Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

olej roślinny zamiast ropy ??

Olgierd 25 May 2004 21:52 635871 1631
Buderus
  • #1441
    mad__max
    Level 12  
    Zamieszczam schematy i zdjęcia jak to u mnie wygląda. Całość jak na razie przejechała kilkanaście kilometrów po miescie i dziala niezle ku mojemu zdziwieniu. Praca silnika bez zmian, a NAPEWNO nie gorsza niz na ON. Podgrzewacz 40cm made by mswola, a tamten poprzedni przeciety na dwoje powedruje do ursusa(mialo byc na odwrot ale postanowilem ze dorobie mu ogrzewanie el., aby ciagnik mogl samodzielnie startowac na jednym zbiorniku-odpada wtedy koszt przewodów, elektrozaworów, zbiornika-ciekawe czy sie uda). Przełączyc mozna się juz i po minucie jazdy, nic się nie dzieje choć robię zazwyczaj później, w normalnej temp . pracy silnika-wtedy wtryskiwacze nie leją tylko naprawdę rozpylają paliwo.

    Zawory wpięte w bezpiecznik swiatel pozycyjnych i kable poprowadzone do kabiny.Całość dziala tylko na swiatlach ale to moze dobrze bo nauczy mnie na nich jezdzic za niedlugo. Minusem jest to ze zasilanie i powrot leca do tyłu beznadziejnymi przewodami igielitowymi, ale ta redukcja kosztów...:) No i ten zbiornik...o zgrozo! Nic lepszego nie chcialo mi się zrobić. Dla porównania zbiornik na 4kolka.pl kosztuje ponad 3 stówki, a ten 10zł... Filtra OR (sajmon) szukam docelowo wlasnie innego(z innego samochodu-gielda).Po swietach muszę się dokulać 300km z powrotem na studia, moze sie uda wtedy oszacowac zużycie oleju roślinnego... jak zwykle proszę o porady i krytykę:) Pozdrawiam
  • Buderus
  • #1442
    mjk1
    Level 11  
    Niech ktoś zrobi eksperyment. Na czajnik w miejsce gwizdka nałożyć rurkę ze zwężką. Do rurki podłączyć wężyk odpowiedniej długości. Po zagotowaniu wody, wylot pary skierować do wlotu powietrza, silnika pracującego na biegu jałowym. Wcześniej usunąć filtr powietrza. Wyniki opisać na forum.[/url]
  • #1443
    Snoopy_i
    Level 1  
    ja jeżdze na samym roślinnym i nie widze różnicy mam merola 190
  • #1444
    Kolarz07
    Level 11  
    PAnowie mam passata B4 1.9 TDI sprobowalem i w lato bez najmniejszych problemow auto jezdzi -nie ma roznicy na mocy,zwykly olej rzepakowy ub sojowy, fakt filtr trzeba czesciej wymieniac ale nie tak,ze wlejesz 30L i uz do wymiany-ja przejezdzilem caly zbiornik na rzepaku i filtr ok-po wakacjach wymienilem i teraz jezdze na ropie bo rzepakowy 2.80 a ropa 3.40 to szkoda zachodu, kolezanka golfem IV tez jezdzila na rzepaku i hulaa do dzisiaj
  • #1445
    2_lelek
    Level 12  
    Witam,
    nie wszystko naraz. Najpierw urlob, a pozniej przyjemnosci.

    MSWOLA wrote:
    2_lelek i co z tym zdjęciem filtra w Twoim aucie :?:


    Oto zdjecie o ktore jestes tak niecierpliwy.

    Jak widzisz sa trzy filtry, a wlasciwie dwa, bo to co jest u mnie w dolnej wnece, u Ciebie moze nazywa sie to filtr wstepny, ale u mnie jest to tylko "wziernik" do kontroli czy niezbiera sie powietrze w ukladzie ( ma tez za zadanie wylapywanie wiekszych zanieczyszczen, ale glownym jego zadaniem jest wglad w uklad zasilania ON, posiadam jeszcze jeden przed pompa wtryskowa ). Ten z niebieska pokrywa to wlasnie filtr o ktorym pisalem i ten jest u mnie filtrem wstepnym. Posiada wklad wymienialny wykonany z siateczki nylonowej zwinietej ( kilka lub kilkanascie warstw i w postaci walca nakladany na odpowiedni koszyczek. To co narazie wiem to to ze gorna jego czesc wykonana jest z POLYPROPYLENU ( odpory na dzialanie ON ), a dolna jego czesc to przezroczysty TROGOMID ( odporny na dzialanie ON, benzyny itp. ) i byla na nim nalepka 4µ. Wiecej bede wiedzial jak otrzymam niezbedne informacje od producenta, a moze bede mogl u niego zaraz zamowic.
    Ten obok to filtr dokladny z podgrzewaczem elektrycznym. Napewno zapytasz, po co podgrzewac ON ? Otoz funkcja podgrzewania przewidziana jest do nastepnej modernizacji ktora bedzie zamontowanie wiekszego zbiornika dodatkowego na OR ( okolo 61 litrow ), dodatkowej pompy paliwa oraz elektrozaworu. Wykonany bedzie maly obieg, ktorego zadaniem bedzie podgrzewac OR w zbiorniku ( zima, zanim zostanie przlaczone zasilanie silnika na OR ) . Wszystkie funkcje przebiegac beda automatycznie, tak jak obecne przebiegaja. Narazie OR-nnym napelniony mam zbiornik glowny ktory plynie przez filtr glowny rowniez podgrzewany elektrycznie.
  • #1446
    prez8s
    Level 33  
    Kolarz07 wrote:
    PAnowie mam passata B4 1.9 TDI sprobowalem i w lato bez najmniejszych problemow auto jezdzi -nie ma roznicy na mocy,zwykly olej rzepakowy ub sojowy, fakt filtr trzeba czesciej wymieniac ale nie tak,ze wlejesz 30L i uz do wymiany-ja przejezdzilem caly zbiornik na rzepaku i filtr ok-po wakacjach wymienilem i teraz jezdze na ropie bo rzepakowy 2.80 a ropa 3.40 to szkoda zachodu, kolezanka golfem IV tez jezdzila na rzepaku i hulaa do dzisiaj


    no pewnie i bedzie jezdzic, czemu ma nie jezdzic, polecam polookac na youtube filmiki na temat biopaliw, rzepaku itd, w innych krajach to normalka, tylko u nas sie wszyscy tego boją, ale to fakt cena rzepaku poszla w gore i teraz zeby bylo oplacalne to pozostaje olej zuzyty z jakiejs malej gastronomii itp.
  • #1447
    2_lelek
    Level 12  
    MSWOLA wrote:
    2_lelek masz coś takiego czy zamierzasz dopiero kupić :?:


    Quote:
    Ja znalazłem w Polsce teki filterek:

    olej roślinny zamiast ropy ??

    olej roślinny zamiast ropy ??

    Fajny filterek ale można wykorzystać go tylko jako wstępny.
    Można go znaleźć tutaj:
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=179276219&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.


    Niestety znam i nieradzilbym go nikomu stosowac zanim niebedzie wiadome z czego jest on wykonany. Jest on stosowany w instalacjach do zraszania woda lak oraz ogrodow. Mozna go kupic u nas w kazdym wiekszym markecie z akcesoriami dla ogrodnikow oraz rolnikow.

    Chcialbym abys i Ty wyjasnil pare rzeczy.

    Oto kilka cytatow Twoich aukcji:
    Quote:
    Przed wyborem odpowiedniego podgrzewacza należy pamiętać że, aby silnik mógł sprawnie i ekonomicznie pracować na OR, należy to paliwo podgrzać przynajmniej do temperatury 50 stopni C, w ten sposób unikniemy zapychania się filtrów paliwa gęstym OR i zapewnimy prawidłowe spalanie i rozpylanie paliwa przez wtryskiwacze.


    Faktem jest tutaj tylko zapobieganie zapchania filtra. Prawidlowego spalania jak i rozpylania paliwa ta temperatura nie zapewnisz.

    Quote:
    Jedyny i najlepszy w Polsce wymiennik ciepła
    zbudowany specjalnie do podgrzewania OR.

    Z powodzeniem zastępuje drogie wymienniki płytowe, a żeby były one tak skuteczne jak mój, musiałyby być dwa.


    Quote:
    W tym podgrzewaczu paliwo podgrzewane jest na odcinku 110cm. w każdym z obwodów.


    Co miales na mysli mowiac o dwoch plytowych podgrzewaczach ktorymi trzeba by bylo zastapic Twoj. Byly by to chyba 2 lub 3 PLYTOWE. To bardzo proste.
    Twoj podgrzewacz wykonany jest z rurki o srednicy np. 0,8 cm lub 1,0 cm w ktorej przeplywa OR na odcinku 110 cm w dwoch sekcjach.
    0,8 x 3,14 x 110 = 276,32 cm² x 2 = 552,64 cm² lub 1 x 3,14 x 110 = 345,4 cm² x 2 = 690,8 cm².
    To sa prawdopodobne powiezchnie wymiany cieplnej Twoich podgrzewaczy.

    Podgrzewacz plytowy np. ten ktory posiadam w mojej instalacji ( LB 31-20 ) 20 plytowy posiada powiezchnie jednej plyty okolo 300 cm² to wiecej jak jedna sekcja Twojego.
    Caly podgrzewacz plytowy posiada powiezchnie wymiany ciepla 6000 cm²
    W przypadku Twoich podgrzewaczy jest to tylko 553 - 691 cm², a wiec okolo 9 - 10 razy MNIEJ.
    Aby Twoj wymiennik ciepla osiagna przynajmniej powiezchnie wymiany ciepla 20 plytowego wymiennika musialby byc dlugi okolo 4 m i rurka do wykonania jego musialaby miec dlugosc okolo12 m. Ciekawe gdzie bys go zmiescil ???Chyba w autobusie ?
    Chcesz tutaj powiedziec ze nastapila rewolucja w dziedzinie fizyki albo uwazasz tych ktorzy na to pojda za glupich ???
    Jezeli Twoje podgrzewacze sprawniejsze sa jak twierdzisz od plytowych, dlaczego nie stosowane sa w np. cieplownictwie, w wykozystaniu energji slonecznej, motoryzacji i tam gdzie wlasnie stosowane sa PLYTOWE WYMIENNIKI CIEPLA ???
    Dlaczego nie zglosisz PATENTU ??? Zarobisz o wiele wiecej niz na instalacjach, a z Allegro mogbys sie tylko smiac !
    Ja za moj 20 plytowy zaplacilem 40 € = 160 zl ( trzeba tylko szukac ).

    nastepny cytat MSWOLA
    Quote:
    Badania naukowe dowodzą iż podgrzanie paliwa zmniejsza jego zużycie nawet do 15%...


    To brzmi jak PERPETUUM MOBILE !!!
    Jakie badania naukowe miales na mysli ? Moze podasz tytul publikacji i jego autora.
    Ja wszedzie natknalem sie na informacje mowiace raczej o mozliwosci wiekszego zuzycia ( okolo 2% - 5% w zaleznosci od rodzaju silnika ).
    Przeczytaj prosze przynajmniej "Zasilanie silnikow wysokopreznych paliwami rzepakowymi". Tam znajdziesz troche podstawowych informacji ktore calkowicie zaprzeczaja temu co nieraz piszesz na forum i na Twoich aukcjach.
    Jezeli chcialbys odwolac sie do pozytywnych opini z Allegro to swiadczy to tylko o tym jak niedoinformowani sa zainteresowani, a Ty czynisz starania cos takiego wykozystac do komercyjnych celow. Nigdy niepogodzisz dwoch czynnosci w jakie sie zaangazowales.
    Aktywna dzialalnosc na forum to tylko starania aby zwrocic uwage na swoje aukcje.

    Teraz cytat z Twojego postu z 28.03

    Quote:
    Schemat jest poglądowy i pokazuje miejsca zamontowania poszczególnych elementów instalacji.
    2_lelek gdybyś posiadał wiedzę i spostrzegawczość dzieci z klasa 7 szkoły podstawowej że nie wspomnę o inteligencji to zauważyłbyś że od dawna mój podgrzewacz zbudowany jest tak że uniemożliwia niewłaściwe podłączenie, zawsze paliwo płynie w przeciwnym kierunku niż ciecz chłodząca, zachowując zasadę że wejście paliwa i płynu chłodzącego podłączamy od dołu a wyjścia do góry tak aby układy odpowietrzały się same. Przyjrzyj się fotografii.


    Przyjzyj sie dobrze Twojemu schematowi, a szczegolnie miejscu gdzie na schemacie jest wlot OR w pierwszym sektorze wymiennika. Plynie on z pradem goracej cieczy, a nie pod prad
    ( chociaz jest to najbardziej efektywne ), to fakt poparty schematem. Po opuszczeniu pierwszego sektora podgrzany czesciowo OR plynie przez filtr ( gdzie czesciowo traci temperature ), ponownie zostaje podgrzewany przez podgrzewacz elektryczny ( ktory moim zdaniem nigdy sie nie wylancza, chyba ze bimetal ktory nim steruje otwiera sie juz przy 50°C, wylanczajac swiece zarowa lub grzalke ).Biorac pod uwage opis z Allegro to jest to bardzo prawdopodobne ze 50°C to maximum. Dalej OR plynie przez filtr dokladny oraz elektrozawor gdzie ponownie traci czesc temperatury, wplywa do drugiego sektora wymiennika i tutaj plynie wlasnie pod prad tak jak powinno to byc od poczatku gdzie ewentualnie zlapie pare stopni. To wszystko. Jak juz pisalem przy tych osiagach niepowinny sie nawet przelaczyc zawory na OR.

    Quote:
    sajmon25 napisał:

    Cytat:
    napisałem to po lekturze książki Zygmunta Szlachty "Zasilanie silników wysokoprężnych paliwami rzepakowymi", z której zacytuje opis wydawcy:

    skoro przeczytałeś książkę to zacytuj coś z niej a nie kopiujesz i wklejasz wstęp wydawcy dostępny na stronach w sieci. Zacytuj coś co napisał autor:!: coś co poszerzy wiedzę wszystkich uczestników tego forum a nie powtarzaj się tym co wszyscy już wiedzą.

    Cytat:
    na pewno więcej przydatnej treści zawarte jest w tej książce

    Na pewno w książce jest więcej, ja do instalacji dołączam tylko opis zasady działania i eksploatacji pojazdu na oleju roślinnym. Przecież nie sprzedaje książek tylko instalacje.


    Quote:
    Jak czytałbyś w tym okresie również gazety to wiedziałbyś kiedy zacząłem zakładać pierwsze instalacje.



    Wlasnie gdybys przeczytal ta ksazke oraz inne publikacje umieszczone na forum w formacie PDF, napewno albo zmienilbys opisy swoich aukcji albo bys je calkowicie usuna.
    Ale Ty przeciez czytasz tylko gazety, a tych informacji tam nieznajdziesz.

    Quote:
    Nie zauważyłem abym gdzieś pisał czyj podgrzewacz ma większą moc, wspomniałem tylko że mój ma dwa obiegi dzięki którym jednocześnie
    podgrzewa olej przed filtrem i pompą paliwową.


    A wartaloby wlasnie napisac jaka ma moc. Ty go jednak porownales wydajnoscia do dwoch wymiennikow plytowych. Juz na ten temat pisalem.

    Quote:
    A myślisz że ktoś dostanie patent na produkcje urządzeń dzięki którym spadnie sprzedaż ON


    To wielkie "osiagniecie" w dziedzinie cieplownictwa. Podreczniki do nauki fizyki musza bys pisane na nowo. Nalezy Ci sie jakas nagroda. TYLKO JAKA ???
    Chyba opowiesci fantastycznych !!!






    Kolega Terrano tez ma problem, ale jest bardzo odporny na pomoc...

    Quote:
    A teraz jak zachowuje się moja instalacja, silnik 2.7TD, termostat 82°C:
    temperatur oleju przed pompą 69-72°C, temperatura spada do 67°C na postoju, czym większa prędkość tym wyższa temperatura oleju, można z tego wywnioskować że przy wolniejszym przepływie olej wystudza się on w przewodach. Nie są to może ogromne temperatury ale jestem zadowolony.


    W Twoim przypadku nie pomoze PERPETUUM MOBILE tylko 30 plytowy wymiennik ciepla, albo 6 metrowej dlugosci wymiennik ciepla kolego MSWOLA. I z wymiennika prosto do pompy nie przez filtry ktore traca tylko tak ciezko zdobyta temperature. Filtr orginalny zaopatrz w podgrzewacz elektryczny lub cieczowy ( wystarczy juz 25-30°C, a OR swobodnie przez niego
    przeplynie ). Przekonasz sie ze to pomoze. Plytowe wymienniki ciepla posiadaja sprawnosc do 98% przekazywanego ciepla ( zalezy to od predkosci przeplywu OR oraz ilosci dostarczonej cieczy goracej. Wymiennik plytowy, czesc cieczy goracej 1/2", aczesc OR 3/8" ) i dobrze zaizolowac przewody termicznie.

    Quote:
    Dopisz jeszcze że bez podgrzewanego filtra OR i bez dokładnego filtra ON którego brak jest na Twoim schemacie. Zapomniałeś go domalować czy może jest on niepotrzebny.A może to z powodu braku wiedzy.


    Jak juz napewno zauwazyles w poprzednim poscie umiescilem zdjecie gdzie sa miedzy innymi pokazane trzy , a wlasciwie dwa filtry bo jak juz pisalem to co Wy nazywacie filtrem wstepnym jest u mnie ......Przeciez niebede umieszczal na schemacie wziernikow ?
    Niemam jeszcze dokladnych danych producenta mojego wstepnego filtra, ale gestoscia dorownuje, a nawet przewyzsza orginaly. Jak informuje producent filtry przez nich wykonywane moga byc zaopatrzone we wklady siatkowe juz od 0,1µm. A ze nic takiego nie znalazles to mnie wcale nie dziwi. Pomocne bylyby troche wiedze jezykowe to okno na swiat.
  • #1448
    surmacer
    Level 15  
    Quote:
    Tym parametrem jest lepkość, która w tempe-
    raturze 40°C jest około dwunastokrotnie większa dla
    ____________________________________________________
    oleju rzepakowego niż dla oleju napędowego.
    Tak duża różnica lepkości nie tylko czyni niemożliwym
    rozruch silnika w temperaturze około 5°C
    lecz także uniemożliwia prawidłową pracę aparatury
    wtryskowej w wyższych temperaturach. Duża lepkość
    zwiększa średnice kropel wtryskiwanego paliwa, powoduje
    dużą penetrację strugi oraz osiadanie paliwa
    na ściankach cylindra


    lelek_2 ma rację nie tylko ze względu na uwarunkowania termodynamiczne.
    Bardzo ważne zą obciążenia mechaniczne (opory hydrauliczne) związane z wtryskiwaniem czynnika o kilkakrotnie większej lepkości. Stąd tak ważne doprowadzenie parametrów lepkościowych czynnika do projektowanych. im wyższe ciśnienia tym to jest ważniejsze
  • #1449
    2_lelek
    Level 12  
    Terrano wrote:
    Myślisz że zjadłeś wszystkie rozumy i jesteś najmądrzejszy na tym forum a nawet czytać nie potrafisz albo ze wzrokiem coś nie tak. Nigdzie nie pisałem o kupnie czegokolwiek i nic nie kupiłem od kolegi MSWOLA opisałem układ mojej instalacji i zapytałem tylko co może być przyczyną braku mocy na oleju roślinnym i otrzymałem wyczerpujące wyjaśnienie w czym tkwi problem.

    Podczas pierwszych próby jazdy z instalacją na dworze było dość ciepło, na pewno ponad 15°C i olej przepływał przez filtr lecz zbyt wolno :!: W tej chwili filtr jest gorący i problem z niedoborem paliwa znikną.
    Wątpię aby oryginalny elektryczny podgrzewacz załatwił tę sprawę ale sprawdzę jak będzie działał po podaniu bezpośredniego napięcia omijając termostat.



    To znaczy ze jestes zadowolony ze filtr jest goracy. Co w takim razie z temperatura OR przed pompa ?
    U mnie filtr paliwa ma okolo 25-30°C, ale temperatura OR przed pompa 81,6°C. Jak widzisz wydajnosc bez skazy.
    Ja na Twoim miejscu dlugo bym nie myslal tylko postaralbym sie o wydajny wymiennik z ktorego OR plynalby bezposrednio do pompy.
  • Buderus
  • #1450
    konra94
    Level 12  
    Ja slyszalem ze jak sie jezdzi na oleju to jest zapach jak by ktos placki ziemniaczane robil
  • #1451
    michalek
    Level 2  
    Panowie prosze o rade !!
    Przepraszam ze odbiegne troche od tematu.
    Jestem rolnikiem i zasialem 4 ha rzepaku ale problem jak go wycisnac .Szukalem ponad rok cos taniego i wydajnego i mam dylemat .Zamierzam wydac 16 tys zl za wyciskarke (Indie)-prosto od producenta o wydajnosci 3 t /dobe ,poniewaz te chinskie ,ktore sprzedaja po 8-10 tys kosztuja w Chinach 2,5 tys i sa malo wydajne (400 kg na dobe) .Prosze doradzcie czy to nie to glupota wydac tyle kasy.
    Kupilem tez instalacje na olej ale ciezko troche z tym olejem.
    Moze ktos mi pomoze bo nie moge spac myslac ze bede musial go sprzedac za 800 zl/tone
  • #1452
    2_lelek
    Level 12  
    konra94 wrote:
    Ja slyszalem ze jak sie jezdzi na oleju to jest zapach jak by ktos placki ziemniaczane robil


    Oczywiscie tak jest i im zimniejszy OR podawany do pompy tym intensywniejszy jest zapach, momentami az gryzacy w gardle i przy zwiekszonych obrotach silnika moze pojawic sie niebieskawy dym ktory jest specyficzny dla niedogrzanego OR. Jednak gdy podawany jest OR w stanie goracym zapach jest bardzo lagodny.

    Dodano po 3 [godziny] 43 [minuty]:

    MSWOLA wrote:
    Nigdy na AUTO MOTO nie sprzedawałem samych elektrozaworów, były one sprzedawane tylko na Allegro.
    Jedynymi danymi które podaje producent to napięcie i moc cewki, i takie podaje na Allegro, czyli masz potwierdzenie mojej uczciwości bez fantazji. Pozostaje tylko zaufać doświadczeniu mojemu i wielu innym użytkownikom tych elektrozaworów że ich wytrzymałość termiczna jest wystarczająca aby wykorzystywać je w instalacjach na olej roślinny.


    To prawda, ale ja owego czasu pytalem o parametry zaworow uzytych w Twojej instalacji, a to co w odpowiedzi otrzymalem absolutnie nie zadowala nawet takiego laika jak ja. Nie pasuje nawet do takiego profesionalisty za jakiego sie uwazasz. Najprosciej byloby podac producenta abym samemu zadal mu pytanie skoro sam tego niedokonales. Dziwi mnie tylko fakt ze sam w instalacji uzyles elementow o nieznanych parametrach
    Nie pierwszy raz napotkalem sie na "fachowa" odpowiec od specjalisty z Allegro. Oto jeden z nich z ostatnich dni na pytanie: Jak dokladna jest filtracja paliwa przez jego filtr.

    Quote:
    Witam,

    Jeste to dosyć gesta siateczka,
    na oko trudno jest oszacować
    ale wydaje mi sie że wodę powinien zatrzymywać.


    MSWOLA wrote:
    I znowu okazałeś się naiwniakiem w Twojej instalacji automatyka przełącza na OR po uzyskaniu 70°C przez podgrzewacz elektryczny wyposażony w jedna świecę żarową, a dokładnie robi to termostat zamocowany na podgrzewaczu. Nie oznacza to jednak że olej osiągnął tę temperaturę w wymienniku. Ten termostat powinien raczej znajdować się na wymienniku ciepła, czyli na głównym podgrzewaczu.


    Znowu telepatia wprowadzila Cie w blad. Nieznajac ukladu elektrycznego wiesz co u mnie pod maska umiescilem. Przed pompa na metalowym przewodzie paliwa umieszczony jest identyczny bimetal ktory niepozwala na wylaczenie swiecy zarowej jezeli temperatura nieprzekroczy 75°C. To trzeci bimetal ktorego Twoja telepatia jeszcze niezarejestrowala.

    Ta odpowiedz napisales Sajmonowi25
    MSWOLA wrote:
    skoro przeczytałeś książkę to zacytuj coś z niej a nie kopiujesz i wklejasz wstęp wydawcy dostępny na stronach w sieci. Zacytuj coś co napisał autor:!: coś co poszerzy wiedzę wszystkich uczestników tego forum a nie powtarzaj się tym co wszyscy już wiedzą.


    W sieci znajdziesz tylko cytat o problematyce jaka porusza jej autor.
    Taki profesionalista jak Ty powinien znac wiekszosc naukowych informacji zajmujacej sie problematyka.
    Jezeli byloby to dozwolone to sam skipiowalbym ta ksiazke i udostepnilbym w formacie PDF dla wszystkich. Ksiazka kosztuje pare zloty i jest unikatem w tej dziedzinie.

    MSWOLA wrote:
    Na pewno w książce jest więcej, ja do instalacji dołączam tylko opis zasady działania i eksploatacji pojazdu na oleju roślinnym. Przecież nie sprzedaje książek tylko instalacje.


    I w opisie napewno umiesciles informacje o tym ze aby jezdzic na OR, jego temperatura musi osagnac przynajmniej 50°C. I tu beda Ciebie chwalic ( tylko ci ktorzy nie maja zbyt duzo wiadomosci i doswiadczenia ) bo jak zmierza temperature przy pelnym obciazeniu i bedzie ona w granicach 60°C to zadowolenie osiagnie szczyt. A tak naprawde brakowac bedzie okolo 20°C. W tym przypadku to bardzo duzo.
    A szkoda ze nie dolanczasz do instalacji w/w ksiazki bo w bardzo krodkim czasie odsylaliby Ci instalacje, ale bez ksiazek.

    Cdn.
    Pozdrawiam
  • #1453
    surmacer
    Level 15  
    Sądziłem że to jest ciekawy temat, ale odpadam bo jak będę chciał posłuchać osobistych wycieczek, to włączę w czwartek Co z tą .........

    Umówcie się gdzieś na udeptanej ziemi !!! Można przedstawiać ardumenty i w przypisach podawać źródło: tak się robi w rzeczowej dyskusji. Szkoda bo temat na tym traci
  • #1454
    romus 1980
    Level 15  
    Panie i Panowie oto tytul tematu <olej roślinny zamiast ropy ??> nie widze w tytule zgryzliwe zaczepki ani targowisko wiec prosze Was o pisanie z sensem i na temat a reszte uwag dotyczacych swoich ambicji na PW pozdrawiam
  • #1455
    igorek_x
    Level 14  
    michalek wrote:

    Moze ktos mi pomoze bo nie moge spac myslac ze bede musial go sprzedac za 800 zl/tone

    Rok temu pisalem z facetem tory sprzedawal chinskie chyba 40kg/h za 4tys.
    Olej zimnotloczony podobno nadaje sie do uzytku do pol roku od wycisniecia.
    Skad jestes?
    Testowalem olej rzepakowy w zeszlym roku w ursusie c-330.
    Mieszanka bezposrednio do baku OR/ON proporcje 95/5 w sezonie czerwiec-wrzesien, oto efekty:
    -bardzo duza ilosc nagaru na tlokach
    -zapieczone pierscienie tlokowe, nie mozna ich bylo sciagnac bez zniszczenie (pekaly)
    -kanaly w glowicy dolotowe-przeplyw zmniejszonyl sie do okolo 1/4 (nagar)
    -olej w silniku zamienil sie w mieszanke or z olejem
    Po przywroceniu silnika do nalezytego stanu do ciagnika zostala wlewana mieszanka OR/ON w stosunku 1/4 efekty: nagar osadza sie nadal.
  • #1456
    Terrano
    Level 12  
    2_lelek z Twoim wzrokiem jest naprawdę coraz gorzej :!:

    2_lelek napisał:

    Quote:
    Terrano napisał:
    Myślisz że zjadłeś wszystkie rozumy i jesteś najmądrzejszy na tym forum a nawet czytać nie potrafisz albo ze wzrokiem coś nie tak. Nigdzie nie pisałem o kupnie czegokolwiek i nic nie kupiłem od kolegi MSWOLA opisałem układ mojej instalacji i zapytałem tylko co może być przyczyną braku mocy na oleju roślinnym i otrzymałem wyczerpujące wyjaśnienie w czym tkwi problem.

    Podczas pierwszych próby jazdy z instalacją na dworze było dość ciepło, na pewno ponad 15°C i olej przepływał przez filtr lecz zbyt wolno Exclamation W tej chwili filtr jest gorący i problem z niedoborem paliwa znikną.
    Wątpię aby oryginalny elektryczny podgrzewacz załatwił tę sprawę ale sprawdzę jak będzie działał po podaniu bezpośredniego napięcia omijając termostat.



    To znaczy ze jestes zadowolony ze filtr jest goracy. Co w takim razie z temperatura OR przed pompa ?


    Wystarczył podnieść nieco głowę i na tej samej stronie napisałem:

    Quote:
    A teraz jak zachowuje się moja instalacja, silnik 2.7TD, termostat 82°C:
    temperatur oleju przed pompą 69-72°C, temperatura spada do 67°C na postoju, czym większa prędkość tym wyższa temperatura oleju, można z tego wywnioskować że przy wolniejszym przepływie olej wystudza się on w przewodach. Nie są to może ogromne temperatury ale jestem zadowolony.


    Przy czym ja mierzyłem dokładnie temperaturę paliwa wpływającego do pompy, z własnej ciekawości i dla własnej wiedzy. A Ty jak widać na zdjęciu czujnik skierowałeś w miejsce gdzie najbardziej odpowiadał Ci odczyt, następnym razem jak będziesz chciał się pochwalić temperaturą to czujnik skieruj w stronę kolektora wydechowego. :D

    Quote:
    U mnie filtr paliwa ma okolo 25-30°C, ale temperatura OR przed pompa 81,6°C. Jak widzisz wydajnosc bez skazy.
    Ja na Twoim miejscu dlugo bym nie myslal tylko postaralbym sie o wydajny wymiennik z ktorego OR plynalby bezposrednio do pompy.


    A teraz siadaj wygodnie i obejrzyj film

    http://www.youtube.com/watch?v=UCN7J8mSBYE

    Nie masz co się denerwować i wyrywać włosów z pustej głowy :D teraz już chyba wiesz dlaczego jestem zadowolony ze średniej temperatury 70°C jaką osiąga olej przed pompą. Jeśli jeszcze się nie domyślasz to spróbuję wytłumaczyć.
    Wtryskiwacze rozpylające olej wkręcone są w głowicę i temperatura oleju zrówna się a temperaturą głowicy. Jeśli nawet zagotujesz olej przed uruchomieniem silnika to i tak wystudzi sie on w pompie i wtryskiwaczach, najważniejszą rzeczą w silnikach diesla zasilanych olejami roślinnymi jest jednak temperatura silnika. Widzisz teraz jaki feler ma Twój układ automatyki, po uruchomieniu zimnego silnika świeca podgrzeje szybko kilka sporych kropli oleju a raczej aluminiowy korpus podgrzewacza elektrycznego i bimetal załącza zasilanie olejem mimo że silnik osiągną dopiero 40°C, po chwili podgrzewacz wystudza przepływający przez niego olej i układ powraca ponownie na zasilanie ON i tak dzieje się prawdopodobnie 2-3 razy do momentu pełnego rozgrzania silnika i oleju w wymienniku płytowym. Po kilkukrotnym takim przełączeniu przybywa ciągle OR w zbiorniku z ON. A co tam jest po tygodniu jazdy do pracy i z powrotem ? średnio dziennie 5 przełączeń razy 0,3 L (olej w układzie paliwowym) Po tygodniu do zbiornika z ON wraca 7,5 L OR.
    Dla potwierdzenia mojej tezy oto Twoja wypowiedz:

    Quote:
    Jest to tylko wstepna funkcja ktora ma za zadanie w poczatkowej fazie podgrzac OR i przyspieszyc zmiane paliwa. Sa na nim umieszczone bimetale ktore odpowiedzialne sa za sterowanie cala instalacja. Ten podgrzewacz pozwala na szybkie uzyskanie odpowiedniej temperatury oraz szybkie przelaczenie na OR. Nie oznacza to ze pozniej plynie zimny OR, poniewaz z chwila gdy temp. spadnie natychmiast zostana zawory wylaczone i plynie ponownie ON.


    Widzę że już jest tak długo oczekiwany filtr siatkowy 4µm

    olej roślinny zamiast ropy ??

    Zamontowany w pośpiechu 2 dni temu i jeszcze pusty, zapomniałeś nawet skręcić opaskę na wężu paliwowym przy niebieskim korpusie. Nie pisz tylko że właśnie wymieniałeś go na nowy bo niby skąd miałbyś trzeci :?:

    olej roślinny zamiast ropy ??

    2_lelek napisał:

    Quote:
    Sam chcialbym ich miec wiecej. Kupilem 2 podczas mojego ostatniego urlopu w Hiszpanii.


    Quote:
    Jednak filtr siatkowy ktorego posiadalem zapewnial mi filtrowanie do 4µm to dokladniejsze od czystosci paliwa np. w Polsce ( po pierwszej podrozy do Polski i jednokrotnym zatankowaniu ON do zbiornika dodatkowego, bylo w filtrze tyle "syfu" ze trzeba go bylo zmienic).


    Nie jest to jednak siatkowy filtr jak pisałeś. Przedstawiony na zdjęciu to filtr dokładny, wkład ze sprasowanego POLYPROPYLENU a nie żadnej siateczki nylonowej.
    Teraz już wiem dlaczego tak niewiele osób odwiedza Twoje forum i od dawna nikt tam nic nie pisze poza Tobą :D
    Na tym forum też stałeś się nudny i nikogo już nie śmieszą Twoje zakłamane bzdury.
  • #1457
    prez8s
    Level 33  
    romus 1980 wrote:
    Panie i Panowie oto tytul tematu <olej roślinny zamiast ropy ??> nie widze w tytule zgryzliwe zaczepki ani targowisko wiec prosze Was o pisanie z sensem i na temat a reszte uwag dotyczacych swoich ambicji na PW pozdrawiam


    nie ma co sie dziwic, to handlarze, konkurencja, wrogowie ;)
    ale w kazdym razie kolega ma racje takie klotnie to na privie prosze.

    Dodano po 4 [minuty]:

    igorek_x wrote:
    michalek wrote:

    Moze ktos mi pomoze bo nie moge spac myslac ze bede musial go sprzedac za 800 zl/tone

    Rok temu pisalem z facetem tory sprzedawal chinskie chyba 40kg/h za 4tys.
    Olej zimnotloczony podobno nadaje sie do uzytku do pol roku od wycisniecia.
    Skad jestes?
    Testowalem olej rzepakowy w zeszlym roku w ursusie c-330.
    Mieszanka bezposrednio do baku OR/ON proporcje 95/5 w sezonie czerwiec-wrzesien, oto efekty:
    -bardzo duza ilosc nagaru na tlokach
    -zapieczone pierscienie tlokowe, nie mozna ich bylo sciagnac bez zniszczenie (pekaly)
    -kanaly w glowicy dolotowe-przeplyw zmniejszonyl sie do okolo 1/4 (nagar)
    -olej w silniku zamienil sie w mieszanke or z olejem
    Po przywroceniu silnika do nalezytego stanu do ciagnika zostala wlewana mieszanka OR/ON w stosunku 1/4 efekty: nagar osadza sie nadal.


    bo c-330 sie nie nadaje, to jest historyczny silnik, niedopracowany, nie dopala tak jak trzeba, duza pojemnosc, mala moc, duzo dymi, nie rozpyla paliwa dokladnie w cylindrze, poprostu kaszana, one i na ropie padają, popularne są u nas tylko dlatego ze w polsce jest masa sprzetu do nich, są uniwersalne i jest jeszcze dostep do czesci, ale ogolnie to jest szajs jak na te czasy.
  • #1458
    Marekw192
    Level 1  
    Witam!
    Jestem nowy na forum,a temat bardzo mnie zaciekawił.Mam pewne pytanie,otóż zamierzam kupic Seata arose z silnikiem 1.7 SDI,(to bodajże oznacza silnik wolnossący) 1999r.Czy takie autko bedzie sprawnie śmigac,na OR i czy sa to dobre silniki?Czytałem,ze sa b.wytrzymałe,ale mało dynamiczne.
    Z góry dzięki za odpowiedz!
  • #1459
    2_lelek
    Level 12  
    romus 1980 wrote:
    Panie i Panowie oto tytul tematu <olej roślinny zamiast ropy ??> nie widze w tytule zgryzliwe zaczepki ani targowisko wiec prosze Was o pisanie z sensem i na temat a reszte uwag dotyczacych swoich ambicji na PW pozdrawiam



    Calkowicie sie z Toba zgadzam. Nie obejde sie jednak bez zkomentowania calej sytuacji.
    Moim zdaniem Kolega Terrano ma problem i to nie tylko z instalacja, ale rowniez z mania wyzszosci. Prawdopodobmie wyrzucili go koledzy w dziecinstwie z piaskownicy i do dzisiaj szuka winnego, ktorym napewno niejestem ja. Problem jazdy na OR znam jeszcze z lat 70-tych kiedy kolega Terrano robil pierwsze podejscia do piaskownicy.
    Napisal 9 postow w ktorych czyni starania krytykowac innych, a to tylko dlatego ze doswiadczenia w problematyce jaka zajmuje sie to forum i jakie on posiada oscyluja w granicach ZERA ( to moje spostrzezenie ).
    Jak dotad sam nic nie przekazal innym co mogloby lepiej zrozumiec problem i pomoc innym.
    A tak wlasciwie to takie ostre dyskusje tez wnosza niejednokrotnie nowosci ktore inni moga wykozystac w swojej praktyce.
    Uwazam to za bardziej owocne niz to ze w co drugim poscie ukazuje sie informacja:
    "Ja ( albo moj kolega ) smigam ( albo smiga ) na czystym OR i auto idzie jak przecinak".
    To wlasnie staje sie nudne jak FLAKI w oleju.
    Dlaczego nikt nie zada koledze TERRANO pytania jak wyglada jego instalacja, jak dziala, dlaczego tak, a nie inaczej, czym potwierdza swoje przekonania ze tak jest, a nie inaczej, skad czerpal wiedze itd.
    Handlarze ??? Napewno nie ( moge to tylko napisac o sobie ). Co robi kolega Terrano ? Niewiem, napewno nie handluje. Do tego trzeba posiadac troche wiadomosci popartych faktami ( a wiedza jego siega ......, juz o tym pisalem ).
    Spotkalem sie nie tylko na tym forum z podobnymi sytuacjami. I za kazdym razem jak udawalem sie do Polski ( a bywam tam raz na kwartal ) proponowalem spotkanie. Byla to jego ostatnia wizyta na forum.
    Nigdy wiecej nie napisal ani jednego postu w temacie.
    Na prywatna wymiane postow nie mam ochoty poniewaz to nigdy obiektywnie nie rozwiaze problemu.
    Ja mam zamiar w dalszym ciagu czynic starania temu albo tamtemu pomoc, bo tylko w ten sposob ja oraz inni moga sie czegos dowiedziec co poszezy wiadomosci, ale druga strona musi podjac dyskusje, nie tylko wykopac topor wojenny i pisac ze to jest do d..... lub to jest do bani. Nie tedy droga !!!
  • #1460
    MSWOLA
    Level 19  
    Oznaczenie SDI w grupie VW to silnik wolnossący z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W tych silnikach szybciej zanieczyszczają sie wtryskiwacze i bez instalacji długo nie pojeździsz.
    Latem na mieszance ON i OR 50/50 czyszczenie wtrysków co 3-5 tyś. km.

    Kolego 2_lelek ale przyznasz rację że Terrano jest bystry i dojrzał Twoje kłamstewko z filtrem siatkowym i tak podkreślaną przez Ciebie w każdym poście wspaniałą "automatyką" :D
    Jutro odpowiem na pozostałe pytania i wyjaśnię wszystkie wątpliwości.
  • #1461
    akerman
    Level 11  
    Witam od dawna obserwuje ten temat i od ok roku jezdze na OR samochod marki vw silnik 1.9 Td ogolnie jestem zadowolony chcialbym sie poradzic w kilku kwestiach ktore nie daja mi spokoju :
    -jaki wplyw ma olej rzepakowy a wlasciwie jego kwasne zwiazki na aluminiowe czesci silnika czyli uszczelka pod glowica, kolektor, tloki itd
    - jak zachowuja sie panewki smarowane mikstura oleju silnkowego i OR
    moja instalacja jest wciaz modyfikowana i chcialbym sie dowiedziec czy zbiornik od LPG toroidalny jest dobrym rozwiazaniem i czy bedzie odporny na olej rzepakowy
  • #1462
    prez8s
    Level 33  
    akerman wrote:
    Witam od dawna obserwuje ten temat i od ok roku jezdze na OR samochod marki vw silnik 1.9 Td ogolnie jestem zadowolony chcialbym sie poradzic w kilku kwestiach ktore nie daja mi spokoju :
    -jaki wplyw ma olej rzepakowy a wlasciwie jego kwasne zwiazki na aluminiowe czesci silnika czyli uszczelka pod glowica, kolektor, tloki itd
    - jak zachowuja sie panewki smarowane mikstura oleju silnkowego i OR
    moja instalacja jest wciaz modyfikowana i chcialbym sie dowiedziec czy zbiornik od LPG toroidalny jest dobrym rozwiazaniem i czy bedzie odporny na olej rzepakowy


    twoj silnik jest wyposazony w komory wirowe i pompe bosha, mozesz spac spokojnie, chyba ze pierscienie ci puszczają
  • #1463
    akerman
    Level 11  
    dokladnie
    pierscienie ok we wrzesniu zeszlego roku wymienialem uszczelke pod glowica poniewaz silnik sie przegrzewal zajrzalem takze do pierscieni wszystko ok jak na przebieg 260000 silnik w bardzo dobrym stanie
    mam nadzeje ze awaria nie byla skutkiem jazdy na OR martwi mnie castrol na ktorym jezdze zaczyna smierdziec
  • #1464
    prez8s
    Level 33  
    akerman wrote:
    dokladnie
    pierscienie ok we wrzesniu zeszlego roku wymienialem uszczelke pod glowica poniewaz silnik sie przegrzewal zajrzalem takze do pierscieni wszystko ok jak na przebieg 260000 silnik w bardzo dobrym stanie
    mam nadzeje ze awaria nie byla skutkiem jazdy na OR martwi mnie castrol na ktorym jezdze zaczyna smierdziec


    zmien na lotosa do diesla
  • #1465
    sajmon25
    Level 14  
    akerman wrote:
    Witam od dawna obserwuje ten temat i od ok roku jezdze na OR samochod marki vw silnik 1.9 Td ogolnie jestem zadowolony chcialbym sie poradzic w kilku kwestiach ktore nie daja mi spokoju :
    -jaki wplyw ma olej rzepakowy a wlasciwie jego kwasne zwiazki na aluminiowe czesci silnika czyli uszczelka pod glowica, kolektor, tloki itd
    - jak zachowuja sie panewki smarowane mikstura oleju silnkowego i OR
    moja instalacja jest wciaz modyfikowana i chcialbym sie dowiedziec czy zbiornik od LPG toroidalny jest dobrym rozwiazaniem i czy bedzie odporny na olej rzepakowy


    OR może działać korozyjnie na miedź gdyż zawiera w sobie związki fosforu, ale to zależy w dużej mierze od pochodzenia oleju roślinnego, i zazwyczaj dzieje się to przy zimno tłoczonym nierafinowanym oleju. Co do zbiornika to zbiornik o który pytasz zdaje doskonale egzamin - bynajmniej u mnie, mam 57 litrowy a wygląda tak:
    olej roślinny zamiast ropy ??

    Jeżeli pytasz się co może się dziać z olejem silnikowym zmieszanym z OR to pewnie Ci go przybywa, a to jest oznaka niecałkowitego spalania. Na Twoim miejscu oprócz instalacji dolewałbym do OR tak z 10-15% ON lub OO i można jeszcze dodatkowo dolewać do tej mieszanki dodatki polepszające czystość rozpylaczy. I jeżeli zauważyłeś takie zjawisko to zmień olej!
  • #1466
    2_lelek
    Level 12  
    MSWOLA wrote:


    Kolego 2_lelek ale przyznasz rację że Terrano jest bystry i dojrzał Twoje kłamstewko z filtrem siatkowym i tak podkreślaną przez Ciebie w każdym poście wspaniałą "automatyką" :D
    Jutro odpowiem na pozostałe pytania i wyjaśnię wszystkie wątpliwości.


    Jak juz pisalem nie pierwszy raz mam do czynienia z niedowiarkiem.
    Oto cytat z mojego ostatniego postu:
    Quote:
    Spotkalem sie nie tylko na tym forum z podobnymi sytuacjami. I za kazdym razem jak udawalem sie do Polski ( a bywam tam raz na kwartal ) proponowalem spotkanie. Byla to jego ostatnia wizyta na forum.


    Co do filtra, to na poczatku tygodnia otrzymam przesylke i wtedy bedziemy dyskutowac.
    Jezeli chodzi o automatyke i co z czym sie miesza i w jakim czasie. To uwazam to za smieszne abym wlanczal instalacje podczas jazdy do pracy ( 6 km ), lub po papierosy lub gazete do kiosku. Minimum dwa razy tygodniowo mam trase od 250 do 300 km i wtedy zostaje ona uruchomiona. To dwa uruchomienia, rozgrzania, oraz dwa plukania ( w sumie 2 - 3 Litrow ON ). Jak w zbiorniku dodatkowym znajduje sie okolo 5-6 litrow paliwa zostaje ono przepompowane do zbiornika z OR. Jesienia podjalem decyzje aby w OR znajdowalo sie zawsze okolo 10% ON ( to tez madre wypowiedzi doswiadczonych i informacje z prac naukowych.
    Nie mysl tylko ze stoje przy otwartych zbiornikach z wezykiem ( napewno chcialbys aby tak bylo ), otoz cala ta operacja przebiega przy pomocy instalacji i moge to robic podczas jazdy. Moge przepompowywac ON do zbiornika z OR albo OR do zbiornika z ON ( musze wtedy tylko uwazac aby go nie przelac ). Tej ostatniej funkcji jeszcze nie stosowalem, ale taka ewentualnosc jest mozliwa. I TO PODCZAS JAZDY.
    Co do tak krytykowanej przez Ciebie automatyki oraz bimetalow to u mnie zamontowanych jest 5. Zadasz pewnie pytanie gdzie i poco ? To co u Ciebie nazywa sie termometrem ( ktorym i tak nie podniesiesz temperatury), zastapilem automatyka ktora sama decyduje, czy OR po przelaczeniu osiagna odpowiednia temperature i czy nienalezaloby go jeszcze dogrzewac podgrzewaczem elektrycznym aby osiagna temperature 75°C ( dzialo sie to w poczatkowej fazie jazdy zima przy temperaturach minusowych. Okolo 8 km ). W sporadycznych wypadkach nastapi powrot do zasilania ON. Ta sytuacja nie zdazyla sie w moim przypadku, ale istnieje takie zabezpieczenie.
    Prawdopodobnie Twoja krytyke opierasz wlasnie na prostocie Twojego wyposazenia elektrycznego gdzie kazda operacje trzeba przeprowadzac przelacznikami, a dodatkowo trzeba obserwowac termometr jakby nie bylo nic innego do wykonania podczas jazdy. Jak juz wspomnialem istnieje prawdopodobienstwo ze w Twoim przypadku podgrzewacz elektryczny nigdy nie zostaje wylaczony, chyba ze wartosc bimetalu jest w granicach 40-50°C. Zima jednak musisz ja jeszcze obnizyc lub calkowicie wylaczyc go z obiegu.
    A jezeli juz mowimy o temperaturze OR przed jego wtrysnieciem do komory to robilem kiedys test bo sam niedowierzalem innym.
    OR w temp. 15-20°C wlalem do rozpylacza i w temp. otoczenia rowniez 25-30°C staralem sie go rozpylic. Z wielkim trudem udalo mi sie wycisnac OR na zewnatrz i efekt byl mizerny ani sladu po rozpylaniu. To samo zrobilem wlewajac OR w temp. okolo 75-80°C i w temp. otoczenia 5°C. Jaki byl efekt rozpylania ? Przekonaj sie sam i zrob tez taki test. Zastanow sie nad teoria dlaczego tak wazne jest podgrzanie OR wlasnie do okolo 75-80°C, a nie jak mowi Twoja teoria 50°C ? Dlaczego wlasnie wszystkie prace naukowe oraz doswiadczenia mowia wlasnie o takiej temperaturze ?
    Dlatego ze dopiero w temperaturze okolo 80°C OR swoja lepkoscia najbardziej zblizony jest do lepkosci ON. W tym przypadko przynajmniej jednym parametrem dorownuje ON. Wazne jest to rowniez ze zmniejsza sie roznica temperatury zaplonu OR ktory ma ja w granicach 280-300°C. Dlatego tez w moim przypadku w OR znajduje sie tez okolo 10% ON poto, aby ulatwic dodatkowo jego zaplon. To tez wyniki wieloletnich doswiadczen uzytkownikow, a nie niedowiarkow. Znajdziesz je ponizej i wybacz ale w niemieckim. Forum nie istnieje dlugo, ale doswiadczenia zbierane sa juz od wielu lat. Ja siedzialem w tym ponad dwa lata. To jest jedno z wielu zrodel ktore proponowalbym kazdemu kto zna jezyk. Umieszczone sa tam nawet doswiadczenia kiedy OR byl nawet dwa razy drozszy od ON i niebylo potrzeby finansowej kozystac z tej alternatywy. Z tych doswiadczen kozystali i nadal kozystaja nie tylko amatorzy. Nawiaz kontakty rozmawiaj, pisz, pytaj. Moze to co ja pisze sa dla Ciebie oraz kolegi TERRANO brednie, tam sa jednak dziesiatki tysiecy wypowiedzi i faktow na ktore ja niemam wplywu.
    http://rapsdb.rapsinfo.de/index.php?marke=&sort=-LastTouched
  • #1467
    igorek_x
    Level 14  
    Przymierzam sie do zakupu Peugeot 206 1.9D z pompa lucasa. Mam prosbe, jesli ktos testowal jazde na rzepaku, prosze o opinie.
  • #1468
    urzedas
    Level 14  
    Witam !!!!

    Nie czytałem całych wywodów tylko początek !!!

    Jeśli chodzi o olej roślinny to jak najbardziej !!!

    Ja lałem olej kupowany w biedronce bezpośrednio do baku i samochód chodził - chodzi bez żadnych poblemów - na mrozie były klopoty z rozruchem bo gęstniał sie mocno ale w cieplejszej porze roku to jaknajbadziej - zero problemów...

    Można oczywiście pobawić sie w podwójną instalacje paliwową i dodatkowy zbiornik na olej roslinny i przełączać elekrtozaworem na olej roślinny już po rozruchu - kwestia podejścia. W moim wysłużonym dieslu nie ma takiej potrzeby :D
  • #1469
    2_lelek
    Level 12  
    Terrano wrote:

    Przy czym ja mierzyłem dokładnie temperaturę paliwa wpływającego do pompy, z własnej ciekawości i dla własnej wiedzy. A Ty jak widać na zdjęciu czujnik skierowałeś w miejsce gdzie najbardziej odpowiadał Ci odczyt, następnym razem jak będziesz chciał się pochwalić temperaturą to czujnik skieruj w stronę kolektora wydechowego.


    Napewno chcialbys aby tak bylo. W tam miejscu silnik podczas postoju, nieuzyskuje nawet 40°C. Czujnik termometru skierowany byl na przewod paliwa przed pompa ktory znajduje sie 30 cm ponizej, a wartosc pozostaje do odczytu okolo 3 sek i sam w tych ukladach nie moge jej odczytac zanim go nie wyciagne z miejsca pomiaru. Ty posiadasz zdolnosci telepatycze, ja nie. Nastepny odczyt mozesz zrobic sam i to wlasnym termometrem lub odczytac ja telepatycznie.


    Zadziwia mnie Twoja fantazja w wymyslaniu roznego rodzaju krytycznych uwag. Chyba wlasnie w dziecinstwie zabrali Tobie koledzy zabawki w piaskownicy i Cie z niej wyrzucili i teraz aby dominowac nad innymi wymyslasz fantastyczne historyjki.
    Niewspomne juz o tym ze juz najwyzszy czas abys tez pokazal innym co Ty posiadasz i poddal pochwalom lub krytyce.
    A moze nie posiadasz nic tylko jest to z Twojej strony tylko improwizacja to pogadaj z kolega MSWOLA on napewno Tobie cos na szybko podesle. Niezapomnij tylko o 6 metrowym wymienniku ciepla to i temperatura OR bedzie OK.

    A moze jest jeszcze jedna mozliwosc i potwierdza sie moje przypuszczenia, musze to dokladnie przeanalizowac.
  • #1470
    2_lelek
    Level 12  
    mad_max wrote:

    a tamten poprzedni przeciety na dwoje powedruje do ursusa(mialo byc na odwrot ale postanowilem ze dorobie mu ogrzewanie el.,


    Szkoda ze wyrzuciles ten przeciety wymiennik, bo mogbys go zamontowac rownolegle w obieg cieczy chlodzacej, a OR szeregowo pod prad. Takie rozwiazanie jest najefektowniejsze aby uzyskac maxymalna temperature. Znajomy ma tak wlasnie podlaczone dwa 10 plytowe wymienniki w Pajero 2,8 TD i temperatura OR podczas jazdy oscyluje w granicach 80°C. Zmienil prawdopodobnie tylko termostat na 87°.