Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

olej roślinny zamiast ropy ??

Olgierd 12 Mar 2007 09:51 604095 1631
  • #1381 12 Mar 2007 09:51
    2_lelek
    Poziom 11  

    mad__max napisał:
    Po pierwsze to witam wszystkich-jestem tu nowy:-)

    Znalazlem ten aktywny post na temat OR przypadkiem, co wiecej widze ze jest tu MSWOLA, od ktorego kiedys na allegro kupilem wymiennik:) Swiat jest maly:-) Widze tutaj ze od dawna siedzisz w instalacjach, gratuluje podgrzewacza.Na razie podgrzewal ON, dzis zmontowalem instalacje - jutro pierwszy rozruch na czystym SVO, na razie rurką z kanistra. Zostalo mi jeszcze troche dlubania- wypadaloby zrobic centralke, porzadny zbiornik itp... Zobaczymy jak autko zareaguje na podgrzane SVO... Pozdrawiam

    Dodano po 9 [minuty]:

    A tak swoja drogą to czemu robisz bazar z tego forum? Allegro jest za male? :D



    Witaj,
    napisz prosze jakie osiagniesz tempetatury za instalacja w momencie przelaczena na OR.


    Jezeli chodzi o kolege MSWOLA to zakonczyla sie jego egzystencja na OTO MOTO, aby zalozyc swoje forum niema chyba zielonego pojecia bo tez zainteresowanie bedzie niewielkie ( wystarczy zagladnac na 4kolka, tam tez jest juz cmentaz, a tylko z powodow komercyjnych ).
    Bedzie tak dlugo prowadzil swoj proceder az ktorys z moderatorow przeczesze ostatnie posty lub zamknie temat, a beda mieli RACJE. Tyle osagnie.

  • TermoPasty.pl
  • #1382 12 Mar 2007 16:00
    mad__max
    Poziom 11  

    mswola - Przecialem na pol i zrobilem z niego dwa. Jeden jest przed elektrozaworem i fabrycznym filtrem, drugi tuz przed samą pompą(idealnie wkomponowal sie zreszta w pas przedni w Escorcie:) ). Instalacja to na razie prowizorka, OR ciągne z butelki węzykiem, dzis dopiero na kanale poprowadziłem przewody do bagażnika. Najpierw mialy byc testy "na sucho":-)

    Lelek - o temperature i wiecej wrażen z jazdy podam jak ją zmierzę i jak wreszcie skoncze z tymi prowizorkami.Na razie wszystko wisi w komorze silnika na poskręcanych kablach i nie mam jeszcze zbiornika.Calosc sie jeszcze cholernie zapowietrza...


    Pozdrawiam:D

  • #1383 12 Mar 2007 16:18
    2_lelek
    Poziom 11  

    mad_max napisał:
    Lelek - o temperature i wiecej wrażen z jazdy podam jak ją zmierzę i jak wreszcie skoncze z tymi prowizorkami.Na razie wszystko wisi w komorze silnika na poskręcanych kablach i nie mam jeszcze zbiornika.Calosc sie jeszcze cholernie zapowietrza...


    Pozdrawiam:D



    Witam,
    powietrze to najgorszy wrog w ukladzie. Musisz z tym uwazac. Lepiej 10 x sprawdz czy wszystko jest szczelne zanim zaczniesz testowac.
    Zajrzyj na moje www tam znajdziesz moja instalacje i ostatnie zmiany ( album ).
    Ja ostatnio przez nieuwage zacisnalem przewod odpowietrzajacy zbiornik dodatkowy i powstalo takie wakum ze zbiornik zmniejszyl swoja obietosc o okolo dwa litry. Jest to jednak dobry znak. Dowodzi to temu ze uklad jest tak szczelny ze nigdzie nie dostalo sie falszywe powietrze aby wyrownac braki :idea:


    Pozdrawiam

  • TermoPasty.pl
  • #1385 15 Mar 2007 23:24
    beenPL20
    Poziom 10  

    Witam. Podchodzę do kupna swojego pierwszego samochodu i chcę go kupić właśnie pod kątem jazdy na OR. Wstępny wybór padł na MERCEDESA W201 (190). Co myślicie o takim wyborze?

  • #1386 17 Mar 2007 15:26
    mad__max
    Poziom 11  

    Tak jak obiecalem-wrzucam fotki "instalacji". Oznaczenia na schemacie:
    czerwony-cześć ON, żołty-OR, niebieski-wspolna. E-elektrozawór zasilania,F1-filtr wstępny siatkowy, F2-filtr dokladniejszy,F3-fabryczny filtr Forda.P1-podgrzewacz nr1.Przerywane-idzie pod spodem albo nie widać:) Brakuje jeszcze elektrozaworu na powrocie,czyli jak na razie nadmiar idzie do zbiornika ropy. Reszta zdjec - drugi pogrzewacz przed pompą, oraz sterowanie i zbiornik wykonane przy pomocy zespołu inżynierów, najnowszych materiałów i wielu dni spędzonych przy desce kreślarskiej.

    A tak na poważnie: całość jeździ ale jeszcze średnio. Po zalaczeniu OR muszę mocno otwierać przepustnicę bo silnik się dusi, nie wspominam juz o utrzymaniu obrotów jałowych. Winy szukam w oporach układu(może pompa się kończy...)-z krótkiego wężyka i kanistra przed maską pracuje ok.Chyba ze Wy wiecie na czymm problem polega?Opory na filtrach? Także jak tak dalej bedzie to zbiornik przejdzie chyba do kabiny kierowcy albo pod maskę. W najblizszym czasie zabieram sie za zbiornik-wykorzystam jakis kanister z tworzywa, albo moze nawet wylaminuję cos co wkomponuje się w obrys bocznej ściany bagażnika.No i ten drugi elektrozawor...

    Oczywiscie jak zwykle pozdrawiam wszystkich i proszę o opinie:-)
    Aha-uprzedzam,zbiornik nie jest na sprzedaż...

  • #1387 17 Mar 2007 15:40
    mad__max
    Poziom 11  

    Lelek - fajne forum, widzialem autko. Instalacja troszkę z wyzszej półki-super. Po swoich błedach i wielu godzinach pracy w warunkach "polowych", trochę własnie żałuje bo calosc ledwo trzyma się kupy.Mimo ze pracuje to jednak moium zdaniem calosc powinna wygladac jak u ciebie-jest wymiennik, centralka, wszystkie weze schodza sie w jednym miejscu, jakos to wyglada. "Drutowania" nikomu nie polecam, bo w efekcie to wlasnie na nie wyda sie wiecej kasy. A najsmieszniejsze jest ze majac migomat, palnik, troche rurek, kabli i WIEDZE, mozna super instalacje zrobic samemu za 200zl, zreszta, co tu gadac-sam wiesz.Pozdrawiam

  • #1388 18 Mar 2007 21:59
    RAVLEW
    Poziom 18  

    Jak mi zabrakło paliwa w Maździe 323 d 1.7 to dolałem kujawskiego ze sklepu, odpalił i pojechał do stacji paliw. Rzepakowy kupowałem w biedronce lub Lidlu, jak była promocja w Carfurze ale po 6 miechach jazdy na czystym panewki się odwróciły. Lepiej mieszać to autko pojeździ dłużej, dodam, że Mazda była z 1992 roku i miała przejechane 600000 km.

  • #1389 19 Mar 2007 13:38
    majk811
    Poziom 9  

    Witam
    Mam Opla Corsę B 1,5D z silnikiem Isuzu, rocznik 93, 170tyś km na liczniku.
    Przerabiam go na OR w ten spos:
    Jest to sposób dwuzbiornikowy gdzie ON jest w oryginalnym zbiorniku a OR w dorabianym i po kolei gorąca woda z układu chłodzenia idzie najpierw do
    - wymiennika ciepła rurowego (rurka w rurce z Cu około 40 cm) tuż przed pompą wtryskową ~70 stopni
    - wymiennika ciepła sprzężonego z poprzednim do ogrzewania OR przed filtrem paliwa dodatkowym przechodzącym dalej do oryginalnego filtra przez elektrozawór trójdrożny ~50 stopni
    - zbiornika OR z wężownicą na dnie ~20 stopni
    .. i z powrotem do układu chłodzenia
    W układzie tym jest jeszcze elektrozawór trójdrożny do rozdziału paliw wychodzących kurkiem zwrotnym z pompy

    Moje pytanie jest takie:

    Czy muszę zastosować osobny filtr główny do OR czy jak w moim projekcie osobny dodatkowy przechodzący do wspólnego głównego (oryginalnego do ON)
    ...przpominam że OR jest przed oba filtrami podgrzewany do około 50 stopni.

  • #1390 19 Mar 2007 18:25
    zdyz
    Poziom 14  

    na ten temat juz byl artykul w ktoryms pismie motoruzacyjnym byl nawet schemat takiej instalacji olej przed dojsciem do wtryskow byl podgrzewany specjalna grzalka

  • #1391 19 Mar 2007 22:53
    mad__max
    Poziom 11  

    No wlasnie-jak to zrobic z filtrami? U mnie fabryczny filtr jest wspolny dla OR i ON.Z drugiej strony wiadomo ze uklądy zasilania powinny sie spotkac dopiero przed sama pompa wtryskową, ale co zrobic z tymi filtrami-nie będe przeciez kupował drugiego filtra w obudowie do drugiego obiegu paliwa? Jak Wy to rozwiazaliscie? MSWOLA - dzieki za cenne porady, tu wrzucam ten schemat jakbys nie mogl zrozumiec o co mi chodzi:-) (pominalem przewody powrotne i chlodzenia).
    Taki pomysl?(numeracja jak na rys.) :
    OR
    1. filtr siatkowy(wstepny, malo dokladny)
    2.nic albo dokladniejszy filtr plastikowy do diesla
    3- dokladny (np z benzynowego auta)
    ON
    4.
    fabryczny filtr ON w obudowie

    czy moze tak:
    OR
    1. filtr siatkowy(wstepny, malo dokladny)
    2.nic albo dokladniejszy filtr plastikowy do diesla
    3.filtr fabryczny ON w obudowie
    ON
    4.filtr dokladny (np z benzynowego auta)

  • #1392 20 Mar 2007 18:51
    sajmon25
    Poziom 13  

    Najkorzystniej jest założyć drugi filtr z podgrzewaną podstawą i wcale nie musi to być aż takie drogie! Ja wykorzystałem w swojej instalacji filtr Purfluxa, który kupiłem na giełdzie za 20zł + 10zł nowy wkład. Filtr ten wykorzystywany był między innymi w Polonezowskich silnikach diesla z układem wtryskowym Bosh jak i również w innych francuskich samochodach. Do niewątpliwych jego zalet należy zaliczyć cieczowe podgrzewanie podstawy, ręczną pompkę membranową oraz czujnik wody kondensowanej w filtrze. A wygląda on tak:
    olej roślinny zamiast ropy ??

    i jest podłączony wg poniższego schematu:
    olej roślinny zamiast ropy ??

  • #1393 21 Mar 2007 00:14
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Jeśli będzie tylko jeden wspólny filtr dla OR i ON to po jednym przełączeni z OR na ON około 0,8 - 1L (pojemność filtra, przewodów i pompy paliwowej) OR wraca do zbiornika z ON mieszając się z nim. Po tygodniu jest tam już 10L. Dlatego część wspólna przez którą przechodzą paliwa powinna być jak najmniejsza. ON Podłączamy przed drugim podgrzewaczem lub przed samą pompą. W obydwu przypadkach aby zapobiec mieszanie się OR z ON powinien być zastosowany układ elektroniczny.
    Jako filtr ON można zastosować mały plastikowy filtr benzyny z powiększoną powierzchnią filtrującą PS 822\2 lub FP- 47.21
    Do większych silników filtr ON z końcówkami 8mm PP-838 lub FP-13.21

    olej roślinny zamiast ropy ??

  • #1394 22 Mar 2007 22:51
    Terrano
    Poziom 11  

    To mój pierwszy post na tyn forum ale obserwuję je od dawna i próbuje sam zbudować instalację. myślałem 2_lelek że jesteś profesjonalistą ale twój schemat jest do bani :!::!::!: W końcu jakiś konkretny schemat dzięki "MSWOLA" teraz silnik pracuje na pełnej mocy :!::!::!:

  • #1395 23 Mar 2007 12:01
    2_lelek
    Poziom 11  

    Terrano napisał:
    To mój pierwszy post na tyn forum ale obserwuję je od dawna i próbuje sam zbudować instalację. myślałem 2_lelek że jesteś profesjonalistą ale twój schemat jest do bani :!::!::!: W końcu jakiś konkretny schemat dzięki "MSWOLA" teraz silnik pracuje na pełnej mocy :!::!::!:


    Witaj,
    niewiem po czym tak sadzisz. Przeciez schematu mojej instalacji jeszcze nikt NIEWIDZIAL.
    Bo ten co jest na www.ekoforum.pl to juz HISTORIA.
    Temperatura jaka osiaga OR przed pompa wtryskowa na dzien dzisiejszy, po ostatnich pomiarach podczas robienia TÜV-u to 82-83°C. Nie tak jak dzieje sie to w innych przypadkach. Tak jak juz pisalem termometrem jeszcze nikt nie podniosl temperatury.

  • #1396 23 Mar 2007 23:15
    Terrano
    Poziom 11  

    Niedawno natknąłem się na Twoje forum i widziałem że sprzedajesz dość ciekawe instalacje,
    liczyłem że jesteś znawcą tematu i bardzo się pomyliłem :!::!::!: Na Twoim schemacie umieszczonym na forum:
    olej roślinny zamiast ropy ??
    wymiennik ciepła podgrzewa olej dopiero za filtrem, i jest to bardzo wielki błąd :!: zbudowałem swoją instalację na podstawie tego schematu, a efekt był taki że auto nawet mocno rozgrzane nie chciało jeździć na oleju, było bardzo słabe i kopciło na biało, dopiero jak zobaczyłem schemat pokazany przez kolegę MSWOLA zamontowałem drugi wymiennik ciepła przed filtrem i to rozwiązało cały problem.
    Ja i zapewne wiele osób zadaje sobie pytanie dlaczego publikujesz takie bzdety będąc znawcą tematu, a może tylko pseudo znawcą:?: chciałeś pochwalić się temperaturą :?: Każda sroka swój ogon chwali :!:
    Twoja instalacja ładnie wygląda ale nie wszystko złoto co sie świeci A co do uzyskiwanych temperatur to ta wypowiedz sama mówi za siebie

    sajmon25 napisał:

    Cytat:
    Nie wiem jak mam odebrać wskazania termometru cyfrowego, którego czujnik umieściłem na metalowym króćcu zasilania pompy wtryskowej, podczas normalnej jazdy wskazania oscylują od 54-60st zależne od prędkości w jeździe miejskiej pokazuje 65st, nie jest to rewelacyjna temperatura i być może spowodowana jest tym że nie mam jeszcze zamontowanych dolnych osłon silnika


    Nie wszystkie silniki mają dolne osłony, aby można było je zamontować i podnieść temperaturę o 5st.

  • #1397 24 Mar 2007 13:42
    sajmon25
    Poziom 13  

    Cytat:
    A co do uzyskiwanych temperatur to ta wypowiedz sama mówi za siebie

    sajmon25 napisał:
    Cytat:
    Nie wiem jak mam odebrać wskazania termometru cyfrowego, którego czujnik umieściłem na metalowym króćcu zasilania pompy wtryskowej, podczas normalnej jazdy wskazania oscylują od 54-60st zależne od prędkości w jeździe miejskiej pokazuje 65st, nie jest to rewelacyjna temperatura i być może spowodowana jest tym że nie mam jeszcze zamontowanych dolnych osłon silnika


    nie doczytałeś do końca, wskazania były zaniżone z dwóch powodów:
    1 - niecałkowite odpowietrzenie instalacji
    2 - złe umieszczenie termistora termometru cyfrowego

    po odpowietrzeniu instalacji sprawdzałem temp. paliwa na VAGu temp i oscylowała między 70-80°C a temperatura OR w zbiorniku mierzona rtęciowym termometrem wynosiła 55°C

    Cytat:
    Ja i zapewne wiele osób zadaje sobie pytanie dlaczego publikujesz takie bzdety będąc znawcą tematu, a może tylko pseudo znawcąQuestion chciałeś pochwalić się temperaturą Question Każda sroka swój ogon chwali Exclamation
    Twoja instalacja ładnie wygląda ale nie wszystko złoto co sie świeci


    a ja jestem ciekawy czy Twój samochód z tą instalacją przeszedł by badania techniczne TUV, więc proszę przystopuj trochę, na tym forum mamy wymieniać się doświadczeniami i informacjami, nie robimy tu pyskówki jeżeli czujesz jakieś emocje to od tego jest PW, z podobnego powodu temat ten już raz był zamykany przez jednego moderatora, Ci co śledzą temat od początku powinni wiedzieć o co chodzi

  • #1398 24 Mar 2007 16:47
    2_lelek
    Poziom 11  

    Terrano napisał:
    Niedawno natknąłem się na Twoje forum i widziałem że sprzedajesz dość ciekawe instalacje,
    liczyłem że jesteś znawcą tematu i bardzo się pomyliłem :!::!::!: Na Twoim schemacie umieszczonym na forum:
    olej roślinny zamiast ropy ??
    wymiennik ciepła podgrzewa olej dopiero za filtrem, i jest to bardzo wielki błąd :!: zbudowałem swoją instalację na podstawie tego schematu, a efekt był taki że auto nawet mocno rozgrzane nie chciało jeździć na oleju, było bardzo słabe i kopciło na biało, dopiero jak zobaczyłem schemat pokazany przez kolegę MSWOLA zamontowałem drugi wymiennik ciepła przed filtrem i to rozwiązało cały problem.
    Ja i zapewne wiele osób zadaje sobie pytanie dlaczego publikujesz takie bzdety będąc znawcą tematu, a może tylko pseudo znawcą:?: chciałeś pochwalić się temperaturą :?: Każda sroka swój ogon chwali :!:
    Twoja instalacja ładnie wygląda ale nie wszystko złoto co sie świeci A co do uzyskiwanych temperatur to ta wypowiedz sama mówi za siebie

    sajmon25 napisał:
    Cytat:
    Nie wiem jak mam odebrać wskazania termometru cyfrowego, którego czujnik umieściłem na metalowym króćcu zasilania pompy wtryskowej, podczas normalnej jazdy wskazania oscylują od 54-60st zależne od prędkości w jeździe miejskiej pokazuje 65st, nie jest to rewelacyjna temperatura i być może spowodowana jest tym że nie mam jeszcze zamontowanych dolnych osłon silnika


    Nie wszystkie silniki mają dolne osłony, aby można było je zamontować i podnieść temperaturę o 5st.



    Witaj,
    postaram sie Tobie wyjasnic problemy jakie miales opierajac sie na przedstawionym przezemnie schemacie ( ktory jak juz pisalem juz dawno jest HISTORIA ). Ja go tez mialem i zanim zaczalem cokolwiek krytykowac zastanawialem sie nad tym co moze byc tego przyczyna, a moze ja cos zrobilem nie tak jak nalezy. Znalazlem problem ktorego Ty do dzisiaj jeszcze bys szukal.




    Dwa przedstawione schematy instalacji moj oraz kolegi MSWOLA jezeli umiesz je przeczytac roznia sie od siebie zasadniczo.
    Kolega MSWOLA przedstawil schemat instalacji dwuzbiornikowej z DWOMA powrotami do dwoch zbiornikow.
    Moj schemat na ktorym w poczatkowej fazie opierala sie budowa mojej instalacji posiada tylko JEDEN powrot OR do zbiornika z OR lub ON do zbiornika z ON.
    Jak wiadomo taki uklad bardzo trudny jest do odpowietrzenia ( zapytaj kolegi MSWOLA, napewno to potwierdzi. Bo jak widze masz tylko do niego zaufanie no i do SIEBIE ). Wlasnie tutaj zaczynal sie nasz problem, powietrze w ukladzie ( kopcenie na bialo ) ktore bez ustanku krazylo w zapetlonym powrocie ktorego w poczatkowej fazie nie umialem sie pozbyc, az oparlem sie na jednej z instrukcji uruchomienia takiej wlasnie instalacji ktora znalazlem w internecie. Efekt byl zaskakujacy, radykalnie zmienila sie praca silnika i powrocilo zadowolenie. Jak mialem zapetlony powrot na OR to temperatura dochodzila nawet do 90°C.
    Z uwagi na to ze przy niskim poziomie paliwa w ktoryms zbiorniku nastepowalo niebezpieczenstwo przedostawania sie powietrza do ukladu postanowilem przeprowadzic modernizacje instalacji tak aby posiadala ona DWA powroty, co wykonalem juz jesienia tamtego roku. O tym tez pisalem juz na www.ekoforum.pl trzeba tylko przeczytac, a jezeli cos jest niejasne to pytac.
    Co do filtra za zbiornikiem i przed podgrzewaczem, to nowe DIESLE maja je juz podgrzewane i taki jest zamontowany w mojej Zafirze. Poszlem nawet troche dalej, ogolnie w mojej instalacji sa CZTERY FILTRY z tego dwa podgrzewane elektrycznie.
    Co do osagow temperaturowych i w jakim czasie nie bede sie wiele rozpisywal. Jest jak juz pisalem.
    Za kazdym razem jak jestem u przyjaciol we WLOCLAWKU to podczas jazdy z Zurawiej do dworca na wysokosci dworca instalacja przelancza mi sie na OR ( bimetal odpowiedzialny za przelaczenie elektrozaworow jest na 70°C ), a jaki to odcinek to zapytaj kolegi MSWOLA, on zna Wloclawek.
    W najblizszyn czasie umieszcze schemat obecnego wygladu mojej instalacji i wtedy zaprosze do komentarzy.
    A jeszcze jedno ja nie jestem prosesjonalista i nigdy tak nie twierdzilem. Wiedze czerpie z doswiadczen innych, co Tobie tez polecam.

  • #1399 24 Mar 2007 19:28
    jertar
    Poziom 10  

    @Terrano
    Witam,
    krytykować jest bardzo łatwo ale dojść samemu do rozwiązania problemu i podzielić się rozwiązaniem na forum to już sprawia krytykującym trudność.
    Kolega @lelek od początku tego tematu chętnie i bezinteresownie dzieli się swoimi doświadczeniami i nabytą wiedzą i za to należą mu się pochwały a nie taka krytyka.
    Jeżeli sam doszedłeś do lepszych rozwiązań to się podziel z innymi.
    Tylko tym sposobem instalacje na OR będą coraz lepsze.

    Jest to mój pierwszy post na tym forum od czasu kiedy mnie wyrzucono za dyskusję z modem na temat zasadności istnienia tego tematu.
    Miałem już tu nic nie pisać ale jak czytam takie posty jak kolegi @Terrano to nie wytrzymałem.
    pozdrawiam
    tarjer

  • #1400 24 Mar 2007 21:30
    2_lelek
    Poziom 11  

    podlasiak napisał:
    A ja z kolei mam pytanie do szanownego kolegi z Niemiec :))

    Jak auta z instalacją przechodzą rygorystyczny TIF ? ...

    Bo tak patrząc na zdrowy, chłopski rozum.... to w miarę upływu czasu:

    1. W polsce zalegalizuje się OR jako paliwo.... (bedzie tak jak w reszcie krajów UE. Nie wydaje mi się, że Polska będzie długo odstawała z tego typu przepisami od reszty ... chociaż z drugiej storny kto wie co będzie za kilka lat w tym naszym zwariowanym kraju)

    a co za tym idzie...

    2. Ludzie będą montowali instalacje w swoich autach - niektórzy firmówki, inni natomiast będą sami kombinowali...
    Ale czy nie sądzicie, że jeżeli sprawdzi się ta wisja przyszlosci (moze troche idylliczna ;P) to potrzebne beda jakies przeglądy? Czy nie będzie podobnie jak z instalkami gazowymi ? hm... moze wtedy beda wykluczone samoróbki .... (a szkoda)

    Dlatego też pytam kolegę zza Odry... jak to jest w Niemczech...:)

    ___________________

    heh... co to sie dzieje, że nawet samochody stają się wegetarianami ;)



    >> http://aukcja.onet.pl/search.php?string=ro%B6linny&encoding=iso&category=3


    Witam,
    ten post byl juz baro dawno napisany, ale wtedy niemoglem na niego odpowiedziec dokladniej bo sam tego nie przezylem jak zachowa sie przedstawiciel TÜV-u. Teraz moge z pelna odpowiedzialnoscia potwierdzic to co wczesniej podejzewalem.
    Moj Opel Zafira otrzymal TÜV do marca 2009 ( dwa lata ).
    W poczatkowej fazie analizy spalin byly problemy. Spaliny byly za czyste. Analizator nie chcial zaskoczyc. Dopiero po calkowitym wypaleniu OR z ukladu wtryskowego, nastapila mozliwosc przeprowadzenia analizy.
    To sie nazywa ochrona srodowiska. Nawet komputery zwariowaly.

    Pozdrawiam

  • #1401 25 Mar 2007 15:52
    Terrano
    Poziom 11  

    Witam wszystkich ponownie i przepraszam jeśli kogoś uraziłem szczerością.
    Teraz postaram się wszystko wyjaśnić.

    sajmon25 napisał:

    Cytat:
    nie doczytałeś do końca, wskazania były zaniżone z dwóch powodów:
    1 - niecałkowite odpowietrzenie instalacji
    2 - złe umieszczenie termistora termometru cyfrowego

    po odpowietrzeniu instalacji sprawdzałem temp. paliwa na VAGu temp i oscylowała między 70-80°C a temperatura OR w zbiorniku mierzona rtęciowym termometrem wynosiła 55°C


    Przeczytałem do końca i coś jest nie tak w Twojej wypowiedzi. Pisałeś że przejechałeś 160km. i myślisz że układ był nadal zapowietrzony :?:
    Wahanie temperatury 70-80°C to też trochę spore różnice. Ale zaraz też o tym.

    Cytat:
    Ja też wróciłem z 300km trasy. Przed wyjazdem założyłem osłony pod silnik i temperatura OR trochę wzrosła, lecz nie przekraczała 70st (w mieście tylko udało mi się uzyskać 70st) na trasie temperatura nie przekraczała 65st.


    Nigdzie nie napisałeś że uzyskujesz temperaturę 80°C, dopiero teraz. Można z tego wywnioskować że jesteś wspólnikiem 2_lelek lub bliskim przyjacielem i robisz mu reklamę, bo jak zauważyłem zajmuję się on sprzedażą instalacji. Co do reklamy nic nie mam ale mógłbyś pisać prawdę :!:
    A teraz jak zachowuje się moja instalacja, silnik 2.7TD, termostat 82°C:
    temperatur oleju przed pompą 69-72°C, temperatura spada do 67°C na postoju, czym większa prędkość tym wyższa temperatura oleju, można z tego wywnioskować że przy wolniejszym przepływie olej wystudza się on w przewodach. Nie są to może ogromne temperatury ale jestem zadowolony.

    Cytat:
    a ja jestem ciekawy czy Twój samochód z tą instalacją przeszedł by badania techniczne TUV


    W Polsce nie są wymagane takie badanie ale przypuszczam że bez problemu :D
    Co to jest instalacja na olej roślinny :?:
    elektrozawory, podgrzewacz paliwa i trochę węży, niema tu nic co groziłoby wybuchem tak jak w instalacjach gazowych, a to czy ktoś użyje do podgrzewania oleju płytowy wymiennik ciepła z instalacji CO czy wykona go sam z miedzi to już jego sprawa :D ważniejszą sprawą będzie szczelność układu aby nie było wycieków paliwa.

    Cytat:
    więc proszę przystopuj trochę, na tym forum mamy wymieniać się doświadczeniami i informacjami, nie robimy tu pyskówki jeżeli czujesz jakieś emocje to od tego jest PW


    Pisząc że opublikowany schemat jest bardzo zły (jest to delikatne stwierdzenie :!: ) to co ja zrobiłem :?: czy nie podzieliłem się doświadczeniem i informacjami :?: aby przestrzec innych przed popełnianiem takich błędów. Pisząc na PW zataiłbym te informacje.


    2_lelek napisał:
    Cytat:
    postaram sie Tobie wyjasnic problemy jakie miales opierajac sie na przedstawionym przezemnie schemacie ( ktory jak juz pisalem juz dawno jest HISTORIA ). Ja go tez mialem i zanim zaczalem cokolwiek krytykowac zastanawialem sie nad tym co moze byc tego przyczyna, a moze ja cos zrobilem nie tak jak nalezy. Znalazlem problem ktorego Ty do dzisiaj jeszcze bys szukal.
    Dwa przedstawione schematy instalacji moj oraz kolegi MSWOLA jezeli umiesz je przeczytac roznia sie od siebie zasadniczo.
    Kolega MSWOLA przedstawil schemat instalacji dwuzbiornikowej z DWOMA powrotami do dwoch zbiornikow.
    Moj schemat na ktorym w poczatkowej fazie opierala sie budowa mojej instalacji posiada tylko JEDEN powrot OR do zbiornika z OR lub ON do zbiornika z ON.


    1. Jeśli ten schemat jest zły to dlaczego nie zmieniłeś go od 20 października 2006 :?: Jesteś autorem Schematy, instrukcje itp i niema tam nic napisane że te schemat to historia, może kiedyś raczysz go zmienić lub usunąć żeby ludziom w głowach nie mącić.
    2. Jestem przedstawicielem handlowym a nie twórcą instalacji czy mechanikiem samochodowym i nie musiałem się długo zastanawiać co zrobić żeby wyeliminować problem odpowietrzania układu. Powroty od początku były podłączone każdy do swojego zbiornika :!:
    3. Problem tkwił w zimnym oleju w filtrze gdzie się blokował i silnik dostawał za mało paliwa, i tylko to było przyczyną braku mocy i białego dymu. Na ON było wszystko OK.
    4. W moim aucie jest też oryginalny podgrzewany elektrycznie filtr paliwa przez który przepuściłem OR. Lecz moc jego i temperatura wyłączania jest zbyt miska, bo przecież jego zadaniem było podgrzewanie ON aby zapobiec wytrącanie się parafiny.

    A więc szanowni czytelnicy jeśli ktoś buduje sobie instalację i pyta o poradę jak i co zrobić żeby wszystko działało jak należy to nikt takiej osoby nie będzie krytykował. Ale jeśli ktoś sprzedaje jakiś niesprawdzony towar i czeka za opiniami użytkowników a później wprowadza zmiany, to on właśnie zasługuje na ostrą krytykę.
    Coś o tym wiem :D

  • #1402 25 Mar 2007 16:46
    sajmon25
    Poziom 13  

    Cytat:
    Pisałeś że przejechałeś 160km. i myślisz że układ był nadal zapowietrzony Question


    ja nie myślałem, ja to WIEDZIAłEM! trzeba samochód troszkę "przegonić" żeby odpowietrzyć rozbudowany układ ogrzewania wnętrza kabiny

    Cytat:
    Wahanie temperatury 70-80°C to też trochę spore różnice


    spowodowane charakterystyką wykonywania pomiaru - statyczny i dynamiczny

    Cytat:
    Nigdzie nie napisałeś że uzyskujesz temperaturę 80°C, dopiero teraz.


    o przyczynach napisałem Ci już we wcześniejszym poście, więc nie będę się powtarzał

    Cytat:
    Można z tego wywnioskować że jesteś wspólnikiem 2_lelek lub bliskim przyjacielem i robisz mu reklamę, bo jak zauważyłem zajmuję się on sprzedażą instalacji. Co do reklamy nic nie mam ale mógłbyś pisać prawdę Exclamation


    tak... jesteśmy wspólnikami, mamy spółkę GmbH i domagamy się zwrotu zagrabionych ziem :idea: więcej już nie będę wyjaśniał, zresztą kol @jertar wyraził wszystko to co chciałbym dodać w tym temacie

    A teraz coś na ostudzenie emocji. Jak widzę wszyscy tutaj o niczym innym nie mówią, tylko o temp OR, a ja chciałbym przytoczyć cytat z książki Z. Szlachty "Zasilanie silników wysokoprężnych paliwami rzepakowymi", który może troszeczkę zaszokować - jeżeli chodzi o temp OR

    Code:

    Efektywnym sposobem prowadzącym do ograniczenia powstawania osadów z niespalonego oleju roślinnego jest stosowanie mieszanin takiego oleju z olejem napędowym lub alkoholem, a także, w ograniczonym zakresie, jego podgrzewanie. Celem jest uzyskanie mniejszych kropel paliwa, które łatwiej odparowują w komorze spalania. Z tego powodu, a także ze względu na osiągi silnika i jego własności ekologiczne, rekomenduje się np. mieszaniny zestawione z 75% oleju rzepakowego i 25% oleju napędowego. Drugim rozwiązaniem jest podgrzewanie oleju rzepakowego do temperatury powyżej 200°C [105]. Na podstawie analizy różnych wyników badań można wnioskować, że duży wpływ na tworzenie osadów ma rodzaj stosowanego oleju roślinnego. Na przykład dzięki zmieszaniu z olejem napędowym takiej samej ilości wysokooleinowego oleju szafranowego (zawartość kwasu oleinowego wynosiła 76,3%), zamiast oleju słonecznikowego (zawartość kwasu oleinowego wynosiła 18,7%), rozpylacze działały właściwie przez 254 h testu. Na wszystkich końcówkach rozpylaczy wystąpiły jednakowe osady, które były mniejsze niż po pracy na mieszaninie oleju słonecznikowego z olejem napędowym. Również odnotowano mniejsze zmniejszenie średnicy otworów wylotowych rozpylaczy [69].
    Dalsze pozytywne efekty można uzyskać, stosując odpowiednie dodatki do oleju rzepakowego. Przykładem w tym zakresie mogą być wyniki badań czystości rozpylaczy z silnika zasilanego różnymi paliwami, wykonanych w Politechnice Krakowskiej. Jako paliwa stosowano: olej napędowy (ON), olej rzepakowy (OR), mieszaninę 20% OR i 80% ON oraz olej rzepakowy z dodatkami firmy Ethyl i Kleen Flo, które w odniesieniu do oleju napędowego okazały się skuteczne ze względu na czystość rozpylaczy. Badania stopnia zakoksowania rozpylaczy przeprowadzono na podstawie metody ISO 4010, stosując pomiary przepustowości otworów rozpylaczy po pracy na silniku SB.3.1 w specjalnym, 10-godzinnym cyklu dla każdego z analizowanych paliw i porównując je z czystym rozpylaczem [193]. Na rysunku 10.1 zaprezentowano wpływ różnych odmian paliw na zmiany przepustowości rozpylaczy. Wyraźnie widać, że po pracy silnika na samym oleju rzepakowym czystość rozpylacza drastycznie się zmniejsza, natomiast dla mieszaniny zawierającej 20% OR jest podobna jak dla oleju napędowego. Zastosowanie obydwu wymienionych dodatków do oleju rzepakowego przyniosło radykalną poprawę. Można stąd wnosić, że dodatki do oleju napędowego polepszające czystość rozpylaczy mogłyby być brane pod uwagę również przy zastosowaniu oleju rzepakowego.

    olej roślinny zamiast ropy ??

  • #1403 25 Mar 2007 18:27
    Terrano
    Poziom 11  

    sajmon25 napisał:

    Cytat:
    Cytat:
    Pisałeś że przejechałeś 160km. i myślisz że układ był nadal zapowietrzony Question


    ja nie myślałem, ja to WIEDZIAłEM! trzeba samochód troszkę "przegonić" żeby odpowietrzyć rozbudowany układ ogrzewania wnętrza kabiny


    To ile trzeba ganiać auto żeby odpowietrzyć układ 160km to jeszcze za mało :?: po kolejnych 300km jak napisałeś też większych zmian nie było. :D coś się gubisz w swoich wypowiedziach.
    Wystarczyło układ zalać płynem do maksymalnego stanu, zakręcić korek, uruchomić i rozgrzać silnik, zgasić go i poluzować przewód małego obiegu w najwyższym punkcie (wyjście z nagrzewnicy lub podgrzewacza), ciśnienie wypchnęło by powietrze i układ odpowietrzony.
    Jak będziesz ganiał tak auto to w końcu je zagonisz :D

    Cytat:
    Cytat:
    Nigdzie nie napisałeś że uzyskujesz temperaturę 80°C, dopiero teraz.


    o przyczynach napisałem Ci już we wcześniejszym poście, więc nie będę się powtarzał


    O przyczynach :?::!: a co było przyczyną że we wcześniejszych postach nie napisałeś że olej w Twoim aucie osiąga temperaturę 80°C pisałeś tylko o 70°C a tu nagle temperatura wzrosła :?: bo nigdzie tego nie napisałeś.

    Cytat:
    tak... jesteśmy wspólnikami, mamy spółkę GmbH i domagamy się zwrotu zagrabionych ziem


    Zapomniałeś dopisać że sprzedajecie jeszcze instalacje :!: a 2_lelek gdzieś we wcześniejszych postach karcił kogoś za robienie reklamy swoich instalacji na tym forum a sam wkleja linki swojej strony z instalacjami.
    Może to i dobry ale nieuczciwy sposób reklamy na zachwalanie swoich produktów jako konsument.

  • #1404 25 Mar 2007 21:46
    2_lelek
    Poziom 11  

    Terrano napisał:
    Witam wszystkich ponownie i przepraszam jeśli kogoś uraziłem szczerością.
    Teraz postaram się wszystko wyjaśnić.

    sajmon25 napisał:
    Cytat:
    nie doczytałeś do końca, wskazania były zaniżone z dwóch powodów:
    1 - niecałkowite odpowietrzenie instalacji
    2 - złe umieszczenie termistora termometru cyfrowego

    po odpowietrzeniu instalacji sprawdzałem temp. paliwa na VAGu temp i oscylowała między 70-80°C a temperatura OR w zbiorniku mierzona rtęciowym termometrem wynosiła 55°C


    Przeczytałem do końca i coś jest nie tak w Twojej wypowiedzi. Pisałeś że przejechałeś 160km. i myślisz że układ był nadal zapowietrzony :?:
    Wahanie temperatury 70-80°C to też trochę spore różnice. Ale zaraz też o tym.

    Cytat:
    Ja też wróciłem z 300km trasy. Przed wyjazdem założyłem osłony pod silnik i temperatura OR trochę wzrosła, lecz nie przekraczała 70st (w mieście tylko udało mi się uzyskać 70st) na trasie temperatura nie przekraczała 65st.


    Nigdzie nie napisałeś że uzyskujesz temperaturę 80°C, dopiero teraz. Można z tego wywnioskować że jesteś wspólnikiem 2_lelek lub bliskim przyjacielem i robisz mu reklamę, bo jak zauważyłem zajmuję się on sprzedażą instalacji. Co do reklamy nic nie mam ale mógłbyś pisać prawdę :!:
    A teraz jak zachowuje się moja instalacja, silnik 2.7TD, termostat 82°C:
    temperatur oleju przed pompą 69-72°C, temperatura spada do 67°C na postoju, czym większa prędkość tym wyższa temperatura oleju, można z tego wywnioskować że przy wolniejszym przepływie olej wystudza się on w przewodach. Nie są to może ogromne temperatury ale jestem zadowolony.

    Cytat:
    a ja jestem ciekawy czy Twój samochód z tą instalacją przeszedł by badania techniczne TUV


    W Polsce nie są wymagane takie badanie ale przypuszczam że bez problemu :D
    Co to jest instalacja na olej roślinny :?:
    elektrozawory, podgrzewacz paliwa i trochę węży, niema tu nic co groziłoby wybuchem tak jak w instalacjach gazowych, a to czy ktoś użyje do podgrzewania oleju płytowy wymiennik ciepła z instalacji CO czy wykona go sam z miedzi to już jego sprawa :D ważniejszą sprawą będzie szczelność układu aby nie było wycieków paliwa.

    Cytat:
    więc proszę przystopuj trochę, na tym forum mamy wymieniać się doświadczeniami i informacjami, nie robimy tu pyskówki jeżeli czujesz jakieś emocje to od tego jest PW


    Pisząc że opublikowany schemat jest bardzo zły (jest to delikatne stwierdzenie :!: ) to co ja zrobiłem :?: czy nie podzieliłem się doświadczeniem i informacjami :?: aby przestrzec innych przed popełnianiem takich błędów. Pisząc na PW zataiłbym te informacje.


    2_lelek napisał:
    Cytat:
    postaram sie Tobie wyjasnic problemy jakie miales opierajac sie na przedstawionym przezemnie schemacie ( ktory jak juz pisalem juz dawno jest HISTORIA ). Ja go tez mialem i zanim zaczalem cokolwiek krytykowac zastanawialem sie nad tym co moze byc tego przyczyna, a moze ja cos zrobilem nie tak jak nalezy. Znalazlem problem ktorego Ty do dzisiaj jeszcze bys szukal.
    Dwa przedstawione schematy instalacji moj oraz kolegi MSWOLA jezeli umiesz je przeczytac roznia sie od siebie zasadniczo.
    Kolega MSWOLA przedstawil schemat instalacji dwuzbiornikowej z DWOMA powrotami do dwoch zbiornikow.
    Moj schemat na ktorym w poczatkowej fazie opierala sie budowa mojej instalacji posiada tylko JEDEN powrot OR do zbiornika z OR lub ON do zbiornika z ON.


    1. Jeśli ten schemat jest zły to dlaczego nie zmieniłeś go od 20 października 2006 :?: Jesteś autorem Schematy, instrukcje itp i niema tam nic napisane że te schemat to historia, może kiedyś raczysz go zmienić lub usunąć żeby ludziom w głowach nie mącić.
    2. Jestem przedstawicielem handlowym a nie twórcą instalacji czy mechanikiem samochodowym i nie musiałem się długo zastanawiać co zrobić żeby wyeliminować problem odpowietrzania układu. Powroty od początku były podłączone każdy do swojego zbiornika :!:
    3. Problem tkwił w zimnym oleju w filtrze gdzie się blokował i silnik dostawał za mało paliwa, i tylko to było przyczyną braku mocy i białego dymu. Na ON było wszystko OK.
    4. W moim aucie jest też oryginalny podgrzewany elektrycznie filtr paliwa przez który przepuściłem OR. Lecz moc jego i temperatura wyłączania jest zbyt miska, bo przecież jego zadaniem było podgrzewanie ON aby zapobiec wytrącanie się parafiny.

    A więc szanowni czytelnicy jeśli ktoś buduje sobie instalację i pyta o poradę jak i co zrobić żeby wszystko działało jak należy to nikt takiej osoby nie będzie krytykował. Ale jeśli ktoś sprzedaje jakiś niesprawdzony towar i czeka za opiniami użytkowników a później wprowadza zmiany, to on właśnie zasługuje na ostrą krytykę.
    Coś o tym wiem :D




    Witam,
    napewno nalezy Ci sie troche wyjasnien. Sam podjales temat.
    Piszesz ze od poczatku opierales sie na schemacie mojej instalacji. To skad w takim razie znalazly sie u Ciebie dwa powroty. Moj schemat posiada tylko jeden. Najwyzszy czas abys je dokladnie policzyl bo w nastepnym poscie znajdziesz jeszcze jakis trzeci powrot.
    Pisales o problemach i bialym kopceniu. To wlasnie oznaka zapowietrzenia ukladu. O niedogrzaniu swiadczy kopcenie na niebiesko.
    To tez wymaga troche wiedzy.
    Inni ktorzy oierali sie na tym schemacie rowniez napotykali na tego rodzaju problemy, ale sami doszli do tego gdzie on tkwi. Ty jednak zaraz uwazasz ze cos jest do bani. "Zlej tancerce beda majtki przeszkadzaly".
    Ja nie zmienilem tego schematu i tez nie zmienie poniewaz jest on jak najbardziej funkcjonalny. Ja przejezdzilem na tej konstrukcji ponad 17.000 km az do jej zmiany. Zrobilem to z dwoch powodow, jednym z nich to, przy dwoch powrotach nastepuje szybkie przeplukanie ON-wym przed unieruchomieniem silnika na dluzszy postoj. Drugim powodem bylo to ze TÜV wymaga oddzielne powroty paliw do odpowiednich zbiornikow.
    Wlasnie przed trzema dniami samochod otrzymal 2 lata TÜV-u wraz z instalacja. Bez dwoch powrotow byloby to niemozliwe.
    Sprawa blokowania sie filtra to zupelnie normalne bo nastepuje ona juz przy +10°C OR.
    Przyznam ze od czsu do czasu musze cos sprzedac, ale sa to tylko elementy lub instalacje ktore zakupilem na zamowienie niektorych "forumowiczow" ktorzy pozniej nie chcieli o niczym slyszec.
    Jednym z najuczciwszych jest wlasnie Sajmon25 ktorego osobiscie nieznam, a po bardzo krodkim kontakcie poprzez forum poprosil o posrednictwo w zakupie instalacji w niemczech, powiezyl mi pieniadze i otrzymal to o co prosil. Robie to w dalszym ciagu i nadal natrafiam na niesolidnych, ale to juz inna sprawa.

    Cytat:
    A więc szanowni czytelnicy jeśli ktoś buduje sobie instalację i pyta o poradę jak i co zrobić żeby wszystko działało jak należy to nikt takiej osoby nie będzie krytykował. Ale jeśli ktoś sprzedaje jakiś niesprawdzony towar i czeka za opiniami użytkowników a później wprowadza zmiany, to on właśnie zasługuje na ostrą krytykę.


    Ja jednak uwazam ze nalezy posiadac troche wiedzy zabierajac sie do czegos takiego ( t/z oleju w glowie ), a zeby to wykonac dwie rece ( niedaj bog lewe ).

    Cytat:
    A teraz jak zachowuje się moja instalacja, silnik 2.7TD, termostat 82°C:
    temperatur oleju przed pompą 69-72°C, temperatura spada do 67°C na postoju, czym większa prędkość tym wyższa temperatura oleju, można z tego wywnioskować że przy wolniejszym przepływie olej wystudza się on w przewodach. Nie są to może ogromne temperatury ale jestem zadowolony.


    Oczywiscie bedziesz zadowolony w tym przypadku i nawet nawet gdy temperatura bylaby nizsza bo u mnie w tej temperaturze ( 67°C ) niemoge nawet pomyslec aby przelaczyly mi sie zawory na zasilanie OR.
    Ciebie to zadowala i jezeli budowe oparles na schemacie kolegi MSWOLA i jest on naprawde wlasciwy to "specjalista" ktorego tak wychwalasz potrzebuje troche wiadomosci z FIZYKA, klasa 7 szkoly podstawowej. Najefektowniejsza wymiane ciepla miedzy dwoma cieczami w wymienniku uzyskamy wtedy, gdy beda one plynely w przeciwnych do siebie kieronkach. Moze wlasnie ten blad popelniles gdy opierales sie na moim schemacie, a szukales kwadratowych jajek. Najlepsze jest jednak stwierdzenia ze cos jest do bani.
    Moim zdaniem OR podgrzany w jednym segmencie wymiennika osiagnie okolo 35-40°C i zanim trafi do drugiego sektora zostanie wychlodzony o okolo 20%, co troche zredukuje podgrzewacz elektryczny, a w drugim sektorze juz niewiele sie zmieni, i wraz z podgrzewaczem elektrycznym (ktory pracuje bez przerwy ) przy dobrych ukladach przybedzie okolo 30-40°C i to jest wszystko. Przy -10°C ta wydajnosc jest z mojego punktu widzenia niemozliwa.

    Cytat:
    Zapomniałeś dopisać że sprzedajecie jeszcze instalacje a 2_lelek gdzieś we wcześniejszych postach karcił kogoś za robienie reklamy swoich instalacji na tym forum a sam wkleja linki swojej strony z instalacjami.


    Jezeli odsylam kogos na www.ekoforum.pl aby zobaczyl moja instalacje to nie w celach reklamowych bo jest to moja instalacja, a jest wielu ktorzy chcieliby widziec inne rozwiazania. Na elektrodzie cos podobnego juz umiescilem, a nielubie sie powtarzac ( jest to tez niedopuszczane ).
    Jezeli chodz o krytyke innych ktorzy reklamowali to chodzilo o to ze robil tylko to i w dodatku zachecal do ogladania swoich aukcji na Allegro. Niech otworzy sobie swoje forum gdzie nie bedzie wymiany doswiadczen i informacji tylko Turecki bazar tak jak na 4kolkach.

    To narazie tyle.
    Pozdrawiam



  • #1405 26 Mar 2007 03:20
    Terrano
    Poziom 11  

    Podłączyłem dokładnie instalację według twojego schematu zmieniając tylko powrót ON. Jeśli nawet ON byłby zapętlony to i tak układ powinien odpowietrzyć się na OR który nie był zapętlony :!: To jest chyba jasne. Chyba że nie potrafisz przeczytać schemat którego sam namalowałeś.
    Lecz żadna z tych zmian nie miała wpływu na ułatwienie czy utrudnienie przepływu oleju roślinnego przez filtr dokładny. A w szczególności kierunek przepływu cieczy w podgrzewaczu skoro paliwo podgrzewane było dopiero za filtrem.
    Jest to chyba jasne nawet dla dzieci z 6 klasy szkoły podstawowej

    Cytat:
    Ja nie zmienilem tego schematu i tez nie zmienie poniewaz jest on jak najbardziej funkcjonalny. Ja przejezdzilem na tej konstrukcji ponad 17.000 km az do jej zmiany


    Dopisz jeszcze że bez podgrzewanego filtra OR i bez dokładnego filtra ON którego brak jest na Twoim schemacie. Zapomniałeś go domalować czy może jest on niepotrzebny :?: A może to z powodu braku wiedzy :?:

  • #1406 26 Mar 2007 07:43
    tarnowski
    Poziom 22  

    Śledzę wątek od początku i powoli zbieram graty.
    Mam W124 2,5 D /20 V . Wymiennik płytowy i temostaty już mam. Szukam markowych elektrozaworów w sensownej cenie ,jak ktoś się dokopał do dobrego źródełka to poproszę o namiary...

    Pozdrawiam i proponuję obniżyć poziom adrenaliny, a najlepiej przedstawcie Panowie aktualne dokonania i schematy swoich instalacji bo w zaszłościach można się zagubić ( wątek już trochę trwa:D )
    Darek

  • #1407 26 Mar 2007 22:05
    sajmon25
    Poziom 13  

    @tarnowski
    Co do elektrozaworów to sensownym rozwiązaniem są elektrozawory trójdrożne oczywiście o odpowiedniej przepustowości, filtr odpowiedni dla OR już chyba posiadasz w swoim aucie - jeżeli się nie mylę w niektórych 124 były montowane filtry z podgrzewaniem cieczowym, wiec eliminujesz z niego termostat i masz załatwioną sprawę filtrowania OR. Do ON natomiast możesz dokupić jakiś inny filtr z podstawą za grosze. Nie wiem na jaki rodzaj instalacji zdecydowałeś się, ale mam nadzieję że na dwuzbiornikową, tylko pozostaje jeszcze kwestia gdzie będziesz miał OR w zbiorniku zasadniczym czy dodatkowym, ja OR w swoim aucie mam w dodatkowym zbiorniku (jest to butla po LPG 57litrowa) w miejscu koła zapasowego. Zaletą tego typu rozwiązania jest to, że możesz taki zbiornik odizolować termicznie, no i druga zaleta to, że jak Cię już ktoś kontroluje na drodze "szukając akcyzy" to zazwyczaj pobiera próbkę z wlewu do zbiornika (chociaż słyszałem i takie rzeczy że pobierali również z filtra paliwa :D ) Przy tym rozwiązaniu przewody (węże) paliwowe najlepiej jest poprowadzić przez wnętrze samochodu, to taka dodatkowa jeszcze zaleta na zimę. No i jeżeli chcesz dobrze zadbać o silnik to zalecałbym jazdę na OR tylko przy dużych obciążeniach silnika, raczej unikaj jazdy miejskiej gdzie silnik dużo czasu pracuje na biegu luzem (istnieje możliwość niepełnego spalania OR). No i jak już będziesz lał OR to dolewaj do niego tak co najmniej 10% ON i dodatkowo jakiś środek zapobiegający zanieczyszczaniu się wtryskiwaczy, o których była mowa we wcześniejszym moim poscie. No i częsta kontrola poziomu oleju w silniku, jak i również krótsze przebiegi pomiędzy jego wymianami. Przed montażem warto sprawdzić parę rzeczy w silniku: wtryski (ciśnienie otwarcia), ustawienie pompy, kompresję na cylindrach i termostat. Takie jest moje zdanie na ten temat, zapewne zdania będą podzielone ale.. wybór należy do Ciebie, no i polecam nie tylko przeglądać fora internetowe, ale również zajrzeć do literatury poświęconej temu tematowi.
    Życzę sukcesów przy pracy!

  • #1408 27 Mar 2007 15:19
    2_lelek
    Poziom 11  

    Terrano napisał:
    Podłączyłem dokładnie instalację według twojego schematu zmieniając tylko powrót ON. Jeśli nawet ON byłby zapętlony to i tak układ powinien odpowietrzyć się na OR który nie był zapętlony :!: To jest chyba jasne. Chyba że nie potrafisz przeczytać schemat którego sam namalowałeś.
    Lecz żadna z tych zmian nie miała wpływu na ułatwienie czy utrudnienie przepływu oleju roślinnego przez filtr dokładny. A w szczególności kierunek przepływu cieczy w podgrzewaczu skoro paliwo podgrzewane było dopiero za filtrem.
    Jest to chyba jasne nawet dla dzieci z 6 klasy szkoły podstawowej

    Cytat:
    Ja nie zmienilem tego schematu i tez nie zmienie poniewaz jest on jak najbardziej funkcjonalny. Ja przejezdzilem na tej konstrukcji ponad 17.000 km az do jej zmiany


    Dopisz jeszcze że bez podgrzewanego filtra OR i bez dokładnego filtra ON którego brak jest na Twoim schemacie. Zapomniałeś go domalować czy może jest on niepotrzebny :?: A może to z powodu braku wiedzy :?:



    Witam,
    niezamierzam Ciebie przekonywac co do racji lub lub bledu. Ja na tym ukladzie przejechalem xxxxx km. i nigdy nie mialem jakichkolwiek problemow no i temperatury osiagalne (80-82°C) tez przynosza mi zadowolenie.
    Pisales o podgrzewanym elektrycznie orginalnym filtrze, ze tez go posiadasz. To zgoda tylko ze samochody z "tamtych czasow" posiadaly grzalki ograniczone termostatem 8°C ( OR blokuje filtr paliwa juz przy +10do+13°C ), a to wystarczylo zeby utrzymac zima drozny filtr, ale tylko w przypadku ON. Niektore tez posiadaly podgrzewacze cieczowe, ale tez byl zawor ograniczajacy zbyt wysokie podgrzewanie filtra i to dopiero gdy ciecz osiagla odpowiednia temperature. O tym jednak niepoinformowal Ciebie kolega MSWOLA tylko zaraz sprzedal Tobie swoj produkt, a Ty jestes z tego zadowolony i pelen krytyki co do innych pomyslow. Trzeba go bylo tylko zmienic i problem bylby rozwiazany. W przypadku filtrow paliwa w nowych ukladach wtryskowych tak i u mnie wymagane sa wyzsze temperatury i to zapewnia mi swobodny przeplyw paliwa przez filtr.
    Co do temperatury osiaganej przy Twoim rozwiazaniu to jest ona troche za mala ( chociaz jestes z niej zadowolony). Radzilbym Tobie poszukac jeszcze okolo 10°C abys mogl zmniejszyc ryzyko.Co do filtrowania paliwa to juz pisalem ze posiadam CZTERY filtry. To obecny stan. To co widnieje na schemacie to tez fakt ze niema tam na ON typowego filtra. Jednak filtr siatkowy ktorego posiadalem zapewnial mi filtrowanie do 4µm to dokladniejsze od czystosci paliwa np. w Polsce ( po pierwszej podrozy do Polski i jednokrotnym zatankowaniu ON do zbiornika dodatkowego, bylo w filtrze tyle "syfu" ze trzeba go bylo zmienic). Po zmianie mam juz ponad pol roku taki sam filtr i nie ma w nim NIC.
    Ja do tego stanu instalacji doszedlem sam bez jakiejkolwiek krytyki innych wykonan. Wszyscy tylko czekaja aby cos sprzedac drugiemu, a najlepszym klientem jest ten ktory jest z czegos innego niezadowolony. Jakbys troche sledzil tematy na forach i bral czynny udzial w dyskusjach uniknabys rozczarowan i zlosci, ktora z powodu braku dalszych idei aby udoskonalic to co masz, przynosi Tobie zadowolenie obecnego stanu rzeczy. Bez wzgledu na ryzyko. Poczytaj troche naukowych informacji, a napewno przyznasz mi czesciowo racje ( ktorej nieoczekuje ).
    Ta dyskusja jest juz nieodwolalnie zakonczona.

    Pozdrawiam

  • #1409 28 Mar 2007 00:12
    Terrano
    Poziom 11  

    Myślisz że zjadłeś wszystkie rozumy i jesteś najmądrzejszy na tym forum a nawet czytać nie potrafisz albo ze wzrokiem coś nie tak. Nigdzie nie pisałem o kupnie czegokolwiek i nic nie kupiłem od kolegi MSWOLA opisałem układ mojej instalacji i zapytałem tylko co może być przyczyną braku mocy na oleju roślinnym i otrzymałem wyczerpujące wyjaśnienie w czym tkwi problem.

    Podczas pierwszych próby jazdy z instalacją na dworze było dość ciepło, na pewno ponad 15°C i olej przepływał przez filtr lecz zbyt wolno :!: W tej chwili filtr jest gorący i problem z niedoborem paliwa znikną.
    Wątpię aby oryginalny elektryczny podgrzewacz załatwił tę sprawę ale sprawdzę jak będzie działał po podaniu bezpośredniego napięcia omijając termostat.

  • #1410 28 Mar 2007 11:36
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Witam wszystkich uczestników i obserwatorów.
    Kolego "TERRANO" jeśli olej w twoim aucie uzyskuje przed pompą 67°C na biegu jałowym i 72°C w czasie jazdy to niczego już nie szukaj bo przy termostacie 82°C jaki posiada układ chłodzenia to prawie 90% sprawności podgrzewaczy. Może jedynie wymienić termostat z nieco wyższą temperaturą otwierania, ale czy jest sens. Przy takiej temperaturze wtryskiwany olej ma ponad 80°C a dlaczego to pewnie odpowie większość osób nie licz na odpowiedz kolegi 2_lelek bo on jeszcze do tego nie doszedł mimo jego oczytania.
    Jeśli chcesz wymienić termostat w podgrzewaczu elektrycznym to powinieneś wiedzieć że Twój Nissan Terrano II z 95r. posiada jeszcze czujnik temperatury w zbiorniku który współpracuje z elektrycznym podgrzewaczem i jego też należałoby wymienić lub odłączyć. Zanim zaczniesz cokolwiek robić sprawdź moc podgrzewacza, może się okazać że jest on zbyt mały aby w wystarczający sposób podgrzewać OR.

    2_lelek napisał:

    Cytat:
    jezeli budowe oparles na schemacie kolegi MSWOLA i jest on naprawde wlasciwy to "specjalista" ktorego tak wychwalasz potrzebuje troche wiadomosci z FIZYKA, klasa 7 szkoly podstawowej. Najefektowniejsza wymiane ciepla miedzy dwoma cieczami w wymienniku uzyskamy wtedy, gdy beda one plynely w przeciwnych do siebie kieronkach. Moze wlasnie ten blad popelniles gdy opierales sie na moim schemacie


    Schemat jest poglądowy i pokazuje miejsca zamontowania poszczególnych elementów instalacji.
    2_lelek gdybyś posiadał wiedzę i spostrzegawczość dzieci z klasa 7 szkoły podstawowej że nie wspomnę o inteligencji to zauważyłbyś że od dawna mój podgrzewacz zbudowany jest tak że uniemożliwia niewłaściwe podłączenie, zawsze paliwo płynie w przeciwnym kierunku niż ciecz chłodząca, zachowując zasadę że wejście paliwa i płynu chłodzącego podłączamy od dołu a wyjścia do góry tak aby układy odpowietrzały się same. Przyjrzyj się fotografii.

    olej roślinny zamiast ropy ??

    Cytat:
    To co widnieje na schemacie to tez fakt ze niema tam na ON typowego filtra. Jednak filtr siatkowy ktorego posiadalem zapewnial mi filtrowanie do 4µm to dokladniejsze od czystosci paliwa


    Podaj producenta i symbol tego siatkowego filtra 4µm.