Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak wydać 25-30 tyś na nagłośnienie zespołu?

catsper 13 Lip 2009 23:11 3836 26
  • #1 13 Lip 2009 23:11
    catsper
    Poziom 9  

    Witam,

    chodzi o sprzęt dla zespołu coverowego (voc/sax/git/b/k/dr), sprawa dzieje się w salach różnowymiarowych, sporadycznie w plenerze.

    Doradźcie proszę jak wydać wspomnianą kwotę, z głową :) a konkretnie:

    mikser, co najmniej 16 wejść (może onyx?)
    końcówka/końcówki, crossover? (ads? crown?)
    kolumny 2+2, 2+1? - aktywnie czy pasywnie? DIY raczej odpada.
    no i 2 monitory do kompletu

    w miarę możliwości proszę o konkrety, z góry wielkie dzięki, pozdrawiam:)

    0 26
  • #2 14 Lip 2009 07:42
    528649
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 14 Lip 2009 12:11
    catsper
    Poziom 9  

    to jest suma na wymienione wyżej zabawki, mikrofony oddzielnie. shurki.

    nie potrzebujemy wielkiej mocy, do tej pory gramy tylko na dwóch paczkach Peavey HiSys 2XT i końcówce CS3000, nie ma rewelacji ale starcza.

    nasze brzmienie opiera się na solidnych bębnach akustycznych, gitarach i saksofonie

    Dynacord sprawia świetne wrażenie specyfikacją, nigdy nie słuszałem na żywo. do Yamahy musiałbym się przekonać.

    jak zainwestowalibyście te pieniądze?

    0
  • #4 14 Lip 2009 16:08
    Moran
    Poziom 18  

    Ja z taką nieśmiałością, może specjaliści nie zabiją mnie śmiechem...
    A może by tak 2x LD Dave 15(na mniejsze pewnie wystarczy 1x) + jako monitory LD 101A ? Skoro w większej mierze są to sale...

    0
  • #5 14 Lip 2009 22:09
    catsper
    Poziom 9  

    jeden z kolegów na privie proponował mi właśnie coś z LD z racji świetnych podobno głośników B&C Speakers.

    Zwróciłem uwagę też na tani i wydajny subwoofer ze sklepu naw.com.pl > Link

    Pięknie prezentuje się zestaw Dynacord D-LITE 2000 (głośnik PowerSub 315 + 2x D 12), słyszał to ktoś? wystarczyłoby?

    jaki zaproponujecie mikser? koniecznie 16+ kanałów i procesor efektów

    0
  • #6 15 Lip 2009 01:14
    DYLU BADBOY
    Poziom 27  

    2xNAW SBR1000 + http://www.thomann.de/gb/the_tamp_d2800.htm
    i lepiej raczej nie wydasz kasy, a jak starczy kasy to zestaw można podwoić bo mimo wszystko 2x15" to mało. Chyba, żeby kupić NAW SHR1100 tu już przy 2szt. będzie kawał solidnego basu, ale jest tylko wersja 8ohm więc trzeba użyć końcówki w 4ohm w mostku http://www.thomann.de/gb/tamp_proline_2700.htm lub ADS plx 2400 lub najlepiej 3200 chodź 2400 poradzi sobie bez problemu(możesz poszukać używki na allegro, to jest tak solidny sprzęt, że bez róznicy czy nowy czy 5letni :D).
    Dalej procesor
    2way http://www.thomann.de/gb/the_tracks_ds_24.htm
    3way Behringer DCX 2496 lub Alto maxidrive 3.4

    Nadstawki http://polaudio.pl/pl/products/full/51-sat-210-600-nd.html
    do tego t.amp ta1400 lub najlepiej 2400 też z thomann.de

    To tak mniej/więcej za późno już dzisiaj na myślenie :P

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ps. Daj sobie spokój z Dynacord D-LITE 2000 bo za wiele tym nie zdziałasz ot jakaś mała imprezka na max 100 osób

    0
  • #7 15 Lip 2009 10:18
    Moran
    Poziom 18  

    LD Dave 15 ciągnie od 35 Hz...Osobiście używam Dave12 (nieco mniejszy) i sprawdza się doskonale zarówno do nagłaśniania muzyki "na żywo" jak i puszczanej z CD. Dał sobie także radę na nagłośnieniu jakichś tam niewielkich imprez plenerowych (może nie profesjonalnych) ale było czytelnie i poprawnie jakościowo. Dlatego uważam, że Dave 15 spokojnie wystarczy na średnie sale, a na większe dajesz drugi i będzie OK.
    Te 16 kanałów w mikserze to jak liczysz ?

    0
  • #8 15 Lip 2009 12:12
    catsper
    Poziom 9  

    czyli subbasy na pewno NAW, napędzane t.ampem lub adsem.
    Satelity Polaudio na dychach, 600W każda, to powinno mieć kopyto:)

    Moran napisał:
    Te 16 kanałów w mikserze to jak liczysz ?

    Potrzebujemy co najmniej 14tu wejść mikrofonowych i jedno stereo, ale zawsze lepiej kupić większy... co polecacie?

    0
  • #9 15 Lip 2009 15:05
    Moran
    Poziom 18  

    Chyba trochę za mocne to kopyto..;-) Muzyka ma być słyszalna i rozpoznawalna , a nie zlewać się w łomot, co przy większych mocach i pomieszczeniach niekoniecznie akustycznych odpowiednio, łatwo się może zdarzyć... Jakie instrumenty wysuwać się mają przed szereg ?

    A co do miksera, to dość sporo wejść mikrofonowych jak na taki "przeciętny" mikser zespołowy.Może jakiś Soundcraft GB albo A&H ZED jakowyś?

    0
  • #10 15 Lip 2009 16:46
    catsper
    Poziom 9  

    Moran napisał:
    Chyba trochę za mocne to kopyto..;-)


    Czyli nadal obstawiasz LD Dave15? mówisz o zestawie sub15'+ 2x8', obawiam się, że mógłby być za słaby... wcześniej DYLU BADBOY pisał o większym Dynacord D Lite 2000, że zbyt słaby...

    jeżeli sprzęt zabrzmi dobrze nawet odkręcony do połowy to warto mieć moc w zanadrzu. zabrzmi?

    Tak jak wspominałem wcześniej, atutem u nas są złożone bębny. Solowo udziela się tłusta gitara i sax. ale najważniejsze żeby wokale (4) zabrzmiały zawodowo.

    A&H Zed 24 byłby idealny, znacie ten mikser?


    ---------------


    chociaż... poczytałem trochę o tym LD Dave 15+ i opinie są raczej pochlebne, mały, pakowny, samowystarczalny zestaw. choć są zarzuty co do wykonania. Na pewno potrzebne by były dwa takie zestawy.

    znalazłem też coś na temat Dynacorda D Lite 2000. podobno wyższa półka brzmieniowo, moc chyba jednak wystarczająca... Wizja niedużego, wygodnego zestawu jest kusząca:)

    0
  • #11 16 Lip 2009 11:40
    Moran
    Poziom 18  

    Odnośnie zarzutu co do wykonania Dave15 - jak pisałem, używam Dave12 i po mojemu jest wykonany OK - nie zauważyłem jakiś rażących niedoróbek- chłodzenie OK, gniazda we/wy też...nie wiem do czego można by się przyczepić. Jak użyjesz 2x Dave 15, to teoretycznie możesz mieć prawie 1.5kW mocy. Jak to jest mało na sale to...no chyba, że ta sala to hangar lotniskowy;-) (ale i wtedy nie byłoby tak źle...
    Mobilny jest nieludzko, ja kupiłem też oryginalne statywy (leciutkie aluminiowe - masz możliwość ustawiania górek po kątem różnym, co znakomicie zwiększa pokrycie dźwiękiem...).Jak chcesz być całkiem "cool" można też dokupić pokrowce i wózeczek transportowy ;-). A, i te odsłuchy LD, też są w podobnym designie, tak, że całość tworzyłaby całkiem fajny zestawik. LD robi też miksery, ale największy jaki ma to 8 mikrofonów i 4 stereo, więc dla ciebie trochę mało. Ale za to efekty wbudowane są całkiem niezłe (nie jest to może topowy Lexicon zewnętrzny), solidny w metalowej obudowie.

    0
  • #12 16 Lip 2009 13:08
    DYLU BADBOY
    Poziom 27  

    Dla mnie totalny bez sens przerzucać się z zabaweczek na nie co większe zabawki. Nadmiar mocy nikomu nie szkodzi, no ba lepiej mieć zapas mocy i grać na przykładowo na -3db niż żyłować takie zabawki. Zresztą ten zestaw co podałem to już baaaardzo wysoka półka. I przy odpowiednim ustawieniu te aktywne popierdółki mogą sobie grać ale w garażu :twisted:

    0
  • #13 16 Lip 2009 13:28
    Moran
    Poziom 18  

    DYLU BADBOY napisał:
    Dla mnie totalny bez sens przerzucać się z zabaweczek na nie co większe zabawki. Nadmiar mocy nikomu nie szkodzi, no ba lepiej mieć zapas mocy i grać na przykładowo na -3db niż żyłować takie zabawki. Zresztą ten zestaw co podałem to już baaaardzo wysoka półka. I przy odpowiednim ustawieniu te aktywne popierdółki mogą sobie grać ale w garażu :twisted:


    Bez urazy;-) Słyszałeś kiedyś te LD w akcji ?

    A tak gwoli ścisłości: oczywiście , że lepiej jest mieć zapas mocy. Tylko nie wiadmo jaki jest rozkład efektywności danego zestawu, co się przekłada na to, iż niekoniecznie ten "mocowy" sprzęt przy obniżonym wysterowaniu będzie jakościowo grał lepiej...Każdy sprzęt ma optymalny poziom mocy przy którym gra najlepiej (jakościowo).Sprzęt mocniejszy ma ten poziom pewnie wyżej, co skutkować może (przy mniejszych pomieszczeniach) koniecznością obniżenia, co może powodować spadek jakości odtwarzanego sygnału. Czasem drastyczny...peweni wiesz o co chodzi.:D

    0
  • #14 16 Lip 2009 23:29
    DYLU BADBOY
    Poziom 27  

    Oj uwierz, że nadstawki Pol-audio na 10" 18sound + BMS do tego basy NAW na głośnikach B&C do tego dobre końcówki i odpowiednie ustawienie procesora to musi dobrze zagrać, i lepiej tego nie da się zrobić no chyba, że ktoś ma 200tyś na start to bez pier**lenia LA i po sprawie :twisted:

    Dodano po 3 [minuty]:

    A tak po za tym co 2-gi zespół ma nagłośnienie na JRX i myślą, że są zaj**iści a tu z takim nagłośnieniem zrobią MEGA wrażenie i nikt, powtarzam nikt ich nie przebije, bo kto tylko duża firma z LA a takiej nikt nie wynajmie na małe plenery czy sale, nie w tym kraju :D(chodź zdarzają się wyjątki)

    0
  • #15 17 Lip 2009 10:07
    Moran
    Poziom 18  

    No to żeby uczynić zadość twojemu pragnieniu Mocy ;-) to może coś takiego: HK Lucas Alpha. Ma 2kW i 12'' w satelitach, kosztuje coś koło 20kpln, mobilne jest, firma też ok. I do tego LdDava15 na dokładkę. Prawie zostanie coś na mikser...

    0
  • #16 17 Lip 2009 10:34
    DYLU BADBOY
    Poziom 27  

    Hahaha a ich parametry są tak rzetelne jak nasi politycy :D

    Dodano po 4 [minuty]:

    Moran napisał:
    Odnośnie zarzutu co do wykonania Dave15 - jak pisałem, używam Dave12 i po mojemu jest wykonany OK - nie zauważyłem jakiś rażących niedoróbek- chłodzenie OK, gniazda we/wy też...nie wiem do czego można by się przyczepić. Jak użyjesz 2x Dave 15, to teoretycznie możesz mieć prawie 1.5kW mocy. Jak to jest mało na sale to...no chyba, że ta sala to hangar lotniskowy;-) (ale i wtedy nie byłoby tak źle....


    Chyba w innych światach żyjemy, dla mnie taki zestawik można na małą 18 użyć :D.
    A w hangarze to 4x SB1000 + 4xnadstawki na 1-2x12+2" :twisted:

    0
  • #17 17 Lip 2009 12:30
    Moran
    Poziom 18  

    Bez przesady, akurat HK to raczej firma z wyższej półki. I pewnie tę moc uzyskuje... No i mobilne jest! Optymalnie byłoby posłuchać na żywo...


    No a LA na salę to troche zły pomysł;-)...

    0
  • #18 17 Lip 2009 15:09
    DYLU BADBOY
    Poziom 27  

    Moran napisał:
    Bez przesady, akurat HK to raczej firma z wyższej półki. I pewnie tę moc uzyskuje... No i mobilne jest! Optymalnie byłoby posłuchać na żywo...


    No a LA na salę to troche zły pomysł;-)...


    Oj zdziwiłbyś się, poczytaj opinie choćby na estradowcu.

    Co do LA to już nie skomentuje...

    0
  • #19 17 Lip 2009 16:06
    Moran
    Poziom 18  

    No to nie za wiele pomogliśmy wątkotwórcy;-) może mieć misz masz...
    Nie jestem przeciwnikiem rozwiązań "bardziej stacjonarnych" takich jak proponowane przez Badboya Polaudio+ wzmacniacze i reszta... tylko uważam, że dla tego rodzaju zastosowania lepsze byłyby te mobilne 2+1, zwłaszcza, że prezentują całkiem przyzwoitą jakość.

    0
  • #20 17 Lip 2009 18:22
    DjDaniel11
    Poziom 27  

    Moran, niestety nie poprę ciebie a DYLU BADBOYa. Jeśli sprzęt ma przenosić nie tylko wokal, gitary, czy organy, tylko całą perkusję, to już niestety proponowany przez ciebie zestaw może się schować w jakimś strażaku. Owszem jakość powinna być z niego dobra, jednak co ci z tego jak nie przetworzy wystarczająco mocno sekcji perkusji.

    Po drugie, to firma HK reprezentuje dość wysoką półkę, jednak oszukuje w parametrach i to strasznie. Potrafią napisać na kolumnie skuteczność o 4dB większą niż jest naprawdę. Tak samo z mocą. Podają dużą moc, a po rozkręceniu kolumn siedzi w nich głośnik o mocy kilkukrotnie mniejszej niż zadeklarowana rms.

    I co do systemu liniowego... to nie wiem, a dokładniej to ty Moran nic nie wiesz. System liniowy nie musi być o ogromnej mocy, i wysokiej skuteczności. Są produkowane systemy liniowe nawet do domów. Jednak jest to już półka audiofilska. Ideą systemu liniowego jest "prawie" liniowe przetwarzanie dźwięku, a nie wielkie mocy, czy plenery.

    2+1 to nazwa pewnego zespołu.. a na poważnie, to taki mały system aktywny jest dobry, ale dla pojedynczego grajka/muzyka/"dj`a". Nie dla całego zespołu, w tym wypadku to już nieporozumienie.

    0
  • #21 18 Lip 2009 09:02
    Moran
    Poziom 18  

    No dobra, poddaje się. Co do LA - oczywiście, że nie roszczę sobie pretensji do bycia omnibusem w tej dziedzinie, dlatego też o nim się nie wpowiadam;-) (być może miałem mylne wyobrażenie o nim, jako z reguły przeznaczonym do instalacji raczej stałych, no ale cały czas się dowiaduję czegoś nowego...dzięki za zwrócenie na to uwagi!)

    0
  • #22 18 Lip 2009 14:09
    catsper
    Poziom 9  

    rozmowy ze znajomymi i Wasze rady ostatecznie przekonują mnie do zestawu prop. Badboya, szczególnie suby wydają się świetnym dealem. co do nadstawek - o polaudio słyszałem same pochwały więc nie kwestionuję:)

    szepnijcie coś jeszcze o mikserze A&H Zed 24 i może co nieco o efektach. Dylu proponuje The T.Racks i behringera, jak one się plasują?

    0
  • #23 18 Lip 2009 14:22
    DjDaniel11
    Poziom 27  

    A więc tak.
    Miksery A&H często występują w riderach znanych zespołów. Pomimo dobrych parametrów są przystosowane do pracy w ciężkich, estradowych warunkach, czego nie można powiedzieć o większości mikserów Mackie. Gdzie trochę się zakurzą i już coś nie łączy, coś nie tak. Dlatego jeśli miałbym doradzać to A&H na estradę, a Mackie do studia.

    Dylu nie proponował efektów, tylko procesory głośnikowe :) Urządzenia w skład których wchodzi m.in. korektor (equalizer), limiter, zwrotnica (przestrajana), linia opóźniająca, itd. Jednak najważniejszym jego zadaniem jest dobre zestrojenie kolumn. A spotykane w nich zwrotnice nie dorównują zwykłym crossoverom.
    Osobiście polecam T.Racka, Behringer ma troszkę więcej opcji ale podobno i troszkę szumi (tak jak to większość behringerów).

    Jeśli chodzi o efekty na wokal, to mogę polecić T.C electronic, czy Lexicon. Dobre procesory ma też Yamaha, jednak te droższe.

    0
  • #24 10 Sie 2009 16:03
    catsper
    Poziom 9  

    Dzięki za wszystkie rady, wyklarował mi się taki zestaw:

    2x SBR1000
    2x Polaudio SAT 210-600 ND
    2x Peavey CS3000 (jedną już mamy, do tego jest niezła promocja:)
    Procesor DCX2496 Behringera (wiem że ma wady ale musi starczyć)
    A&H 24 ZED
    Lexicon mx200
    4x SM58
    zestaw mic do bębnów JTSa

    jednak bez monitorów

    Macie uwagi?

    0
  • #25 10 Sie 2009 23:03
    DjMapet
    Poziom 43  

    Hmm, ten Behringer w tym zestawie trochę dziwnie się prezentuje...
    Poszukaj w używkach. Niekiedy tanio można dorwać profesjonalne klocki (procki) :-)

    Pozdrawiam.

    0
  • #26 09 Wrz 2009 16:35
    skwarag
    Poziom 10  

    Poszukaj DBX DriveRack Pa. Bardzo fajny procesor jest też w wersji okrojonej(chyba PX) crossujący na dwa pasma, co w zupełności wystarczy.

    Moim skromnym zdaniem jak będziesz wybierał monitory to kup jakieś kolumny aktywne (ja mam Behringery B300 - na sale tj. "domy ludowe" są ekstra). Dlatego, że będziesz miał w nich regulację barwy, co jest niezbędne na małych, sprzęgających scenach. Teraz ma wyjść nowa seria Behringera na neodymach(noszenie paczek też daje się we znaki). Zastanów się nad 4-5 monitorami. Gramy z kumplami w 4 na dwa monitory i zawsze ktoś nie słyszy...

    0
  • #27 09 Wrz 2009 18:43
    gófer
    Poziom 34  

    catsper, zestaw wygląda w porządku tylko nie kupuj drugiego peaveya. Tego co masz zostaw na górki a na bas dokup np. Ads Plx 2400.
    Co do berego to jak będziesz szanował (bo niestety ich sprzęty nie są pancerne) to podziała długo a minimalne szumy będzie trzeba jakoś przełknąć.

    0