Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CoDeSys i blok LIMITALARM

picia888 14 Lip 2009 13:37 1759 11
  • #1 14 Lip 2009 13:37
    picia888
    Poziom 8  

Mam problem z blokiem funkcyjnym LIMITALARM. Mianowicie nie wiem jak do "IN" wprowadzic wartość INT. Jak probuje to zrobic to wywala mi błąd "Cannot convert INT to BOOL". Najprawdopodobniej jest to nie wielki problem, ale ja nie mam doświadczenia w programowaniu LD.

Poprawiłem tytuł - Regulamin. [c_p]

• #2 14 Lip 2009 14:37
    mojavka
    Poziom 9  

hej,

Moze zle zdefiniowales sam blok. Zdefiniuj go w zmiennych globalnych. Pozniej podaj liczby na wejscia in, high i low i powinno smigac.

• #3 14 Lip 2009 15:00
    picia888
    Poziom 8  

Najprawdopodobniej problem tkwi w tym, że nie potrafie podać do wejście IN zmiennej INT jakiej wymaga ten blok. Bo na "kablu" który dochodzi do wejście IN znajdują sie tylko wartości TRUE albo FALSE. Dlatego mam podejrzenie ze jakis blok pomocniczy może powinienem wstawić, lecz nie wiem jaki.

• #4 14 Lip 2009 15:33
    mojavka
    Poziom 9  

Napisz w FBD tam nie ma problemu:)

• #5 14 Lip 2009 15:36
    picia888
    Poziom 8  

Może jednak ktoś znajdzie rozwiązanie tego problemu;]

• #6 14 Lip 2009 17:38
    kletk
    Poziom 12  

Wrzuć go do pustego obiektu FBD i przekonwertuj na LD. Może się uda. Ja się próbuje przestawiać na CFC+ST bo LD to męczarnia

• #7 14 Lip 2009 19:21
    Wawrzo.
    Poziom 17  

Myślę......?
    INT to zmienna analog (0....32767) BOOL to zmienna która może przyjąć tylko dwa stany 1 lub 0. Nie są to zmienne w jakikolwiek sposób kompatybilne.
    Z jakiej biblioteki skorzystałeś.
    Wawrzo.

• #8 14 Lip 2009 21:42
    kenion
    Poziom 19  

Cytat:
    INT to zmienna analog (0....32767)

zmienna typu INT jest 16 bitowa a zakres liczb wynosi od -32768 do 32767.
    Cytat: