Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

olej roślinny zamiast ropy ??

Olgierd 28 Mar 2007 17:06 609312 1631
  • Relpol przekaźniki
  • #1412
    2_lelek
    Poziom 11  
    A to wyciag z jednych z prac naukowych zajmujacych sie problematyka...


    4. Istota zasilania silnika nisko przetworzonym olejem
    rzepakowym
    Własności fizykochemiczne oleju rzepakowego
    są dla większości parametrów zbliżone do własności
    oleju napędowego (tab.1)
    Jak wynika z danych zawartych w tab. 1 istnieje
    parametr, który szczególnie uniemożliwia prawidłowe
    zasilanie silnika nisko przetworzonym olejem rzepakowym.
    ___________________________________________________
    Tym parametrem jest lepkość, która w tempe-
    raturze 40°C jest około dwunastokrotnie większa dla
    ____________________________________________________
    oleju rzepakowego niż dla oleju napędowego.
    Tak duża różnica lepkości nie tylko czyni niemożliwym
    rozruch silnika w temperaturze około 5°C
    lecz także uniemożliwia prawidłową pracę aparatury
    wtryskowej w wyższych temperaturach. Duża lepkość
    zwiększa średnice kropel wtryskiwanego paliwa, powoduje
    dużą penetrację strugi oraz osiadanie paliwa
    na ściankach cylindra. Nieoptymalne warunki spalania
    powoduję wzrost zadymienia spalin oraz przenikanie
    niespalonego oleju rzepakowego do oleju smarowego.
    Praca silnika nie jest możliwa, gdyż podnosi się
    temperatura w obiegu a olej smarowy traci swoje
    własności. Ponadto następuje „koksowanie” wtryskiwaczy
    oraz powstają duże ilości nagaru w komorze
    spalania. Takie warunki pracy prowadzą bardzo
    szybko do uszkodzenia silnika.
  • #1413
    piochuxl
    Poziom 20  
    A ja zadam tylko jedno pytanie. Po co to?
    mój diesel pali ok 5 l ON jeśli roślinny będzie tańszy od on o 0,7 PLN to zysk będzie rzędu 3,5PLN na 100km
    Kiedy to się zwróci? po 30-50 tyś km?
    Wolałbym kupić auto z gazem mieć tańsze części, tańsze auto i też są oszczędności.
    No chyba że OR kupujecie za mniej niż 2,5 PLN za litr to się moja rachuba troszkę rozjeżdza
  • #1414
    MSWOLA
    Poziom 18  
    Tak olej rzepakowy możesz kupić po 2,40zł litr.
    2_lelek co z tym filtrem siatkowym 4µm
  • #1415
    piochuxl
    Poziom 20  
    To ni diabła się nie kalkuluje
    ON mam po 3,3 a opał po 2,4
    Instalacja OR to koszt? ok nie wiem powiedżmy 1500PLN
    Tracę bagażnik, Ryzykuję życiem silnika a zwróci się po 33333 Km
    więc już prawie będę sprzedawał auto. Kwestia problemów z autem, koszt instalacji na starcie, odpalanie. To wasz cyrk, wasze małpy ale w osobówce to głupota. Prawdopodobieństwo otrzymania mandatu(czytaj spotkania patrolu z odpowiednim sprzętem) za Olej opałowy jest nikłe. Mandat niewielki więc jeśli oszczędzać to chyba OO bo roślinny też jest nielegalny. A dodatkowo kierowcy was "KOCHAJĄ" mówi się o was Frytkownica, Mcdonalds i inne.
    Przedstawiam swoje zdanie ja jeżdzę na ON bo mam go taniej niż może się wydawać tj -Vat -20% podatku. na OO i OR nie mogę tak .
    Pozdrawiam
  • #1416
    sajmon25
    Poziom 13  
    Cytat:
    Prawdopodobieństwo otrzymania mandatu(czytaj spotkania patrolu z odpowiednim sprzętem) za Olej opałowy jest nikłe.


    no nie byłbym taki pewny! W rejonie gdzie mieszkam baaardzo często zdarzają się kontrole Urzędu Celnego, jak narazie mogą wykryć tylko i wyłącznie OO w baku, i wtedy zostajesz ukarany mandatem karnym w wysokości 500zł - czyli połowa instalacji, a w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej to już... zupełnie przesrane! Owszem jazda na OR bez uiszczenia akcyzy też jest zabroniona ale jak na chwilę obecną nie mają na to przepisów wykonawczych. Możemy również zabezpieczyć się od strony prawnej opłacając akcyzę np. na 50litrów i wozić ze sobą dowód zapłaty lub też mieć przy sobie paragon lub inny dowód zakupu OR poza granicami naszego kraju, gdzie można legalnie zatankować się na stacji OR z opłaconym podatkiem. Ma to oczywiście sens jeżeli posiadamy instalację dwuzbiornikową. A wracając jeszcze do OO to kolega który jeździ seatem 1.9TD stwierdził że nie bardzo kalkuluje mu się jazda na OO. Po pierwsze - jak zauważył że samochód spala więcej OO o 1litr na 100km, jak wyliczył różnica w kosztach przejazdu 100km pomiędzy OO i ON wynosiła niecałe 2zł na korzyść OO, a ryzyko kontroli i mandatu duże i kara niewspółmierna do uzyskanych oszczędności. Także teraz zastanawia się nad montażem instalacji OR.
  • #1417
    prez8s
    Poziom 33  
    MSWOLA napisał:
    Tak olej rzepakowy możesz kupić po 2,40zł litr.


    gdzie???

    Dodano po 10 [minuty]:

    sajmon25 napisał:
    Cytat:
    Prawdopodobieństwo otrzymania mandatu(czytaj spotkania patrolu z odpowiednim sprzętem) za Olej opałowy jest nikłe.


    no nie byłbym taki pewny! W rejonie gdzie mieszkam baaardzo często zdarzają się kontrole Urzędu Celnego, jak narazie mogą wykryć tylko i wyłącznie OO w baku, i wtedy zostajesz ukarany mandatem karnym w wysokości 500zł - czyli połowa instalacji, a w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej to już... zupełnie przesrane! Owszem jazda na OR bez uiszczenia akcyzy też jest zabroniona ale jak na chwilę obecną nie mają na to przepisów wykonawczych. Możemy również zabezpieczyć się od strony prawnej opłacając akcyzę np. na 50litrów i wozić ze sobą dowód zapłaty lub też mieć przy sobie paragon lub inny dowód zakupu OR poza granicami naszego kraju, gdzie można legalnie zatankować się na stacji OR z opłaconym podatkiem. Ma to oczywiście sens jeżeli posiadamy instalację dwuzbiornikową. A wracając jeszcze do OO to kolega który jeździ seatem 1.9TD stwierdził że nie bardzo kalkuluje mu się jazda na OO. Po pierwsze - jak zauważył że samochód spala więcej OO o 1litr na 100km, jak wyliczył różnica w kosztach przejazdu 100km pomiędzy OO i ON wynosiła niecałe 2zł na korzyść OO, a ryzyko kontroli i mandatu duże i kara niewspółmierna do uzyskanych oszczędności. Także teraz zastanawia się nad montażem instalacji OR.


    Policz sobie ile oszczedzasz na zbiorniku paliwa, u mnie OO-2,50zł, ON-3,50zł, na pelnym zbiorniku, czyli u mnie ponad 40litrach mamy 40zł oszczednosci, ale nie tematem tego forum jest jazda na OO, tylko OR, kto jezdzi ten wie ze OO dobre i sie niech nie chwali zabardzo, kto nie jezdzi bo sie boi moze lac OR, a kto sie boi tego i tego, niech tankuje na stacjach, jazda na OR jeszcze nie jest u nas karalna, policja nie moze kontrolowac na węch, a wykrywaczy OR nie mają i szybko sie to nie zmieni, kiedys byl program gdzie sie wypowiadal jakis policjant kontrolujący paliwa, twierdzil ze na OR nie patrzą podczas kontroli, uwazają ze jest znikoma ilosc aut jezdzących na OR w porowananiu z tymi co jezdzą na OO, a tego jest masa.
  • #1418
    MSWOLA
    Poziom 18  
    prez8s Olej roślinny możesz kupić we Włocławku w każdych ilościach nawet 10L. jeśli chcesz to dam namiar. Wiele osób do OO dolewa około 30% OR i to zmniejsza ogólne zużycie paliwa.
  • Relpol przekaźniki
  • #1419
    sajmon25
    Poziom 13  
    Cytat:
    to zmniejsza ogólne zużycie paliwa


    a przede wszystkim podnosi smarność OO, należy pamiętać że OO nie zawiera związków parafinowych, które dodawane są do ON w celu polepszenia warunków pracy aparatury wtryskowej
  • #1420
    prez8s
    Poziom 33  
    sajmon25 napisał:
    Cytat:
    to zmniejsza ogólne zużycie paliwa


    a przede wszystkim podnosi smarność OO, należy pamiętać że OO nie zawiera związków parafinowych, które dodawane są do ON w celu polepszenia warunków pracy aparatury wtryskowej


    do OO wystarczy profilaktycznie dolać szklanke oleju silnikowego na cały bak paliwa, niektórzy jezdzą bez tego i nic sie nie dzieje, OO jest wystarczająco smarne zeby sie pompa nie zatarła
  • #1421
    sajmon25
    Poziom 13  
    prez8s napisał:
    sajmon25 napisał:
    Cytat:
    to zmniejsza ogólne zużycie paliwa


    a przede wszystkim podnosi smarność OO, należy pamiętać że OO nie zawiera związków parafinowych, które dodawane są do ON w celu polepszenia warunków pracy aparatury wtryskowej


    do OO wystarczy profilaktycznie dolać szklanke oleju silnikowego na cały bak paliwa, niektórzy jezdzą bez tego i nic sie nie dzieje, OO jest wystarczająco smarne zeby sie pompa nie zatarła


    jeżeli trafimy na mocno zasiarczony OO to dochodzi nam jeszcze do tego tzw zużycie korozyjne współpracujących ze sobą elementów metalowych, no i dolanie OR do OO załatwia dwie sprawy - poprawia smarność i zmniejsza zużycie paliwa
  • #1422
    piochuxl
    Poziom 20  
    Ale nikt mi nie odpowiedział:
    Gdzie jest sens takiej instalacji?
    bo rozumiem zyski po 3-4 miesiącach użytkowania ale większości z was dopiero po kilku latach zwróci się ta instalacja.
    Wiem fajnie coś zrobić aby było taniej ale nie tak!
    aby jeździć taniej ja zmieniłem auto koszty praktycznie żadne kupiłem auto za kasę uzyskaną ze starego auta.
    Ale tu trzeba włożyć sporo kasy aby było taniej. To już lepiej kupić hurtem ON za 1000l to będzie jakieś 2600-2700 i też jeździmy taniej.
    Samochodu z instalacją OR nie będzie łatwo sprzedać bo niewiele osób lubi coś bez homologacji,więc ewidentne straty.
  • #1423
    2_lelek
    Poziom 11  
    MSWOLA napisał:

    2_lelek co z tym filtrem siatkowym 4µm



    Sam chcialbym ich miec wiecej. Kupilem 2 podczas mojego ostatniego urlopu w Hiszpanii.
    Uzywane sa one w malych gorzelniach do filtracji alkocholu.
    Jak sam doswiadczylem w Polsce musialbys go wymieniac raz na miesiac.
  • #1425
    romus 1980
    Poziom 15  
    [quote="piochuxl"]Ale nikt mi nie odpowiedział:
    Gdzie jest sens takiej instalacji?
    bo rozumiem zyski po 3-4 miesiącach użytkowania ale większości z was dopiero po kilku latach zwróci się ta instalacja.
    Wiem fajnie coś zrobić aby było taniej ale nie tak!
    aby jeździć taniej ja zmieniłem auto koszty praktycznie żadne kupiłem auto za kasę uzyskaną ze starego auta.
    Ale tu trzeba włożyć sporo kasy aby było taniej. To już lepiej kupić hurtem ON za 1000l to będzie jakieś 2600-2700 i też jeździmy taniej.
    Samochodu z instalacją OR nie będzie łatwo sprzedać bo niewiele osób lubi coś bez homologacji,więc ewidentne straty.[/quote]


    Sens jes i to wielki tylko my Polacy jestesmy nauczeni zysku odrazu a tu trzeba mala lyzeczka a nie odrazu chochla poza tym jest jeszcze aspekt ochrony srodowiska no i alternatywnego paliwa zeby nie nabijac kasy koncerna naftowym tylko rolnikom pozdrawiam
  • #1426
    2_lelek
    Poziom 11  
    MSWOLA napisał:
    Ok, odczytaj symbol z filtra i zrób zdjęcie.


    Daleko kupilem, pod domem znalazlem. Na filtrze mozna odczytac tylko
    F10 oraz COMTEC. Przypuszczenia tez sie potwierdzily bo jest to nazwa firmy ktora te filtry wykonuje w roznym wymiarze filtracji od 5 do 350 Micronow, a symbol to tylko wielkosc obudowy. W dalszym ciagu jednak niewiem co miala oznaczac informacja o 4 Micronach ktora byla doczepiona do filtra ( moze w Hiszpanii sa inne wymiary :D ). Zadalem to pytanie producentowi oraz to gdzie sa one ogolnie dostepne do zakupu, czy tylko na zamowienie. Ponizej strona z informacja i zdjeciami.


    http://www.contec-umwelt.de/uploads/media/Kunstoffgehaeuse_04.pdf

    Pozdrowienia
  • #1427
    michalek
    Poziom 2  
    mapa

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przepraszam ,czy mogly mi ktos podac adresy stacji gdzie moge kupic olej w Niemczech?
    Widzialem to kiedys na forum ale nie wiem jak to odszukac.Dzieki
  • #1428
    2_lelek
    Poziom 11  
    michalek napisał:
    mapa

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przepraszam ,czy mogly mi ktos podac adresy stacji gdzie moge kupic olej w Niemczech?
    Widzialem to kiedys na forum ale nie wiem jak to odszukac.Dzieki



    Tutaj masz jeden z najaktualniejszych na dzien dzisiejsszy.
    http://www.biotanke.de/Verzeichnis/tanksstellen.html
  • #1429
    MSWOLA
    Poziom 18  
    2_lelek napisał:

    Cytat:
    MSWOLA napisał:
    Ok, odczytaj symbol z filtra i zrób zdjęcie.


    Daleko kupilem, pod domem znalazlem. Na filtrze mozna odczytac tylko
    F10 oraz COMTEC. Przypuszczenia tez sie potwierdzily bo jest to nazwa firmy ktora te filtry wykonuje w roznym wymiarze filtracji od 5 do 350 Micronow, a symbol to tylko wielkosc obudowy. W dalszym ciagu jednak niewiem co miala oznaczac informacja o 4 Micronach ktora byla doczepiona do filtra ( moze w Hiszpanii sa inne wymiary).


    Prosiłem abyś zrobił zdjęcie tego filtra w Twoim aucie :!:
    W Hiszpanii czy na Marsie 4 microny będą zawsze czterema mikronami.
  • #1430
    Terrano
    Poziom 11  
    2_lelek napisał:

    Cytat:
    To co widnieje na schemacie to tez fakt ze niema tam na ON typowego filtra. Jednak filtr siatkowy ktorego posiadalem zapewnial mi filtrowanie do 4µm to dokladniejsze od czystosci paliwa np. w Polsce ( po pierwszej podrozy do Polski i jednokrotnym zatankowaniu ON do zbiornika dodatkowego, bylo w filtrze tyle "syfu" ze trzeba go bylo zmienic)


    Szukałem tak dokładnego filtra siatkowego, jednak najdokładniejszy który znalazłem to 50 micronów, dokładniejsze filtry wykonane są z papieru lub polipropylenu.
    Być może dokładność filtracji Twojego filtra to 40 micronów tylko ktoś zrobił Ci psikusa i zmazał "0"

    Cytat:
    F10 oraz COMTEC. Przypuszczenia tez sie potwierdzily bo jest to nazwa firmy ktora te filtry wykonuje w roznym wymiarze filtracji od 5 do 350 Micronow, a symbol to tylko wielkosc obudowy.


    Czyli zmieniłeś tylko wkład filtra :?: jeśli jest on siatkowy to możesz go umyć i pozostawić na ""czarną godzinę"" np.: na następną podróż do Polski :D
    Jeśli używasz takiego filtra do paliwa to pewnie wiesz że uśmiercasz w ten sposób swoje auto :cry:
    W silnikach diesla taki jak Twój z "obecnych czasów" i jak mój z "tamtych czasów" do filtracji paliwa używane są filtry papierowe 5-10 micronów
  • #1431
    seba02121
    Poziom 2  
    Panowie co wy z tymi podgrzewaczami :crazyeyes:

    Ja juz 15.000km pyknołem mondkiem 1.8 TD z 1994 r na mieszance typu-15L OR+5L ON i wszystko chodzi malina bez zadnych przerubek,podgrzewaczy,i innych cudów!

    Mało tego:Odpalałem na takiej mieszance przy -2`C!I odpalał od pyknięcia po całej nocy pod chmurką!

    Znam kolesia co Poldkiem 1.9 D walnoł już 100.000 na posmarzalniczym i motor w świetnej kondycji :P

    RZEPAK FOREVER :sm9:
  • #1432
    MSWOLA
    Poziom 18  
    seba02121 napisał:

    Cytat:
    Ja juz 15.000km pyknołem mondkiem 1.8 TD z 1994 r na mieszance typu-15L OR+5L ON i wszystko chodzi malina bez zadnych przerubek,podgrzewaczy,i innych cudów!


    to już czas wyczyścić podkładki pod wtryskiwaczami. Chyba że auto nie stygnie.

    Cytat:
    Mało tego:Odpalałem na takiej mieszance przy -2`C!I odpalał od pyknięcia po całej nocy pod chmurką!


    Moje auta odpalają na 100% oleju nawet przy -25°C, przy ciepłym silniku :D , ale jeśli na dworze jest -5°C i auto stoi 5 godziny to już jest duży problem i nie radze tego nikomu doświadczać nawet przy mieszance z zawartością 25% ON, przez pewien czas może sie to udawać ale co później ? :?: ! :!: szkoda pompy paliwowej.

    Cytat:
    Znam kolesia co Poldkiem 1.9 D walnoł już 100.000 na posmarzalniczym i motor w świetnej kondycji


    100.000 to żaden rekord czytałem już o przebiegach 300.000 na oleju roślinnym i auta nadal jeżdżą. Ja bezproblemowo na OR przejechałem ponad 80tys.km. DAF-em 400 (silnik Peugeot 91r.) 2.5TD z pompą LUCAS-a i auto nadal jeździ :!:
    Oczywiście Niemiecka instalacja 2-zbiornikowa po Polskiej modernizacji :D
  • #1433
    seba02121
    Poziom 2  
    MSWOLA-A powiedz mi czy miłeś jakieś doświadczenia z "niebieskimi"ew"zielonymi":D
    Czy przy ewentualnej kontroli mieli jakiś problem z naszym"złotym płynem":D
  • #1434
    pi1002
    Poziom 10  
    de Virez napisał:
    Nie wiem czy to sie opłaca... ruska:P ropa jest po 2.5 zl, a tu instalacja podgrzewacza 1500 zl...

    Ogólnie może ktoś wie, gdzie tanio można zrobić taką instalacje? na biopaliwa.com jest drogo... no i olej ponad 1800 zl za 1000 litrów - skad ja od razu tyle kasy wezme i gdzie te 1000 litrów wsadze. Same beczki swoje kosztują. Bedzie trzeba z 8 ich - to zajmie pół piwnicy w domu.


    teraz drorzsza
  • #1435
    MSWOLA
    Poziom 18  
    de Virez napisał:

    Cytat:
    olej ponad 1800 zl za 1000 litrów


    A gdzie jest taki tani olej :?: jest to dobra cena :D no nie taka jak w Holandii 1,40zł./L

    2_lelek i co z tym zdjęciem filtra w Twoim aucie :?: masz coś takiego czy zamierzasz dopiero kupić :?:

    Ja znalazłem w Polsce teki filterek:

    olej roślinny zamiast ropy ??

    olej roślinny zamiast ropy ??

    Fajny filterek ale można wykorzystać go tylko jako wstępny.
    Można go znaleźć tutaj:
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1792...msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.

    seba02121 napisał:

    Cytat:
    MSWOLA-A powiedz mi czy miłeś jakieś doświadczenia z "niebieskimi"ew"zielonymi"
    Czy przy ewentualnej kontroli mieli jakiś problem z naszym"złotym płynem"


    W Niemczech miałem kontrole na autostradzie a dokładnie na parkingu wtykali wężyk do zbiornika i przeprowadzali testy na OO
    niestety był tam tylko olej roślinny :D
    Jeśli ktokolwiek jedzie do Niemiec to radzę unikać zatrzymywania się na parkingach na czas dłuższy niż 40 sekund bo po 50 sekundach już podjeżdża zielony radiowóz. Kontrolują w szczególności "LAWECIARZY" i przed każdym wyjazdem trzeba malować ramę żeby nie było widać kawałka rdzy.

    W Polsce jak na razie niema przepisu zabraniającego jazdy na OR i jeśli jakiś policjant próbuje nam wmówić że popełniamy przestępstwo to tak naprawę chodzi mu o coś innego :D
  • #1436
    michalek
    Poziom 2  
    Co myslicie o filtrze workowym 1 mikronowym ????
    Czy olej pojdzie czy trzeba go podgrzac?
    Wlasnie kupilem taki taki worek (poj 10 litrow) i spawacz mi robi obudowe z kwasowki zeby go nie rozerwalo bo pompa ktora bedzie pchala olej bedzie zebata od koparki.
    Dla wyjasnienia ten filtr nie bedzie w aucie tylko zamierzam nim filtrowac fryture w garazu.
  • #1437
    MSWOLA
    Poziom 18  
    Wszystko zależy od gęstości i zanieczyszczenia frytury i bez podgrzania raczej nie pójdzie. Czy nie lepiej 2 obudowy 10" (2x30zł.) od wody, wkład siatkowy 50 mikronów (25zł.) i sznurkowy 1 lub 5 mikronów. (5zł.)
  • #1438
    sajmon25
    Poziom 13  
    michalek napisał:
    Co myslicie o filtrze workowym 1 mikronowym ????
    Czy olej pojdzie czy trzeba go podgrzac?
    Wlasnie kupilem taki taki worek (poj 10 litrow) i spawacz mi robi obudowe z kwasowki zeby go nie rozerwalo bo pompa ktora bedzie pchala olej bedzie zebata od koparki.
    Dla wyjasnienia ten filtr nie bedzie w aucie tylko zamierzam nim filtrowac fryture w garazu.


    zmień wkład filtrujący albo pompę! w roboczych układach hydraulicznych NIE STOSUJE SIĘ filtrów papierowych itp! tylko siatkowe filtry metalowe
  • #1439
    mad__max
    Poziom 11  
    Witam ponownie...
    Ponownie złożyłem instalację(lepiej byłoby aby o tych zdjęciach sprzed miesiąca elektroda zapomiała:) ). Wpiąłem elektrozawór przed samą pompę-oddzieliłem zupełnie oba obiegi - mają osobne filtry. Jak radził MSWOLA jako filtr dokładny użyłem filtra do benzyny.Ale zastosowalem go do OR, seryjny z pompką wolę mieć do ON, w razie jakiejś awaryjnej sytuacji nie będę podciągał paliwa ustami. Robi się też porządny zbiornik -kanister 25l z gastronomii oraz rurki z ...długopisów jako krócce:) Nasuwają się tylko pewne przemyslenia odnosnie przewodów - dzis probowalem "dmuchnąć" z całej siły w 8 metrów przewodu gumowego oraz dla porównania w metr, za pierwszym razem niezle się napociłem.Pytanko - jakie macie srednice przewodów dla OR? Niektórzy powiekszaja ale dobre... :jaki to ma sens jeśli i tak krócce mają 5mm, co z tego że wężyk ma 10?? Już wiem czemu na poprzednich próbach na OR ledwo mogłem wjechać pod kilkustopniowe wzniesienie - opór w postaci 7 metrowego przewodu oraz krócce na filtrze (napewno nie sam filtr). Jutro testy istalacji po modyfikacji, zobaczymy czy przez miesiąc zmądrzałem :)

    Aha, co dobrze klei polietylen i polipropylen(baniak)? Ośmiorniczka klei wszystko z wyjątkiem własnie dwoch powyższych, zgrzewarki nie mam, a laminować włóknem szklanym króccow mi się nie chce:)

    Pozdrawiam
  • #1440
    sajmon25
    Poziom 13  
    @mad_max ja radziłbym zamienić ten filtr benzynowy do OR na jakiś filtr od ON i to jakiś większy! jeżeli nie posiadasz dodatkowej pompki wspomagającej pompę wtryskową. Porównaj parametry fizyczne tych paliw. A co do zbiornika to najrozsądniejszym w tym przypadku wyborem pozostaje jednak laminat z włókna szklanego

    Mam pytanie do kolegi MSWOLA - czy masz jakieś doświadczenie z instalacjami OR w układach Common Rail i PD?