Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

olej roślinny zamiast ropy ??

Olgierd 22 Lis 2006 19:25 607074 1631
  • #1261
    rzepak101
    Poziom 11  
    slawek1251 napisał:
    Witam. Ja mam Opla Vectra 2.0 TDi i przejechalem juz na oleju rzepakowym okolo 150 tys km i silnik dalej ciagnie a do tego nie widac roznicy w mocy :) Wedlug mnie jest to bardzo dobre i tanie paliwo (ok 90 gr za litr w rozlewni) Niektorzy moi kuple leja takze olej transformatorowy zamiast ropy ale jest w tym jeden problem bo strasznie smierdzi jak auto sie dobrze rozgrzeje :/


    w jakiej rozlewni jest po 90 gr ?? :?::?::?::?::?:
  • Computer Controls
  • #1262
    kadamil
    Poziom 11  
    jak bys mogl podac adres tej rozlewni bylo by fajnie ja narazie niemoge znalezc tanszego niz 2.3zl/l
  • Computer Controls
  • #1263
    Osael
    Poziom 2  
    Nie sposób wszystko przeczytać przez chwilę co napisane jest w temacie stąd poruszę pomysł dolania benzyny do OR w niewielkiej ilości, bo o tym jeszcze nikt nie dyskutował. To alternatywny sposób dla denaturatu :wink: czy innych rozpuszczaliników, które dolewa się w czasie mrozów do ON.

    Chciałbym wiedzieć jaka jest opinia innych. Wydaje mi się, że mieszanka OR, trochę benzyny (czytałem gdzieś, że nawet 10% na cały bak niektórzy dodają, w/g mnie to raczej za dużo) i DMX`a mogłaby spowodować, że zimą do -10 możnaby śmigać bez żadnych nagrzewań i instalacji. DMX uchroniłby wytryskiwacze przed nagarem a benzyna poprawiła palność (o liczbie cetanowej chyba nie można w tym roztworze mówić :wink:). Nie znam się na tym, więc tak tylko sobie gdybam i zastanawiam się tylko czy rozwiązując problem palności poszłoby to w parze z gęstością i czy temperatura (zakładając że auto na tym pojedzie) nie będzie później za wysoka.
    Ciekawy jest też motyw z pozostawieniem mieszanki oleju + 3g spirytusu (1 strona tematu) - szkoda tylko że nie wiadomo w jakiej proporcji do oleju ;) ale to też pewnie ma za zadanie zmniejszyć gęstość.

    http://biopaliwa.com/product_info.php?products_id=341

    P.S >> hehe też chciałbym wiedzieć gdzie ta rozlewnia ;)
    POZDRAWIAM.
  • #1264
    rzepak101
    Poziom 11  
    witam
    coś czuje że z tą rozlewnią będzie tak jak z tym gościem co napisał że jeździ na smalcu za 50 gr z masarni :) wszyscy się będą pytać a utor wiadomości zaginie bez wieści :D
    pozdrawiam
  • #1265
    prez8s
    Poziom 33  
    Osael napisał:
    Nie sposób wszystko przeczytać przez chwilę co napisane jest w temacie stąd poruszę pomysł dolania benzyny do OR w niewielkiej ilości, bo o tym jeszcze nikt nie dyskutował. To alternatywny sposób dla denaturatu :wink: czy innych rozpuszczaliników, które dolewa się w czasie mrozów do ON.

    Chciałbym wiedzieć jaka jest opinia innych. Wydaje mi się, że mieszanka OR, trochę benzyny (czytałem gdzieś, że nawet 10% na cały bak niektórzy dodają, w/g mnie to raczej za dużo) i DMX`a mogłaby spowodować, że zimą do -10 możnaby śmigać bez żadnych nagrzewań i instalacji. DMX uchroniłby wytryskiwacze przed nagarem a benzyna poprawiła palność (o liczbie cetanowej chyba nie można w tym roztworze mówić :wink:). Nie znam się na tym, więc tak tylko sobie gdybam i zastanawiam się tylko czy rozwiązując problem palności poszłoby to w parze z gęstością i czy temperatura (zakładając że auto na tym pojedzie) nie będzie później za wysoka.
    Ciekawy jest też motyw z pozostawieniem mieszanki oleju + 3g spirytusu (1 strona tematu) - szkoda tylko że nie wiadomo w jakiej proporcji do oleju ;) ale to też pewnie ma za zadanie zmniejszyć gęstość.

    http://biopaliwa.com/product_info.php?products_id=341

    P.S >> hehe też chciałbym wiedzieć gdzie ta rozlewnia ;)
    POZDRAWIAM.


    Przez pewien czas dodawalem benzyny, ale jednak przestalem, bo zauwazylem ze im wiecej benzyny doleje tym silnik jest slabszy. To wcale nie prawda ze benzyna poprawia spalanie w dieslu. Jest to zalezne od silnika, zdązylem sie juz dowiedziec co nieco w tym temacie. Silniki z wtryskiem bezposrednim w wiekszosci przypadkow lepiej pracują gdy sie dolewa benzyny, ale silniki z komorami wstepnymi i wirowymi nie, wrecz odwrotnie, poniewarz benzyna nie ma wlasciwosci samozaplonu. Jednak nie zmienia to faktu ze usrus 330 gdy przez przypadek ojciec dolal pol baku benzyny, zamiast ropy, co dalo mieszanke 50/50 ON/Pb :) mial wygar niemiolsierny, na szczescie nic sie nie stalo. No ale tam walsnie jest wtrysk bezposredni.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A co do denaturatu, to dolej go w sloiku to zobaczysz co sie stanie...
    Denaturat sie nie miesza z ON czy OR, robi sie jakas dziwna biala zawiesina.
  • #1266
    pan_piotr
    Poziom 13  
    [quote="prez8s"]
    Osael napisał:


    A co do denaturatu, to dolej go w sloiku to zobaczysz co sie stanie...
    Denaturat sie nie miesza z ON czy OR, robi sie jakas dziwna biala zawiesina.


    ta dziwna biała zawiesilna to jest gliceryna.

    Bo jak dolewasz denaturatu to jak bys chciał zrobic biodiesla ale nie do końca bo brakuje jeszcze tobie tobie katalizatora i całego procesu produkcji ale na ten temat to szkoda sie rozwodzic.

    Popieram jazde na rzepaku.
    Szykuje sie do przerobienie mojego golfa na rzepak. I poszukuje jakiegos odpowiedniego rozwiązania jak dla mnie.(z czego zbudowac ta instalacje zeby było wszystko cacy)
  • #1267
    pancypis
    Poziom 11  
    Panowie co sie będziemy rozwodzić pierwszy silnik Diesela był napędzany olejem rycynowym fakt faktem olej ten ma genialne właściwości (doceniaja je modelarze) ale rozwój technologii pozwolił nam na stosowanie jako paliwo przeróżnych mieszanek. co do dodatku Benzyny to ma on nas uchronić przed zamarzaniem ON. Jak wiemy ON jest mieszanina "wyższych" węglowodorów
    a benzyna względnie niższych co za tym idzie przez dodatek benzyny obniżamy temperature krzepnięcia roztworu.
  • #1268
    chyter
    Poziom 10  
    witam właśnie jestem w trakcie zakładania amatorskiej instalacji OR i mam pytanko :
    ile czasu (ew.ile km) potrzeba wam aby podgrzać olej do optymalnej temperatury zaczynając od zimnego silnika? I dla jakiego rodzaju podgrzewania? ja mam ok3 metry rurki miedzianej (z paliwem) owiniętej wokół wydechu i po przejechaniu 2km jest ok 30-40 stopni a ostatecznie dochodzi do 50 stopni przy spokojnej jeździe i do ok 65 przy ciężkim bucie. (czujnik temperatury za filtrem). Jak szybko to u was się nagrzewa?
    Z góry dziękuje za fachową odpowiedź
  • #1269
    prez8s
    Poziom 33  
    Pare dni temu zmieszałem caly zbiornik 60%OR/40%OO, tak zeby zobaczyc co bedzie gdy zimniej, bo przed tem mialem 50/50, auto stoi teraz od kilku dni na dworze i rano nawet jak byl przymrozek tak ze szyby musialem gorącą wodą polewać, bo skrobaczka nie dala rady :), to zapalił od strzała, zadnego problemu nie zauwazylem, normalnie chodzi, jak na ropie, więc nie wiem jaki jest sens tych instalacji gdy nie ma mrozów. Jeszcze poczekam, az nadejdzie prawdziwa zima, o ile wogóle nadejdzie :), jak bedzie trzeba to pomyśle wówczas o ewentualnym drugim zbiorniku i podgrzewaczu, a na razie smigam i smaże fryteczki :)

    Klilka dni temu w Lidlu widzialem jakis blizej nieokreslony (bo sie nie przygladalem) olej rzepakowy po 2.49, jak by ktos chcial, bo coś nie ma nim zainteresowania, ja osobiscie mam jeszcze zapasy :).

    Dodano po 36 [minuty]:

    A i jeszcze jedna sprawa, wylookalem takie cos http://www.allegro.pl/item148766761_biodiesel_dla_producentow_metanol_.html
    metanol ponoc nadaje sie znakomicie do zasilania silnikow benzynowych, ponoc jest mocniejszy od gazu, w takim razie bylaby to wspaniala alternatywa dla gazu, czy tez benzyny :), po zatym jest duzo ekologiczniejszy. Kto nie wie, zapraszam tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Alkohol_metylowy
    http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/biopaliwa/metanol.php
  • #1270
    elav
    Poziom 10  
    Spalanie obojętnie w czym oleju transformatorowego powoduje emisje wysoko toksycznych związków o działaniu silnie rakotwórczym. Ten olej posiada dodatki, bo do czegoś innego jest przeznaczony.
    Trzeba mieć świadomość że, spalając olej transformatorowy naraża się siebie i innych.
  • #1271
    prez8s
    Poziom 33  
    elav napisał:
    Spalanie obojętnie w czym oleju transformatorowego powoduje emisje wysoko toksycznych związków o działaniu silnie rakotwórczym. Ten olej posiada dodatki, bo do czegoś innego jest przeznaczony.
    Trzeba mieć świadomość że, spalając olej transformatorowy naraża się siebie i innych.


    No i wlasnie dlatego spalajmy rzepak :), będziemy mieli czystsze środowisko i ładny zapach za autem :).
  • #1272
    norwoks
    Poziom 10  
    witam,jestem tu nowy ale mnie tez strasznie kreci jazda na or bo jezdze autkiem codziennie zarobkowo(seat toledo 1.9 68km bez turba)zrobilem nim jak na razie 6000km ale mam zamiar pojezdzic nim rok czasu na or czyli jakies 60000km chyba ze wczesniej padnie silnik:D. tutaj napisze w skrucie jak zrobilem moja instalacje na or:
    -a wiec zakupilem rurke miedziana dlugosci 50cm wpiolem ja w maly obieg tzn w ta rurke co wychodzi z silnika i idzie do centralki oczywiscie po czzasie zarobilem jej konce bo zsuwaly mi sie przewody gumowe z niej nawet jak mocno sciskiem zkrecilem a nastempnie nawinowel na nia dwa zwoje przewodu miedzianedo kazdy o dlugosci 1.6. a uzylem do tego przewodu do gazu do tankowania bo on ma srednice 9mm(a dlatego dwa bo jeden ogrzewa paliwo przed filtrem a drugi przed pompa)owinolem to dobrze bandarzem nastepmnie folia aluminiowa jeszcze dolozylem otuline ktora stosuje sie do centralnego ogrzewania a na koniec owinolem ta tasma izolacyjna zeby to ladnie wygladalo i dobrze cieplo trzymalo. i sprawowalo sie to dobrze gdy temperatura otoczenia nie spadala ponizej 15stopni. gdy na dworze robilo sie zimnie dolozylem jeszcze podgrzewacz elektryczny od stara o mocy 150w przed sama pompa.zalozylem dwa elektro zawory troj drozne aby moc zapalac na opale lub on.jako zborniczek na paliwo do odpalania wykorzystalem zbiorniczek na plyn do spryskiwaczy bo ma pojemnosc 4l co mi wystarczy w zupelnosci. a plyn do spryskiwaczy wraz z pompka zalozylem od poloneza(maly plastikowy worek ktory mozna umiescic wszedzie)no i jeszcze dwa przelaczniki byly potrzebne jeden do elektrycznego podgrzewacza o drugi do zmiany paliw. jak narazie wszystko chodzi dobrze,jesli bede mial jakies problemy to napewno napisze tu o nich! pewnie ktos napisze ze to tandetna samorobka ale olej mi odgrzewa do ok 70 stopni i nic nie kupowalem procz elektro zaworow(wszystko z garazu)i jak na razie zarabia na siebie!wazne zeby nie zapomniec zgasic na on bo potem rano trudno pali i szkoda pompy gnebic!moze mi sie zdaje ale lepiej sie jezdzi na or ma wiekszy moment obrotowy(wkrotce to zmierze i przedstawie wyniki) jak ktos nie umarl u nodow czytajac do tej pory to mysle ze jest dobrze. :D
  • #1273
    Kolegowski
    Poziom 10  
    Z tego co ja wiem rzeczywiście produkuje biopaliwa z tłuszczów zwierzęcych metodą wysokociśnieniową(240oC i pod ciśnieniem 10 MPa). więc wątek wymaga dokończenia.. na zimno pewnie też można, akurat bede robil z tego prosty projekt.. natomiast jeśli chodzi o gęstość biopaliwa z oleju rzepakowego.. to już sam fakt "świeżości" biopaliwa z oleju roślinnego ma na to istotny wpływ.. z czasem z powodu obecności podwójnych wiązań itp paliwo to oligomeryzuje, głównie z tego wlasnie wynikają wady tego paliwa.
    Pozostaje tylko doczekać się konstrukcji silników pozwalających na stosowanie oleju roślinnego jako paliwa.. tylko jak go całkowicie spalać a ma do tego większą wartość opałową.. aż się prosi.. heh.
  • #1274
    Wańka
    Poziom 11  
    prez8s napisał:
    _.html
    metanol ponoc nadaje sie znakomicie do zasilania silnikow benzynowych, ponoc jest mocniejszy od gazu, w takim razie bylaby to wspaniala alternatywa dla gazu, czy tez benzyny :), po zatym jest duzo ekologiczniejszy. Kto nie wie, zapraszam tu


    Ponoć się nie nadaje się metanol. Przy spalaniu powstaje rakotwórczy aldehyd.
  • #1275
    rzepak101
    Poziom 11  
    Wańka napisał:


    się nie nadaje się


    gdzieś już słyszałem podobną formę zdaniową :D było to chyba w czasie wyborów samorządowych w Białymstoku :)

    pzdr
  • #1276
    pancypis
    Poziom 11  
    prez8s napisał:
    Pare dni temu zmieszałem caly zbiornik 60%OR/40%OO, tak zeby zobaczyc co bedzie gdy zimniej, bo przed tem mialem 50/50, auto stoi teraz od kilku dni na dworze i rano nawet jak byl przymrozek tak ze szyby musialem gorącą wodą polewać, bo skrobaczka nie dala rady :), to zapalił od strzała, zadnego problemu nie zauwazylem, normalnie chodzi, jak na ropie, więc nie wiem jaki jest sens tych instalacji gdy nie ma mrozów. Jeszcze poczekam, az nadejdzie prawdziwa zima, o ile wogóle nadejdzie :), jak bedzie trzeba to pomyśle wówczas o ewentualnym drugim zbiorniku i podgrzewaczu, a na razie smigam i smaże fryteczki :)

    Klilka dni temu w Lidlu widzialem jakis blizej nieokreslony (bo sie nie przygladalem) olej rzepakowy po 2.49, jak by ktos chcial, bo coś nie ma nim zainteresowania, ja osobiscie mam jeszcze zapasy :).

    Dodano po 36 [minuty]:

    A i jeszcze jedna sprawa, wylookalem takie cos http://www.allegro.pl/item148766761_biodiesel_dla_producentow_metanol_.html
    metanol ponoc nadaje sie znakomicie do zasilania silnikow benzynowych, ponoc jest mocniejszy od gazu, w takim razie bylaby to wspaniala alternatywa dla gazu, czy tez benzyny :), po zatym jest duzo ekologiczniejszy. Kto nie wie, zapraszam tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Alkohol_metylowy
    http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/biopaliwa/metanol.php


    Jakby kto zauważył w Ameryce Łacińskiej juz od dawna jeździ się na alkoholach i innych ich pochodnych z metanolem jest taki problem że jest bardzo lotny a co za tym idzie wybuchowy i niebezpieczny dla środowiska więc jak już cos to etanol lub jakies etery tylko na etanol u nas akcyza jest ....
    Wańka napisał:
    Ponoć się nie nadaje się metanol. Przy spalaniu powstaje rakotwórczy aldehyd.

    Wiesz co ja chciałbym żeby w silniku taka reakcja mogła zachodzić hehehehe mały Jasiu w piaskownicy wie że w silnikach spalinowych produktami spalania są: C-sadza (bardziej pospolicie nagar) CO - czad (skodzliwy ale w wyniku pozytywnej równowagi termodynamicznej szybko znika) CO2 dwutlenek węgla (gaz cieplarniany, wulkany produkuja tego gazy miliony ton rocznie), H20 zabójcza woda, (pominołem tu produkty azotowe i inne, pod uwage brałem tylko reakcje spalania metanolu)
    a żeby z metanolu otrzymać aldehyd to trzeba go delikatnym utleniaczem potraktować a nie poprostu spalić
  • #1277
    prez8s
    Poziom 33  
    W ogóle silniki benzynowe są bardzo szkodliwe dla srodowiska, co bys nie spalal, czy benzyne, czy gaz, czy metanol, nie ma to jak diesel, lejesz rzepaczek i dbasz o srodowisko :), bardzo czyste spaliny, czarnego dymu wogóle nie ma, nie ma zwiazkow rakotworczych itd.. Za iles tam lat kiedy juz porządnie zatrujemy swoje srodowisko, to ludzie w koncu sie ockną żeby używać czystych paliw i w dodatku odnawialnych. Na elektryczne silniki w powszechnym użyciu na razie nie ma co liczyć. Sądze że przyszłe dieslem będą ukierunkowane na spalanie olei roslinnych, biopaliwa to jedynie proces przejsciowy, będą sukcesywnie zwiększać prcent ich zawartosci w ropie, a za kilkadziesiąt lat pewnie calkowicie zastąpią rope. Być moze opracują dodatek do rzepaku, który spowoduje ze to paliwo będzie mogło poleżec troche bez efektu "zagumowywania", starzenia, itp.. i wtedy nie będzie potrzebny proces przerabiania rzepaku na czyste ekstrakty, itp..
  • #1278
    Mirek156
    Poziom 10  
    Kolega lał olej z Biedronki,zimą puł na puł z normalnym ON. Bo olej roślinny jest za gęsty i są problemy z odpaleniem. Ps.Spadło mu zużycie oleju silnikowego.
  • #1279
    prez8s
    Poziom 33  
    Mirek156 napisał:
    Kolega lał olej z Biedronki,zimą puł na puł z normalnym ON. Bo olej roślinny jest za gęsty i są problemy z odpaleniem. Ps.Spadło mu zużycie oleju silnikowego.


    A ja wlasnie przymierzam sie do wymiany oleju silnikowego u siebie, wąchałem bagnet i z całym przekonaniem stwierdzam że ten olej nie smierdzi tak jak kiedyś! Nie ma tego typowego smrodu spalenizny, prawie rzadnego zapachu, jakbys wąchał swiezy olej z butelki! Jedynie jest czarny, jak to w dieslu. Zrobione mam już na tym oleju ok 10000km, z czego prawie wszystko na rzepaku mieszanym z OO w ilosciach wiekszych niz 50/50! Według ksiązki olej w silniku zmienia sie u mnie co 7000km. Przy zeszlej wymianie, jak jeszcze nie jezdzilem na rzepaku w takich ilosciach, to olej smierdzial, a teraz nic! Olej to lotos 20W50, taki lałem od zawsze, jedynie na zime leje rzadszy lotos 15W40. Silnik pracuje jak nowy, zadnych przedmochow, zadnego dymienia, itp.., przebieg to prawie 180tkm. Teraz moge być pewien ze rzepak nie szkodzi mojemu silnikowi, a nawet powiem więcej, co juz kiedyś podkreślałem, ma lepszego power-a, katalogowo moja astra rozpedza sie do setki w 13,5s, ja zrobilem test na mieszance 50/50OO+OR i wyszło ok 12s i to na oponach 15", a standard dla astry to 14". Na czystej ropie, czy OO jest wyraznie słabszy i robi te ok 13-13,5s. Nie sprawdzałem jeszcze na 100%OR, ale jest za zimno zeby tyle teraz wlać.
    W kazdym razie co by nie meczyc pompy wtryskowej jak przyjdzie zima, to odpiolem kabelek od czujnika na filtrze paliwa i teraz grzalka w filtrze grzeje no stop i po 10min jazdy wężyk od filtra jest nawet cieply, na mrozie powinno wystarczyc do jazdy 50/50, zobaczymy...

    Dodano po 8 [minuty]:

    A swoją drogą wlasnie skonczyl mi sie zapas, ktos wie gdzie kupie rzepaczek we wrocku lub okolicach ponizej 2,50zl?
  • #1280
    norwoks
    Poziom 10  
    no wlasnie ja tez ostatnio wachalem olej bo chcialem sprawdzic czy czasem nie spalony olej dostaje sie do oleju...wacham...wacham a tu nic!!!tylko jak kolega pisze wyżej czarny kolor jak to w dieslu!jak narazie jestem zadowolony.P.S. nie lejcie na zime frytury!!!bo przy 0 stopni robi sie z niej smalec!
  • #1282
    Kolegowski
    Poziom 10  
    Bardzo dobra Ciekawostka.. Niestety żeby spalać olej.. trzeba innego silnika.. wszysko się da dopracować.. ale diabel tkwi w szczegółach.. metodą prób i błędów daleko sie dosłownie nie zajedzie. Mimo że autko miało swój przebieg...
  • #1283
    prez8s
    Poziom 33  
    Nooo, zrobilo sie zimniej pierwszy snieg spadl, auto postawilem pod hipermarketem, stal z 1,5 godziny, w baku mieszanka 70/30 OR/OO no i zapalil bez problemu, ale trzeba bylo go poprzygazowywac lekko bo mial za niskie obroty i silnik troche drgał, w zasadzie nic po zatym, po ok 5min wszystko wrocilo do normy, aha jedynie czuc bardzo mocno jak jest zimny i sie jezdzie w korkach fryture, nawet wlaczenie nawiewu jest problemowe bo wszystko zaciaga do kabiny. Zauważylem juz od pewnego czasu ze im zimniej na dworze tym bardziej smierdzi, byc moze jest to kwestia zimnego katalizatora, ktory nie dopala wówczas.
  • #1284
    Kolegowski
    Poziom 10  
    Katalizator zeby optymalnie działac potrzebuje jakieś 600 stopni i ma dopalać/redukować resztki poniżej c8. Nadmierna ilość niedopalonego oleju niszczy katalizator!!
  • #1285
    prez8s
    Poziom 33  
    Kolegowski napisał:
    Katalizator zeby optymalnie działac potrzebuje jakieś 600 stopni i ma dopalać/redukować resztki poniżej c8. Nadmierna ilość niedopalonego oleju niszczy katalizator!!


    :) :) :) Jakbym sie nim przejmował :D
  • #1286
    2_lelek
    Poziom 11  
    rzepak101 napisał:
    Cytat:
    nikos4x4 napisał:
    Heheh wiem ze szanowny ,,moderatores terminatores ,, hihih wlepi mi kolejne ostrzezenie ale powiem wam tyle. Jestescie czubkami. Ja nigdy nie wlal bym takiego oleju do silnika.

    spokojnie , spokojnie , niebawem przyjdą czasy że ropa będzie po 5 -6 zł i nie będziesz miał wyboru :D


    Witam,
    wielu bylo juz takich i twierdzili ze nie beda byle G.......a lali do baku, ale leja byle G........o do silnika ( chodzi tutaj o olej mineralny za pare zlotych ) i to sie nazywa "Ja dbam o moj samochod i jego silnik". Kon by sie usmial.
    Pozdrawiam
  • #1287
    romus 1980
    Poziom 15  
    Witam mam zamiar lac olej roslinny do mojego scenica 97 rok 1.9 td jest tylko male ale pompa lucas ale z tego co czytalem nie ma jakis wiekszych udowodnionych problemow co do tej pompy ludzie pisza ze sie nie da ale sa tez tacy co leja do samochodow z pompa lucas i nie maja wiekszych problemow wiec moze sie da jak tylko dostane czesci z polski i poskladam silnik to bede startowal na oleju roslinnym w proporcji 50 na 50 i zobaczymy co sie bedzie dziac postanowilem ze bede mial instalacje jedno zbiornikowa pompa lucas bedzie wspomagana pompka elektryczna http://ssl.allegro.pl/item150350281_150350281.html co do podgrzewaczy to zakupilem takie http://cgi.ebay.co.uk/Vegetable-Oil-Fuel...1QQcmdZViewItem oraz http://ssl.allegro.pl/item146964857_146964857.html mam nadzieje ze bedzie to dzialac pozdrawiam i wszystkiego najlepszego w nowym roku
  • #1288
    asterix17td
    Poziom 17  
    prez8s jaki masz silnik w tej Astrze?
    Ja do swojej 1,7 td z silnikiem opla DTL lałem latem OR - 70 % resztra to była ropka i chodził super. Ten zapach tylko w korkach czuć - mniam mniam.
    Pozdrawiam
  • #1289
    prez8s
    Poziom 33  
    Do romus 1980
    Poprostu bądź ostrożny, wlewaj po trochu, co raz więcej i obserwój z czasem co sie dzieje, obserwój pompe czy nie dostaje jakichs wyciekow itp, w bmw ponoc to sie zdaża. W każdym razie ty masz silnik francuski, ojciec miał suzuki vitare z silnikiem 1.9td (silnik citroena) i smigal na rzepaku bez problemu nawet lał 100% ale troche ciezej zapał wtedy. Sądze że nie będzie żadnego problemu gdy zmieszasz 50/50. A jak już zrobisz instalacje z podgrzewaczem to już wogóle cacko. Zorientuj się czy ten silnik ma komory wirowe, jak nie wiesz jak poznać to wrzuć tu fotke, tak żeby bylo widać od strony świec żarowych. Jeżeli ma, to raczej nie odczujesz spadku mocy. W każdym razie gdzieś wyczytałem w jakimś piśmie że każdy diesel sie nadaje na rzepak w mieszance 30%, kwestią jest tylko to czy da rady więcej. Ważny jest też stan silnika, im lepszy tym lepiej - wiadomo. To tak ogólnie, ale radziłbym Ci poczytać cały ten temat, troche ciekawych rzeczy już tu jest :).

    Dodano po 4 [minuty]:

    asterix17td napisał:
    prez8s jaki masz silnik w tej Astrze?
    Ja do swojej 1,7 td z silnikiem opla DTL lałem latem OR - 70 % resztra to była ropka i chodził super. Ten zapach tylko w korkach czuć - mniam mniam.
    Pozdrawiam


    Mam silnik isuzu 82KM, pompa boscha oczywiscie, Ty masz silnik opla i zapewne pompe lucasa, więc jesli smigasz i nic sie pompie nie dzieje to ... tak trzymać :D, nie taki diabeł straszny jak go malują, nie? :D
  • #1290
    romus 1980
    Poziom 15  
    [quote="prez8s"]Do [b]romus 1980[/b]
    po prostu bądź ostrożny, wlewaj po trochu, co raz więcej i obserwój z czasem co sie dzieje, obserwój pompe czy nie dostaje jakichs wyciekow itp, w bmw ponoc to sie zdaża. W każdym razie ty masz silnik francuski, ojciec miał suzuki vitare z silnikiem 1.9td (silnik citroena) i smigal na rzepaku bez problemu nawet lał 100% ale troche ciezej zapał wtedy. Sądze że nie będzie żadnego problemu gdy zmieszasz 50/50. A jak już zrobisz instalacje z podgrzewaczem to już wogóle cacko. Zorientuj się czy ten silnik ma komory wirowe, jak nie wiesz jak poznać to wrzuć tu fotke, tak żeby bylo widać od strony świec żarowych. Jeżeli ma, to raczej nie odczujesz spadku mocy. W każdym razie gdzieś wyczytałem w jakimś piśmie że każdy diesel sie nadaje na rzepak w mieszance 30%, kwestią jest tylko to czy da rady więcej. Ważny jest też stan silnika, im lepszy tym lepiej - wiadomo. To tak ogólnie, ale radziłbym Ci poczytać cały ten temat, troche ciekawych rzeczy już tu jest :).

    [size=9][color=#999999]Dodano po 4 [minuty]:[/color][/size]

    [quote="asterix17td"]prez8s jaki masz silnik w tej Astrze?
    Ja do swojej 1,7 td z silnikiem opla DTL lałem latem OR - 70 % resztra to była ropka i chodził super. Ten zapach tylko w korkach czuć - mniam mniam.
    Pozdrawiam[/quote]

    Mam silnik isuzu 82KM, pompa boscha oczywiscie, Ty masz silnik opla i zapewne pompe lucasa, więc jesli smigasz i nic sie pompie nie dzieje to ... tak trzymać :D, nie taki diabeł straszny jak go malują, nie? :D[/quote]



    przeczytalem caly ten temat 43 strony i caly temat na forum mercedesa 89 stron razem dalo mi to 130 stron lektury al eteraz wiem juz wiecej jezelii chodzi o komore wirowa to co to jest mam teraz rozbebeszonego calego scenica wiec jak mi wyjasnisz to sie temu przyjze pompa wtryski i glowica poszly do remontu do polski z tego co sie dowiedzialem od pompiarza to w pompie padl jakis modol od turbo wtryski laly a glowica no niestety uszczeleczka z tego co czytalem nie pamietam gdzie to zaslepienie EGR tez daje efekty ze wzgledu na to ze idzie do silnika tylko czyste powietrze a nie spalinki to taka mala ciekawostka pozdrawiam