Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda FELICIA 1.9D zimny/ciepły bardzo ciężko pali 100tyś km

olass 14 Jul 2009 22:33 8128 9
  • #1
    olass
    Level 10  
    Przeszukałem już chyba całe forum i podobnych tematów do mojego jest dużo , ale tylko podobnych. Otóż moja Felicia to 2001r silnik 1.9D ( chyba AES) przebieg 100000, pompa wtryskowa LUCAS. Problem polega na tym , że auto nie chce zapalić ani na zimnym , ani na ciepłym silniku.Jedyny ratunek to "SAMOSTART" w kanał filtra powietrza i wówczas pali jak marzenie, od razu trzyma równe obroty i ma odpowiednią moc. czasami przy dodawaniu gazu w pewnym przedziale obrotów potrafiła delikatnie szarpać , ale to tylko czasami. Im dłużej się jechało tym szarpanie bardziej ustawało. Na forum użytkownicy skody opisywali podobne przypadki , kiedy rozrusznik słabo kręcił, toteż rozrusznik mam już na stole wykręcony , jutro będę zmieniał świece żarowe . Ale nie sądzę , że któraś z tych operacji da tchnienie w moje auto , ponieważ bez tego auto powinno ciężko bo ciężko ale odpalić. a moje nic. Dodam jeszcze , że jak silnik jest ciepły to po zgaszeniu i odczekaniu ok 5 sekund prawie normalnie go odpalę. Gdy poczekam juz 5 minut to nawet nie "stęknie" tylko ktęci. prosze o jakieś sugestie. auto dopiero ma 100tyś km i jeszcze jeździ na oleju 0w50 a silniczek po odpaleniu bzyczy jak pszczółka. Nie dymi nic....Czy juz tylko pozostaje mi wizyta u pompiarza z nieszczęsnym LUCASEM , bo z tego co czytałem to forumowicze nie wypowiadają się dobrze na temat tej pompy. Kombinował z czujnikiem temp paliwa ani cieczy chyba nie będę bo jak już wcześniej forumowicze pisali "odpala ale ciężko". a u mnie nic jedynie "SAMOSTART". proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu
  • #2
    ptaszek1975
    Level 30  
    Ja stawiam na pompę.
  • #4
    olass
    Level 10  
    Czyli rozumiem , że nie mam szukać przyczyn typu potencjometr, czy zawór odcinający tylko od razu jechać do naprawy z pompą. Ktoś wie ile taka przyjemność może kosztować??
  • #6
    bandzior2
    Level 26  
    Poszukaj pompy na szrocie albo używki ;)
  • #7
    trans-serwis
    Level 39  
    Kolego ptaszek chyba żartujesz. Gdzie naprawiają dobrze ten typ pompy w takiej cenie.
  • #8
    olass
    Level 10  
    Bardzo ciekawe zjawisko. Wczoraj ostatni raz próbowałem odpalić auto ( oczywiście bezskutecznie) , a dzisiaj wymieniłem świece żarowe, gdyż wszystkie były spalone. Przy wykręcaniu kolejnych starych świec , każda miała na sobie wilgotny nalot tylko z jednej strony ( na trzpieniu grzejącym) tak jak by dokładnie w to miejsce wtrysk podawał dawkę paliwa i jako, że świeca była spalona to paliwo nie odparowało. Jeżeli nie chce zapalić to może przeskoczył pasek rozrządu?? Chociaż sprawdzałem napięcie go i jest odpowiednie ( zgodności znaczników nie sprawdzałem ).Aktualnie jestem na etapie regeneracji rozrusznika (żeby szybciej kręcił ) cały układ - bendiks i reszta zespołu ma duże luzy. Jeżeli już okaże się , że to pompa i z tego co czytałem to nie tylko ja mam z tym problem to znaczy , że przy przebiegu ok 100tyś km po prostu pompa zaczyna szwankowaći to normalne w tych modelach , czy auto jeździło na słabym paliwie, albo jest jakiś inny powód??
  • #9
    boodzisz
    Level 2  
    Witam. A jak sie problem ma jak im zimniej tym gorzej pali?? Aku nowy a tu klops , juz przy 0 st. jest masakra. Jak sprawdzić swiece??
  • #10
    Polaris
    Level 17  
    Slinki 1.9 AEF nigdy nie odpali bez świec żarowych. Praktycznie żaden Diesel z komorą wirową bez świec nie odpali, chyba że rozgrzany do 90stC.