Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

olej roślinny zamiast ropy ??

Olgierd 09 Jan 2007 23:40 620238 1631
  • #1321
    romus 1980
    Level 15  
    no i rozpoczalem jazde na rzepaku Renault Megan Scenic 1.9 dt z pompa lucas mam zamontowane dwa podgrzewacze jeden wodny drugi wodno elektryczny jak narazie wszystko ok same pozytywy tylko troche nie rowno chodzi i zapala kiepsko ale to nie wina OR podkreslam to nie jego wina winny w tym przypadku jest zawor przyspieszacza kata wtrysku ktory w tych pompach jest bardzo wadliwy a poza tym jak bede mial czas to wkleje fotki mojego silnika wraz z podgrzewaczami no i zobaczymy jak dlugo bedzie chodzic ta pompa (LUCAS) na OR mam nadzieje ze dlugo i ze uda sie obalic teze ze na tych pompach nie da sie jezdzic na OR pozdrawiam :D
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • #1324
    mas444
    Level 14  
    Witam
    Słyszałem opinie, że olej roślinny może rozpuszczać gumowe przewody paliwowe i uszczelnienia w pompie wtryskowej. Wiecie coś o tym?
    Pozdrawiam
  • #1325
    rzepak101
    Level 11  
    Witam
    podgrzewacz
    Quote:
    rzepak101 ty mi wyglądasz na kogoś kto morze mi dużo doradzić o oleju roslinnym mam zwykłego diesela 1,9 leje ropy troche więcej niż oleju nie mam żadnych pomp wtryskowych czy mogę jezdzić tak dalej czy nie odp.


    Oczywiście że możesz jeździć na OR dolewając go w odpowiednich proporcjach do ON .

    sajmon25
    Quote:
    i tu się z Tobą nie zgodzę, w ciągniku ursus C360, do którego zamontowałem instalację dwuzbiornikową, jest olej mineralny superol (o jego klasie nie będe pisał) zmieszał się on z OR podczas niewłaściwego spalania do tego stopnia że musiałem wylać z miski 3 litry! napewno stracił on już swoje właściwości, ale żadnej mazi, czyli efektu polimeryzacji nie było.


    Z tego co się orientuję to w ursusach był wtrysk bezpośredni , czyli widać jak wygląda spalanie się OR w silnikach Di , skoro aż tyle OR dostało się do oleju silnikowego . CO do tej polimeryzacji , to są to tylko moje wywody czysto teoretyczne , a właściwie to jest to co przeczytałem w sieci , gdyż na własnym silniku jeszcze tego procesu w praktyce nie zaobserwowałem i obym nigdy nie zaobserwował
    :D

    mas444
    Quote:
    Witam
    Słyszałem opinie, że olej roślinny może rozpuszczać gumowe przewody paliwowe i uszczelnienia w pompie wtryskowej. Wiecie coś o tym?
    Pozdrawiam


    nie wiem jak się to ma do czystego i ewentualnie podgrzanego oleju roślinnego ale estry metylowe z tego co mi wiadomo potrafią byc groźne dla przewodów paliwowych i uszczelek ( no chyba że te uszczelki i przewody są już produkowane z uwzględnieniem estrów ) .




    pozdrawiam
  • #1327
    lovelos
    Level 10  
    ale mi to nowość juz 3 lata temu z kumplem "miał wtedy starego golfa1 ropniaka" kupowaliśmy w sklepie 5 litrowy olej roślinny, i sie na samym oleju jeździło, ciężko odpalał ale zato jaki miły zapach z rury wydechowej
    przypalonych placków leciał hahaha:D:D:D:D:D:D:D
  • #1328
    ramzes666
    Level 11  
    Jeżdzę na takim oleju od roku i nic się nie dzieje czasami tylko lekko zakopci przy uruchomieniu ale pózniej jest już ok. A autko mam 5 letnie mondeo.
  • #1329
    MSWOLA
    Level 18  
    romus 1980 wrote:
    dekielki sa delikatnie pekniete czy ktos wie czy jak sa pekniete a szlifierz tego nie zauwazy i glowica wroci do mnie to czy moge ja zakladac

    Ja planowałem kiedyś głowicę w Dafie 400 i też były pęknięcia ale to chyba niema większego wpływu. Autko miało silnik 2.5TD Peugeota z pompą LUCASA i jeździło na rzepaku (z instalacją). Przejechałem nim 70 tyś.km, zimą zapalał bez problemów przy -25*C. Przez cały okres użytkowania (1 rok) tego auta wymieniłem w pompie tylko uszczelniacze cięgła gazu i przyśpieszacza. Nie wiem dlaczego niektórzy piszą że te pompy są takie złe i nie nadają się do oleju roślinnego. Jeśli pompa ma się popsuć to popsuje się każda. Przerobiłem już kilka autek na OR najmniejszy to VW Polo 1.4 a największy MAN28-385 z 12-litrowym potworem.

    olej roślinny zamiast ropy ?? olej roślinny zamiast ropy ?? olej roślinny zamiast ropy ??

    Jeśli ktoś jedzie do Niemiec to tu jest strona z mapą gdzie w Niemczech można zatankować olej roślinny. Ostatnio w grudniu tankowałem po 0.68 cnt.
    http://www.biotanke.de/Verzeichnis/tanksstellen.html

    Dodano po 1 [godziny] 10 [minuty]:

    2_lelek wrote:
    Witam,
    oto co mozna znalezc na innym forum. Sa to przyklady jak sie okazalo jazdy na 100% OR lub mieszankach bez instalacji i oleju silnikowym MINERALNYM!!!
    Cytat:
    Passat 1,9 TDI: zatarte łożysko turbiny (na Kujawskim od miesiąca)
    - Volvo 850 2,5 TDI: uszkodzona pompa wtryskowa (na Kujawskim od 50 tys. km)
    Fabia 1,9 TDI: zatarte łożysko turbiny (na Kujawskim od 10 tys. km)
    kolejna Fabia 1,9 TDI: zatarte zawory w gniazdach (na Kujawskim od 40 tys. km).

    Ja nie jestem przeciwnikiem jazdy na OR, bo sam na nim jezdze. Uwazam jednak ze lepiej wydac pieniadze na przyzwoita instalacje


    Na te awarie mógł mieć wpływ olej roślinny, ale tylko pośrednio :!::!::!:
    Spróbuję wytłumaczyć dlaczego zacierają się turbiny i gniazda zaworowe. Przyczyną tego jest brak odpowiedniego smarowania spowodowane ludzką głupotą albo niewiedzą.
    Jeśli zimny silnik uruchomimy na OR wtedy część oleju nie spala się i spływa do oleju silnikowego mieszając się z nim. Jak wiele osób błędnie zauważyło że silnik zaczął brać mniej oleju :D Olej roślinny to taki brudas a raczej czyściciel i wypłukuje wszystkie zanieczyszczenia z silnika i zbiornika. Jedziemy dalej, powstała mieszanka oleju silnikowego, roślinnego i wszystkich zanieczyszczeń z silnika znacznie szybciej zapycha filtr zmniejszając jego przepływ, zapchaniu mogą ulec również cienkie rurki doprowadzające olej do turbiny. To nie zawory w gniazdach mogą się zatrzeć a raczej w prowadnicach które smarowane są tylko spływającym olejem po zaworze.
    Jeśli ktoś obawia się tych awarii niech lepiej jeździ na samym ON lub bardziej dba o silnik. Przejechałem na OR ponad 100 tyś.km. i żadna taka awaria mnie nie spotkała. Jeśli chcemy dużo zaoszczędzić na paliwie musimy troszkę zainwestować w instalację:D
  • #1330
    rzepak101
    Level 11  
    albo tak przerobić silnik żeby dobrze dopalał nawet zimny OR
  • #1331
    romus 1980
    Level 15  
    ja mam wlasnie problem z przyspieszaczem kata wtrysku a poza tym idzie na rzepaczku zarypiscie poza tym kupilem na ebeyu bardzo fajny podgrzewacz wodno elektryczny ktory w kilkadziesiat sekund podgrzewa olej do 70 stopni i sie wylacza Grzanie jest przez swiece zarowe oto link http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280050231223 fakt cena nie mala Wraz z ogrzewaczem kupionym na allegro prawdopodobnie twojwj konstukcji MSWOLA dziala to bardzo dobrze i wszystko jest ok Co do komor wirowych to szlifierz wymienil i nie robil zadnych problemow ale musialem do niego zadzwonic to tyle narazie pozdrawiam:D
  • #1332
    MSWOLA
    Level 18  
    romus 1980 wrote:
    kupilem na ebeyu bardzo fajny podgrzewacz wodno elektryczny ktory w kilkadziesiat sekund podgrzewa olej do 70 stopni i sie wylacza Grzanie jest przez swiece zarowe oto link http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280050231223 fakt cena nie mala Wraz z ogrzewaczem kupionym na allegro prawdopodobnie twojwj konstukcji MSWOLA dziala to bardzo dobrze i wszystko jest ok


    Jeśli podgrzewacz jest podwójny to pewnie moja produkcja. Ten co kupiłeś w Anglii to pewnie świece nie mają styku z olejem, ciekawe jak długo wytrzymają :?::?::?:

    olej roślinny zamiast ropy ??

    Te podgrzewacze elektryczne mają świece zanurzone w oleju roślinnym dzięki czemu dłużej wytrzymują i efektywniej podgrzewają olej, tak jak w opisie tego podgrzewacza, dokładnie jak w moich przedstawionych powyżej na zdjęciach http://cgi.ebay.co.uk/VOW2D-Veg-oil-Bio-diese...oryZ9895QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
  • #1333
    romus 1980
    Level 15  
    (świece zanurzone w oleju roślinnym ) hm to niezbyt ciekawa sprawa zwiazana z bezpieczenstwem moze bardziej efektywne ale to jest kontakt rozgrzanej swiecy z olejem mi takie rozwiazanie sie bardzo nie podoba o wiele bezpieczniejsze jest to co ja kupilem a ten podgrzewacz to prawdopodobnie od Ciebie pozdrawiam:D
  • #1334
    prez8s
    Level 33  
    romus 1980 wrote:
    (świece zanurzone w oleju roślinnym ) hm to niezbyt ciekawa sprawa zwiazana z bezpieczenstwem moze bardziej efektywne ale to jest kontakt rozgrzanej swiecy z olejem mi takie rozwiazanie sie bardzo nie podoba o wiele bezpieczniejsze jest to co ja kupilem a ten podgrzewacz to prawdopodobnie od Ciebie pozdrawiam:D


    Myslisz ze olej roslinny tak łatwo daje sie zapalic ? Swiecą żarową nic mu prędko nie zrobisz, prędzej swieca sie przepali niż zapali olej w ktorym jest zanurzona.
  • #1335
    MSWOLA
    Level 18  
    prez8s wrote:
    romus 1980 wrote:
    (świece zanurzone w oleju roślinnym ) hm to niezbyt ciekawa sprawa zwiazana z bezpieczenstwem moze bardziej efektywne ale to jest kontakt rozgrzanej swiecy z olejem mi takie rozwiazanie sie bardzo nie podoba o wiele bezpieczniejsze jest to co ja kupilem a ten podgrzewacz to prawdopodobnie od Ciebie pozdrawiam:D


    Myslisz ze olej roslinny tak łatwo daje sie zapalic ? Swiecą żarową nic mu prędko nie zrobisz, prędzej swieca sie przepali niż zapali olej w ktorym jest zanurzona.


    Masz zupełną rację świeca zanurzona w oleju nie jest wcale niebezpieczna i nie grozi to absolutnie zapaleniem oleju. Podgrzewałem również tym podgrzewaczem ON przed filtrem i absolutnie nic się nie działo. ON bez dostępu powietrza nie da się tak łatwo zapalić. Połowa podgrzewaczy elektrycznych oferowanych w Niemczech też działa na zasadzie styku żarnika świecy bezpośrednio z OR. :D
  • #1336
    romus 1980
    Level 15  
    [quote="prez8s"][quote="romus 1980"](świece zanurzone w oleju roślinnym ) hm to niezbyt ciekawa sprawa zwiazana z bezpieczenstwem moze bardziej efektywne ale to jest kontakt rozgrzanej swiecy z olejem mi takie rozwiazanie sie bardzo nie podoba o wiele bezpieczniejsze jest to co ja kupilem a ten podgrzewacz to prawdopodobnie od Ciebie pozdrawiam:D[/quote]

    Myslisz ze olej roslinny tak łatwo daje sie zapalic ? Swiecą żarową nic mu prędko nie zrobisz, prędzej swieca sie przepali niż zapali olej w ktorym jest zanurzona.[/quote]



    Nie przemawia to do mnie bede musial sprawdzic ta teorie Ale ja i tak bym sie chyba bal z takim urzadzeniem jezdzic
  • #1337
    2_lelek
    Level 12  
    MSWOLA wrote:
    prez8s wrote:
    romus 1980 wrote:
    (świece zanurzone w oleju roślinnym ) hm to niezbyt ciekawa sprawa zwiazana z bezpieczenstwem moze bardziej efektywne ale to jest kontakt rozgrzanej swiecy z olejem mi takie rozwiazanie sie bardzo nie podoba o wiele bezpieczniejsze jest to co ja kupilem a ten podgrzewacz to prawdopodobnie od Ciebie pozdrawiam:D


    Myslisz ze olej roslinny tak łatwo daje sie zapalic ? Swiecą żarową nic mu prędko nie zrobisz, prędzej swieca sie przepali niż zapali olej w ktorym jest zanurzona.


    Masz zupełną rację świeca zanurzona w oleju nie jest wcale niebezpieczna i nie grozi to absolutnie zapaleniem oleju. Podgrzewałem również tym podgrzewaczem ON przed filtrem i absolutnie nic się nie działo. ON bez dostępu powietrza nie da się tak łatwo zapalić. Połowa podgrzewaczy elektrycznych oferowanych w Niemczech też działa na zasadzie styku żarnika świecy bezpośrednio z OR. :D


    Nie jest tak jak kolega mysli.
    Swiece zarowe zanuzone w oleju powoduja jego spieczenie oleju tak jak dzieje sie to z nim na patelni. Jezeli podgrzewacz zamontowany jest przed filtrem moze to spowodowac jego wczesniejsze zapchanie, a jezeli przed pompa to moze to doprowadzic do powaznej awarji.
    W Niemczech nie mozna nawet pomarzyc aby taki podgrzewacz byl zainstalowany w ukladzie ( VERBOTEN ) i nikt nie podejmie takiego ryzyka.
  • #1338
    sajmon25
    Level 13  
    Quote:
    W Niemczech nie mozna nawet pomarzyc aby taki podgrzewacz byl zainstalowany w ukladzie ( VERBOTEN ) i nikt nie podejmie takiego ryzyka


    no chyba że końcówka świecy jest pokryta teflonem :D ale poważnie... w rozwiązaniu pokazanym przez kolegę romus 1980, świeca żarowa jest zamontowana na ścisło w aluminiu, a wiadomo jak aluminium przewodzi ciepło - bardzo dobrze! i to jest napewno lepsze rozwiązanie, bynajmniej świeca wytrzyma dłużej niż zanurzona bezpośrednio w OR
  • #1339
    SORY GREGORY
    Level 1  
    Olej do smażenia czy ropa.
    mój kumpel kiedyś przyjechał do sklepu WSK(oczywiście benz)
    i skończyło mu się paliwo. Kupił oranżade, pół wypił pół wlał do baku i pojechał do domu jak by nigdy nic. To dopiero oszczędność.
  • #1340
    rzepak101
    Level 11  
    Quote:
    Olej do smażenia czy ropa.
    mój kumpel kiedyś przyjechał do sklepu WSK(oczywiście benz)
    i skończyło mu się paliwo. Kupił oranżade, pół wypił pół wlał do baku i pojechał do domu jak by nigdy nic. To dopiero oszczędność.


    jakby nasikał do baku to pewnie by też pojechał - albo niech ją przerobi na biogaz , montując w siedzeniu mieszalnik ...


    Bez komentarza . :|
  • #1341
    romus 1980
    Level 15  
    [quote="SORY GREGORY"]Olej do smażenia czy ropa.
    mój kumpel kiedyś przyjechał do sklepu WSK(oczywiście benz)
    i skończyło mu się paliwo. Kupił [b]oranżade[/b], pół wypił pół wlał do baku i pojechał do domu jak by nigdy nic. To dopiero oszczędność.[/quote]



    Jeden post a tu takie pierdoly powinno sie kasowac takie durne posty pozdrawiam
  • #1342
    mas444
    Level 14  
    Właśnie wróciłem z warsztatu.
    Rozpuściły sie gumowe przewody paliwowe.
    Taki urok starych samochodów...
    -----------------
    Primera 2.0 D r.93
  • #1343
    sajmon25
    Level 13  
    mas444 wrote:
    Właśnie wróciłem z warsztatu.
    Rozpuściły sie gumowe przewody paliwowe.
    Taki urok starych samochodów...
    -----------------
    Primera 2.0 D r.93


    podaj więcej informacji: na czym jeździłeś, przez jaki okres, z instalacją czy bez?
  • #1344
    mas444
    Level 14  
    Samochód mam od niedawna.
    Porzedni własciciel zrobił kilkadziesiąt tys. na rzepaku.
    Auto nie ma istalacji, po prostu zalewał do baku bez podgrzewania i rozcieńczania.
    Słyszałem opinie o agresywnym wpływie roślinnego na starsze uszczelki i przewody. Chyba sie to potwierdza.
    Głowy jednak dać nie moge, bo nawet w wasztacie na 100% nie są pewni.
  • #1345
    sajmon25
    Level 13  
    mas444 wrote:
    Samochód mam od niedawna.
    Porzedni własciciel zrobił kilkadziesiąt tys. na rzepaku.
    Auto nie ma istalacji, po prostu zalewał do baku bez podgrzewania i rozcieńczania.
    Słyszałem opinie o agresywnym wpływie roślinnego na starsze uszczelki i przewody. Chyba sie to potwierdza.
    Głowy jednak dać nie moge, bo nawet w wasztacie na 100% nie są pewni.


    a może poprzedni właściciel jeździł na biodieslu, lub dolewał etanolu do OR?
  • #1346
    boryna
    Level 14  
    mas444 wrote:
    (...)
    Słyszałem opinie o agresywnym wpływie roślinnego na starsze uszczelki i przewody. Chyba sie to potwierdza.
    Głowy jednak dać nie moge, bo nawet w wasztacie na 100% nie są pewni.

    Tyle razy bylo walkowane......czysty olej roslinny nie ma zadnego negatywnego wplywu na uszczelki i przewody. Teoretycznie ma taki wplyw biodiesel czyli mieszanina oleju roslinnego, metanolu (etanolu) i KOH (NaOH)
  • #1347
    franek79TF
    Level 1  
    witam
    Powiem krótko.
    Mam opla 1.7D olej leje od 2lat! Na początku pękałem bo ktoś opowiadał bzdury że 'SIE NIEDA' ta sama historia była z opałówą -pamiętacie?!Dziś stwierdzam że to super rozwiązanie!Nie potrzeba żadnyć podgrzewaczy czy innych pierdół ,tylko lać rzepak za 1.90zł i w droge!!!temp.otoczenia -18 pali bez probłemu!Namówiłem kolegów-tagrze jeżdżą;NISSAN,MERCEDES,PEUGOT!!Wszystko sie kula!!!A jaki zapaszek;-)MOwa tu o ZWYKŁYCH DIESLAH nie żadne rasowańce

    Dodano po 12 [minuty]:

    A mam pytanie?!
    może ktoś wie jak zbudować tłocznie do tłoczenia rzepaku?wtedy spróbuje sam wytwarzać olej,który napewno znajdzie sie u mnie w baku!!!
    A propo jazdy na oleju-kumpel ma renault MEGANE
    2005rok 1.5 DCI miesza rzepak 50/50 z dieslem! i jeżdzi!!!Ale ja nikogo nie namawiam,tylko przekazuje moje spostrzeżenia,kto chce to smiało ! Bo znając życie znajdzie sie jakiś frajer w RZĄDZIE,który opodatkóje ten sposób jazdy!Ale póki co!-trzeba korzystać!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • #1348
    MSWOLA
    Level 18  
    franek79TF napisał:
    Quote:
    Nie potrzeba żadnyć podgrzewaczy czy innych pierdół ,tylko lać rzepak za 1.90zł i w droge!temp.otoczenia -18 pali bez probłemu!


    Ta cena za olej jest ciekawa :D i owszem auta zapali przy -18*C jeżeli będzie stało w ciepłym garażu :!: a co będzie jeżeli postoi na dworze 8 godzin przy takim mrozie :?::?::?: troszkę wyobraźni a nie wypisywać bzdury Z OLEJU ZROBI SIĘ MASŁO :!::!::!: :D jak masz takie wspaniałe auto to taniej będziesz miał jeździć na smalcu :D

    Dodano po 1 [godziny] 36 [minuty]:

    2_lelek wrote:

    Swiece zarowe zanuzone w oleju powoduja jego spieczenie oleju tak jak dzieje sie to z nim na patelni. Jezeli podgrzewacz zamontowany jest przed filtrem moze to spowodowac jego wczesniejsze zapchanie a jezeli przed pompa to moze to doprowadzic do powaznej awarji.


    Chyba nikt rozsądny nie montuje podgrzewacza elektrycznego przed pompą tylko przed filtrem, a podgrzewacz wcale nie spowoduje znacznie wcześniejszego zapchania się filtra.

    Quote:
    W Niemczech nie mozna nawet pomarzyc aby taki podgrzewacz byl zainstalowany w ukladzie ( VERBOTEN ) i nikt nie podejmie takiego ryzyka.

    Nie łatwiej i zrozumialej dla wszystkich napisać po polsku że takie podgrzewacze są w Niemczech zabronione CO JEST OCZYWIŚCIE NIEPRAWDĄ :!::!::!:
    Oto podgrzewacze produkowane i sprzedawane w Niemczech przez Niemieckie firmy:
    http://cgi.ebay.de/Dieselheizer-WT1-Vorheizer...2QQihZ012QQcategoryZ42604QQrdZ1QQcmdZViewItem
    http://cgi.ebay.de/POL-PFLANZENOLHEIZER-DIESE...8QQihZ018QQcategoryZ42604QQrdZ1QQcmdZViewItem
    http://cgi.ebay.de/POL-PFLANZENOLHEIZER-DIESE...ryZ42604QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
    http://cgi.ebay.de/Dieselheizer-WT1-Vorheizer...ryZ42604QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
    http://cgi.ebay.de/Dieselheizer-WT3-Vorheizer...ryZ42604QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
    http://cgi.ebay.de/Dieselheizer-WT4-Vorheizer...ryZ42604QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

    Chyba nie wszystkich Niemców obowiązuje lub nie dotyczy słowo VERBOTEN :!: :D
  • #1349
    romus 1980
    Level 15  
    [quote="MSWOLA"][b]franek79TF napisał:[/b]
    [quote]Nie potrzeba żadnyć podgrzewaczy czy innych pierdół ,tylko lać rzepak za 1.90zł i w droge!temp.otoczenia -18 pali bez probłemu![/quote]

    Ta cena za olej jest ciekawa :D i owszem auta zapali przy -18*C jeżeli będzie stało w ciepłym garażu :!: a co będzie jeżeli postoi na dworze 8 godzin przy takim mrozie :?::?::?: troszkę wyobraźni a nie wypisywać bzdury [b]Z OLEJU ZROBI SIĘ MASŁO :!::!::!: :D[/b] jak masz takie wspaniałe auto to taniej będziesz miał jeździć na smalcu :D

    [size=9][color=#999999]Dodano po 1 [godziny] 36 [minuty]:[/color][/size]

    [quote="2_lelek"]
    Swiece zarowe zanuzone w oleju powoduja jego spieczenie oleju tak jak dzieje sie to z nim na patelni. Jezeli podgrzewacz zamontowany jest przed filtrem moze to spowodowac jego wczesniejsze zapchanie a jezeli przed pompa to moze to doprowadzic do powaznej awarji.
    [/quote]

    Chyba nikt rozsądny nie montuje podgrzewacza elektrycznego przed pompą tylko przed filtrem, a podgrzewacz wcale nie spowoduje znacznie wcześniejszego zapchania się filtra.

    [quote]W Niemczech nie mozna nawet pomarzyc aby taki podgrzewacz byl zainstalowany w ukladzie ( VERBOTEN ) i nikt nie podejmie takiego ryzyka.[/quote]
    Nie łatwiej i zrozumialej dla wszystkich napisać po polsku że takie podgrzewacze są w Niemczech zabronione [b]CO JEST OCZYWIŚCIE NIEPRAWDĄ :!::!::!:[/b]
    Oto podgrzewacze produkowane i sprzedawane w Niemczech przez Niemieckie firmy:
    http://cgi.ebay.de/Dieselheizer-WT1-Vorheizer...2QQihZ012QQcategoryZ42604QQrdZ1QQcmdZViewItem
    http://cgi.ebay.de/POL-PFLANZENOLHEIZER-DIESE...8QQihZ018QQcategoryZ42604QQrdZ1QQcmdZViewItem
    http://cgi.ebay.de/POL-PFLANZENOLHEIZER-DIESE...ryZ42604QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
    http://cgi.ebay.de/Dieselheizer-WT1-Vorheizer...ryZ42604QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
    http://cgi.ebay.de/Dieselheizer-WT3-Vorheizer...ryZ42604QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
    http://cgi.ebay.de/Dieselheizer-WT4-Vorheizer...ryZ42604QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

    Chyba nie wszystkich Niemców obowiązuje lub nie dotyczy słowo VERBOTEN :!: :D[/quote]



    Cos mi sie wydaje ze w tych podgrzewaczach nie ma styku z olejem roslinnym mam taki sam i w nim nie ma styku z olejem pozdrawiam(moge sie mylic)
  • #1350
    prez8s
    Level 33  
    Witam Panowie, obecnie juz nie jezdze na OR z jednego tylko powodu, przestało sie to oplacać, nigdzie nie widze promocji, najtaniej jak znalazlem to 2,86zl/L więc drozej niz OO. No ale cóż chce tylko przekazac wam że jak ktoś tak jak ja nie planuje jezdzic na rzepaku w najblizszym czasie to dobrze jest przepłukać cały układ paliwowy, ja to robie benzyną, dolewam 3L benzyny na bak paliwa, mozna więcej, max 30%. Przez pare dni jak sie pojezdzi to benzyna rozpusci zaschlą gliceryne, która jak zauwazylem jednak powstaje, szczególnie wlew paliwa jest tym opaćkany, ale widze że benzynka pięknie to rozpuszcza przy wlewaniu. Silnik działa bardzo dobrze, nic sie nie dzieje.