Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

olej roślinny zamiast ropy ??

Olgierd 20 Sie 2007 20:30 600033 1631
  • #1591 20 Sie 2007 20:30
    robertrobson
    Poziom 12  

    My tu gadu gadu a może ktoś ma jakiś dostęp do hurtownika OR. Mam już trochę dosyć uganiania się po marketach za promocjami. Jak parę lat wcześniej kupowałem cały wózek oleju to nikt nie wiedział o co chodzi a teraz ludzie wiedzą i czasami robią problemy. Nie chcą sprzedawać dużej ilości jednorazowo, czasami muszę dzielić całe zakupy na kilka części!!!

  • Sklep HeluKabel
  • #1592 20 Sie 2007 21:39
    mad__max
    Poziom 11  

    Wpisz w googlach frazę olej+roślinny+rozlewnia (koniecznie z plusami) i szukaj. Np. znalazlem coś takiego i pewnie niedlugo będę się z nimi albo z kims podobnym kontaktował, jesli znajde kogoś do podziału, no i jak skoncza mi sie zapasy:)
    http://www.flotalogistic.pl/contact.htm

    Namiarów na takie firmy jest trochę w internecie, kwestia tylko lokalizacji no i nie wiem jak z cenami.

    W Lidlu ostatnio było nawet nieźle - 2,65 za litr i do tego w fajnych kartonach. Wyniosłem 110 litrów ku ogólnemu zdumieniu :D

  • #1594 22 Sie 2007 23:50
    robertrobson
    Poziom 12  

    Ja ostatnio w sieci Tesco widziałem po 3,99 za litr oleju słonecznikowego plus drugi gratis! Plułem sobie tylko bo nie miałem kasy...

  • #1595 24 Sie 2007 16:01
    mad__max
    Poziom 11  

    To prośba - wrzucajcie takie "okazje" na www.ekoforum.pl w dziale "Ceny OR w marketach, u producentów".

    Widzę że dalej krytykujecie ten podgrzewacz.... Pomijam że może sprawnością nie powala ale jest wystarczający. Jak na razie nie udało mi się zmierzyć za nim temperatury, ale musialem zmieniać za tym podgrzewaczem wąż z przeźroczystego,grubego igielitu na standartowy do paliwa (tamten aż rozciąga od ciepła) - więc tyle ile grzeje tyle wystarczy, pompa i listwa wtryskowa robi resztę. Do dobrego i nowego auta tego bym nie wkładał, ale w moim przypadku to wystarcza>moze uda mi się zmierzyć temp. to napiszę. Niewątpliwym minusem jest np to że obydwa podłączenia wody chłodzącej leżą w jednej płaszczyznie i kierunku, mialem olbrzymie problemy z poprowadzeniem przewodów wody - zagięcia, straty ciepła na długości, ciężko to wszystko wepchać pod maskę.Lepiej gdyby były krócce w przeciwnych kierunkach, np Lelek chyba ma wlasnie taki. No i te krócce... Jak już gość spawa i lutuje, to mógłby zakończyć rurkę stożkowymi króccami( jeden z nich obrócić o 180), a nie zostawić gołą...Sam widzisz, są plusy i minusy

  • #1596 24 Sie 2007 22:14
    Antydioxyn
    Poziom 1  

    Chętnych do jazdy na oleju transformatorowym zapraszam albo pod http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_transformatorowy - albo do wpisania w Google hasła olej transformatorowy, i skorzystania z linków, jakie się otworzą do dyspozycji. Jeśli mają odrobinę wyobraźni i troski o środowisko, w jakim na codzień żyją i w jakim przyjdzie żyć ich potomkom - rychło przejdzie im ten gust...

  • #1597 11 Wrz 2007 11:19
    SPEC53
    Poziom 11  

    Antydioxyn napisał:
    Chętnych do jazdy na oleju transformatorowym zapraszam albo pod http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_transformatorowy - albo do wpisania w Google hasła olej transformatorowy, i skorzystania z linków, jakie się otworzą do dyspozycji. Jeśli mają odrobinę wyobraźni i troski o środowisko, w jakim na codzień żyją i w jakim przyjdzie żyć ich potomkom - rychło przejdzie im ten gust...


    To nazywa sie zdrowy rozsadek. Oto co zawiera olej transformatorowy:

    Olej transformatorowy może zawierać silnie toksyczne substancje rakotwórcze np. polichlorowane bifenyle (PCB), furany, dioksyny.

    Źródło: "http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_transformatorowy"

    Pozdrawiam
    SPEC53

    Zwolennik @Lelka

  • Sklep HeluKabel
  • #1599 11 Wrz 2007 23:13
    SPEC53
    Poziom 11  

    Ten czas juz minal. Od paru tygodni mam zamontowana instalacje.
    Zadaje sobie tylko pytanie, dlaczego nie zrobilem tego wczesniej ?

    Pozdrawiam
    SPEC53

    Zwolennik @Lelka

  • #1600 12 Wrz 2007 00:21
    laza1604
    Poziom 12  

    czy ktoś przerabiał ciągnik ursus c 330 na OR? jeżeli tak to jak to zrobić?

  • #1601 12 Wrz 2007 00:53
    zoltecek
    Poziom 10  

    przepraszam za offtopic

    czy ma ktos z was moze zepsuta pompe od 1,6 TD z vw ?? chetnie bym takowa kupił

  • #1602 12 Wrz 2007 01:05
    ZGG
    Poziom 27  

    Witam. Jestem tu nowy. Ale na tych wynalazkach jeżdżę już dawno. Do C330 olej Rz;niebardzo się nadaje .Bo traci siłę. Nowoczesne 5- cio otworkowe końcówki wtryskowe lepiej rozpylają paliwo,Niż stare czopikowe. Ale mieszać można. Nawet 50/50% I odpalić się da. Ja nawinąłem miedzianą rurkę na kolektor. I nawet w lato mic mi sie nie dzieje. Przy drużym obiegu. Jedynie zbiornik robi się ciepły. No oczywiście filtry często się zmienia. Robiłem to podgrzewanie już do opału.Też była poprawa. Ciepłe paliwo lepiej się spala.I są oszczędności.Tylko gdy pąpa wtryskowa jest już zurzyta To sporo paliwa ucieka pomiedzy cylinderkirm a tłoczkiem. I dawka na wolnych obrotach sie zmniejsza. Po dodaniu rzepaku silnik pracuje tak jak po dodaniu mixsolu. To jest prawie to samo. U mnie niestety spala trochę więcej. Olej spowalnia spalanie i dlatego silnik pracuje prawie jak benzyniak.Czasem potrzeba korekty wyprzedzenia zapłonu. Napiszę więcej w puzniejszym terminie.

  • #1603 12 Wrz 2007 08:30
    ZGG
    Poziom 27  

    Teraz fotka . Turbinka ze złomu siłownik + orbitrol,zamiast układu kierowniczego. Kierownica z malucha, stacyjka z poloneza.Tłumik z butki powietrza. Z prawej pąpka olejowa od samochodu,do wspomagania. A w środku tuleje od zetora. Blok rozwiercony.Srednica tłoka 102mm. I tuning w pąpie wtryskowej. Aha najważniejsze podgrzewacz paliwa widoczny. Ijakoś wcale mi się nie zapala. Spaliny po dodaniu turbinki są o wiwle chłodniejsze. Spalanie zachodzi w silniku. A nie dopalanie w wydechu. olej roślinny zamiast ropy ??

    Dodano po 5 [minuty]:

    i jeszcze zbliżenie olej roślinny zamiast ropy ??

  • #1604 12 Wrz 2007 21:17
    sajmon25
    Poziom 13  

    @ZGG jestem pod wrażeniem! 8-O muszę przyznać że masz fantazję

  • #1605 13 Wrz 2007 23:42
    ZGG
    Poziom 27  

    Toto ma teraz nie 45 . A około 75 koni ,i jakoś nic w nim nie pęka. Choć wielu czekało nato z niecierpliwością. Tak też kiedyś było gdy nalałem oranżadki. I jeżdziłem dwa lata zanim innym wyschło zupełnie w kieszeni. Dopiero wtedy zmądrzeli.A w papie wtryskowej siedzą sekcje od stara 200 o średnicy tłoczków, nie 8, lecz 10mm. Chodzi oto żeby ta sama ilość paliwa została wtryśnięta w krótszym czasie. >Zapłon należy nieco opużnić. Tak żeby słychac było drewniane młotki .A nie żelazne. Do zapalania w zimie najlepsza jest wypalarka do drewna. Wsadzona do kolektora ssącego. Używanie samostartu nie polecam. Ten specyfik powinien nazywac się ŁAMACZ WAŁÓW KORBOWYCH. I cała tajemnica tuningu. No jeszcze tłumik. Ma wewnatrz kosz z waty szklanej. Tłumiący fale akustyczna.Tak jak to się dzieje w kolumnach głośnikowych. Zdzwiękiem wytważanym przez tylna część mebrany. Lepiej żeby to była wata ze stali kwasoodpornej. Życzę udanych przeróbek. Patent udostepniam za darmo.

  • #1606 14 Wrz 2007 07:51
    hondarad
    Poziom 9  

    kiedyś widziałem jak takie coś leją do baku, ja osobiście uważam żee lepiej z tego zrobić biodiesel, sposób jest łatwy,wystarczy metanol i katalizator, duży garnek i 24 godziny , z rozmawiałem z kolesiem z uczelni, on na takim czymś jeździ już pare lat,

  • #1608 21 Wrz 2007 09:42
    zdzichra
    Poziom 30  

    Witam
    jezdze juz prawie 2 lata na oleju z biedronki:)Dziala to niezle choc plackami zalatuje w autku.Latem spoko a na zime dolewalem 10 l pb 95 na bak-zapier......jak dziki az milo bylo odpalac

  • #1609 02 Paź 2007 13:20
    romus 1980
    Poziom 15  

    [quote="zdzichra"]Witam
    jezdze juz prawie 2 lata na oleju z biedronki:)Dziala to niezle choc plackami zalatuje w autku.Latem spoko a na zime dolewalem 10 l pb 95 na bak-zapier......jak dziki az milo bylo odpalac[/quote]


    Napisz jakim autkiem smigasz a nie tylko ze jezdzisz pozdrawiam

  • #1610 03 Paź 2007 09:34
    lukaszs20_87
    Poziom 11  

    witam. ja stosowałem olej roślinny w C360, ale tylko latem, podczas ostrych upałów, ponieważ wtedy silnik jest porządnie rozgrzany i olej w baku jest jednocześnie podgrzewany. Zauważyłem że zużycie jest oleju roślinnego jest o ok 15%większe niż ropy przy wykonaniu tej samej pracy. no i trzeba wspomnieć o częstych przeglądach wtrysków i pompy, bo jednak rzepak jest gęstszy. ogólnie dużego spadku mocy niezauważyłem, problemem jest tylko ten zapach oleju. po całym dniu pracy i wdychania zapachu frytek i pączków węch trochę zawodzi.

  • #1611 11 Paź 2007 09:50
    prez8s
    Poziom 33  

    ZGG napisał:
    Teraz fotka . Turbinka ze złomu siłownik + orbitrol,zamiast układu kierowniczego. Kierownica z malucha, stacyjka z poloneza.Tłumik z butki powietrza. Z prawej pąpka olejowa od samochodu,do wspomagania. A w środku tuleje od zetora. Blok rozwiercony.Srednica tłoka 102mm. I tuning w pąpie wtryskowej. Aha najważniejsze podgrzewacz paliwa widoczny. Ijakoś wcale mi się nie zapala. Spaliny po dodaniu turbinki są o wiwle chłodniejsze. Spalanie zachodzi w silniku. A nie dopalanie w wydechu. olej roślinny zamiast ropy ??

    Dodano po 5 [minuty]:

    i jeszcze zbliżenie olej roślinny zamiast ropy ??


    fajnie fajnie, tylko mam pytanie, jak rozwiazales regulacje ilosci wtryskiwanego paliwa gdy zwieksza sie cisnienie doladowania??

  • #1612 12 Paź 2007 08:48
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    prez8s napisał:
    ZGG napisał:
    ... Blok rozwiercony.Srednica tłoka 102mm. I tuning w pąpie wtryskowej. ...
    ...A w papie wtryskowej siedzą sekcje od stara 200 o średnicy tłoczków, nie 8, lecz 10mm. Chodzi oto żeby ta sama ilość paliwa została wtryśnięta w krótszym czasie. >Zapłon należy nieco opużnić. Tak żeby słychac było drewniane młotki .A nie żelazne...


    fajnie fajnie, tylko mam pytanie, jak rozwiazales regulacje ilosci wtryskiwanego paliwa gdy zwieksza sie cisnienie doladowania??


    Przecież napisał.

  • #1613 12 Paź 2007 09:10
    prez8s
    Poziom 33  

    Nie oto mi chodzi.
    W samochodach z pompami rotacyjnymi jest tak ze na pompie jest membrana reagujaca na zmiany cisnienia w kolektorze i gdy wzrasta cisnienie doladowania to o tyle samo wzrasta dawka paliwa. Jesli tego nie bedzie, to bedzie na niskich oboratach dymil mocno, a na wysokich gdzie turbina zdazy dac odpowiednie cisnienie, juz nie. To jest efekt braku zestrojenia ilosci paliwa z iloscia powietrza. Dlatego pytam jak to rozwiazal, bo w wiekszosci ciagnikow jest zwykla prosta pompa tloczkowa.

  • #1614 12 Paź 2007 16:06
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    Pewnie poprzez sprzężenie zwrotne wzrokowo/mózgowo/nożne. W ciągniku wylot rury wydechowej silnika jest przed oczyma operatora maszyny. Jeśli doda gazu i silnik dymi to dzięki sprzężeniu noga się cofnie.

  • #1615 13 Paź 2007 14:38
    ZGG
    Poziom 27  

    Do prez8b Jest akurat dokładnie na odwrót. Jak depniesz na pedał. I pąpa da ci większą dawkę. To jest z tego więcej spalin. I wtedy naturalnym prawem fizyki turbinka dostaje więcej obrotów.Efekt jet taki. Że na początku jak depniesz.To wychodzi z tłumika słabiutka chmurka. A po chwili gdy turbinka pójdzie na wysokie obroty. To spaliny są czyste. A kolektor zimniejszy,niż przed zamontowaniem turbinki.Cały problem w tym żeby znależc taką turbinkę żeby pasowała swoją wydajnością do silnika. I jeszcze nie puszczała oleju w kolektor ssący.Paliwo też się nie przegrzewa choć na wydechu nawinąłem 13 zwojów. Mam duży obieg. Czyli powrót nadmiaru z powrotem do zbiornika. Zbiornik robi się ciepły. Ale paliwo jest za mało pogrzane.Najlepiej byłoby podgrzewać je dopiero przed podaniem do wtryskiwaczy. Wtedy nie uciekałoby poprzez wypracowane sekcje. Ale to większy problem.Pytacie czy mi nie kopci. Otuż nie. Tylko przy zapaleniu. I naprawdę niema takiego efektu, że jak depniesz to noga wyłazi aż przez tłumik. Jak u pegierowców. A z tą gwałtownością wtrysku w pąpach rotacyjnych, to chyba też jest rużnie. Znam takich co w ciągnikach ursus 360-- 3P mają wstawione pąpy tłoczkowe. Były takie do perkinsa. I się cieszą że silnik mają o wiele silniejszy. Naczym to polega.> mawiają, że dawka paliwa jest w tych pąpach większa. Ale przecież w każdej pąpie można ją regulować.[podkręcanie dawki] Tylko że po zwiekszeniu dawki byłaby kita czarnego dymu. A przy tej cenie ropy to jest niedo puszczalne.Teraz jest eklogia ,i należy spalić wszystko.Ieszcze jedno. W prawie każdej turbince jest zawór nadmiarowy. I siłownik pneumatyczny. Który jest podłączony do kolektora ssącego. I jeżeli jest nadmiar ciśnienia to upuszcza spaliny przed turbinką. Ale często ta ośka z klapką jest zardzewiała. I ani siłownik ani klapka nie funkcionuje. I trzeba to rozruszać. Ale u mnie nie występuje taki efekt nadmiaru ciśnienia.

  • #1616 13 Paź 2007 14:52
    prez8s
    Poziom 33  

    A jakie masz maksymalne cisnienie, mierzyles? Tez sie zastanawiam nad zamontowaniem turbiny, ale do C330 :) Najlepiej jakbys dał wiecej zdjec, jestesmy ciekawi.

  • #1617 13 Paź 2007 17:49
    ZGG
    Poziom 27  

    No tak. Sprzężenie zwrotne jest potrzebne. Nawet to wzrokowo mózgowo nożne. Fajne stwierdzenie. Znacznie gorzej Gdy cały czas wychodzi z tłumika czarna kita dymu. Ale wracając do tematu. To męmbrana w pąpie wtryskowej. Może slużyć do regulacji maksymalnej dawki paliwa. Ale były też pąpy wtryskowe z pneumatycznym regulatorem wolnych obrotów.np; stare mercedesy. A takie są potrzebne, wtedy gdy kierowca się ulotni od pojazdu z pracującym silnikiem. Podsyłam ten siłownik oraz zawór upustowy. w turbince. olej roślinny zamiast ropy ?? olej roślinny zamiast ropy ?? Więcej zdjęć powiadacie. Ano proszę bardzo.Tylko że zaraz moderator przejedzie się po mnie, jak po burej kobyle. I napisze na czerwono że to już nie na temat paliwa , jakim jest olej roślinny. Ale jestem uparty. I uważam że to nadaml na temat spalania tego oleju. I turbinka jest jak najbardziej do tego potrzebna. Teraz odśrodkowy filtr oleju. Od zetora. który kiedyś był stosowany. także w ursusach c355. Ale jakiś mądry inżynier z tego zrezygnował. A tylko taka wirówka oddziala części smoliste od oleju. Na zdjęciu zamocowanie pąpki olejowej do wspomagania. Oraz lewarek. Po przeróbkach.olej roślinny zamiast ropy ?? olej roślinny zamiast ropy ?? W tym rozruszniku niema cewek. Zobacz zamiast śruby jest tylko otwór. Zato są po 3 małe do mocowania magnesów. NDFeBolej roślinny zamiast ropy ?? olej roślinny zamiast ropy ?? olej roślinny zamiast ropy ?? Przepustnica od silnika PERKINS. z papą wtryskową z pneumatycznym regulatorem obrotów. Były takie w samochodach AWIA oraz niekturych kąbajnach vistula.

  • #1618 16 Paź 2007 18:02
    ZGG
    Poziom 27  

    Zwrotnice w przednich kołach mam przerobione na łożyska kulkowe. Kiedy podrzucę jakie rozmiary zastosowałem.

  • #1619 16 Paź 2007 18:23
    Jatin
    Poziom 14  

    de Virez napisał:
    Nie wiem czy to sie opłaca... ruska:P ropa jest po 2.5 zl, a tu instalacja podgrzewacza 1500 zl...


    Po 1. ruska ropa jest tak zasiarczona ze polski opal jest lepszy (TDI na tym dlugo nie polata)!!!

    A co do ukladu podgrzewania:

    Silniki volkswagena sa wyposazone w wymiennik ciepla olej/ciecz chlodzaca bierzemy taki wymiennik i wkrecany do niego filtr paliwa ze starszego TD VW a caly uklad wpinamy w uklad chlodzenia pozostaje tylko podac paliwo z baku do urzadzenia i z niego do pompy mozna jeszcze zastosowac bay pass (obejscie) z elektrozaworem i w lato po rozgrzaniu silnika puszczac olej pol na pol podgrzany z nie podgrzanym w celu lepszego chlodzenia pompy!!! i jeszcze jedno w warumkach zimowych konieczny jest do rozruchu elektryczny podgrzewacz ( wystepowal w starszych TD VW w wersjach skandynawskich.

    W razie pytan moge dac schemat takiej instalacji
    calosc to kosz ok 300 pln

    P.S.
    Olej musi byc przesmazony KONIECZNIE!!!
    Ma to instalacje w Passacie 90KM i sprawdza sie juz od 1.5 roku

    Pozdrawiam :)

  • #1620 16 Paź 2007 23:12
    SPEC53
    Poziom 11  

    To ma sie rozumiec ze Tobie niepotrzebny jest ON do rozrochu i odpalasch na oleju roslinnym ? Czy tak ?
    Dlaczego olej musi tez byc posmazalniczy ? I dlaczego nie taki z biedronki, jaka jest roznica ?
    Mozesz tez pokazac ten schemat na forum, moze ma ktos rowniez dodatkowe idee ktore mozna by bylo wykozystac. Podrzuc prosze pare zdjec jezeli mozesz.

    Pozdrawiam
    SPEC53