Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

olej roślinny zamiast ropy ??

Olgierd 28 Maj 2006 22:39 608697 1631
  • #481
    nash064
    Poziom 11  
    nash064 napisał:
    Witam wszystkich,śledzę ten wątek od jakiegoś czasu...

    Witam i na wstepie mam pytanko, bo ja tez zastanawialem sie nad podgrzewaniem oleju od rury wydechowej, ale tam chyba ciezko uzyskac stabilna temperature???? Jaka uzyskujesz temperature oleju??? Ja balem sie troche, ze moze od rury olej za mocno sie podgrzac i nie wiadomo jaki byl by skutek
    Pozdrowienia dla wszystkich, ktorzy nie boja sie troche poeksperymentowac. A ze sie da, sam jestes tego najlepszym przykladem

    nash064 napisał:
    Robiłem próby na ON podczas gdy w owym wymienniku znajdował się OR i żadnych niepokojących zjawisk nie zaobserwowałem
    Mozesz mi wyjasnic o co chodzilo ci w tym zdaniu bo nie bardzo zrozumialem

    Witam

    Uważam,że stabilnośc temperatury możemy osiągnąc poprzez dobranie odpowiedniej długości rurki .W samochodach do 2l pojemności smiało może to byc 2 metry ,powyżej 3,tak jest w moich i nie ma problemów.Ja juz wyprubowałem więc nie masz co sie wahac.
    Wymienniki które proponuja firmy nagrzewają olej do temp 60 stopni podczas gdy olej roslinny przyjmuje własciwosci napędowego gdy jest poodgrzany do min 80 .Oczywiście nie mam na myśli wymiennika zastosowanego u kolegi z Niemiec.U mnie ta temperatura waha sie pomiedzy 80-90.Sposób ten jest dośc popularny w Szwecji oraz na Litwie.

    Jeżeli chodzi o zdanie którego nie zrozumiałeś,chodziło mi o to,że robiłem doświadczenia polegajace na wyłączeniu OR podczas jazdy i dalszą naON.Z chwila wyłączenia zasilania OR olej ten nie przepływa przez wymiennik tylko w nim stoi,jest wtedy narażony na ciągłe podgrzewanie(jak na patelni).Po przejchaniu tak 200km nie działo sie nic co było by niepokojace,pewnie dlatego że temperatura zapłonu OR to 280 stopni.Dodam jeszcze,że na 70 litrów OR dolewam 0,5 litra denaturatu żeby pozbyc sie wody.
    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • #482
    podlasiak
    Poziom 12  
    Brawo nash064 !!!! :)

    Cieszę się, że udało Ci się zrobić taką instalkę i że działa.

    Mam jednak kilka pytań.
    1. Jak długo Twoje auta jeżdżą po tej przeróbce?
    2. Ile kosztowało Cię to przedsięwzięcie?
    3. W którym miejscu rury wydechowej zakręciłeś miedzianą rurkę?
    4. Jakie zastosowałeś elektorzawory?i jak poradziłeś sobie ze związaną z tym elektryką?

    No i czy masz jakieś zdjęcia ?

    Pozdrawiam i proszę o odpowiedź. :)
  • #483
    nash064
    Poziom 11  
    Cieszę się, że udało Ci się zrobić taką instalkę i że działa.

    Mam jednak kilka pytań.
    1. Jak długo Twoje auta jeżdżą po tej przeróbce?
    2. Ile kosztowało Cię to przedsięwzięcie?
    3. W którym miejscu rury wydechowej zakręciłeś miedzianą rurkę?
    4. Jakie zastosowałeś elektorzawory?i jak poradziłeś sobie ze związaną z tym elektryką?

    No i czy masz jakieś zdjęcia ?


    Witam
    Jeżeli chodzi o przebieg to w chwili obecnej Polonez 18000,aVW 22000,co do kosztów dwa samochody 700zł.
    Rurka nawinięta jest na wydechu pod kolektorem w miejscu gdzie jest wygiecie,analogicznie w VW pod turbiną.
    Elektrozawory LOVATO w polonezie w VW 2 LOVATO na zasilenie i powrót ON,natomiast OR zawory ręczne tamte miały za małą przepustowośc .Kwestia elektryczna myśle że każdy sobie poradzi dwa przełączniki w kabinie jeden na ON drugi na OR.Jednym przełącznikiem sterowane dwa zawory.
  • #484
    Adam1978
    Poziom 2  
    Witam a ja ponownie z zapytniem jak zrobiść sobie prase do tłoczenia oleju samemu tz. interesunją mnie wymiray podzespołów na średnica ślimaka
  • Relpol przekaźniki
  • #485
    podlasiak
    Poziom 12  
    Jeszcze raz do nash064 :)

    A jak Twoje auta jeżdżą zimą? Czy olej roślinny nie tężnieje Ci w baku?
    Z Twojej wypowiedzi wnioskuje (troche na intuicje), że zrobiłeś drugi zbiornik do którego lejesz OR, a odpalasz na normalnej ropie ze zwykłego baku... czy się mylę? Jak tak to proszę wyjaśnij :)

    Masz może jakiś schemacik ewentualnie zdjęcia Twojego projektu?

    Jak obwinąłeś rurkę wokół wydechu? Zdejmowałeś cały wydech? Ciasno zwinąłeś? Jak drgania wpływają na tą miedzianą rurkę? Nie przeciera sie ?

    Pozdrawiam i czekam na odpowiedź :D
  • #487
    nash064
    Poziom 11  
    podlasiak napisał:
    Jeszcze raz do nash064 :)

    A jak Twoje auta jeżdżą zimą? Czy olej roślinny nie tężnieje Ci w baku?
    Z Twojej wypowiedzi wnioskuje (troche na intuicje), że zrobiłeś drugi zbiornik do którego lejesz OR, a odpalasz na normalnej ropie ze zwykłego baku... czy się mylę? Jak tak to proszę wyjaśnij :)

    Masz może jakiś schemacik ewentualnie zdjęcia Twojego projektu?

    Jak obwinąłeś rurkę wokół wydechu? Zdejmowałeś cały wydech? Ciasno zwinąłeś? Jak drgania wpływają na tą miedzianą rurkę? Nie przeciera sie ?

    Pozdrawiam i czekam na odpowiedź :D


    Witam

    Zimą jeszcze nie jezdziłem ,więc nie chcę nikogo wprowadzac w błąd ,natomiast moim zdaniem nie będzie zle.
    W VW mam zbiornik na dachu podsufitówki ,bo innego miejsca nie znalazłem ma on 70 litrów,olej spływa do pompy grawitacyjnie więc jest jej lekko ssac,natomiast w polonezie zbiornik 20 litrów w kabinie za siedzeniem więc też nie najgorzej.
    W kwestii drugiego pytania pewnie się domyśliłeś,że startuje na ON i kończe też.
    Żeby dobrze nawinąc rurkę musisz wykręcic odcinek wydechu od kolektora do pierwszego tłumika ewentualnie katalizatora.Rurka nie brzęczy ,nie przeciera się jest oryginał.
    Schematu nie mam,bo robiłem z głowy.Fotek nie mam ,bo nie mam aparatu,a z telefonu to raczej nie bardzo.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Waters napisał:
    Panowie a nie lepiej zamiast czterech zaworów jednodrożnych zastosować dwa dwódrożne http://www.4kolka.pl/product_info.php/cPath/6...d/162?osCsid=dd1d2a208f33eea20a60a6bf099faa9a :?:



    Pewnie i lepiej tylko gdzie je dostac,ten który pokazujesz to zwykły zawór z przelewem nam raczej nie przydatyny,bo powrót z pompy i tak musisz dac.Samochód spali 6 litrów,a pompa przepompuje w tym czasie 30.
  • #488
    forkuber
    Poziom 10  
    Przepraszam, że się niżej tak rozpisałem, ale na poczatku maja br. , kiedy samochód stał na warsztacie, obiecałem wrócić do tematu związanego z grzaniem paliwa i pracą w tych warunkach pompy wtryskowej.Moja pompa wtryskowa ( pompa Boscha, rotacyjna, astra 1,7 TD '95 ) już dwa razy była na stole ( pierwszy raz tulejowanie, bo jej koło przekaszało pasek rozrzadu, a drugi raz bo się zatrała ) to mogę powtórzyć za moim mechanikiem, że fakt używania przeze mnie mieszanki OR z ON w proporcji 1:4 pozwolił mi dojechać z Jeleniej Góry do Bydgoszczy. Niby żaden wyczyn, ale olej napędowy był tylko z nazwy. Przez kilka dni wszyscy chętni organoleptycznie analizowali to co oddała pompa i ok. 15 litrów z baku. Wszyscy za pierwszym razem wąchając i rozsmarowując w palcach mówili, że to rozpuszczalnik.No więc mechanik stwierdził, że OR ma dobre własciwości smarne z uwagi na zawartość związków gliceryny. Inna sprawa, to potencjalne niebezpieczeństwo jeżdżenia na mieszaninie ON z OR przy jednoczesnym jej podgrzewaniu. Kilkakrotnie na forach, także na tym natknąłem się na posty mówiące o dziwnej aktywności czystego ON w temperaturach przekraczających 75-80 st.C. ON w tej temperaturze zaczyna odgazowywać. Efekt tego zjawiska to pływające obroty w dieslu ( tak jak w benzyniaku ). U mnie, jak podgrzałem moją mieszaninkęza pomocą dodatkowego podgrzewacza, to faktycznie przy 80 st. C obroty zaczęły pływać. Po kolejnym odpaleniu silnika popracował on krótko i zgasł. Przyczyna - przytarta część ssąca pompy. NA PEWNO zjawisko to zostało spotęgowane tymi "rozpuszczalnikami" w ON, ale fakt jest faktem, że ON nie lubi grzania powyżej 80 st. C. Nie chodzi tutaj o to, że rozpoczyna się proces jego wrzenia, bo to zaczyna się przy temp. ok. 180 st. C ale zaczynają "pracować" któreś z jego komponentów ( wyczytałem, że sprzedawany na stacjach ON składa się z 5 lub 6 komponentów ). Oczywiście grzanie czystego oleju roślinnego do temp. 80 st. C nie skutkuje takimi zjawiskami, a sam olej uzyskuje własciwości przepływu takie jak ON. Podsumowanie. Jako "mieszalnikowiec" ( teraz OR z ON w proporcji 1:3 ) grzeję ten mikst do temp. nie przekraczającej 55 st. C i jest wszystko OK. Przyznam się też bez bicia, że dodaję na każdy litr OR kilka kropli DFX-a, tak dla czystego sumienia. Na zimę planuję założyć przed pompę grzałkę paliwa ( na swiece żarowe, ale nie mające kontaktu bezpośredniego z paliwem ) i mam nadzieję na tej pseudo jednozbiornikowej instalacji jeździć szczęśliwie, ciesząc się niewielkimi oszczędnościami i poczuciem świadomosci ekologicznej. Pozdrawiam.
  • #489
    nash064
    Poziom 11  
    do kolegi forkuber:D

    Twoje doświadczenie pomoże nie jednemu,bo ci którzy czerpiom zyski z mini instalacji wręcz namawiaja do jazdy na takich mieszankach
  • #490
    podlasiak
    Poziom 12  
    Hehe.... no ja sie chyba nie odczepię :P...
    Jeszce raz do nash064 :)

    Jakie jest FI miedzianej rurki, którą zastosowałeś?

    I do wszystkich zainteresowanych tym tematem....
    A może by tak wspólnymi siłami stworzyc projekt instalacji? Uwzględnili byśmy wszystkie nasze przemyslenia oraz doswiadczenia? ;)

    Pozdrawiam
    nash064 dzieki za wszystkie odpowiedzi
  • #491
    boryna
    Poziom 13  
    Nie no jaja jak berety :) W zwiazku z tym, ze wybieram sie moja frytkownica do Anglii postanowilem poszukac cos na temat legalnosci oleju roslinnego jako paliwa na wyspach. Znalazlem ciekawa stronke traktujaca wlasnie o tym. To tutaj: http://www.bio-power.co.uk/taxation.htm
    Jest tam napisane, ze trzeba zapłacic odpowiedni podatek itp. blebleble
    Ciekawe jest tam jedno zdanie, a mianowicie:

    In Germany, Italy, Poland, USA, Australia and many other countries around the world, there is no charge of Duty on the use of non-fossil fuels for any purpose including transport.

    Co znaczy, ze tam twierdza, ze w polsce nie ma zadnego obowiazku placenia podatku z tytulu uzywania rzepaku nawet w transporcie. I w zwiazku z tym UK jest w tym temacie 100 lat za murzynami.
    Czyzbysmy o czyms nie wiedzieli :?:
  • #492
    nash064
    Poziom 11  
    podlasiak napisał:
    Hehe.... no ja sie chyba nie odczepię :P...
    Jeszce raz do nash064 :)

    Jakie jest FI miedzianej rurki, którą zastosowałeś?

    I do wszystkich zainteresowanych tym tematem....
    A może by tak wspólnymi siłami stworzyc projekt instalacji? Uwzględnili byśmy wszystkie nasze przemyslenia oraz doswiadczenia? ;)

    Pozdrawiam
    nash064 dzieki za wszystkie odpowiedzi


    Witam

    Rurka fi 10 ,węże też.
  • #493
    251mz
    Poziom 18  
    Siema , przygladam sie tej dyskusji od początku i co zauwazam :
    Dziwi mnie to ze chcecie stosowac 4 elektrozawory , 2 na dolot i 2 na powrót. jesli przełaczymy 2 w jednym momencie to ON znajdujacy sie jeszcze w pompie poleci do zbiornika z OR , analogicznie konczac jazde przełaczymy z powrotem i koncówka OR z pompy i wezy poleci do zbiornika z ON. tak mi sie wydaje . jesli mowie zle niech mnie ktos poprawi.
    Apropo podrzewania OR od wydechu?? czy nic sie z nim nie stanie od długotrwałego podgrzewania ?? nie wydzieli cos sie z niego czy tym podobne.
    Chciałem jeszcze zapytac sie ludzi którzy zrobili własny podgrzewacz wpinany w obieg chłodnicy, jak go zrobili , oraz czy lutowali rurki miedziane jak tak to czy nie rozszczelni sie to połączenie od goraca OR i goraca silnika.
    Pozatym mam pewne zastrzezenia co do niektórych rad montarzu wymiennika ciepła w mały obieg (nagrzewnicy) piszecie ze tak wpinacie bo najszybciej sie nagrzewa, oczywiscie jest to prawdaa ale nie do konca, załóżmy ze jezdzimy latem czyli zawór nagrzewnicy jest zamkniety, jesli jest zamkniety ciecz nie przepływa i nie ogrzewa OR . Wiec włączenie tej aparatury w mały obieg zdaje tylko egazamin co do zimy gdy ogrzewanie mamy włączone
  • #494
    slawcio_100
    Poziom 13  
    Jeżdziłem trochę mercem 124 2,5 diesel na rzepaku w stosunku 3 do 7. Olej kupowałem w hipermarkecie obok był CPN dolewałem ropy i było ok. Bez przeróbek. Kumpel kupił jakieś modyfikację na allegro to tranzita i już sam rzepak leje i jeżdzi. Spadków mocy nie załważyłem tylko frytkami trochę wali ale za to 100 km robi taniej jak maluchem
  • #495
    Lelek_der_1
    Poziom 15  
    251mz napisal
    Apropo podrzewania OR od wydechu?? czy nic sie z nim nie stanie od długotrwałego podgrzewania ??

    Masz racje. Ja jeszcze dodam. Co na to elektrozawory jezeli podamy tak goracy OR ( rura wydechowa w tym miejscu ma temp. minimum
    150°C, jak nie wiecej ) ktorych wytrzymalosci termicznej nikt nie zna. Pytalem na allegro o ich parametry termiczne, ale uzyskalem tylko odpowiedz o braku informacji od producenta.
    Jezeli tak to nadaja sie one moze tylko do instalacji do podlewania ogrodka.
    Pozdrawiam
  • #496
    boryna
    Poziom 13  
    251mz napisał:
    witam , przygladam sie tej dyskusji od początku i co zauwazam :
    Dziwi mnie to ze chcecie stosowac 4 elektrozawory , 2 na dolot i 2 na powrót. jesli przełaczymy 2 w jednym momencie to ON znajdujacy sie jeszcze w pompie poleci do zbiornika z OR , analogicznie konczac jazde przełaczymy z powrotem i koncówka OR z pompy i wezy poleci do zbiornika z ON. tak mi sie wydaje . jesli mowie zle niech mnie ktos poprawi.
    Apropo podrzewania OR od wydechu?? czy nic sie z nim nie stanie od długotrwałego podgrzewania ?? nie wydzieli cos sie z niego czy tym podobne.
    Chciałem jeszcze zapytac sie ludzi którzy zrobili własny podgrzewacz wpinany w obieg chłodnicy, jak go zrobili , oraz czy lutowali rurki miedziane jak tak to czy nie rozszczelni sie to połączenie od goraca OR i goraca silnika.
    Pozatym mam pewne zastrzezenia co do niektórych rad montarzu wymiennika ciepła w mały obieg (nagrzewnicy) piszecie ze tak wpinacie bo najszybciej sie nagrzewa, oczywiscie jest to prawdaa ale nie do konca, załóżmy ze jezdzimy latem czyli zawór nagrzewnicy jest zamkniety, jesli jest zamkniety ciecz nie przepływa i nie ogrzewa OR . Wiec włączenie tej aparatury w mały obieg zdaje tylko egazamin co do zimy gdy ogrzewanie mamy włączone

    Po pierwsze nic sie nie stanie jak do OR domiesza sie minimalna ilosc ON, ktora zostanie w przewodzie i na odwrot.
    A po drugie to wpinasz sie w obieg nagrzewnicy rownolegle a nie szeregowo, czyli uzywasz do tego trojnikow i w ten sposob czy masz otwarty zawor nagrzewnicy czy nie to goraca woda i tak plynie na wymiennik ciepla. Ja mam tak zrobione u siebie i bardzo sybko sie nagrzewa a przeciez jest lato i nie uzywam ogrzewania (najwyzej klime :))
  • #497
    gregoreq
    Poziom 11  
    Ja mam wpiete szeregowo ( VW MK II ) i mi sie szybko nagrzewa ( obecnie ) i w samochodzie mi cieplo nie dmucha . Musze popatrzyc jak to jest rozwiazane ale sadze ze mam regulacje nie zaworem nagrzewnicy tylko jakimis odpowiednimi klapkami rozdzielajacymi powietrze.
  • #498
    251mz
    Poziom 18  
    [quote=""Po pierwsze nic sie nie stanie jak do OR domiesza sie minimalna ilosc ON, ktora zostanie w przewodzie i na odwrot. .[/quote] a własnie sie stanie, jesli masz 5 litrowy zbiornik ON to po kilku jazdach autem masz juz tam połowe ON i połowe OR w tym zbiorniku , i wtedy traci sens zapalanie na tym zbiorniku
  • #499
    podlasiak
    Poziom 12  
    weźcie pod uwagę też to, że zmieszany OR z ON jest dalej podgrzewany... a przy wyższej temperaturze ON może wydzialeć z siebie jakieś związki. A to może mieć nieciekawe skutki
  • #500
    nash064
    Poziom 11  
    Witam

    Widze że jako jedyny na tym forum zastosowałem sposób podgrzewania OR od wydechu.Dla tych którzy są zainteresowani tym rozwiązaniem mogę dodac iz żadnych nieporządanych skutków długotrwałego podgrzewania nie ma.W kwestii zaworów temperatury wytrzymują,węże też.Kiedy zakładałem tą instalacje tez miałem podobne obawy,ale dotychczasowy przebieg i stan tych urządzeń mówi sam za siebie.

    Jeżeli ktos z kolegów zastosuje tą metode jestem przekonany , ze potwierdzi moje spostrzezenia.Ne zawsze drogie znaczy lepsze.

    Tym razem ja mam pytanie zwiazane z podgrzewaniem od obiegu cieczy.

    Czy zima wymiennik ten jest w stanie podgrzac OR do odpowiedniej temperatury?

    W jakim czasie sie to odbędzie?

    W zime silnik osiąga 70 st , więc olej 50 a to korzystne nie jest.

    Proszę o swoje doswiadczenia użytkowników tego rozwiązania

    Pozdrawiam
  • #501
    251mz
    Poziom 18  
    a czy w zimie tez tak nie bedzie?? ze jezeli latem nagrzewa ci olej do 80oC to w zimie tez mozesz miec około 60oC. czyli tez niebardzo :( apropo , wydech troszke od pompy jest u mnie i pewnie nietylko u mnie , wiec zastanawiam sie jeszcze jaka temp bedzie miał olej po dotarciu do pompy:(
  • #502
    nash064
    Poziom 11  
    251mz napisał:
    a czy w zimie tez tak nie bedzie?? ze jezeli latem nagrzewa ci olej do 80oC to w zimie tez mozesz miec około 60oC. czyli tez niebardzo :( apropo , wydech troszke od pompy jest u mnie i pewnie nietylko u mnie , wiec zastanawiam sie jeszcze jaka temp bedzie miał olej po dotarciu do pompy:(



    Z pewnościa masz racje ja jednak bede bronił swoich przekonań.Na odcinku o którym mówisz temperatura spadnie powiedzmy 10st,ale u mnie będzie to spadek z wyższej temperatury,wiec i tak korzystniejszy.
    Olej nagrzewa sie szybciej niz w wymienniku w ukł chłodzenia co umożliwia jazde na krótkich odcinkach ,z pewnościa jest to plus.
  • #503
    251mz
    Poziom 18  
    rozumiem :) ja zastanawiałem sie nad połączeniem podgrzewacza od cieczy i od wydechu, najpierw ten od wydechu podgrzewa do dajmy na to 60oC szybko a dalej dogrzewa od wody , ale raczej zrobie od wydechu jak ty z tym ze bede musial dobrac najpierw dobrac jaki odcinek
  • #504
    nash064
    Poziom 11  
    251mz napisał:
    rozumiem :) ja zastanawiałem sie nad połączeniem podgrzewacza od cieczy i od wydechu, najpierw ten od wydechu podgrzewa do dajmy na to 60oC szybko a dalej dogrzewa od wody , ale raczej zrobie od wydechu jak ty z tym ze bede musial dobrac najpierw dobrac jaki odcinek


    Wytłumacz co chcesz dobrac nie zrozumiałem
  • #505
    wielki-szu
    Poziom 14  
    Myśle że chodzi o długość wężyka w okół wydechu
  • #506
    Tomasz.W
    Poziom 35  
    nash064 napisał:
    ...Widze że jako jedyny na tym forum zastosowałem sposób podgrzewania OR od wydechu....
    Jak byś przeczytał cały temat to byś zauważył że nie jesteś jedyny . Ja z wymiennikiem ciepła do OR to akurat nie miałem wyboru . Od sierpnia do połowy kwietnia jestem w Szwecji . Na północy Szwecji . Już w listopadzie temperatura spada do -25 , w styczniu -35 nie jest niczym dziwnym . Więc w moim przypadku podgrzewacz OR zrobiony na obiegu chłodzenia nie ma racji bytu .
  • #507
    nash064
    Poziom 11  
    Tomasz.W napisał:
    nash064 napisał:
    ...Widze że jako jedyny na tym forum zastosowałem sposób podgrzewania OR od wydechu....
    Jak byś przeczytał cały temat to byś zauważył że nie jesteś jedyny . Ja z wymiennikiem ciepła do OR to akurat nie miałem wyboru . Od sierpnia do połowy kwietnia jestem w Szwecji . Na północy Szwecji . Już w listopadzie temperatura spada do -25 , w styczniu -35 nie jest niczym dziwnym . Więc w moim przypadku podgrzewacz OR zrobiony na obiegu chłodzenia nie ma racji bytu .


    Jeżeli tak to przepraszam napewno podzielasz moje spostrzeżenia.


    DO 251mz jeżeli miałeś na myśli długośc tej rurki to tak jak pisałem we wcześniejszych postach u nas się sprawdza.
  • #508
    251mz
    Poziom 18  
    wielki-szu napisał:
    Myśle że chodzi o długość wężyka w okół wydechu
    zgadza sie , tylko mam taki problem , ten wezyk miedziany nawijacie bezposrednio na wydechu , czy za pomoca jakies specjalnej gietarki gniecie te rurki, teraz z perspektywy to sadze ze ten podgrzewacz na wydechu bedzie wiele lepszy niz niz włączany w chłodnice zwłaszcza w przypadku małej sprawnosci takiego amatorskiego wymiennika ciepła:) oczywiscie mam zamiar zrobic podgrzewacze OR elektryczne. jeden przed samiuśka pompa wtryskowa a drugi w połowie drogi pompy i podgrzewacza od wydechu. oba podgrzewacze oczywiscie sterowane elektronicznie z czujnikiem zanurzonym bezposrednio w OR. Apropo podgrzewaczy elektrycznych to za wielką nieprawidowośc uwazam umieszczenie wyłącznika termicznego na obudowie podgrzewacza(mowa o podgrzewaczach z allegro samoróbkach) poniewaz swieca zarowa tak szybko sie nagrzewa ze zanim sie nagrzeje obudowa nawet aluminiowa i zadziała termik to juz olej wokoło swiecy zarowej bedzie wrzał od dobrych kilkudziesieciu sekund, wiem o czy mowie , i staram sie tego typu problemy rozwiazywac(kierunek mojego ksztalcenia to automatyka przemysłowa)
  • #509
    nash064
    Poziom 11  
    Rurke nawiniesz ręcznie , tylko musi ci ktoś pomóc.
    DO 251mz
    Planujesz instalację dwuzbiornikową?
  • #510
    251mz
    Poziom 18  
    tak inna nie wchodzi w gre :) po 1 szkoda silnika , po 2 szkoda zabawy z mieszaniem itp. . Apropo rurek , wiem jak jest z gieciem rur stalowych to to robilem , jak nie uzyje sie gientarki to nie ma h.... we wsi załamie sie w miejscu i poprostu zamknie sie swiatło rury, nie wiem jak jest z miedzianymi ? czy czasem nie tak samo. moje autko to fiat uno , silnik 1.0 benzyna. tak tak nieprzesłyszeliscie sie:) ale kupiłem silnik od punto 1,7 turbodiesel. wraz ze skrzynia , bede to wkładał do swojego , tylko dlatego to robie bo ten diesel ma wiecej mocy i pali mniej ON niz moj 1,0 benzyny, pozatym lubie wysoki moment i branie z dołu:D