Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A4 2000r. błędne wskazania paliwa (uszkodzone zegary)

Sprinters 14 Jul 2009 17:55 7727 3
  • #1
    Sprinters
    Level 11  
    Witam. Mam następujący problem z oryginalnym licznikiem w moim A4. Od momentu zakupu wskaźnik paliwa wiesza się na około 15L (wskazówka staje na ~1/4 podziałki), na komputerze pokazuje, że można przejechać jeszcze od 90 do 130km (nie spada poniżej), a rezerwa nigdy się nie zapala.

    Sprawdziłem pływak, podaje prawidłową rezystancję w całym zakresie, ostatnio podłączyłem i zaadoptowałem drugie liczniki. Na nich wszystko działa poprawnie, czyli problem tkwi w samym oryginalnym liczniku.

    Jaki więc jest kłopot skoro mam drugie liczniki i sprawne. Ano nie do końca, to zdobyczny licznik i ma bardzo słabego FIS'a (po nagrzaniu niewiele widać), a do tego wskaźnik km ma prawdopodobnie uszkodzony nieco silniczek, bo przy wzrastającej prędkości idzie płynnie, ale opada już skokowo co 5km/h.

    Chciałbym ożywić jednak te oryginalne zegary, bo stan ich jest poza tym wskazywaniem paliwa super. Pytanie brzmi, czy problem tkwi gdzieś w pamięci, przeliczaniu sygnałów z pływaka, może w procesorze ? Mam dwie pary tych samych zegarów, więc możnaby zrobić jakąś kopię eepromu z procka albo w ogóle z jednych liczników do drugich zapakować procek. Będzie to chulać ?



    Oryginalne liczniki to Magnetti Marelli M73 D15 8D0920930M (te już białym podświetlaniem), drugie zapasowe są identyczne z tym, że oznaczone po odczycie softu jako D14.

    Mam pewne podejrzenia, że oryginalny licznik spartolił handlarz, bo auto po sprawdzeniu VIN'u ma nieco zmieniony przebieg, więc przy tej operacji prawdopodobnie mógł coś uszkodzić...

    Jakieś pomysły co z tym zrobić, porady ?

    Z góry dzięki.

    Pozdrawiam
  • #2
    diablo74_2004
    Level 2  
    Witam mam taki sam problem i nie wiem co zrobic wiem ze wskaznik w baku jest napewno sprawny zegary cos szfankuja ,tylko co z tym zrobic bo wymiana na nowe nie jest taka prosta , prosze o pomoc czy ktos jaks sobie poradzil z tym problemem,
    :cry:
  • #3
    wiciux6
    Level 10  
    Witam. Wyczytałem na forum a4 iż w takiej sytuacji (pojawia się podczas niefachowej korekcji przebiegu licznia) należy zdjąć wskazówkę wskazania paliwa , a następnię przy włączonym zapłanie załążyć ją w pożądanej pozycji. Pozdrawiam
  • #4
    Sprinters
    Level 11  
    Problem nie tkwi w tym, że źle wskazuje i wystarczy kalibracja wskazówki w "output testach". Rzecz w tym, że działa dobrze, ale staje i nie chce zejść już niżej. Tak jakby zapętlał się odczyt z baku na konkretnej pozycji...

    U siebie wykonałem ponowne kodowanie, wklepanie wszystkich wartości i zapisanie ich, potem sprzętem tacho odpowiednie ustawienie jeszcze raz przebiegu. W tej chwili w zasadzie już działa normalnie, jeszcze pozostała rezerwa do skalibrowania.