od kilku tygodni w zaprzyjaznionej firmie wszystkie ciezarowki i kopary i podobne maja do baku lane cos, co nazywa sie BIO-10. Pochodzi toto z rafinerii i kosztuje okolo 3.7 zl w hurcie. Otóż BIO-10 to w 75% czy 85% "uzdatniony" olej rzepakowy kupowany na słowacji - tak sie dowiedziałem od kierowcy cysterny.
Leje to do swojego pojazdu(frontera 2.2DTi) i musze powiedzieć, że jeździ się dobrze - silnik pracuje ciszej - takie mam odczucie przynajmniej. W zimie nie ma ponoc problemu bo BIO-10 nie posiada parafiny, więć nie ma się co wytrącić.
Leje to do swojego pojazdu(frontera 2.2DTi) i musze powiedzieć, że jeździ się dobrze - silnik pracuje ciszej -
pozdrawiam
Witam,
Jezeli w swoim aucie masz system wtryskowy Bosch, to spokojnie mozesz lac BIO-100/B100/czysty olej roslinny/RZEPAK!!
Z tego co doczytalem oznaczenia biodiesla cyfra ( w Twoim przypadku 10 ) oznacza ze dodatki roslinne nie przekraczaja 10%
A najwazniejszym elementem w calej instalacji jest filtr z wodnym podgrzewaczem oleju "wpinany" od ukladu chodzenia, empirycznie wiem ze tego typu filtry z samochodow osobowych maja zbyt maly przeplyw i konieczna jest wowczas pompa tyle ze w ten sposob tracimy na niezawodnosci.
Ja polecam filtry oleju z podgrzewaczem stosowane w pojazdach ciezarowych, problemem moze byc brak miejsca w komorze silnika ale jezeli sie zmiesci to silnik mapewno niebedzie mail przerw "dostawie" rzepaku .
http://jlnlabs.imars.com/bingofuel/index.htm
co o tym myslicie?? moze to jest lepsza aternatywa paliwa???
Co to za płyn w tych zbiornikach (zapewne woda i coś jeszcze?).
Ciekawi mnie jeszcze ten prent (reaktor) podgrzewany w rurze wydechowej.
Może ktoś wyjaśnić co to za wynalazki?
Moze 2.7 lub 1.7 zl bo po 3.7 to jest zwykle ON bio na stacji wiec zadna kozysc, normalny ON po 3.8,-
a z tym BIO-10, to rzeczywiście wygląda na to, że komponentów jest 10%, natomiast kierowca cysterny mówi, że jest ich znacznie więcej, ale jest tam coś stosowane, żeby było "na papierze" 10. Nie wiem, nie znam sie. A najbardziej wkurza mnie to, że komponenty są ze słowacji - bo nasz rzepak kupują niemcy którzy słowackiego nie preferują. Gdzie logika?
a napisałem dobrze - 3.7 pln loco odbiorca, czyli do 30gr taniej niz ON na stacji. Przy takim "przepale" jak jest w tej firmie(kilkanaście ciężarówek, koparki i spychacze) to wychodzą grube tysiące oszczedności.
MSWOLA
tu jest opis tego: Plasma Fuel Reforming with the PMC http://jlnlabs.imars.com/bingofuel/pmcjln.htm , mniej wiecej pisze tam że do baku wlewana jest miesznaka 75% wody 25% benzyny, napowietrzana jest ciepłymi spalinami paruje i przechodzi przez wymiennik ciepła z zwężeniem dzieki temu przyśpiesza (Venturi effect) i jest ogrzewane przez spaliny podążające w przeciwnym kierunku co paliwo z wodą i ta miesznka trafia do silnika i jest spalana, chyba tyle, to jakiś silnik parowy się zrobił
moj angielski nie jest najlepszy ale to dobrze rozumielam:D ale wydawalo mi sie nei mozliwe dlatego nie komentowalem:D przeciez woda jest nie dosc ze niepalna to jeszcze nie miesza sie z paliwem:!:
nalezalo by ja rozlozyc na wodor i tlen jak ktos to zrobi maszynke ktora to tanio bdzie rozdzielac to bedze przelom albo.. no coz monopolisci beda chcieli go uciszyc zeby nikt sie nie dorwal do tego patentu:cry:
czytalem juz z 10 lat temu ze jest samochod na wode niestety to byl kobi i miejsc siedzacych bylo tylko 2 czyli caly tyl zawalony silnikiem i innymi wynalazkami ale widocznie koncerny naftowe wypruly niezle pieniadze zeby zaniechac ten projekt
przeciez jezeli upadly by koncerny naftowe to prawdopodobnie cala swiatowa gospodarka pograzyla by sie w haosie tak mi sie wydaje
Ciekawe jak to jest z zasilaniem diesla. Miesza sie również wodę z benzyną, powstający wtedy gaz po podgrzaniu zasila a raczej wspomaga silnik i automatycznie zmniejszamy dawkowanie pompy pedałem gazu a silnik pracuje z tą samą mocą. Czyli silnik spala mniej ON. Przypuszczam że tak to działa. Według Was mam racje ???
Bardzo ciekawi mnie jeszcze ten pręt zakończony trójkątami, znajdujący się w podgrzewanej spalinami rurce. Z czego jest wykonany (na pewno częściowo ze stali) i do czego służy???
[u]przecież woda jest nie dosc ze niepalna to jeszcze nie miesza sie z paliwem:!:
nalezalo by ja rozlozyc na wodor i tlen
Co to jest woda? H2 O .Podczas parowania- podgrzewania oczywiście oddziela się wodór od tlenu . Tlen podtrzymuje palenie a wodór chyba jest wybuchowy.Oczywiście następuje to zbyt wolna żeby wodór mógł napędzać silnik. Prawdopodobnie z mieszaniny wody i benzyny doprowadzonej do wrzenia oddziela się tlen, wodór i opary benzyny a następnie w wysokiej temperaturze powstaje jakaś mieszanina tych gazów. Być może to będzie działać tylko trzeba odważnego żeby to wypróbował.
Wykonaniem takiej instalacji do swojego autka interesuje sie od dłuższego okresu wiec mam do was pytanie czy ktos z was ma jakis prosty schemacik lub koncepcje jak wykonac taka istalacje???
Najbardziej mnie interesuje sposób w jaki rozwiązaliście sposób podgrzewanie oleju. Czyli jaki wymiennik zastosowac zeby to dzialało jak należy.
I jeszcze mam jedno pytanko czy ktos z was wie jak dobrze wykonac taka instalacje 1 lub 2 zbiornikowa. Byłbym bardzo wdzęczy za wszystkie informacje jakie byscie mogli mi na ten temat udzielic.
A moze orjentujecie sie czy jest szansa ściagnięcia kompletnej takiej instalacji z niemieckiego runku z jakiegos rozbitego autka.
Co to jest woda? H2 O .Podczas parowania- podgrzewania oczywiście oddziela się wodór od tlenu.
Podczas podgrzewania/parowania powstaje para wodna (inny stan skupienia wody) a nie H2 i O2. Tlen od wodoru mozna oddzielić tylko (dostępnymi sposobami) poprzez elektrolizę wody.
Najbardziej mnie interesuje sposób w jaki rozwiązaliście sposób podgrzewanie oleju. Czyli jaki wymiennik zastosowac zeby to dzialało jak należy.
mamy kilka wariantow:
1. miedziana rura i owinac nia caly filtr tego oleju (polaczona raczej z ukladem chlodznia)
2. wezyk albo znowu miedziana rurka(lepsza bo miedz jest lepszym wyniennikiem ciepla) owinac wokol calego ukladu wydechowego
3. skomplikowany proces ale wprowadzic wezownice z materialu kwaso odpornego do srodka rury wydechowej (zdaje sie ze miedz jest odporna na swinstwa ze spalin, ale musial bym sprawdzic)
4 tak jak w pt3 tyle ze do wewnatrz ukladu chlodzienia
MSWOLA wrote:
Podczas parowania- podgrzewania oczywiście oddziela się wodór od tlenu . Tlen podtrzymuje palenie a wodór chyba jest wybuchowy.
zgadza sie tlen podtrzymuje palenie. wodor jest silnie wybuchowy ale nie zgodze sie z tym ze woda podczas parowania rozdziela sie na tlen i wodor!!!! to jest dalej woda tyle ze w stanie gazowym(dalej nie palna ) moze i masz racje ale to by mysiala byc jakas kosmiczna temperatura!
dowod:
masz czajnik z gotujaca sie woda... nad nia unosi sie wodor i tlen?? (jak wiadomo: tlen podtrzymuje palenie, wodor jest wybuchowy) taki czajnik stoi kolo kuchenki gazowej i juz masz bum...
pomysl sobie tak!!
wodor i tlen laczymy razem i co mamy???
kazdy odpowie -WODA
no niby racja ale jak to robimy powoli!!
bo jak robimy szybko to juz nie bedze co zaobserwowac;p bo bedzie tylko BUM
rozdzielanie wody wbrew pozorom nie jest takie proste
Witam,
Panowie ten post dotyczy biopaliw, ropy, silnika diesla i oleju roslinnego ( rzepaku ), z postami niedotyczacymi tematu zapraszam do tematu o perpetum mobile czyli tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic100667.html
poz
PS. mam nadzieje ze nie bylo wasza intencja rozmycie tematu biopaliw!
w przypadku powtorzenia sie tego typu postow poprosze moderatora o ich usuniecie
masz czajnik z gotujaca sie woda... nad nia unosi sie wodor i tlen?? (jak wiadomo: tlen podtrzymuje palenie, wodor jest wybuchowy) taki czajnik stoi kolo kuchenki gazowej i juz masz bum...
Masz racje podczas parowania wody nie oddziela się tlen od wodoru, ale co by się stało po dolaniu benzyny do czajnika i gotować to na gazie? BUM???
Być może jednak coś w tym jest że z parującej wody i benzyny podniesionej do bardzo wysokiej temperatury tworzy jakiś super gaz który wspomaga prace silnika spalinowego którego podstawowym paliwem jest OLEJ RZEPAKOWY
pan_piotr napisał:
Quote:
Wykonaniem takiej instalacji do swojego autka interesuje sie od dłuższego okresu wiec mam do was pytanie czy ktos z was ma jakis prosty schemacik
Ja w swoim samochodzie przed filtrem paliwa podgrzewanym elektrycznie do 60 stopni założyłem wymiennik ciepła. Za filtrem kolejny wymiennik ciepła a następnie podgrzewacz elektryczny z termostatem 75/65 stopni. Olej rzepakowy powinien być podgrzany do 70 stopni (tak zalecają). Następnie 40l OR i 10 ON mieszam w karnistrze 60l i do baku. Teraz mieszam 40l OR i 15l ON (zima). nie potrzeba żadnych skomplikowanych instalacji z dwoma zbiornikami. Koszt 1l takiej mieszanki to 2,85zł i 2,95zł
no wlasnei wysoka tempreatura... ale woda sie goruje w 100C( gotowanie to inaczej parowanie cala objetoscia) a jak wiadomo tak para ma potzna moc... kto nie wierzy nich sobie poczyta o silnikach parowych
dodatkowo polecam lekture podrecznika z fizyki o izotermach, punkcie krytycznym itp.
i wlasnie cos wymyslilem a moze to wlasnei dzial ana zasadzie silika parowego:D mala ilosc benzyny wybucha w cylindrze dodatkowo ogrzewajac i rozprezaja wode??? wydaje mi sie to malo realne ale to moze tak byc
punkt krytyczny wody 374C.. to moze dzialac;p ale w domu nie zrobie doswiadczenia
to dosc trudny temat jak ktos znajdze sposob na temat taniego wydzielnia z wody wodoru i tlenu to niech pisze
wracamy do OR bo to zdaje sie byc prostrze i bardziej oczywiste
Olgierd my dalej jestesmy w temacie bo OR to alternatywa dla ropy , a temat przezemnie i kolegow z forum omawiany to alternatywa dla paliwa. a tak na marginiesie silnik na wode z benzyna bardziej pasuje do tego tematu niz do perpetum mobie
Oleje roslinne takie ktore kupujemy w sklepach nie nadaja sie do jazdy. Obecne silniki Diesla sa wrazliwe na zniane paliwa szczegolnie te ktore sa wyposazone w turbo sprezarki. Oczywiscie jak wlejemy to to pojedziemy tylko nie ze skutkiem destrukcyjnym dla silnika. Na opalowce ludzie tez jezdza tylko musza byc swiadomi ze opalowka nie ma substancji tzw uszlachetniajacych i jezdzenie na tym paliwie niszczy silnik.
Aby jezdzic na olejach roslinnych musi byc on przerobiony chemicznie albo porzebujemy silnika specjalnie skonstruowanego do tego rodzaju paliwa
dido78 w 100% Cie popieram kazdy silnik jest zbudowany pod konkretne paliwo materialy do produkcji glownych elementow silnika sa odporne na wszystko co jest np w ON albo w benzynie przeciez nawet tak popularna przrobka benzyniaka na LPG strasznie szkodzi silnikowi. kumpel sie zajmuje samochodami i powiedzial ze jak sie sciagnie glowice z auta o przbiegu np 150 tys na LPG to wyglada jak po jakims wybuchu jak na benzynie 250 -300tys
z moich domyslow wynika ze jak wiadomo benzyna czysci silnik a gaz.. no niezabardzo
natomiast OR no coz gdyby nie gestosc to by byl napewno bardziej zblizony do ON niz benzynka do LPG ale zapewne potrzeba by bylo jakis uszlachetniaczy ... niestety na tym sie nie znam nic gdzies czytalem ze diesel na OR pracuje ciszej i bardziej miekko wiec moze OR jest lepszy od drogiego ON
ale... stare diesle a o takich mowimy sa napewno bardziej uniwersalne z kilku powodow:
1 teraz sie chroni rynke i wszyscy usiluja udwodnic ludziom ze tylko ON jest dobry reszta niszczy silnik
2 kiedys robiona 'solidniejszy' sprzet (najlatwiej to zauwazyc po blacharce)
3 kiedys ON byl tanszy od barszczu wiec ludzie nie mieli potrzeby szukania alternatyw a wiec i koncerny naftowe nie mialy obaw przed utrata rynku
pozdrawiam
PS co myslicie o mojej teorii z silnikiem prawie na wode <lol2>
Jeżeli ma ktoś dostep do oleju rzepakowego po atrakcyjnej cenie to niech go leje do baku i uważa na policje bo za rzepakowy jest wieksza kara niz za opałowke.
ja prowadze gospodartwo rolne i mój sprzet czyli 2 ciagniki, kombajn zbozowy i samochó bmw 325tds 96r chodziły przez 4 lata na opałowce, od wakacji leje rzepakowy mieszny z ON w stosunku 30% ON i 70% rzepakowego+ dodatek DFX( zapobiega spalaniu koksowemu czyli zbieraniu sie nagary)
na rzepakowym silnik pracuje o wiele lepiej niż na samym ON tzn praca jest cichsza nie ma spalania stukowego i co najlepsze osiagi sie poprawiaja.
To o czym ty pisaliści czyli Biodoeslu to zwykły olej rzepakowy + alkochol metylowy+ katalizator po 24h poddawania obróbce termicznej mamy czysty biodiesel + gliceryna.
Mozna już nawet sobie kupic mała rafinerie do produkcji bio z oleju rzepakowego kosztuje ona 30tys zł i moze przerobic 1000l przez 24h
Także jeżeli ktoś mówi ze to szkodliwe podobnie jak mówi sie ze opałowka jest szkodliwa to jedna wielka bujda po to zeby kupować droższe paliwo ze stacji.
Podam jescze lepszy dowód u mnie w okolicy gośc kupił nowy ciagnik i jezdził tylko na paliwie z Orlenu i ciagnik nie miał mocy wiec wezwał serwis ci przyjechali i wzieli próbki paliwa do zbadania, a przy okazji wzieli próbke opałowki która miał do innych ciagników i co sie okazłao????
opałowka miała wiekszą liczbe cetanową i lepsze parametry niż ten niby On ze stacjo orlenu.
Ja tez mam od 1,5 roku nowy ciagnik i cały czas na opałowce i ostatnio na rzepaku, a jak serwisanci przyjeżdzali na przeglądy to mówili ze dobrze robie bo opałowka z pewnego zródła lepsza od ON ze stacji.
Więć jesli macie możliwość to lejcie "kujawski' i nic sie nie bójcie.
dido i majster: nie obraźcie się, ale trochę histeryzujecie . Co ma turbosprężarka do jakości paliwa? ano nic. Spężarce szkodzą dużo poważniej inne, mnie spektakularne czynniki niż OR. Po OR najwyżej bedzie frytkami śmierdziała. jak makdonald jakiś
Dużo bardziej wrażliwa na jakość paliwa jest pompa. Pompy rozdzialaczowe, a takie są w mniejszych dieslach, smarowane są właśnie paliwem i dlatego do opału wskazane jest dodawanie mixolu, bo opał jest teoretycznie "suchy". Piszę teoretycznie, bo w większości jest to normalne ON z czerowonym barwnikiem, tyle że mniej święcony z regóły. No i mniej się fiskus pasie...
Pompy paliwa tłokowe mogą pompować cokolwiek w zasadzie, bo smarowanie mają olejowe. A tak przy okazji: OR ma dużo lepsze właściwości smarne niż ON. Między innymi dlatego silniki(zwłaszcza dużej pojemności) pracują lepiej. U mnie silnik na BioDieslu pracuje ciszej, zmiany osiągów nie zauważyłem.
Koleś, z którym rozmawiałem dzisiaj, a który jeździ na bioDieslu już kilka ładnych miesięcy(zrobił prawie 80 000), twierdzi, że jego ciężarówka, 2 lub 3 letni(nie pamiętam dokładnie) Mercedes Actros(koło 400 KM) pali średnio 2 litry mniej na 100 km. O czymś to świadczy chyba.
Wykonaniem takiej instalacji do swojego autka interesuje sie od dłuższego okresu wiec mam do was pytanie czy ktos z was ma jakis prosty schemacik
Ja w swoim samochodzie przed filtrem paliwa podgrzewanym elektrycznie do 60 stopni założyłem wymiennik ciepła. Za filtrem kolejny wymiennik ciepła a następnie podgrzewacz elektryczny z termostatem 75/65 stopni. Olej rzepakowy powinien być podgrzany do 70 stopni (tak zalecają). Następnie 40l OR i 10 ON mieszam w karnistrze 60l i do baku. Teraz mieszam 40l OR i 15l ON (zima). nie potrzeba żadnych skomplikowanych instalacji z dwoma zbiornikami. Koszt 1l takiej mieszanki to 2,85zł i 2,95zł
Pozwole sobie zadac kilka pytan to CIEBIE na temat twojej instalacji.
Czym podgrzewasz to paliwo?? (gdzie mozna dostac taka grałke zapewnie przepływową ile za nia zapłaciles )
Jakie wymieniki ciepła założyłes od czego?
I jaki podgrzewacz?
I jakie inne częsci sa potrzeba na założenia takiej instalacji w moim samochodzie.
Bardzo dziękuje za szczegółowe informacje na ten temat. Bo Twój opis istalacji mnie bardzo zaciekawił.
jako wymiennik ciepła najlepiej zastosować zbiornik z ciecza chłodzacą w samochodzie w który umieszczemy rurke zwinietą spiralnie z miedzi,jak paliwo przepływa przez tą spirale to ogrzewa sie do temeratury cieczy chłodzącej
Witam,
Jezeli chcemy przerobic swoje auto nalezy udac sie na zlom i rozejzec sie za wodnym podgrzewaczem filtra oleju, ja kupilem od Iveco za 32PLN nowy u dilera to ponad 500PLN ( elektryczne podgrzewacze wpinane w instalacje auta darujcie sobie odrazu! ) polecam podgrzewacze od aut ciezarowych,
ale jezeli ktos mysli o wiekszej produkcj potrzebuje stalych dostaw czesci! i szrot tu napewno niewystarczy!
I pokazaly sie juz na allegro podgrzewacze, ale osobiscie uwazam ze osoby uwaznie czytajace ten tmat i przegladajace zalaczone linki maja wszystkie dane do uruchomienia takiej instalacji za max500PLN
Teoretycznie instalacja jaka mam w glowie bedzie kosztowala 1360PLN, skalda sie z elektrozaworu paliwa x2, podgrzewacza od Iveco, 4x waz gumowy odporny na olej i do 120'C, dodatkowego stalowego, ocieplonego zbiornika o pojemnosci 40litrow wyposazonego w grzalke elektryczna na 220V [1k/w] oraz wezownice wykonana z rurki miedzianej (do niej podpinam uklad chlodzenia pojazdu przez dwa weze "wlot i powrót" ktore to oddaja cieplo do trzeciego weza przyleglego do nich, ktorym jest transportowany olej z bagaznika do podgrzewacza Iveco) , wskaznik pozomu oleju (od maluszka) czujnik temperatury zbudowany o uklad LM335 (plany z elektrody) umiejscowione na podgrzewaczu Iveco i na dnie w zbiorniku, sygnalizacja sklada sie z 3 diod, ja swoj olej mam zamiar podgrzewac do 85'C , na podgrzewaczu 85'C bede mial po 10/15min pracy silnika, w zbiorniku po 40/50min, bede dodawal jeszcze jeden czujnik temperatury przed podgrzewaczem tak w polowie wezy, z ON powinienem przelaczac sie zawsze rowno po 30min pracy silnika.
Przejscie na czysty olej rzepakowy, bez jakich kolwiek domieszek powinienem odczuc odrazu w pracy silnika oraz pod pedalem przyspieszenia, praca bedzie cichsza/plynniejsza.
Dla szybszego ogrzania oleju roslinnego powinienem rozdzielic uklad chlodenia pojazdu! i wedlug mnie chlodnica poiinna byc wlanczana w obieg dopiero po przekroczeniu 92'C przed uzyskaniem tej temperatury caly obieg cieplej "wody" jest kierowany na: 1 podgrzewacz, 2 waz nr1, 3 zbiornik oleju, 4 wezem nr2 powrot do silnika.
Dzieki zastosowaniu grzalki elektrycznej przewiduje podgrzac olej przed uruchomieniem silnika, zaplanowalem to na duze mrozy, jeszcze nie testowalem system czeka na zmiane prawa i zime
Dodam ze na terenia PL zadna sluzba odpowiedzialna za kontrole nie ma testow do wykrywania oleju roslinnego w paliwie i zawsze mozecie powiedziec ze TAK zatankowlem biopaliwo na stacji (jest ich coraz wiecej) zadna kontrola nie jest wstanie odroznic oleju roslinnego tankowanego w "domu" od oleju roslinnego tankowanego na stacjach paliw, aby tego dokonac konieczne sa badania genetyczne! co i tak niema sensu gdyz w PL przynajmniej jest tylko kilka stacji unasienniania zajmujacych sie rzepakiem tyle ze genetycznie od siebie wogole sie nie rozni
Sprawe skomplikuje rzepak zmieniony genetycznie! ale na dzien dzisiejszy PL rolnik raczej niejest nim zainteresowany, 1 drogi, 2 uzyskanych nasion nie da sie wykorzystac do ponownego obsiania ziemi.
dzis w realu widzialem jakis plyn kyory lej esie do ON i ma zapobiegac osadzaniu sie nagaru na zaworach kosztowalo to 12zl za 0.5 litra moze dobre tez do OR
Wiec teraz ostatnie pytania gdzie znales dobry podgrzewacz paliwa który bedzie ciągnoł tak do 70 stopni. Na allegro takich nie znalazełem sa jakies takam ale one ciągną tylko do 40 stopni i jeszcze maja wbudowany termostat wiec sterowanie z zewnątrz odpada. Czekam na propozycje i orjentacyjne ceny.
Wielie dzięki
( elektryczne podgrzewacze wpinane w instalacje auta darujcie sobie odrazu! ) polecam podgrzewacze od aut ciezarowych,
I pokazaly sie juz na allegro podgrzewacze, ale osobiscie uwazam ze osoby uwaznie czytajace ten tmat i przegladajace zalaczone linki maja wszystkie dane do uruchomienia takiej instalacji za max500PL
Te podgrzewacze od aut ciężarowych na pewno są dobre bo mają większą przepustowość, pod warunkiem że jest wolne miejsce pod maską gdzie go zamontowć
Według mnie nie masz racji na temat podgrzewaczy el. ponieważ aby silnik pracował na oleju roślinnym musimy mu go podać rozgrzanego do temperatury około 70 stopni. (Ostrzegam przed jazdą na zimnym OR przy temperaturze 0 stopni, ja już miałem nauczkę) A ile czasu upłynie rzeby ciecz w układzie chłodzenia osiągnie tą temperaturę? no chyba że do tego momentu będziemy jechali na ON czyli wiąże się to z zamontowaniem instalacji z dwoma zbiornikami. Teraz przyznam Ci racje oczywiście te na allegro nie nadają się.
Ja w swoim pojeździe mam zamontowane dwa podgrzewacze po 150W, które w czasie nie większym niż 10s podgrzewają przepływający OR do temperatury 75 stopni. Minusem tego jest jednak że pobierają w sumie 300W. Dlatego zamontowałem też podgrzewacze na ciecz. Gdy ciecz w układzie chłodzenia silnika przekroczy temperaturę 65 stopni, podgrzewacze elektryczne przestają działać.
Wlasnie dowiedzialem sie ze podgrzewacz filtra oleju jest stosowany w Kamaz'ach, ma ktos mozliwosc sprawdzenia ile kosztuje w PL?! mnie bardziej interesuja ilosci hurtowe, zastanawiam sie nad uruchomieniem sprzedazy calego gotowego zstawu.
Jak bedzie drogo to poprosze rodzine aby mi przywiezli z Kaliningradu
(papierosy juz sie nie oplacaja to beda szmuglowac czesci do Kamaza )
poz
Witam,
Zadzwonilem dzisiaj(09.11.05) do przedstawiciela Kamaza w Krakowie www.kamaz.pl i uslyszalem cene za podgrzewacz 1000PLN, (kopara mi opadla, wody odeszly i normalnie zaniemowilem)
Wybieram sie tam, obejze to "cudo" za 1000PLN a potem sprawdze ile kosztuje u ukraincow, cos czuje ze duzo, duzo taniej, tak chytry i cwany dwa razy traci.
olgierd: no rzeczywiście, krzyknęli ci straszną cenę . jak bywasz na giełdzie w branicach k/krakowa, to możesz tam zapytać. Mają tam nieco klamotów od ciężarówek. podgrzewacze do paliwa były w starych jelczach - paliwo podgrzewane było spalinami. może jakiś radziecki traktor coś takiego miał?
UPRZEJMIE PROSZĘ O PODPISANIE I WYSŁANIE APELU www.apel.icppc.pl O WPROWADZENIE ZAKAZU IMPORTU DO POLSKI GENETYCZNIE ZMODYFIKOWANEGO RZEPAKU GT73.
Rzepak ten ma być importowany w postaci całych nasion co powoduje bardzo poważne zagrożenie dla środowiska i polskich gospodarstw rolnych. Rzepak jest rośliną bardzo łatwo rozprzestrzeniającą się - nasiona są w stanie rozsiewać się na przestrzeni dziesiątek kilometrów w okolicy portów, przetwórni oraz na trasie transportu.
Pyłki rzepaku GM mogą być przenoszone na odległość 26 km. Rzepak bardzo łatwo krzyżuje się z innymi roślinami.
Nasiona GM są patentowane, a więc istnieje możliwość celowego dopuszczania do zanieczyszczeń rzepaku tradycyjnego przez transgeniczny, bowiem wielkie korporacje chcą zdominować rynek nasienny i ściągać od rolników coroczne opłaty za używanie ich nasion.
Kolejnym zagrożeniem jest potencjalny niekorzystny wpływ genetycznie
zmodyfikowanego rzepaku na zdrowie ludzi i zwierząt.
KE zezwoliła na import rzepaku GT73 mimo że tylko 6 z 25 państw
członkowskich wyraziło na to zgodę!