Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

olej roślinny zamiast ropy ??

Olgierd 12 Jan 2006 20:49 633000 1631
SterControl
  • #121
    olowaty
    Level 11  
    ja chciałbym podać przepis na idealną grzałkę do leju rzepakowego. potrzeba 40 cm rurki miedzianej do co, 2 zaślepki, 2 trójniki, 50 cm rurki 8 mm (u gazowników taką można kupić). do rurki przylutowujemy trójniki, na końce trójnika przylutowujemy zaślepiki ( trzeba kupić takie aby weszły na trójnik chyba 20 mm). zanim jednak przylutujemy zaslepki trzeba w nich owry 8mm na cienką rurke wywiercić. po przylutowaniu zaslepek wsadzamu w śdodek cienką ryrke miedzianą na wylot lutujemy i...
    grzałka gotowa. pzrez cienką rurkie płynie olej a na około mammy płaszcz wodny ogrzewajacy olej. rada: najlepiej z grzałką wpiąć sie w obwód nagrzewnicy przed zaworem. nie zakłóca to pracy nagrzewnicy. sposób sprawdzony. bede wdzięczny za wszelkie punkty :D p.s. jakby co to piszcie jakby jakieś problemy były. jestem zadko ale postaram sie odpowiedzieć. najlepiej na priv dajcie znać.
    pozdrawiwm
    OLEK
  • SterControl
  • #122
    fischcar
    Level 1  
    witam całkiem nowy tu jestem ale zainteresowała mnie instalacjia do diesla na olej roslinny!
    1.gdzie w warszawie moge takie cos zainstalowac ,auto:nissan pickup 2,5 td intercooler 1999 pompa bez elektroniki
    2.a czy do ciezarowek tak samo sie montuje czy raczej wieksza trudnosc
  • #123
    olowaty
    Level 11  
    ad2. do ciezarówek musisz miec bardziej wydajny podgrezwacz. zakładałme takie cuś w jelczu. i jeździ!
  • #124
    poldek43
    Level 15  
    Witam !
    Jeśli stosujecie te podgrzewacze to tylko przed filtrami bo one nie wytrzymują nawet 5 tyś. km. w tak niskiej temp. jak jest obecnie .
    Auta z elektroniką mogą mieć problem z OR w mroźne pory roku .
    Przydał by sie podgrzewacz elektryczny przy filtrze paliwa przed uruchomieniem po dłuższym postoju auta w temp. poniżej 0' C
    To nie wyssane z palca ale praktyka i doświadczenie .
    Pozdrawiam .
  • #125
    ureczek
    Level 12  
    podgrzewacz oleju zastosowany jest w filtrze np w oplu
    ale jest to podgrzewacz przepływowy ogrzewa tylko o kilka stopni
    i raczej byłby niewystarczajacy
    i tak z OR najlepiej korzystać po rozgrzaniu silnika wtedy ciepło z płynu chłodzącego ma dużą bezwładność cieplną rzędu kilku kilowatów, a takiej mocy nie jest w stanie dostarczyć akumulator w sposób ciągły
    Jesli chce się jezdzić zima na OR to trzeba sobie zrobic zbiornik z wymiennikiem ciepła zasilanym z układu chłodzena
    trzeba wtedy dobrac tak moc grzewcza podgrzewacza w zbiorniku jak i samego końcowego podgrzewacza oleju aby temperatura miała ok 80 st C
    pamietać trzeba o stratach ciepła między zbiornikiem a podgrzewaczem

    można by było też zastosować instalacje podgrzewania oleju za pomoca ogrzewania postojowego (webasto)wtedy można byłoby nawet uruchamiać silnik na OR
    Ogrzewanie elektryczne raczej nie wchodzi w gre
    A najlepiej jazde na OR odłożyć do wiosny, bo jesli w tych temperaturach zamarza ON (dziś u mnie -24 a w bańce z OO na wiezchu pływa warstwa parafiny) to współczuje tenu kto by musiał rozmrazać i oczyszczac układ paliwowyw swoim aucie z OR:D
    Na wiosne zaczne kombinowac układ podgrzewajacy OR w moim ciagniczku z S 320 chętnie opiszę tu go
    w tym sprzęcie to bardzo prosta sprawa
    Jesli znajde tez dostęp do metanolu w rozsadnych ilosciach (nie 1000 l)to zaczne sobie krecić bioropke a może i latem zaczne uprawiac rzepak
  • #126
    poldek43
    Level 15  
    Witam !
    Ureczek źle mnie zrozumiałeś , chodziło mi o podgrzewanie wstępne filtra paliwa po dłuższym postoju w te mroźne dni przed uruchomieniem silnika a po nagrzaniu silnika stosować właśnie takie podgrzewacze jak stosują koledzy wyżej .
    Pozdrawiam .
  • #127
    Lengro
    Level 1  
    Witam.Przeczytałem ze etanol łatwo samemu wyprodukowac http://www.lr.pl/paliwo.html,ale nie moge nigdzie znalesc proporcji wodorotlenku sodu ile tego trzeba sypas np mam 100l oleju odpowiednio zmieszanego z etanolem no i ile tego sypac bo ponoc to zależy od kwasowosci oleju.
    Na stonie http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/biodiesel-produkcja.php
    jets przepis ale niekompletny i co to za specyfik (ułatwia on wiązanie wody z zanieczyszczeniami w paliwie i parowanie metanolu)
    Pozdrawiam
  • SterControl
  • #128
    bart9777
    Level 1  
    witam, mam pytanie do znawców tematu 0R
    czy zamiast montować ogrzewacz z układu chłodzenia nie wystarczy owinąć miedzianej rurki dookoła kolektora spalin? czy w taki sposób da się osiągnąć 80 C?po jakim czasie ewentualnie i jak to zrobić??
    czy zwylły ON tęż można podgrzewać, np.w zimie?
  • #129
    ureczek
    Level 12  
    witam
    Odpowiedź do kolegi Lengro
    wydaje mi się ze do produkcji Biodiesla potrzebny jest METANOL a nie etanol ale mogę o czymś niewiedzieć więc czekam na spostrzeżenia
    Odpowiedź do kol Bart9777
    bardzo dobry pomysł z podgrzewaniem ON nie było by problemów z wytracaniem parafiny
    ja mam orginalny podgrzewacz przepływowy przy filtrze paliwa w oplu astra który podgrzewa mi w minusowych temp. paliwo ale jeszcze lepszym pomysłem było by zamontowac bardziej wydajniejszy podgrzewacz przy zbiorniku wtedy nie zamarzną przewody paliwowe i nie wytrąci sie parafinka
    a z okreceniem kolektora to troszkę zły pomysł
    np. latem po ostrej jezdzie kolektor rozgrzewa się do czerwoności co mogło by doprowadzic do pożaru
    i taki układ nie zapewni ustabilizowanej temperatury
    płyn chłodzacy zaraz rozgrzewa się do ok90< st C i taki pozostaje cały czas (reguluje to termostat i chłodnica) wtedy bardzo łatwo o te 80 st.C oleju i bezpieczniej
    i chyba nawet łatwiej zamontować taki podgrzewacz w układzie niż walczyć z okrecaniem rury
  • #130
    poldek43
    Level 15  
    bart9777 wrote:
    witam, mam pytanie do znawców tematu 0R
    czy zamiast montować ogrzewacz z układu chłodzenia nie wystarczy owinąć miedzianej rurki dookoła kolektora spalin? czy w taki sposób da się osiągnąć 80 C?po jakim czasie ewentualnie i jak to zrobić??
    czy zwylły ON tęż można podgrzewać, np.w zimie?


    Takie rozwiązania widziałem w latach 90 w ciężarówkach , które jeździły na wschód ale nie było to montowane na kolektorze wydechowym tylko trochę dalej .
    Za turbiną na tej grubej rurze , która dochodzi do tłumika spalin jest idealne miejsce . Właśnie takie rozwiązanie sprawdzało się .

    Pozdrawiam
  • #131
    ali57
    Level 13  
    ureczek wrote:
    witam
    Odpowiedź do kolegi Lengro
    wydaje mi się ze do produkcji Biodiesla potrzebny jest METANOL a nie etanol ale mogę o czymś niewiedzieć więc czekam na spostrzeżeniay


    witam
    estryfikacje oleju można wykonać z takim samym skutkiem na metanolu i etanolu
    zaletą estrów etanolu jest temperatura blokady zimnego filtra przy
    -12 st C oraz wyższa liczba cetanowa
    - cena etanolu bezwodnego jest wyższa niż metanolu i stąd ten kierunek

    estry metanolu - blokada zimnego filtra już przy -5 st C
    ale cena metanolu jest niższa
  • #132
    ureczek
    Level 12  
    O to była bardzo cenna informacja dla mnie
    ciekaw jestem czy łatwiej będzie mi kupić etanol (po rozsadnej cenie) czy metanol
    szkoda że gorzelnia tak daleko
  • #133
    pacyfika
    Level 12  
    Witam szanownych kolegów, jestem tu nowy, ale od dawna śledzę elektrodę.
    Ten temat też mnie intrygował od czasu emisji na tvn turbo. Widząc, że jest tu sporo mądrych głów, mam pytanie:
    jestem posiadaczem citroena C15 1.8 diesel, pompa rozdzielaczowa LUKAS ROTO DIESEL.
    W internecie wyczytałem, że z pompą lukasa mogą być problemy przy OR.
    Czy ktoś wie coś więcej na ten temat? Czy mogę śmiało go przerobić.

    Zaletą tego autka jest fakt, że oryginalnie jest podgrzewacz paliwa przy termostacie z systemu chłodzenia.

    Czy potrzebny jest dodatkowy podgrzewacz ?

    Z góry serdeczne dzięki.
  • #134
    kostner
    Level 11  
    Wszystko pieknie ladnie ale ja mam lepszy sposoob. Poporostu zastosowac silnik webasto poczekac az rozgrzeje silnik do temp 80 stopni wsiadamy i jedziemy ewentualni puscic z webasto wezownice do baku lub wymiennik ciepla przed filtrem i sprawa zamknieta. Mozna dac webasto na benzynke z malym zbiorniczkiem a bedzie hulal ze hoho jak zmienie auto szarpne sie na diesla i sproobuje to zrobic :)
  • #135
    poldek43
    Level 15  
    Witam !
    Kostner to rozwiązanie miał mój kolega ale zapomniał o filtrze wstępnym paliwa i jak zaskoczyły go mrozy na wschodzie to mu ręce opadły .
    Wniosek z tego że nie zawsze jest jeden filtr paliwa i należy poznać budowę układu zasilania w swoim samochodzie dokonując modernizacji w podgrzewaniu układu zasilania .
    Pozdrawiam .
  • #136
    carog
    Level 1  
    A wie ktos moze jak odbarwic olej opałowy domowym sposobem???

    Dodano po 16 [minuty]:

    Czy wie ktoś moze jak odbarwic olej opałowy domowym sposobem>>>???

    Dodano po 42 [sekundy]:

    no
  • #137
    pacyfika
    Level 12  
    carog wrote:
    A wie ktos moze jak odbarwic olej opałowy domowym sposobem???

    Dodano po 16 [minuty]:

    Czy wie ktoś moze jak odbarwic olej opałowy domowym sposobem>>>???

    Dodano po 42 [sekundy]:

    no



    Z tym odbarwianiem to ja bym uważał, bo ponoć i tak w kontroli wykaże, że to opał. Mają jakis chemiczny dodatek żeby w kontroli wyszło, nawet po płukaniu baku dieslem może jeszcze wykazać, że był opał.

    Tak słyszałem.
    To już OR lepszy, jutro jade po 100 litrów po frytach, za 0,50gr/litr:D
    Pozdro!
  • #138
    Lelek_der_1
    Level 15  
    Czesc
    jestem tutaj nowy. Mieszkam w niemczech i jazda na oleju roslinnym w kregu moich znajomych jest bardzo popularna : Ja osobiscie jezdze dwuletnim oplem zafira 2,2 DTI i mieszam do 45% oleju roslinnego.
    Przebieg ponad 45000km . Ten proceder robie od pierwszego kilometra.
    Najdluzszy test to ponad 3000km na Gibraltar i ponad 3000km spowrotem.
    Na wiosne zainstaluje sobie instalacje ktora umozliwi mi jazde tylko na
    oleju roslinnym . stacje paliwa bede potrzebowal tylko do przetarcia szyb,
    uzupelnienia wody, powietrza, oraz uzupelnienia ilosci ON w dodatkowym
    baku ( 12 litrow ) potrzebnego do rozruchu i do przeplukania ukladu przed
    zaknczeniem jazdy (okolo 20 litrow na kwartal ). I jeszcze jedno w moim
    kregu taka sama zfira przekroczyla juz 150000km, i to jest juz bardzo
    pozytywne. Dla informacji jeden z adresow internetowych gdzie mozna taka instalacje nabyc www.markusfreund.com, albo ebay-niemcy.
    Pozdrawiam
    Lelek_der_1
  • #139
    Lelek_der_1
    Level 15  
    To jeszcze raz ja , adres internetowy ktory podalem musicie wytypowac na klawiaturze bo pomylkowo wpisalem przecinek i jego trzeba wyzucic
    www.markusfreud.com
    pozdrawiam
  • #140
    Kodem_PL
    Level 15  
    Lelek, naprawde jezdzisz tak nowoczesnym autem na takiej mieszance bez zadnych problemow?

    Ja w takim razie swojego przerabiam na bank, juz niebawem.

    Ile w niemczech kosztuje litr oleju rzepakowego w sklepie?

    Te zabawki ze strony http://www.markusfreund.com/ sa nieziemskie!
  • #141
    raveland
    Level 28  
    jezeli do nas ktos to sprowadzi w niedalekim czasie i bedzie 1 na rynku to zbije majatek na tym
    doslownie jak klocki lego kupujesz i skladasz
  • #142
    Lelek_der_1
    Level 15  
    Cesc ,
    zaskoczylo mnie tak szybkie zainteresowanie moimi doswiadczeniami.
    Zaraz wyjasniam ze do 45% oleju roslinnego dolewam w zaleznosci od
    pory roku t/z latem do 45% , a zima tylko 5 - 10% .Mieszkam w rejonie gdzie temperatura nie spada po nizej -10°C . nie mialem jak do tych czas zadnych problemow . To co robie i wszyscy z ktorymi mam kontakt podejmujemy pewne ryzyko , bo ten proceder jest oparty na wymianie doswiadczen i opiniach wielu osob z forum podobnych do elektrody tylko
    w jezyku niemieckim , bo z kregu stacji obslugi somochodow , wasztatow
    nie uzyskasz zadnej odpowiedzi , nabieraja wody do geby i wzruszaja ramionami . My wiemy dlaczego, to bedzie tak dlugo trwalo do puki ostatnia kropla ropy naftowej nie zostanie sprzedana . Dosc tego bo odbieglem od tematu , ochrona srodowiska zwiazana z tym tematem to odrebne zagadnienie , nie wszystkich to interesuje .
    Ten adres w internecie ktory podalem jest tylko jednym z przykladow
    gdzie mozna taka instalacje nabyc . Ja zdecydowalem sie na wedlug mnie
    lepsza chociaz drozsza , ale jej opis przekonal mnie do jej prawidlowej
    funkcjonalnosci , a po drugie moge tutaj zaoszczedzic na kosztach przesylki , bo jest to tylko 20km od mojego miejsca zamieszkania i moge ja sobie odebrac osobiscie . Jezeli Chcielibyscie ja zobaczyc to podaje szczegolowa droge w ebayu :
    Ebay niemcy
    Auto & Motorrad ,
    Teile & Zubehör ,
    Auto - Ersatz - & Reparaturteile ,
    Auto Motor & Getriebe ,
    Luft - & Kraftstoffversorgung ,
    Mozna ja kupic bez licytacji i kosztuje 349 € . Obecnie probuje nawiazac kontakt z tym ktory proponuje te instalacje .
    Diesel kosztuje obecnie u nas od 1,09 do 1,13 € , a olej roslinny od 0,77 do 0,79 € . Jak widac oszczedzam na kaze 100 litrow zuzytego OR jako
    paliwa od 30 do 34 centuw .
    To narazie tyle . Jezeli ktos ma jeszcze pytania to chetnie podziele sie z nim moimi doswiadczeniami .
    Pozdrawiam .

    Dodano po 46 [minuty]:

    Czesc Raveland ,
    Ja juz podobna instalacje znalazlem na polskich stronach internetowych ,
    ale byla ona wykonana w wiekszosci z elementow wlasnej roboty i niewiem czy mozna byc przekonanym o jej prawidlowym funkcjonowaniu , a po drugie kosztowala jak na wasze portwele majatek ( 1350 zl ) . U nas nigdy by nie przeszlo na przegladzie tego rodzaju urzadzenie . Naturalnie u nas "taka zabawka " tez nie jest za drobne , ale
    otrzymam na nia 2 lata gwarancji i jezeli by cos funkcjonowalo nie tak jak sie nalezy to to moge sie zwrocic do niego o ewentuala pomoc w rozwiazaniu tego broblemu , a po drugie ten ktory to urzadzenie proonuje w polskim internecie nie podaje zadnych danych do jakich pojazzow sie ona nadaje.
    Ta instalacja z www.markusfreund.com/ jest kompletnie zmontowana potrzebujesz ja tylko podlaczyc jak wiele innych u nas proponowanych .
    niektuzy proponuja komplet zebys sobie sam poskladal ale nejednokrotnie
    jest w takiej samej cenie co gotowa , a z gwarancja tez jest problem , bo
    jest na poszczegolne elementy .
    Pozdrawiam.

    Dodano po 55 [minuty]:

    setaszi wrote:
    a co myślicie o mieszaniu go 50/50 z olejem napędowym ?
    wtedy moze odpadłby problem podgrzewania



    Problem podgrzewania bedzie istnial ze wzgledow ze olej rzepakowy w niskiej temperaturze trudno sie zapala i nie mozna go tak rozpylic ale podgrzany do temp. powyzej 70°C zachowuje sie bardzo podobnie jak ON.
    Sam wynalazca silnika Rudolph Diesel pierwsze pruby przeprowadzal na oleju pochodzenia roslinnego , po prostu ON jeszcze nie istnial .
  • #143
    pacyfika
    Level 12  
    Panowie jeżeli ktoś się jeszcze zastanawia nad przejściem na zasilanie
    OR to polecam ten reportarz:

    http://moto.onet.pl/1310128,2217,artykul.html

    Apel do decydentów!!

    Przestańcie nam wciskać kit!!! że paliwa alternatywne niszczą silniki!
    Największe zagrożenie to stacja benzynowa!!!
    100 krotnie przekroczone normy siarki!!
  • #144
    Lelek_der_1
    Level 15  
    Czesc Pacyfik,
    dobrze stwierdziles zaduzo siarki .
    Olej roslinny nieposiada jej wcale i jest CO² neutralny , t/z przy spalaniu
    OR zostanie wydzielone tyle CO² ile go zuzyje roslina podczas swojego rosniecia , a wiec nie przybywa go juz w podczas tego procesu .Nasza atmoswera posiada go juz w nadmiarze .
    Ja jezdze juz od dawna na rzepakowym i juz o tym pisalem .
    Pozdrawiam
  • #145
    raveland
    Level 28  
    Lelek_der_1 jak mieszasz olej rzepakowy z napedowym dolewasz rzepak bezposredio do zbiornika paliwa czy nalezy w domu wymieszac dokladnei te dwa skladniki??
  • #146
    Lelek_der_1
    Level 15  
    raveland wrote:
    Lelek_der_1 jak mieszasz olej rzepakowy z napedowym dolewasz rzepak bezposredio do zbiornika paliwa czy nalezy w domu wymieszac dokladnei te dwa skladniki??

    Halo Raveland ,
    u mnie wygladalo to tak , zatankowalem do pelna i po przejechaniu X kilometrow i po zuzyciu okolo 10% paliwa dolalem do pelna , ale teraz
    czystego oleju roslinnego ze sklepu i jezdzilem az do rezerwy . Powtazalem to kilkakrotnie i obserwowalem zachowanie sie silnika wtedy zczalem zwiekszac dawke az doszlem tamtego lata podczas jazdy na urlop
    do Hiszpani do 45% .
    Musialem w ten sposob mieszac bo u nas w niemczech tez jest zwariowane prawo i mieszanie ON z OR poza bakiem
    samochodu jest przestepstwem podatkowym , ale jazda jest jak najbardziej legalna . To tyle narazie , jezeli potrzebujesz dalszych informacji to pytaj . Jak wiesz kto pyta nie bladzi (nabiera doswiadczenia)
    Moze chcialbys wiedziec czy twoj samochod naddje sie do podobnych experymentow , moge u nas znalezc w kregu znajomych lub w internecie.
    Bo jak juz wczesniej pisalem cala ta sprawa opier sie tylko na doswiadczeniach i ich wymianie , a ryzyko podejmujemy sami .
    Pozdrawiam
  • #147
    pacyfika
    Level 12  
    Cześć lelek_der_1

    Tutaj na forum przeczytałem, że nie jest za dobrze jak ma się pompę wtryskową Lukasa, ja mam w citroenie c15 1.8 diesel, jestem na maksa zdecydowany na przeróbkę na czysty olej z nagrzewnicą oleju, już załatwiłem sobie prawie 100l oleju po frytkach. Mam w sumie dwa auta opel kadett 1.7 d i tam jest pompa boscha więc napewno będzie OR.
    Znasz może kogoś kto jeździ c15 z pompą lukasa?
    A może wiesz o co chodzi z lukasem, czemu mogą być problemy?
    pozdro.

    ps.
    a tak swoją drogą, to niezłe bzdury nam wszędzię wciskają, a tyle krzyczą o ekologii! i gospodarce, trochę by to nakręciło naszych rolników
  • #148
    Lelek_der_1
    Level 15  
    Czesc Pacyfika ,
    to ze samochody z pompa wtryskowa typu Lukas sa trudnym przypatkiem
    to wiem tez z naszych ston internetowych , ale nikt nie wypowiada sie na ten temat na tyle konkretnie abym mogl sie dowiedziec gdzie lezy problem. Natknalem sie na informacje jednego z tych ktorzy twierdza ze
    nie uwierza do puki nie sprawdza . I po krodkim czasie pompa nadawala sie do wymiany . Nie mogl dokladnie stwierdzic czy przyczyna byla jazda
    na rzepaku czy poprostu pech , bo auto mialo ponad 250000km przebiegu a on byl jego 5 wlascicielem . Na wielu forum natknalem sie z wieloma przypadkami domieszania OR do 25% gdzie nie mieli zadnych
    problemow , tylko to robili latem , a zima nikt z nich nie podejmowal ryzyka .
    Co do Twojego kadeta to nie ma jakich kolwiek sygnalow aby go nie dostosowac do jazdy na rzepak , ale na system z dwoma bakami t/z w baku glownym OR , a w baku dodotkowym ON tylko do rozruchu i do przeplukania instalacji przed zakonczeniem jazdy , bo jest bardzo trudno uruchomic silnik zimnym OR nawet laten . Ja bylbym troche ostrozny z uzywaniem oleju z frydkownic bo niektorzy dodawaja do frydkownic jeszcze jako dodatek tluszczow stalych pochodzenia zwierzecego i to moze stworzyc troche nieoczekiwanych problemow , to tez opinia z naszych forum .
    Ja narazie kupuje OR w sklepach , a w niedalekiej przyszlosci , jak juz bede mial garaz zamierzam nabyc zbiornik na 10000 l i beda mi cysterna
    przywozic bo to jest o wiele taniej .
    Pozdrawiam

    Dodano po 4 [godziny] 27 [minuty]:

    Rado_Z wrote:
    do Beno.

    W HDI trzeba grzać do 75 Celków rzepaczek i można jezdzić.

    Co do wynalzaków:

    Goście piszą, żę mamy sobie zobaczyć co rzepak robi z pompą i spytać się fachowców od pomp bo padli ofiarą manipulacji, że niby to szkodzi, a sami takiej pompy nie widzieli na oczy.

    Ktoś tam wcześniej pisal że niewiarygodne spustoszenie robi gaz w samocjodach na pb i czy ktoś widzial glowice i zawory takiego silnika!
    Ja widzialem. Ford Sierra 2.0 DOHC. Gaz od przebiegu 150 tys. teraz przebieg 360 tys. wymienialem uszczelkę pod glowica. stan idealny. wszystko czyste i bez nagaru. A ktos gdzies cos uslyszal i takie brednie potem gada, ze sie zawory niby pala. na pb tez sie pala jak zbyt bogata mieszanka i gaz nie ma tu nic do rzeczy.

    To samo jest dot. rzepaku. Tylko w niektorych silnikach trza go grzać i bedzie ok. Jeśli chodzi o zywotnosc pompy to (jak gdzies wyczytalem) to gadaja ze spada o 1/3. To wtej sytuacji Boshowska pompa nie zrobi 1000000 km tylko 700 000km. to i tak juz tego samochodu nie bedzie bo sie rozleci blacharka.

    Polecam forum Mercedesa i temat rzepaczku:

    http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=...&start=0&sid=1ace2749d353106d6b88a54cf4dc67c9


    RZ.


    Brawo do odwaznych swiat nalezy .
    Czytalem tez twoja przygode w Biedronce . Jeszcze jedno przewodow paliwa nie musisz wymieniac to jest olej do potrzeb spozywczych jest on calkowicie neutralny w przeciwienstwie do biodisla TEN jest agresywny i nalezy sie z tym liczyc ze moza nastapic niespodzianki .
    Pozdrawiam
  • #149
    wiosen
    Level 11  
    Olgierd wrote:
    wiosen wrote:
    czy grzanie oleju do prawie 100° nie szkodzi pompie?
    i czy trzeba dodatkowo filtrować OR poza zwykłym filtrem paliwa takim jak do ON?


    najwyzsza temp jaka widzialem to 92'C i wszystko bylo OK

    poz


    No własnie Olgierd. Piszesz o 92°, a Tempra po nagrzaniu pokazuje zawsze 95°, a jakbym jej ostro deptal po gazie to pokaże nawet 110°

    a z innej bajki to mam dostęp do tłuszczu kokosowego po pieczeniu pączków. czy takie cos mozna podgrzać i przepalić??
  • #150
    User removed account
    User removed account