Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Seicento 1.1- brak iskry na świecach.

grzegorz 1 15 Lip 2009 16:10 8885 10
  • #1 15 Lip 2009 16:10
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    Witam kolegów, mam problem z seicento 1.1: podczas jazdy zaczął słabnąć i zgasł. nie można go uruchomić.po odstaniu kilkunastu minut zapli na 2 sek i gasnie. po podłączeniu pod KTS pokazuje 2 błedy:1 i 2 cewka przerwa lub zwarcie do masy.gdzie szukać przyczyny? Proszę o pomoc, Dziekuje.

    1 10
  • #2 15 Lip 2009 16:14
    Michu10
    Poziom 32  

    Brak sygnału z czujnika na wale , lub sama cewka , jaki rok?

    0
  • #3 15 Lip 2009 16:25
    kris669
    Poziom 19  

    Wynika, że błedy dotyczą obu cewek (transformatorów) zapłonowych, co prawie w 100 % wyklucza ich niesprawność. Przede wszystkim należy szukać przyczyny w okablowaniu (przewody modułu cewek) niskiego napięcia. Poszukać przyczyny także przy "wejściu" kabli do wtyczki - jeden z nich może być naderwany wewnątrz izolacji.

    2
  • #4 15 Lip 2009 16:29
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    rok 2002,ale nie wydaje mi sie żeby strzelily obie cewki.z resztą podczas krecenia rozrusznikiem KTS pokazuje wyprzedzenie zapłonu co sugerowało by sprawny czujnik na wale...ale mogę sie mylić

    0
  • #5 15 Lip 2009 16:39
    kris669
    Poziom 19  

    Napisałem wcześniej co powinno się zrobić w pierwszej kolejności.
    Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego to jeden i ten sam czujnik, więc jeśli jest obrotomierz (lub jego symulacja w KTS) i pokazuje prędkość obrotową nawet przy kręceniu rozrusznikiem to ten czujnik jest sprawny.

    0
  • #6 15 Lip 2009 16:56
    Michu10
    Poziom 32  

    Niech sprawdzi oscyloskopem nadajnik będzie pewien

    0
  • #7 15 Lip 2009 17:00
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    Dziękuje za wskazówki ale z oscyloskopem nie dam rady,posprawdzam jeszcze połączenia...

    1
  • #8 16 Lip 2009 01:05
    antenek
    Poziom 19  

    zdarza się że umiera sam komputer sterujący nie wiem jak w tym roczniku ale w 98-99 się to zdarzało szczególnie jeśli komp był wcześniej naprawiany w wyniku za wysokiego ładowania .

    0
  • #9 16 Lip 2009 11:04
    tzok
    Moderator Samochody

    antenek napisał:
    zdarza się że umiera sam komputer sterujący nie wiem jak w tym roczniku ale w 98-99 się to zdarzało szczególnie jeśli komp był wcześniej naprawiany w wyniku za wysokiego ładowania .
    Bardzo charakterystyczne dla tej awarii jest to, że ECU "widzi" błąd cewek, ale iskra jest prawidłowa, nie ma natomiast sterowania na wtryski (to dotyczy wersji 1.1 MPI EURO-3), no i raczej pada tylko jedna cewka (2 cylindry). ECU odcina wtrysk na cylindrach obsługiwanych przez cewkę której awarię stwierdził, aby chronić przed zniszczeniem katalizator.

    0
  • #10 16 Lip 2009 14:20
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    Udało mi się uruchomić silnik.Na początku stwierdziłem brak iskry na jednej cewce,co jakis czas pojawiało sie i znikało,zapalił na ułamek sekundy i gasł. Po odłączeniu czujnika położenia wałka rozrządu silnik zapala za kazdym razem ale brak mu mocy i nie wchodzi na wysokie obroty.Może te objawy pozwolą kolegom coś zaradzić.Pozdrawiam.

    1
  • #11 17 Lip 2009 12:20
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    Już naprawiłem.Przeskoczył pasek o 3 ząbki! I cała sprawa.Zasugerowałem się wskazaniami KTSa,a poza tym nie było zasilania na 1 cewkę wiec nie przyszło mi do głowy że to pasek.Sprawdzałem pasek i miał wszystkie ząbki ,a jak sprawdziłem znaki to.....Dziękuje za okazałą pomoc. Zamykam temat.

    0