Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nissan primera 2.0 td nie odpala

lukaszzywicki 11 Lip 2009 23:12 20881 18
  • #1 11 Lip 2009 23:12
    lukaszzywicki
    Poziom 14  

    witam auto stało równo tydzien , wjechało normalnie do garazu i po tygodniu nie chce odpalic , brakj napiecia na zaworku na pompie , co mogło sie stac?

    3 18
  • #2 11 Lip 2009 23:18
    Michu10
    Poziom 32  

    A co zrobiłeś aby się dowiedzieć ?

    1
  • #3 12 Lip 2009 11:49
    lukaszzywicki
    Poziom 14  

    sprawdzone zostały wszystkie bezpieczniki

    3
  • #4 12 Lip 2009 22:18
    lukaszzywicki
    Poziom 14  

    pomorze ktos?

    0
  • #5 04 Mar 2011 10:45
    gn000
    Poziom 11  

    Witam, dodam coś do tego starego postu , bo spotkało mnie coś b. podobnego. Mianowicie przyjechałem pod dom i następnego dnia (Nissan primera 2.0 td rok 1999) nie odpala, przy pierwszym zakręceniu silnik zagadał na 0.5 sekundy i koniec, kręciłem rozrusznikiem i nic wkońcu rozładowałem akumulator po ponownym naładowaniu pokręciłem jeszcze rozrusznikiem i nadal nic postanowiłem go holować do serwisu i na lince raz go szarpnąłem zapalił natychmiast, odczekałem zgasiłem zapaliłem z rozrusznika wszystko gra, dolałem uszlachetniacza do paliwa i zatankowałem zbiornik do pełna dobrym paliwem pojechałem na wycieczkę 70km wszystko było OK, samochód palił, postawiłem go pod domem i rano zabawa od nowa. Zwaraca uwagę to że ponownie za pierwszym odpaleniem silnik zapala na 0.5 sekundy widać w lusterku że pokazują się spaliny, to pierwsze zapalenie jest takie typowe zawsze tak palił, tyle że gaśnie natychmiast jest tylko to 0.5 sekundowe mruknięcie silnika.
    Narazie ustaliłem jedynie że paliwo jest podawane ale nie jestem pewien czy prawidłowo, zrobiłem to tak że zdjąłem wężyk przelewowy miedzy wtryskiwaczami i jak kręcę rozrusznikiem to tryska z niego paliwo tak na powiedzmy 3cm, wiem że metoda pomiaru jest dziwna ale nic lepszego nie wymyśliłem. Tu koniec opisu i pytanie czy takie lanie paliwa na te 3 cm to dobry wynik robił ktoś taki test (może tam ma tryskać na metr ?? zastanawiam się )
    czy ma ktoś pomysł co z tym zrobić ? wieczorem holowanie zobaczę czy znowu zaskoczy...

    0
  • #6 10 Mar 2011 20:32
    bobytempelton
    Poziom 16  

    Miedzy akumulatorem lewym nadkolem samochodu jest przekaźnik do świec żarowych i zaworku elektromagnetycznego pompy wtryskowej (czarna kwadratowa puszka 4*4*5cm), uwielbia się on wieszać i przycinać dając takie objawy.Trzeba go rozebrać wyczyścić styki w środku jeżeli bardzo nadpalony wymienić i sprawdzić i oczyścić wszystkie połączenia do niego

    2
  • #7 23 Mar 2011 11:24
    gn000
    Poziom 11  

    Rozwiązanie problemu z Nissanem 2.0TD (problem opisałem wcześniej - gn000)
    Uszkodzony okazał się czujnik obrotu czy też pozycji wału, złączka dostępna jest przy pokrywie klawiatury znajdziecie ją po kablu lecącym w dół silnika przy wtryskiwaczu tym z kabelkiem. Po rozłączeniu widoczne ciekawe pomiary, oczywiście na zgaszonym silniku można odczytać rezystancję na stykach 1-2 oraz 1-3 około 1,5Mohma, na stykach 2-3 ok.60kohm lekko zmieniającą się. Powodem zmian jest woda w czujniku i kablu, prawdopodobnie następuje elektroliza w trakcie pomiaru i tak ładnie wskazania się zmieniają. Oczywiście jasne jest że uzyskanie takiego wyniku to wskazanie na wymianę czujnika. Przypominam że mimo to samochód udało się 2 krotnie odpalić (za drugim razem opornie ale jednak zapalił). Powodem sukcesu była prawdopodobnie zmiana temperatury i zgniłe uzwojenie czujnika zadziałało jeszcze raz.

    Naprawa - zdjąć lewe przednie koło , odkręcić nadkole, odkręcić koło pasowe, odkręcić osłonę paska rozrządu, odkręcić czujnik wału. Można go próbować wyjąć ale szanse marne ... jak już się urwie należy go roztrzaskać na kawałki wszystkim co jest pod ręką, w ostatniej fazie najbardziej przydatny okazuję się pręcik o średnicy 6mm i długości 50cm można go tak sprytnie włożyć i walnąć młotkiem że resztki czujnika wylecą w okolicy paska rozrządu. Należy tam potem dokładnie posprzątać. Nowy czujnik kosztuje niestety 417zł i jest dostępny w Inter cars Wieliczka k.Krakowa tel 665 392 311 . Po zamontowaniu należy poskładać w odwrotnej kolejności, jedyną czynnością jaką wykonał mój mechanik było odkręcenie i przykręcenie koła pasowego - co ciekawe dowiedziałem się że składa się je na specjalnym kleju tego bym na pewno nie wymyślił i dziękuję. Tak więc po przyklejeniu śruby przykręcającej koło pasowe samochód pali od "kopa". Niestety na desce pali się kontrolka "check engine" znalazłem co prawda post jak to skasować spinaczem biurowym, jednak nie napisano gdzie jest złącze diagnostyczne, jeśli ktoś wie to proszę napisać. Nie bardzo miałem czas szukać bo jestem ostatnio mocno zapracowany, ledwie się zebrałem na ten opis.
    Pomiary nowego czujnika na stykach 1-2 oraz 1-3 poza zakresem (pomiar ekranu do linii sygnałowych), na stykach 2-3 ok. 1,2kohm - rezystancja sprawnego uzwojenia.


    Tak więc mam nadzieję że ten post komuś będzie pomocny.
    I dwa pytania na koniec :
    1-gdzie to złącze diagnostyczne w nissanie ?
    2-czemu elektroniczny prędkościomierz w moim samochodzie szaleje, pewnie znowu czujnik, ale nie wiem gdzie on jest. Dodam że wskazówka szaleje nawet na postoju przy włączonym silniku.

    3
  • #8 23 Mar 2011 20:20
    bobytempelton
    Poziom 16  

    Dzięki bede jak coś wiedział co robić i co pierwsze sprawdzić, złącze u mnie w primerce z 2000 r jest po stronie kierowcy po lewej stronie przy dżwiach na wysokości ok 50 cm od podłogi taka wąska na ok 8cm i długa na ok 20cm pochylona klapka od bezpieczników a pod bezpiecznikami jest złącze, mój znajomy miał podobny problem z prędkościomierzem okazało się że stopiło się kilka oporników w liczniku, ja też miałem podobny problem ale z obrotomierzem szalał i przy okazji trzeszczały głośniki okazało się że w wiązce kabli od klimy było przebicie

    0
  • #9 06 Kwi 2011 16:17
    gn000
    Poziom 11  

    nissan primera 2.0 td nie odpala nissan primera 2.0 td nie odpala nissan primera 2.0 td nie odpala



    Witam ponownie, dzisiaj miałem chwile na zabawę z nissanem szukałem po pierwsze złącza diagnostycznego, w komorze silnika , przy nogach pasażera i kierowcy nie znalazłem złącza przypominającego złącze jakie kiedyś było opisane w internecie (było w kształcie rombu), znalazłem jedyne wolne złącze przy lewym kolanie kierowcy w skrzynce bezpieczników możliwe że to jest właśnie to ale pewien nie jestem, zrobiłem 3 fotki widoczne w tym poście, czy ktoś może mi podpowiedzieć czy to jest to właśnie złącze diagnostyczne ?
    Drugim pytaniem będzie jeśli to jest to złącze to które piny mam połączyć aby skasować błąd po wymianie czujnika wału. Jak skasować to chyba wiem bo gdzieś wyczytałem, jeśli się uda opisze to.

    Innym tematem jaki chciałem poruszyć to skakanie prędkościomierza... objaw opisałem dwa posty wyżej, dzisiaj jednak poszedłem dalej jak jeden z kolegów pisał że skakanie obrotomierza było związane z rezystorami w liczniku, u mnie szaleje prędkościomierz jednak po wyjęciu elektroniki z licznika widać że konstrukcja obrotomierz/prędkościomierz są identyczne. Czyli dwa silniki krokowe każdy po 2 uzwojenia, prędkościomierz miał ok130om na każdym, nimi steruje ULN2003 a tym steruje jakiś dziwny procek nieznanego mi producenta. Sprawdziłem dosyć dokładnie luty, oczyściłem kontakty silnika, złącza krawędziowe jakie były, co uznałem to przelutowałem - choć tak jak wspomniałem nie było pęknięć i zimnych lutów, wymyłem złącza licznika. Był tam tylko jeden trochę większy rezystor widać że był trochę ciepły w swojej 11 letniej karierze, ale nie miałem nic pod ręką i nie wymieniłem go (szkoda) liczyłem że wszelkie inne zabiegi załatwią sprawę, tak się jednak nie stało, prędkościomierz nadal szaleje, wydaję mi się że to nie tu jest usterka, choć pewien nie jestem. Szkoda że brakło mi nerwów aby rozłożyć się z oscyloskopem. Szukam potwierdzenia czy ktoś miał już taki problem i gdzie była przyczyna. Teoretycznie jest możliwe że to przez ten rezystor tak się dzieje robi się ciepły i puszcza... ale był tam tylko jeden taki więc jak był gdzieś w obwodzie zasilania to obydwa zegary powinny szaleć. Pozostaje więc pytanie z jakiego miejsca pobierany jest sygnał o prędkości i gdzie go zmierzyć. Zapraszam do dyskusji wszelka pomoc mile widziana jeśli miałeś taki objaw napisz.

    0
  • #10 16 Cze 2011 21:41
    gn000
    Poziom 11  

    takie czasy że człowiek odpowiada sam sobie ale dobra niech mają inni ...
    złącze faktycznie jest tam nad lewą nogą w skrzynce bezpieczników, miałem wątpliwości bo miało być w trakcie rombu a jest wyrażnie prostokątne. Na zdjęciu "3668847900_1302099342.jpg" po lewej stronie widać dwa zielone przewody należy je zewrzeć. Z ustnego przekazu od pana ze srebrnej pimery dowiedziałem się że ma to być tak że " zwieram i potem zapłon " to odczyt kodów i tak się stało ... oraz " zapłon i zwieram" to kasowanie błędów i jakoś tak jest ale nie chciały się skasować więc mieszałem kluczykiem i zworą i się skasowały błędy ale nie wiem dokładnie jak. Tak czy inaczej wymienionemu panu którego spotakłem na ul.Kosocickiej serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

    Nadal poszukuję odpowiedzi na pytanie czemu szaleje prędkościomierz ?

    1
  • #12 06 Lip 2011 16:32
    gn000
    Poziom 11  

    Tak , dziękuję sprawa kodów i błędów załatwiona.
    zastanawiam się czy dać nowy wątek dla tego problemu z licznikiem który ma gwałtowne skoki ?

    1
  • #13 07 Lip 2011 13:01
    Lazureus
    Poziom 9  

    Mam pytanie do tego złącza, czy nie wiecie kto w okolicy Krakowa posiada sprzęt diagnostyczny do tego typu auta właśnie ?

    1
  • #14 06 Lut 2012 14:34
    kokolorum
    Poziom 10  

    Witam widzę tam trzy zielone przewody, które z nich należy zewrzeć?

    0
  • #16 06 Lut 2012 23:14
    kokolorum
    Poziom 10  

    Dzięki udało się, czujnik położenia wału korbowego spowodował błąd 47, zablokował mi możliwość odpalenia samochodu - przez mrozy, ale po zresetowaniu błędu odpalił od razu i wszystko jest ok z tym czujnikiem. Ale wykryłem też jakiś błąd nr 12, to znaczy że przepływomierz mam chyba walnięty, to by wyjaśniało czemu mi więcej palił ostatnio...? a instrukcję znalazłem tu: http://www.nissanklub.pl/attachments/081_Auto...ostyka_elektroniki_silnika_SR20_GA16_GA14.pdf

    dzięki i pozdrawiam

    0
  • #17 08 Lut 2012 00:05
    bobytempelton
    Poziom 16  

    Zmierz napięcie pomiędzy błękitnobiałym przewodem przepływomierza a masą, powinno być na jałowych obrotach powyżej bodajże 1.9v , poszukaj na stronie nissana jest tam szczegółowo opisane, są 2 rodzaje przepływek w 2.0td, tam jest do obu jak się mierzy, poszukaj.

    0
  • #18 08 Lut 2012 00:14
    kokolorum
    Poziom 10  

    właśnie mierzyłem to dziś.... niestety mam tylko 1,49V na przepływomierzu... czyli do wymiany?

    0
  • #19 09 Lut 2012 14:54
    bobytempelton
    Poziom 16  

    Tak wyrzuć go, ja kilka mięsięcy temu za bosha na 4 kable dałem 249zł, i bajka chodzi samochód, ten drugi typ jest też bez problemów dostępny, szukaj na allegro, tylko kup nowy z gwarancją.

    0