Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MERCEDES 190 2,0i automat na co zwracać uwagę?

13 Lip 2009 15:26 7775 4
  • Poziom 15  
    Jak w temacie. Mam okazję kupić takiego mercedesa. Właściciel pisze, że automatyczna skrzynia biegów działa bez zarzutu. Na co zwracać uwagę przy zakupie tego modelu z taką skrzynią? Jak rozpoznać czy ta skrzynia jeszcze długo popracuje, i jakie są najczęstsze mankamenty/problemy z tym autem? Dodam że ma jeszcze instalacje LPG. Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 18  
    Przy kończącej się skrzyni biegów (automatycznej) będziesz miał nieco spóźnione załączanie biegów- szczególnie czwartego. Zwróć uwagę czy podczas przyspieszania przy przełączaniu z trzeciego na czwarty bieg silnik krótkotrwale nie wskoczy na wyższe obroty (nawet na ułamek sekundy)- oczywiście gaz do dna, silnik i skrzynia rozgrzane- taki objaw to znak że skrzynia już się kończy. Naprawa skrzyni jest nieopłacalna. Silniki były raczej udane i jeśli nie bierze oleju to nie będzie z nim problemów. Lubiły padać wentylatory nagrzewnicy i mechanizm szyberdachu. Jako ciekawostkę dodam że pierwszy bieg załącza się tylko wtedy gdy podczas ruszania wciśnie się gaz do końca, inaczej samochód rusza z dwójki. Dwa lata temu kupiłem 190'kę z automatem, była wczesna wiosna, zimno, wszystko było OK. Po dwóch tygodniach zrobiło się ciepło i wyszło szydło z worka, kupiłem używaną skrzynię, zapłaciłem za wymianę i sprzedałem samochód- gościu jeździ i jest zadowolony, a ja już wiem kiedy skrzynia automatyczna jest do wymiany!
  • Poziom 15  
    Ok, dzięki za informacje, już dokonałem wyboru i kupiłem inny samochód ;).

    Temat proponuję zostawić dla potomnych ;)
  • Poziom 10  
    podstawowa zasada - minimalny dystans próbnej jazdy automatem 50 km; skrzynia musi się rozgrzać.

    1. sprawdzić czy działa kick down (podczas jazdy wciśnięcie gazu w podłogę i puszczenie powinno spowodować redukcję biegu)
    2. sprawdzić czy działa przełącznik S/E
    3. sprawdzić na ucho - czy nie ma terkotania
    4. sprawdzić czy nie szarpie podczas zmiany biegu (mocno) i przy zmianie z R - N - D i na odwrót.


    poza tym blachy - szczególnie progi i nadkola

    napięcie paska wieloklinowego - niby błahostka, ale zdarza się że luźnego paska nie da się napiąć z powodu wyrobionego napinacza (koszt nowego około 500 zł)


    ...póki co tyle
  • Poziom 18  
    A mam pytanie.. sąsiad ma c klase 97 rok 2,5td i koło 120km/h coś mu świszczy. W czym tkwi problem? Mechanik wykluczył łożyska.