Witam Wszystkich!
Mam problem z Oplem Vivaro(Renault Traffic) 1,9 CDTI 2003r.Zrobiłem diagnostykę i na wykazie błędów jest ich 5.Między innymi P1809,P1822-Obwód zaworu regulacyjnego ciśnienie paliwa na listwie CR,P1802,P1806-obwód czujnika zasysanego powietrza,P1805.Samochód nie odpala,Po przekręceniu kluczyka pompka paliwa niskiego ciśnienia podaje przez sekunde może dwie około 5ml paliwa i wyłącza się a podczas kręcenia rozrusznikiem w ogóle się nie włącza.Wymieniłem przekaźnik tej pompki a samą pompkę sprawdziłem i dałem do regeneracji.Wymieniłem obudowę filtra paliwa bo poprzednia miała wytopione gniazdo do podgrzewania paliwa i nie była szczelna.Cały układ zasilania paliwa sprawdziłem i jest szczelny.Po diagnostyce wszystko wskazuje na zawór ciśnienia paliwa Po wymontowaniu tego zaworu gdy jest podłączony strasznie się grzeje i tłoczek nie wysówa się do końca tylko wibruje a powinien (chyba) pracować na całej swojej długości.Napięcie podawane do niego jest modulowane i nie wiem za bardzo jak sprawdzić czy problem jest z zawrem czy może sterownikiem.Zastanawia mnie także czy w przypadku usterki tego zaworu pompka niskiego ciśnienia nie powinna mimo to normalnie pracować tzn zapełniać cały układ???Pomke włączałem starym przekaźnikiem i pompowała paliwo ale to nie pomagało gdy próbowałem zapalić.jeżeli ktoś może zna się na tej tematyce to proszę o jakąkolwiek pomoc.Zawór to koszt okoł 400zł czujnik ciśnienia 190zł.Tylko czy to napewno jest to.
Mam problem z Oplem Vivaro(Renault Traffic) 1,9 CDTI 2003r.Zrobiłem diagnostykę i na wykazie błędów jest ich 5.Między innymi P1809,P1822-Obwód zaworu regulacyjnego ciśnienie paliwa na listwie CR,P1802,P1806-obwód czujnika zasysanego powietrza,P1805.Samochód nie odpala,Po przekręceniu kluczyka pompka paliwa niskiego ciśnienia podaje przez sekunde może dwie około 5ml paliwa i wyłącza się a podczas kręcenia rozrusznikiem w ogóle się nie włącza.Wymieniłem przekaźnik tej pompki a samą pompkę sprawdziłem i dałem do regeneracji.Wymieniłem obudowę filtra paliwa bo poprzednia miała wytopione gniazdo do podgrzewania paliwa i nie była szczelna.Cały układ zasilania paliwa sprawdziłem i jest szczelny.Po diagnostyce wszystko wskazuje na zawór ciśnienia paliwa Po wymontowaniu tego zaworu gdy jest podłączony strasznie się grzeje i tłoczek nie wysówa się do końca tylko wibruje a powinien (chyba) pracować na całej swojej długości.Napięcie podawane do niego jest modulowane i nie wiem za bardzo jak sprawdzić czy problem jest z zawrem czy może sterownikiem.Zastanawia mnie także czy w przypadku usterki tego zaworu pompka niskiego ciśnienia nie powinna mimo to normalnie pracować tzn zapełniać cały układ???Pomke włączałem starym przekaźnikiem i pompowała paliwo ale to nie pomagało gdy próbowałem zapalić.jeżeli ktoś może zna się na tej tematyce to proszę o jakąkolwiek pomoc.Zawór to koszt okoł 400zł czujnik ciśnienia 190zł.Tylko czy to napewno jest to.