Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes C200 220 CDI 646.942 W203 rok 2004sterownik silnika

wicher: 14 Lip 2009 10:17 10745 9
  • Poziom 14  
    W samochodzie jak wyżej mam problem. Brak możliwości uruchomienia silnika oraz po przekręceniu kluczyka wentylator silnika pracuje ciągle na pełnych obrotach. Brak jest też mozliwości połaczenia się ze sterownikiem (KTS oraz Gutmann).
    Sprawdziłem : wszystkie bezpieczniki i przekaźniki, rozrusznik, zasilania oraz masy do sterownika (według schematu). Wszystko jest Ok.
    Czyżby padł sterownik silnika? a może pod ten model nie da się podpiąć niczego poza serwisowym sprzętem? Choć to akurat trochę mało prawdopodobne bo w Gutmanie mam ten samochód i wersję silnikową w spisie więc powinien się łaczyć.
    Macie może jakieś pomysły?
  • Poziom 19  
    Jeśli tak jak piszesz zasilania ok to pozostaje podłożyć kompa i sprawa się wyjaśni.
  • Poziom 14  
    Sposób z podmianką też już rozważałem. Mam już nawet znaleziony cały komplet z kluczykiem i immo. Pozostaje mi jedynie wątpliwość czy to coś zmieni bo obiło mi się kiedyś o uszy, że część mietków ma serwisowe zabezpieczenia, które uniemożliwiają diagnozę innym sprzętem jak tylko stardiag.
  • Poziom 10  
    kts bez problemu powinien łączyć sie z w203 tym bardziej z 2,2CDI
  • Poziom 12  
    Zasilań do komputera silnika jest kilka. Stawiam na to, że jednak któregoś brakuje.
  • Poziom 27  
    Choć mam małe doświadczenie w naprawach samochodów to spróbuj takiej sztuczki bardzo szybko do 5 razy włącz zapłon i wyłącz a następnie spróbuj włączyć rozruch im szybciej tym lepiej. Jeśli rozrusznik kręci i nie przygasają kontrolki ( słaby akumulator) ta metoda powinna uruchomić silnik. Druga opcja podobny efekt 3 krotna próba uruchomienia rozruch na krótko wyłączenie stacyjki ponowne włączenie.Napisz jaki efekt. Kts musi się łączyć do sterownika silnika bo ja tak robię i działa w moim problemie mam Taki objaw silnik odpala ale po nocy nie ma zamiaru dopiero po kilku próbach ok paliwo dochodzi.
  • Poziom 11  
    Jeśli wentylator wyje to są tylko dwa wyjścia albo nie ma zasilania prawidłowego na module CDI.Albo moduł CDI nie /gada/w sieci CAN i nie wymienia informacji. więc sprawdź dokładnie zasilanie modułu ?wszystkie? masy modułu ,
    przejścia do sieci Can silnikowy,
    jest też ostatnia możliwość że skończył komunikować się ze światem /niestety/

    n Pozdro
  • Poziom 17  
    Mam praktycznie taki sam problem! czy znalazłeś rozwiązanie??
  • Poziom 14  
    Cytat:
    Mam praktycznie taki sam problem! czy znalazłeś rozwiązanie??


    Tak, znalazłem usterkę. Przyczyną było uszkodzenie ECU spowodowane zwarciem w wiązce elektrycznej znajdującej się w przedniej części silnika na górze blisko wentylatora chłodnicy. Izolacja jednego z przewodów przetarła się z powodu nieprawidłowego zamocowania wiązki. Dlatego badając ciągłość kabli wszystko było ok.
    Usterkę zlokalizowałem dopiero po podpięciu drugiego pozbawionego immo ECU. Po jego zamontowaniu samochodu co prawda nadal nie można było uruchomić ale można było się już z nim połączyć, no i działał rozrusznik. To pokazało, że przyczyna musi leżeć gdzieś w instalacji. Obawiałem się tylko, czy nie załatwiłem już drugiego ECU. Ale jak się później okazało wytrzymał :)
    Nie pamiętam tylko teraz do czego ta wiązka szła.
  • Poziom 17  
    a masz może rozpiskę mas i napięć jakie powinny dochodzić do sterownika?