Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda FELICIA 1.9D zimny/ciepły bardzo ciężko pali 100tyś km

olass 14 Jul 2009 22:33 8272 9
  • #1
    olass
    Level 10  
    Przeszukałem już chyba całe forum i podobnych tematów do mojego jest dużo , ale tylko podobnych. Otóż moja Felicia to 2001r silnik 1.9D ( chyba AES) przebieg 100000, pompa wtryskowa LUCAS. Problem polega na tym , że auto nie chce zapalić ani na zimnym , ani na ciepłym silniku.Jedyny ratunek to "SAMOSTART" w kanał filtra powietrza i wówczas pali jak marzenie, od razu trzyma równe obroty i ma odpowiednią moc. czasami przy dodawaniu gazu w pewnym przedziale obrotów potrafiła delikatnie szarpać , ale to tylko czasami. Im dłużej się jechało tym szarpanie bardziej ustawało. Na forum użytkownicy skody opisywali podobne przypadki , kiedy rozrusznik słabo kręcił, toteż rozrusznik mam już na stole wykręcony , jutro będę zmieniał świece żarowe . Ale nie sądzę , że któraś z tych operacji da tchnienie w moje auto , ponieważ bez tego auto powinno ciężko bo ciężko ale odpalić. a moje nic. Dodam jeszcze , że jak silnik jest ciepły to po zgaszeniu i odczekaniu ok 5 sekund prawie normalnie go odpalę. Gdy poczekam juz 5 minut to nawet nie "stęknie" tylko ktęci. prosze o jakieś sugestie. auto dopiero ma 100tyś km i jeszcze jeździ na oleju 0w50 a silniczek po odpaleniu bzyczy jak pszczółka. Nie dymi nic....Czy juz tylko pozostaje mi wizyta u pompiarza z nieszczęsnym LUCASEM , bo z tego co czytałem to forumowicze nie wypowiadają się dobrze na temat tej pompy. Kombinował z czujnikiem temp paliwa ani cieczy chyba nie będę bo jak już wcześniej forumowicze pisali "odpala ale ciężko". a u mnie nic jedynie "SAMOSTART". proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu
  • #2
    ptaszek1975
    Level 30  
    Ja stawiam na pompę.
  • #4
    olass
    Level 10  
    Czyli rozumiem , że nie mam szukać przyczyn typu potencjometr, czy zawór odcinający tylko od razu jechać do naprawy z pompą. Ktoś wie ile taka przyjemność może kosztować??
  • #6
    bandzior2
    Level 26  
    Poszukaj pompy na szrocie albo używki ;)
  • #7
    trans-serwis
    Level 39  
    Kolego ptaszek chyba żartujesz. Gdzie naprawiają dobrze ten typ pompy w takiej cenie.
  • #8
    olass
    Level 10  
    Bardzo ciekawe zjawisko. Wczoraj ostatni raz próbowałem odpalić auto ( oczywiście bezskutecznie) , a dzisiaj wymieniłem świece żarowe, gdyż wszystkie były spalone. Przy wykręcaniu kolejnych starych świec , każda miała na sobie wilgotny nalot tylko z jednej strony ( na trzpieniu grzejącym) tak jak by dokładnie w to miejsce wtrysk podawał dawkę paliwa i jako, że świeca była spalona to paliwo nie odparowało. Jeżeli nie chce zapalić to może przeskoczył pasek rozrządu?? Chociaż sprawdzałem napięcie go i jest odpowiednie ( zgodności znaczników nie sprawdzałem ).Aktualnie jestem na etapie regeneracji rozrusznika (żeby szybciej kręcił ) cały układ - bendiks i reszta zespołu ma duże luzy. Jeżeli już okaże się , że to pompa i z tego co czytałem to nie tylko ja mam z tym problem to znaczy , że przy przebiegu ok 100tyś km po prostu pompa zaczyna szwankowaći to normalne w tych modelach , czy auto jeździło na słabym paliwie, albo jest jakiś inny powód??
  • #9
    boodzisz
    Level 2  
    Witam. A jak sie problem ma jak im zimniej tym gorzej pali?? Aku nowy a tu klops , juz przy 0 st. jest masakra. Jak sprawdzić swiece??
  • #10
    Polaris
    Level 17  
    Slinki 1.9 AEF nigdy nie odpali bez świec żarowych. Praktycznie żaden Diesel z komorą wirową bez świec nie odpali, chyba że rozgrzany do 90stC.