witam auto sta³o równo tydzien , wjecha³o normalnie do garazu i po tygodniu nie chce odpalic , brakj napiecia na zaworku na pompie , co mog³o sie stac?
Witam, dodam co¶ do tego starego postu , bo spotka³o mnie co¶ b. podobnego. Mianowicie przyjecha³em pod dom i nastêpnego dnia (Nissan primera 2.0 td rok 1999) nie odpala, przy pierwszym zakrêceniu silnik zagada³ na 0.5 sekundy i koniec, krêci³em rozrusznikiem i nic wkoñcu roz³adowa³em akumulator po ponownym na³adowaniu pokrêci³em jeszcze rozrusznikiem i nadal nic postanowi³em go holowaæ do serwisu i na lince raz go szarpn±³em zapali³ natychmiast, odczeka³em zgasi³em zapali³em z rozrusznika wszystko gra, dola³em uszlachetniacza do paliwa i zatankowa³em zbiornik do pe³na dobrym paliwem pojecha³em na wycieczkê 70km wszystko by³o OK, samochód pali³, postawi³em go pod domem i rano zabawa od nowa. Zwaraca uwagê to ¿e ponownie za pierwszym odpaleniem silnik zapala na 0.5 sekundy widaæ w lusterku ¿e pokazuj± siê spaliny, to pierwsze zapalenie jest takie typowe zawsze tak pali³, tyle ¿e ga¶nie natychmiast jest tylko to 0.5 sekundowe mrukniêcie silnika.
Narazie ustali³em jedynie ¿e paliwo jest podawane ale nie jestem pewien czy prawid³owo, zrobi³em to tak ¿e zdj±³em wê¿yk przelewowy miedzy wtryskiwaczami i jak krêcê rozrusznikiem to tryska z niego paliwo tak na powiedzmy 3cm, wiem ¿e metoda pomiaru jest dziwna ale nic lepszego nie wymy¶li³em. Tu koniec opisu i pytanie czy takie lanie paliwa na te 3 cm to dobry wynik robi³ kto¶ taki test (mo¿e tam ma tryskaæ na metr ?? zastanawiam siê )
czy ma kto¶ pomys³ co z tym zrobiæ ? wieczorem holowanie zobaczê czy znowu zaskoczy...
Miedzy akumulatorem lewym nadkolem samochodu jest przeka¼nik do ¶wiec ¿arowych i zaworku elektromagnetycznego pompy wtryskowej (czarna kwadratowa puszka 4*4*5cm), uwielbia siê on wieszaæ i przycinaæ daj±c takie objawy.Trzeba go rozebraæ wyczy¶ciæ styki w ¶rodku je¿eli bardzo nadpalony wymieniæ i sprawdziæ i oczy¶ciæ wszystkie po³±czenia do niego
Rozwi±zanie problemu z Nissanem 2.0TD (problem opisa³em wcze¶niej - gn000)
Uszkodzony okaza³ siê czujnik obrotu czy te¿ pozycji wa³u, z³±czka dostêpna jest przy pokrywie klawiatury znajdziecie j± po kablu lec±cym w dó³ silnika przy wtryskiwaczu tym z kabelkiem. Po roz³±czeniu widoczne ciekawe pomiary, oczywi¶cie na zgaszonym silniku mo¿na odczytaæ rezystancjê na stykach 1-2 oraz 1-3 oko³o 1,5Mohma, na stykach 2-3 ok.60kohm lekko zmieniaj±c± siê. Powodem zmian jest woda w czujniku i kablu, prawdopodobnie nastêpuje elektroliza w trakcie pomiaru i tak ³adnie wskazania siê zmieniaj±. Oczywi¶cie jasne jest ¿e uzyskanie takiego wyniku to wskazanie na wymianê czujnika. Przypominam ¿e mimo to samochód uda³o siê 2 krotnie odpaliæ (za drugim razem opornie ale jednak zapali³). Powodem sukcesu by³a prawdopodobnie zmiana temperatury i zgni³e uzwojenie czujnika zadzia³a³o jeszcze raz.
Naprawa - zdj±æ lewe przednie ko³o , odkrêciæ nadkole, odkrêciæ ko³o pasowe, odkrêciæ os³onê paska rozrz±du, odkrêciæ czujnik wa³u. Mo¿na go próbowaæ wyj±æ ale szanse marne ... jak ju¿ siê urwie nale¿y go roztrzaskaæ na kawa³ki wszystkim co jest pod rêk±, w ostatniej fazie najbardziej przydatny okazujê siê prêcik o ¶rednicy 6mm i d³ugo¶ci 50cm mo¿na go tak sprytnie w³o¿yæ i waln±æ m³otkiem ¿e resztki czujnika wylec± w okolicy paska rozrz±du. Nale¿y tam potem dok³adnie posprz±taæ. Nowy czujnik kosztuje niestety 417z³ i jest dostêpny w Inter cars Wieliczka k.Krakowa tel 665 392 311 . Po zamontowaniu nale¿y posk³adaæ w odwrotnej kolejno¶ci, jedyn± czynno¶ci± jak± wykona³ mój mechanik by³o odkrêcenie i przykrêcenie ko³a pasowego - co ciekawe dowiedzia³em siê ¿e sk³ada siê je na specjalnym kleju tego bym na pewno nie wymy¶li³ i dziêkujê. Tak wiêc po przyklejeniu ¶ruby przykrêcaj±cej ko³o pasowe samochód pali od "kopa". Niestety na desce pali siê kontrolka "check engine" znalaz³em co prawda post jak to skasowaæ spinaczem biurowym, jednak nie napisano gdzie jest z³±cze diagnostyczne, je¶li kto¶ wie to proszê napisaæ. Nie bardzo mia³em czas szukaæ bo jestem ostatnio mocno zapracowany, ledwie siê zebra³em na ten opis.
Pomiary nowego czujnika na stykach 1-2 oraz 1-3 poza zakresem (pomiar ekranu do linii sygna³owych), na stykach 2-3 ok. 1,2kohm - rezystancja sprawnego uzwojenia.
Tak wiêc mam nadziejê ¿e ten post komu¶ bêdzie pomocny.
I dwa pytania na koniec :
1-gdzie to z³±cze diagnostyczne w nissanie ?
2-czemu elektroniczny prêdko¶ciomierz w moim samochodzie szaleje, pewnie znowu czujnik, ale nie wiem gdzie on jest. Dodam ¿e wskazówka szaleje nawet na postoju przy w³±czonym silniku.
Dziêki bede jak co¶ wiedzia³ co robiæ i co pierwsze sprawdziæ, z³±cze u mnie w primerce z 2000 r jest po stronie kierowcy po lewej stronie przy d¿wiach na wysoko¶ci ok 50 cm od pod³ogi taka w±ska na ok 8cm i d³uga na ok 20cm pochylona klapka od bezpieczników a pod bezpiecznikami jest z³±cze, mój znajomy mia³ podobny problem z prêdko¶ciomierzem okaza³o siê ¿e stopi³o siê kilka oporników w liczniku, ja te¿ mia³em podobny problem ale z obrotomierzem szala³ i przy okazji trzeszcza³y g³o¶niki okaza³o siê ¿e w wi±zce kabli od klimy by³o przebicie
Witam ponownie, dzisiaj mia³em chwile na zabawê z nissanem szuka³em po pierwsze z³±cza diagnostycznego, w komorze silnika , przy nogach pasa¿era i kierowcy nie znalaz³em z³±cza przypominaj±cego z³±cze jakie kiedy¶ by³o opisane w internecie (by³o w kszta³cie rombu), znalaz³em jedyne wolne z³±cze przy lewym kolanie kierowcy w skrzynce bezpieczników mo¿liwe ¿e to jest w³a¶nie to ale pewien nie jestem, zrobi³em 3 fotki widoczne w tym po¶cie, czy kto¶ mo¿e mi podpowiedzieæ czy to jest to w³a¶nie z³±cze diagnostyczne ?
Drugim pytaniem bêdzie je¶li to jest to z³±cze to które piny mam po³±czyæ aby skasowaæ b³±d po wymianie czujnika wa³u. Jak skasowaæ to chyba wiem bo gdzie¶ wyczyta³em, je¶li siê uda opisze to.
Innym tematem jaki chcia³em poruszyæ to skakanie prêdko¶ciomierza... objaw opisa³em dwa posty wy¿ej, dzisiaj jednak poszed³em dalej jak jeden z kolegów pisa³ ¿e skakanie obrotomierza by³o zwi±zane z rezystorami w liczniku, u mnie szaleje prêdko¶ciomierz jednak po wyjêciu elektroniki z licznika widaæ ¿e konstrukcja obrotomierz/prêdko¶ciomierz s± identyczne. Czyli dwa silniki krokowe ka¿dy po 2 uzwojenia, prêdko¶ciomierz mia³ ok130om na ka¿dym, nimi steruje ULN2003 a tym steruje jaki¶ dziwny procek nieznanego mi producenta. Sprawdzi³em dosyæ dok³adnie luty, oczy¶ci³em kontakty silnika, z³±cza krawêdziowe jakie by³y, co uzna³em to przelutowa³em - choæ tak jak wspomnia³em nie by³o pêkniêæ i zimnych lutów, wymy³em z³±cza licznika. By³ tam tylko jeden trochê wiêkszy rezystor widaæ ¿e by³ trochê ciep³y w swojej 11 letniej karierze, ale nie mia³em nic pod rêk± i nie wymieni³em go (szkoda) liczy³em ¿e wszelkie inne zabiegi za³atwi± sprawê, tak siê jednak nie sta³o, prêdko¶ciomierz nadal szaleje, wydajê mi siê ¿e to nie tu jest usterka, choæ pewien nie jestem. Szkoda ¿e brak³o mi nerwów aby roz³o¿yæ siê z oscyloskopem. Szukam potwierdzenia czy kto¶ mia³ ju¿ taki problem i gdzie by³a przyczyna. Teoretycznie jest mo¿liwe ¿e to przez ten rezystor tak siê dzieje robi siê ciep³y i puszcza... ale by³ tam tylko jeden taki wiêc jak by³ gdzie¶ w obwodzie zasilania to obydwa zegary powinny szaleæ. Pozostaje wiêc pytanie z jakiego miejsca pobierany jest sygna³ o prêdko¶ci i gdzie go zmierzyæ. Zapraszam do dyskusji wszelka pomoc mile widziana je¶li mia³e¶ taki objaw napisz.
takie czasy ¿e cz³owiek odpowiada sam sobie ale dobra niech maj± inni ...
z³±cze faktycznie jest tam nad lew± nog± w skrzynce bezpieczników, mia³em w±tpliwo¶ci bo mia³o byæ w trakcie rombu a jest wyra¿nie prostok±tne. Na zdjêciu "3668847900_1302099342.jpg" po lewej stronie widaæ dwa zielone przewody nale¿y je zewrzeæ. Z ustnego przekazu od pana ze srebrnej pimery dowiedzia³em siê ¿e ma to byæ tak ¿e " zwieram i potem zap³on " to odczyt kodów i tak siê sta³o ... oraz " zap³on i zwieram" to kasowanie b³êdów i jako¶ tak jest ale nie chcia³y siê skasowaæ wiêc miesza³em kluczykiem i zwor± i siê skasowa³y b³êdy ale nie wiem dok³adnie jak. Tak czy inaczej wymienionemu panu którego spotak³em na ul.Kosocickiej serdecznie dziêkujê i pozdrawiam.
Nadal poszukujê odpowiedzi na pytanie czemu szaleje prêdko¶ciomierz ?
Dziêki uda³o siê, czujnik po³o¿enia wa³u korbowego spowodowa³ b³±d 47, zablokowa³ mi mo¿liwo¶æ odpalenia samochodu - przez mrozy, ale po zresetowaniu b³êdu odpali³ od razu i wszystko jest ok z tym czujnikiem. Ale wykry³em te¿ jaki¶ b³±d nr 12, to znaczy ¿e przep³ywomierz mam chyba walniêty, to by wyja¶nia³o czemu mi wiêcej pali³ ostatnio...? a instrukcjê znalaz³em tu: http://www.nissanklub.pl/attachments/081_Auto...ostyka_elektroniki_silnika_SR20_GA16_GA14.pdf
Zmierz napiêcie pomiêdzy b³êkitnobia³ym przewodem przep³ywomierza a mas±, powinno byæ na ja³owych obrotach powy¿ej bodaj¿e 1.9v , poszukaj na stronie nissana jest tam szczegó³owo opisane, s± 2 rodzaje przep³ywek w 2.0td, tam jest do obu jak siê mierzy, poszukaj.
Tak wyrzuæ go, ja kilka miêsiêcy temu za bosha na 4 kable da³em 249z³, i bajka chodzi samochód, ten drugi typ jest te¿ bez problemów dostêpny, szukaj na allegro, tylko kup nowy z gwarancj±.
Witam ponownie po latach, przez przypadek znalaz³em swoje stare posty na temat Nissana, przeczyta³em je sobie i widzê ¿e jedno pytanie by³o bez odpowiedzi.
Dzi¶ ju¿ znam czê¶ciow± odpowied¼ ... w moim nissanie za skakanie wska¼nika odpowiada³a wi±zka przewodów zlokalizowana w komorze silnika po stronie kierowcy, miêdzy silnikiem przegrod± od kabiny. Nale¿y tam w³o¿yæ rêkê i poszukaæ czy delikatne ruszanie wi±zk± co¶ zmienia we wskazaniach.
Usterki tej ju¿ nie naprawi³em bo kupi³em inny samochód - ale by³a ju¿ namierzona - niech wiêc post zawiera odpowiedzi na wszystkie pytania.
Po nissanie mia³em peugeota 307 który dzia³a³ bezawaryjnie i teraz kupi³em nastêpnego peugeota - tu ju¿ s± problemy Pozdrawiam.