¶ w obwodzie zasilania to obydwa zegary powinny szaleæ. Pozostaje wiêc pytanie z jakiego miejsca pobierany jest sygna³ o prêdko¶ci i gdzie go zmierzyæ. Zapraszam do dyskusji wszelka pomoc mile widziana je¶li mia³e¶ taki objaw napisz.
  • #10
    gn000
    Level 12  
    takie czasy ¿e cz³owiek odpowiada sam sobie ale dobra niech maj± inni ...
    z³±cze faktycznie jest tam nad lew± nog± w skrzynce bezpieczników, mia³em w±tpliwo¶ci bo mia³o byæ w trakcie rombu a jest wyra¿nie prostok±tne. Na zdjêciu "3668847900_1302099342.jpg" po lewej stronie widaæ dwa zielone przewody nale¿y je zewrzeæ. Z ustnego przekazu od pana ze srebrnej pimery dowiedzia³em siê ¿e ma to byæ tak ¿e " zwieram i potem zap³on " to odczyt kodów i tak siê sta³o ... oraz " zap³on i zwieram" to kasowanie b³êdów i jako¶ tak jest ale nie chcia³y siê skasowaæ wiêc miesza³em kluczykiem i zwor± i siê skasowa³y b³êdy ale nie wiem dok³adnie jak. Tak czy inaczej wymienionemu panu którego spotak³em na ul.Kosocickiej serdecznie dziêkujê i pozdrawiam.

    Nadal poszukujê odpowiedzi na pytanie czemu szaleje prêdko¶ciomierz ?
  • #12
    gn000
    Level 12  
    Tak , dziêkujê sprawa kodów i b³êdów za³atwiona.
    zastanawiam siê czy daæ nowy w±tek dla tego problemu z licznikiem który ma gwa³towne skoki ?
  • #13
    Lazureus
    Level 10  
    Mam pytanie do tego z³±cza, czy nie wiecie kto w okolicy Krakowa posiada sprzêt diagnostyczny do tego typu auta w³a¶nie ?
  • #14
    kokolorum
    Level 10  
    Witam widzê tam trzy zielone przewody, które z nich nale¿y zewrzeæ?
  • #16
    kokolorum
    Level 10  
    Dziêki uda³o siê, czujnik po³o¿enia wa³u korbowego spowodowa³ b³±d 47, zablokowa³ mi mo¿liwo¶æ odpalenia samochodu - przez mrozy, ale po zresetowaniu b³êdu odpali³ od razu i wszystko jest ok z tym czujnikiem. Ale wykry³em te¿ jaki¶ b³±d nr 12, to znaczy ¿e przep³ywomierz mam chyba walniêty, to by wyja¶nia³o czemu mi wiêcej pali³ ostatnio...? a instrukcjê znalaz³em tu: http://www.nissanklub.pl/attachments/081_Auto...ostyka_elektroniki_silnika_SR20_GA16_GA14.pdf

    dziêki i pozdrawiam
  • #17
    bobytempelton
    Level 17  
    Zmierz napiêcie pomiêdzy b³êkitnobia³ym przewodem przep³ywomierza a mas±, powinno byæ na ja³owych obrotach powy¿ej bodaj¿e 1.9v , poszukaj na stronie nissana jest tam szczegó³owo opisane, s± 2 rodzaje przep³ywek w 2.0td, tam jest do obu jak siê mierzy, poszukaj.
  • #18
    kokolorum
    Level 10  
    w³a¶nie mierzy³em to dzi¶.... niestety mam tylko 1,49V na przep³ywomierzu... czyli do wymiany?
  • #19
    bobytempelton
    Level 17  
    Tak wyrzuæ go, ja kilka miêsiêcy temu za bosha na 4 kable da³em 249z³, i bajka chodzi samochód, ten drugi typ jest te¿ bez problemów dostêpny, szukaj na allegro, tylko kup nowy z gwarancj±.
  • #20
    gn000
    Level 12  
    Witam ponownie po latach, przez przypadek znalaz³em swoje stare posty na temat Nissana, przeczyta³em je sobie i widzê ¿e jedno pytanie by³o bez odpowiedzi.
    Dzi¶ ju¿ znam czê¶ciow± odpowied¼ ... w moim nissanie za skakanie wska¼nika odpowiada³a wi±zka przewodów zlokalizowana w komorze silnika po stronie kierowcy, miêdzy silnikiem przegrod± od kabiny. Nale¿y tam w³o¿yæ rêkê i poszukaæ czy delikatne ruszanie wi±zk± co¶ zmienia we wskazaniach.
    Usterki tej ju¿ nie naprawi³em bo kupi³em inny samochód - ale by³a ju¿ namierzona - niech wiêc post zawiera odpowiedzi na wszystkie pytania.

    Po nissanie mia³em peugeota 307 który dzia³a³ bezawaryjnie i teraz kupi³em nastêpnego peugeota - tu ju¿ s± problemy :)
    Pozdrawiam.