Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co wybrać? Golf3 czy BMW E36

Zygicm33 13 Lip 2009 19:18 13625 30
  • #1 13 Lip 2009 19:18
    Zygicm33
    Poziom 13  

    Witam, mam taki mały dylemat. Otóż mam do wyboru 2 samochody i nie mogę się zdecydować. Golf III czy BMW E36?
    Golf: 1.8, 90KM, 92r, hatchback, gaz, 3d, czarny metalik, alusy, centralny zamek, alarm, hak, lampy angel eyes, z tylu lampy dymione.
    BMW: 1.6, 102KM, 92r, gaz sekwencyjny, sedan, 5d, bordo metalik, szyberdach, centralny zamek, alarm, zderzaki nie są w kolorze nadwozia niestety.
    Które autko byście wybrali na moim miejscu?

    0 29
  • #2 13 Lip 2009 20:14
    cichy lis
    Poziom 28  

    Golf tańszy w utrzymaniu - tańsze graty itp
    Bmw sporo mocniejsze - lecz mniej trwalszy silnik. Lepszy wygląd

    0
  • #3 13 Lip 2009 20:17
    lowlander
    Poziom 15  

    powiem tak, spalanie masz podobne... wybierz auto które jest w lepszym stanie i które bardziej się tobie podoba, wiadomo wszystko wiąże się również z kosztami utrzymania bo nie sztuka kupić auto którego później nie sposób utrzymać. Ja sam miałem bmw E34 z silnikiem 2,5 litra i byłem zadowolony, teraz mam E36 również z tym silnikiem i też jestem z niego zadowolony, ale to moje subiektywne doznania, a gusta bywają różne. Jeśli to twoje pierwsze auto i nie masz jeszcze doświadczenia w prowadzeniu to zdecydowanie weź golfa a jeśli już masz za sobą kilka ładnych lat intensywnej jazdy to śmiało E36 bo tym się pobawisz choćby zimą. Ale na początek auta RWD nie są dobre choćby właśnie z racji na tą zimę wymagają one większego doświadczenia i panowania nad autem.

    Pozdrawiam

    0
  • #4 13 Lip 2009 22:18
    Zygicm33
    Poziom 13  

    Bo sprawa wygląda tak panowie że jeden z tych samochodów będzie mój a drugi mojego taty. To będzie mój pierwszy samochód niestety. Narazie jeżdżę i jednym i drugim i nawet lepiej mi się jeździ bmw ale nie wiem co będzie zimą... I wkońcu trzeba się zdecydować na któryś i jeździć już tylko swoim. Golf już jest nieco ztuningowany a bmw "gołe", musiałbym znowu inwestować w alu itp. No ale bmw bardziej mi się podoba... Wyposażenie i w ogóle wygląd... Kurcze ciężka sprawa:) no ale dziękuję panowie za odpowiedzi.

    0
  • #5 14 Lip 2009 10:58
    lowlander
    Poziom 15  

    Zygicm33 napisał:
    Golf już jest nieco ztuningowany a bmw "gołe", musiałbym znowu inwestować w alu itp.


    Jeśli mogę ci coś podpowiedzieć to lepiej że te BMW jest "gołe" niż miało by być poddane agrotuningowi przez "pana zdziśka" z garażu przy remizie. Jeśli idzie o tuning BMW żeby go nie oszpecić to wystarczy mu założyć ładne alu ewentualnie "glebę" i ewentualnie wymienić lampy albo założyć angel eyes. Ze wszystkim wyrobisz się w 2500 tysiąca jeśli będziesz to robił sam, bez obniżania zawieszenia to wyjdzie ci max 2000 chyba że wycudujesz jakieś mega drogie fele, ale i bez niczego to auto napewno lepiej się prezentuje niż golf i jest mniej awaryjne.

    Pozdrawiam

    0
  • #6 14 Lip 2009 15:18
    Zygicm33
    Poziom 13  

    lowlander napisał:
    Zygicm33 napisał:
    Golf już jest nieco ztuningowany a bmw "gołe", musiałbym znowu inwestować w alu itp.


    Jeśli mogę ci coś podpowiedzieć to lepiej że te BMW jest "gołe" niż miało by być poddane agrotuningowi przez "pana zdziśka" z garażu przy remizie. Jeśli idzie o tuning BMW żeby go nie oszpecić to wystarczy mu założyć ładne alu ewentualnie "glebę" i ewentualnie wymienić lampy albo założyć angel eyes. Ze wszystkim wyrobisz się w 2500 tysiąca jeśli będziesz to robił sam, bez obniżania zawieszenia to wyjdzie ci max 2000 chyba że wycudujesz jakieś mega drogie fele, ale i bez niczego to auto napewno lepiej się prezentuje niż golf i jest mniej awaryjne.

    Pozdrawiam

    Akurat tego golfa to nie tuningował pan Zdzisiek tylko ja:) hehe, bo ten golfik jest już u nas od roku i trochę go upiększalem. A teraz trafiło się bmw. A tak na marginesie to ile mogłoby kosztować mniej więcej pomalowanie zderzaków pod kolorek nadwozia?
    PS. Z tym żeby nie kupować samochodów już po tuningu to święta racja, też tak uważam. Golfik był kupiony w oryginale.

    0
  • #7 16 Lip 2009 00:50
    bass_
    Poziom 14  

    [quote="lowlander"]

    Zygicm33 napisał:
    lepiej się prezentuje niż golf i jest mniej awaryjne.

    Pozdrawiam


    Tak tak... ale jak w BMW cos sie zepsuje to zazwyczaj wiecej placisz niz wGolfie... nie oszukujmy sie ! ^

    0
  • #8 16 Lip 2009 09:06
    mr.papryk
    Użytkownik obserwowany

    BMW bezpieczniejsze, lepsze, mocniejsze, i bierz BMW ;) bo jest mało awaryjne i konfort jazdy jest lepszy w BMW a to że jak się mniej psuje i większa cena to jest niewiele większa a w golfie ciągle się psuja i na BMW oszczedzisz ;)

    0
  • #9 16 Lip 2009 10:16
    Zygicm33
    Poziom 13  

    Chyba wybiorę bmw tylko że tam będzie trochę zaprawek do robienia. Pęcherze na nadkolu i na drzwiach. I jest kilka wgnieceń (jakby ktoś do niej z wiatrówki strzelał) a w golfie ta blacha jednak wygląda lepiej.

    0
  • #10 16 Lip 2009 10:25
    lowlander
    Poziom 15  

    Zygicm33 napisał:
    Chyba wybiorę bmw tylko że tam będzie trochę zaprawek do robienia. Pęcherze na nadkolu i na drzwiach. I jest kilka wgnieceń (jakby ktoś do niej z wiatrówki strzelał) a w golfie ta blacha jednak wygląda lepiej.


    Jeśli oczyścisz dobrze z rdzy i zrobisz porządnie to będziesz jeździł i jeździł, a co do tego że BMW jest droższe w utrzymaniu, to ceny są porównywalne, najlepiej wejdź na allegro i porównaj ceny podzespołów do golfa i BMW, jedyne co będzie droższe w utrzymaniu w razie usterki to silnik

    Pozdrawiam

    0
  • #11 16 Lip 2009 10:46
    Zygicm33
    Poziom 13  

    No tak ale te zaprawki będą mnie sporo kosztować. A jeśli chodzi o silnik w tej betce to wygląda na zdrowy. Jedynie co się obawiałem przy kupnie to o stukające zawory ale po wymianie oleju przestały stukać.

    0
  • #12 22 Lip 2009 18:53
    titus667
    Poziom 14  

    Golf jest tanszy jesli chodzi o utrzymanie i zalezy czy kupujesz samochod zeby poszalec czy rodzinny czy cus:P
    jesli rodzinny to Golf a jesli chcesz poszalec to tez Golf;)
    takie BMW sporo pali mimo malej pojemnosci a taki Golf jak 7l spali nie wiem jak to u benzyniaka ogolnie to polecam golfa;) Pozdrawiam

    0
  • #13 23 Lip 2009 12:41
    lowlander
    Poziom 15  

    titus667 napisał:
    a jesli chcesz poszalec to tez Golf;)
    takie BMW sporo pali mimo malej pojemnosci a taki Golf jak 7l spali nie wiem jak to u benzyniaka ogolnie to polecam golfa;) Pozdrawiam


    No błagam hahaha chyba nie jeździłeś w życiu BMW skoro mówisz że golfem można poszaleć :D Owszem wydawać się może że można dopóki nie pojeździsz BMW bo wtedy to golf jedzie przy tym jak maluch, pomijając już nawet moc to komfort jazdy i to jak się prowadzi BMW jest nieporównywalnie lepszy niż w przypadku GOLFA, choćby i GTI a jeśli idzie o spalanie to też obiegowa opinia jak nie ciśniesz BMW to też ci spali 7. A jak golfa przyciśniesz to też ci 7 nie spali, nie oszukujmy się :!:

    0
  • #14 23 Lip 2009 21:17
    titus667
    Poziom 14  

    sluchaj widze ze jestes fanem BMW bo sam nim jezdzisz moj szwagier mial BMW jest to samochod dla gowniarzy ktorzy chca sie pozabijac, ale bez urazy nie wszyscy sa tacy;), ale pali jednak wiecej niz taki 1.9Diesel bo taki 6l spali normalnie a taka BMW raczej wiecej i jesli chodzi o komfort jazdy i ten i ten sa wygodne chociarz osobiscie za BMW nie przepadam normalne ze taki BMW 325 czy innym poszalejsz bardziej niz golfem, wiec nie porownoj zapytalem sie kolegi czy chce samochod tylko do szalenia czy do ekonomicznej jazdy tez

    Dodano po 2 [minuty]:

    no tylko ze tu nie mowa o dieslu ale to inna sprawa:P

    0
  • #15 24 Lip 2009 12:05
    Zygicm33
    Poziom 13  

    Spalanie to akurat jest mniejsze w tym BMW niż w Golfie. W BMW jest założony nowy gaz sekwencyjny i spalanie jest naprawdę małe a samochód nie stracił na mocy.

    0
  • #16 24 Lip 2009 12:12
    rozpuszczalnik
    Poziom 17  

    A skąd wiesz, jak nie wiesz. Byłeś na hamowni, czy tylko takie subiektywne odczucie, że tak samo piszczy przy ruszaniu.

    0
  • #17 24 Lip 2009 12:21
    Zygicm33
    Poziom 13  

    No wiadomo że jakieś spadki zawsze są na gazie ale przy sekwencji są nieodczuwalne. Jeszcze jest kwestia ustawienia dawek paliwa w komputerze.

    0
  • #18 28 Lip 2009 16:06
    oki88
    Poziom 1  

    Spalanie podobne a komfort w BMW lepszy. Auto dla gówniarzy?! Raczej dla ludzi, którzy chcą mieć radochę z jazdy i czuć się w aucie dobrze.

    0
  • #19 28 Lip 2009 22:25
    marioqwert
    Poziom 1  

    Witam posiadałem golfa i bmw i powiem ci opinie o tych samochodach pierw BMW samochód dla facetów bez jaj co muszą sobie przedłużyć męskość motor 1.6 za słaby do tego nadwozia pochłania dużo paliwa a nic nie pokazuje rdzewieje wszędzie progi itd do 100 km/h przyśpiesza jak polonez dużo ryku i nic więcej powyżej tej prędkosci zapomnij o wyprzedzaniu na trzeciego tylko z dużej górki jak już go rozpędzisz do 140 km/h i masz hamować masz pewne skrzywione tarcze nawet nowe mankament tego auta komfort jazdy jak w polonezie caro plus . A co do golfa miał 240 tyś. km. przebiegu gdzie jeżdził na oleju 0W/40 i na 20 tyś.km nie było najmniejszej potrzeby dolewania oleju przyśpieszanie daje rade bmw nie dawało rady zawsze gdzieś tam na ogonie golf przy przyśpieszaniu dopiero go zamuli przy 150 km/h to niezły wynik a spokojnie pujdzie do 180 km/h mniej pali cichszy w środku przy 110km/h nie ma w kabinie zbytnio szumów bez awaryjny nie gnije tańszy w utrzymaniu bardziej polecam golfa mam go do tej pory a bmw ciężko było sprzedac golfa zawsze sprzedasz bez problemu renoma oczywiście BMW do tempych dresiarzy bez jaj golf dla ludzi z głową polecam golfa

    -3
  • #20 28 Lip 2009 22:45
    tomek19840925
    Poziom 11  

    Jeśli BMW to tylko serii 5 i serii 7.Seria 3 to profanacja marki.Taka plastikowa zabawka.

    0
  • #21 29 Lip 2009 21:34
    Borysek25
    Poziom 2  

    Nie każdy posiadacz BMW to dres i człowiek który chce coś sobie przedłużać . tomek19840925 - profanacje to ty popełniasz pisząc tu takie głupoty , seria 3 była stworzona dla ludzi mniej zamożnych czyli młodszych odbiorców . Sam posiadam trójeczkę i nigdy się nie zdarzyło żebym nie dojechał do celu , każda awaria która mi się przydarzyła nie powodowała unieruchomienia samochodu . Spalanie owszem spore moje 1.8is pali od 8 do 13 litrów ale wrażenia z jazdy bezcenne nie to co rozklekotany Golf który nie skręca i na dodatek płynie po drodze aż strach tym przekraczać setkę . Zygicm33 - moje zdanie jeż znasz daruj sobie tego golfa i bierz się z odnowienie betki a ta ci się odwdzięczy kąfortową jazdą przez wiele lat .

    0
  • #23 04 Sie 2009 22:41
    lowlander
    Poziom 15  

    marioqwert napisał:
    BMW samochód dla facetów bez jaj co muszą sobie przedłużyć męskość ... rdzewieje wszędzie progi itd ... mankament tego auta komfort jazdy jak w polonezie caro plus . ... renoma oczywiście BMW do tempych dresiarzy bez jaj golf dla ludzi z głową polecam golfa


    No więc kolego zacznijmy od początku, po pierwsze to poczułem się urażony twoją wypowiedzią na temat "tępych dresiarzy" (i to jeśli idzie o pisownie kolego akurat o mnie źle nie świadczy) widzisz o tuż jestem człowiekiem po studiach, mam rodzinę i prowadzę swój biznes, dlatego tego typu podjazdy są co najmniej nie na miejscu tym bardziej że człowiek inteligentny i szanujący siebie i innych za którego się pewnie uważasz, nie piszę w sposób tak prostacki :!:

    Idąc dalej nie wiem jakie ty miałeś BMW ale ja mam 3kę z rocznika 92 i jeśli znajdziesz na nim jakiekolwiek ognisko korozji to za każde dostaniesz 100 zł więc następnym razem przy zakupie sprawdź co kupujesz bo miałeś szmelc a teraz chyba ci po prostu "chodzi gul" jak dusisz tego swojego golfa a jakiś "facet bez jaj" objeżdża cię jak chce.

    Co do komfortu jazdy to cieszę się że na tak wysokim poziomie oceniasz nasz wspaniały przebłysk geniuszu inżynierów i porównujesz go do BMW, i radzę ci po przyjacielsku żebyś nie mówił tego publicznie i głośno bo każdy kto jeździł obydwoma autami cię wyśmieje, nie twierdzę przy tym że golf jest tragiczny, bo to niezłe auto dla początkującego w dodatku dość tanie w utrzymaniu bo jeździ tego mnóstwo.

    A co do końcówki twojej jakże wesołej twórczości to ja jeśli się nie mylę i mama mnie nie okłamywała to głowę posiadam i z myśleniem jakoś odpukać w porządku a jednak jeżdżę BMW i sobie chwalę. Ale owszem jest wielu ludzi którzy zmasakrowali postrzeganie marki BMW w Polsce ale paradoksalnie dołączyłeś do nich snując swój wywód i wrzucając wszystkich do jednego kotła.

    Dziękuję za uwagę i pozdrawiam

    0
  • #24 07 Sie 2009 21:20
    lowlander
    Poziom 15  

    Tu nie chodziło o pojechanie tylko uświadomienie człowiekowi jakie to "mądrości" próbuje nam przekazać, ale to już przeszłość.

    Zygicm33 sądząc po awatarze to zdecydowałeś się na golfa :?: Jakakolwiek była by twoja decyzja to gratuluje wyboru, grunt abyś cieszył się z jazdy i czuł się dobrze w swoim aucie, pozdrawiam i życzę szerokości :D

    0
  • #25 09 Sie 2009 22:59
    Zygicm33
    Poziom 13  

    Lowlander no i jednak będę Betką śmigał:) pozdro dla wszystkich jeżdżących RWD:)
    P.S. Avatar muszę zmienić chyba:D

    0
  • #26 10 Sie 2009 15:06
    klaudi00
    Poziom 10  

    Dobry wybór!! też bym Beemke wybrała, zwłaszcza jak o niej poczytałam :p -> WoooW :D

    0
  • #27 12 Sie 2009 10:53
    Zygicm33
    Poziom 13  

    klaudi00 napisał:
    Dobry wybór!! też bym Beemke wybrała, zwłaszcza jak o niej poczytałam :p -> WoooW :D

    He he:) ale klaudi00 moja beemka jak wiesz nie ma V8 i 286 koni:) niestety tylko R4 i 102 kucyki... Pozdrawiam

    0
  • #28 16 Sie 2009 08:25
    lukasz506
    Poziom 19  

    Moi drodzy koledzy wy się tu produkujecie, doradzacie a nasz kolega i tak zrobił swoje. Owszem też bym polecił betke choć posiadam golfa, ale polecił bym betke min. 2.0 jednak te 6 garów robi już swoje, a jeśli Wy tu piszecie że betka 1.6 daje rade to chyba żeście się moi drodzy z polonezów normalnie poprzesiadali do swoich betek 316-nastek. A jeśli dobrze pamiętam to ta twoja betka kolego jest R4 a nie V4

    0
  • #29 19 Sie 2009 15:21
    Zygicm33
    Poziom 13  

    lukasz506 napisał:
    Moi drodzy koledzy wy się tu produkujecie, doradzacie a nasz kolega i tak zrobił swoje. Owszem też bym polecił betke choć posiadam golfa, ale polecił bym betke min. 2.0 jednak te 6 garów robi już swoje, a jeśli Wy tu piszecie że betka 1.6 daje rade to chyba żeście się moi drodzy z polonezów normalnie poprzesiadali do swoich betek 316-nastek. A jeśli dobrze pamiętam to ta twoja betka kolego jest R4 a nie V4

    Ale nie rozumiem kolego o co Ci chodzi, chciałem żeby mi ktoś na forum doradził i wszystko. Jakoś nikt się wcześniej nie czepiał mojego tematu. A co do R4 to masz rację. Silnik rzędowy czterocylindrowy. Mój błąd. Pozdro

    0
  • #30 11 Sty 2010 20:30
    adrianagent
    Poziom 11  

    Witam
    co do rdzewienia BMW E36 1.6 nie przekonaciemnie, mam to autko już kilka lat, nie garażowany. Co do części to nie ma problemu bo jest tego pełno na szrotach, więcej jest problemu z mechanikami którzy widząc trochę kabelków nie wiedzą co się dzieje i chcą ci wymienić pół silnika a wystarczy wąż skleić taśmą. O silnik wystarczy dbać, jak zacznie klekotać jak disel wystarczy zmienić olej i skasować błędy na kompie. Spalanie jak się ciśnie jest większe jak w golfie 1.8 lecz komfort jazdy jest o wiele lepszy. Co do golfa 3 to trudno znaleźć w dobrym stanie i zaprawki nie pomogą, zacznie ci wyskakiwać w następnych miejscach.

    0