Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

olej roślinny zamiast ropy ??

Olgierd 11 Cze 2006 22:14 581403 1631
  • #601 11 Cze 2006 22:14
    GofNet
    Poziom 14  

    Co do grzałki elektrycznej, to ona ma ogrzewać (zamiast przepływowego ogrzewacza) OR w zbiorniku małej pojemności. Nie cały bak z OR, nie silnik lub układ chłodzenia w silniku. To ma być elektryczny przepływowy ogrzewacz OR. Pojemność ogrzewanego zbiornika może być mała, nawet 200ml. Może również nie być zbiornika, lecz po prostu przepływowy przewód ogrzewany (tak, jak przepływowy ogrzewacz wody w domu). Dużo energii to nie pobiera a jak wiadomo DIESEL'e i tak mają wydajne alternatory/prądnica. W najprostrzym wydaniu wystarczy nawinąć drut oporowy na fragment rurki miedzianej, który będzie przepływowym elementem układu zaopatrzenia w paliwo...

    Koniecznie muszę dodać, iż nie chodzi o ogrzanie układu chłodzenia lecz malutniej powierzchni, więc aku nie ucierpi.
    _____________________________________

    Co do Webasto, to zazwyczaj albo się podłącza do baku pojazdu, lub też montuje sie zbiornik 5l w bagażniku lub komorze silnikowej. Zużycie wynosi ok. 0,2-0,5l/h. Może to być ON lub Pb. Jak ksiądz woli...
    Piszesz, że chodzi Ci o to, że wtryski są zimne. Prześledźmy więc, jak Webasto z nim sobie poradzi.

    Webasto jest to urządzenie do podgrzewania układu chłodzenia w pojeździe. Jest sterowany pilotem (jak alarm) i/lub timer'em. Wpięty w układ chłodzenia podgrzewa go do temperatury bodaj 50-85ºC (zależy od modelu). Nie podgrzeje on silnika do 85°C, ale układ chłodzenia (czujnik temp. silnika nie pływa w płynie chłodzącym, ale jest wmontowany w silnik), dlatego też silnik będzie zapewne chłodniejszy, ale lepiej startować silnik rozgrzany do 30-40°C, niż o temp. -20°C.
    Przy uzyskaniu satysfakcjonującej temperatury włącza się (na życzenia) wentylator, który wtłacza ciepłe powietrze do kabiny, powodując nie tylko ogrzanie wnętrza pojazdu, ale również odparowanie/rozmrożenia szyb, itp.
    Idąc dalej, krążąca w układzie chłodzenia ciecz zamiast chłodzić silnik, ogrzewa go. Czyli głowicę również! Wtryski będą nagrzane...

    Jest to urządzenie spalinowe, więc mimo, iż silnik nie pracuje, to jednak słychać cichą pracę silniczka od Webasto.

    Są też urządzenia alternatywne, typu DEFA WarmUp. Różnica jest taka, że wymaga zewnętrzengo 230V. Dodatkowo doładowuje akumulator :).

    Warto się takimi technologiami zainteresować, bo nie tylko możemy ją wykorzystać do pośredniego podgrzewania OR, lecz również samego silnika (mniejsze zużycie paliwa, szybsze wyłączenie ssania, o ile wogóle będzie włączone ;), oszczędność paliwa, oraz samego silnika. Ciepło w kabinie i brak zamarzniętych i zaparowanych szyb).

    Pozdrawiam
    ..::GofNet::..

  • Megger
  • #602 11 Cze 2006 22:20
    podlasiak
    Poziom 12  

    nash064 ... Twój projekt wydaje mi się najlepszy, jeżeli chodzi o polskie warunki klimatyczne.
    Dostrzegam jednak "wadę"(?), o której pisałem Ci kilkanaście postów wcześniej. A mianowicie - jak to będzie zimą, kiedy temp. spadnie do -10 a w zbiorniku z OR zrobi Ci się masło.

    Zastosował bym grzałkę, lub jakąś nagrzewnicę na prąd, ewentualnie coś co by poprostu grzało ;) w zboirniku lub pod nim.

    Zimą przy odpaleniu na ON załączał bym to coś co by grzało stężniały OR w zbiorniku, tak aby pompa dała radę to ciągnąć. Oczywiście szybciej rozgrzało by się paliwo w miedzianej rurce okręconej wokół wydechu.
    Następnie po 10 min przełączył bym na OR... dalej było by ok bo powrót nagrzanego OR z pompy do baku by grzał resztę OR.

    GofNet napisał o webasto... hm to może być ciekwe, ale czy mogło by ogrzewać zbiornik z OR ?

    Taka jest moja wizja ;)

    Aha ... i jeszcze jedno.
    Jak wiadomo lepiej żeby do zbiornika z OR nie trafiał ON z powrotu pompy. Można by zrobićj jakiś prosty układ scalony opóźniający impuls do trójdrożnego zaworu powrotu.
    Wyglądało by to tak, że najpierw przełącza się elektrozawór doprowadzający paliwo do pompy a po 2-3 sekundach elektorozawór odporowadzający.

    2-3 sekundy to tak tylko powiedziane na oko... każy musiałby mniej więcej oszacować czas powrotu OR do baku.

    Wydaje mi się, że taki zabieg to dosyć łatwa sprawa.

    Proszę o spojrzenie nieco bardziej krytycznym okiem niż moje ... na ten mój wymysł :)

    Pozdrawiam

  • Megger
  • #603 11 Cze 2006 22:51
    nash064
    Poziom 11  

    [quote="podlasiak"]nash064 ... Twój projekt wydaje mi się najlepszy, jeżeli chodzi o polskie warunki klimatyczne.
    Dostrzegam jednak "wadę"(?), o której pisałem Ci kilkanaście postów wcześniej. A mianowicie - jak to będzie zimą, kiedy temp. spadnie do -10 a w zbiorniku z OR zrobi Ci się masło.

    Zastosował bym grzałkę, lub jakąś nagrzewnicę na prąd, ewentualnie coś co by po prostu grzało ;) w zboirniku lub pod nim.

    Zimą przy odpaleniu na ON załączał bym to coś co by grzało stężniały OR w zbiorniku, tak aby pompa dała radę to ciągnąć. Oczywiście szybciej rozgrzało by się paliwo w miedzianej rurce okręconej wokół wydechu.
    Następnie po 10 min przełączył bym na OR... dalej było by ok bo powrót nagrzanego OR z pompy do baku by grzał resztę OR.

    Zamiast skomplikopwanych ukł elektrycznych można rozdzielic sterowanie elektrozaworami,wtedy można by było opużnic otwieranie powrotu i uniknąc mieszania olejów,choc nadal twierdzę że taka ilośc nie zaszkodzi i nie zamierzam z tym kombinowac.

    Jeżeli chodzi o kwestie podgrzewania baku to jeżeli pociągniemy przewód z płynem przez całe auto to owszem temperature pracy silnik osiągnie tylko w jakim czasie, dlatego zrezygnowałem z tego rozwiazania,bo w naszym klimacie nie sprawdzi się.

    Moja instalacja narazie sprawuje sie bardzo dobrze,natomiast w wolnej chwili zamontuje dodatkowy zbiorniczek o pojemnosci 0,5l,bedzie on pełnił role rozdzielnika tzn.pompa będzie azasysała OR do tego zbiorniczka z niego poprzez podgrzewacz do pompy ,powrót goracy z pompy do tego zbiorniczka,a nadmiar z powrotem do baku z OR.W ten sposób juz po chwili pompa ciągnie gorący olej i uniknę grzania baku.Oleju z powrotu wystarczy na ponowne zasilenie pompy,a nadmiar swobodnie spłynie do zbiornika.Oczywiscie można całkowicie zamknac powrót wpinając sie w zasilenie ,ale o tym rozmawialismy kilka postów wyżej,a to rozwiązanie uważam za receptę

    pozdrawiam

  • #604 12 Cze 2006 10:45
    podlasiak
    Poziom 12  

    Cytat:
    Moja instalacja narazie sprawuje sie bardzo dobrze,natomiast w wolnej chwili zamontuje dodatkowy zbiorniczek o pojemnosci 0,5l,bedzie on pełnił role rozdzielnika tzn.pompa będzie azasysała OR do tego zbiorniczka z niego poprzez podgrzewacz do pompy ,powrót goracy z pompy do tego zbiorniczka,a nadmiar z powrotem do baku z OR.W ten sposób juz po chwili pompa ciągnie gorący olej i uniknę grzania baku.Oleju z powrotu wystarczy na ponowne zasilenie pompy,a nadmiar swobodnie spłynie do zbiornika.Oczywiscie można całkowicie zamknac powrót wpinając sie w zasilenie ,ale o tym rozmawialismy kilka postów wyżej,a to rozwiązanie uważam za receptę


    Troche tego nie rozumiem... A dał byś radę to rozrysować jakoś? :)


    Inna sprawa.
    Jeżeli mam auto z webasto, które działa na ON... powiedzmy, że przy przełączaniu z ON na OR jakiaś tam część OR za każdym razem będzie wpadała do baku ON... to jak będzie działało webasto. Czy po pewnym czasie jak w baku z ON będzie ok 5%(może mniej lub więcej) OR... nie będzie to szkodziło webasto ?

    Szczerze mówiąc do tej pory nie znam mechanismu działania tego miłego urządzenia. Może ktoś wie jak to pracuje ?

  • Megger
  • #605 12 Cze 2006 11:34
    palmus
    Poziom 14  

    Metylak w OR to IMO nieporozumienie.

    Alkohol stosuje się do wytrącania z OR gliceryny.Ona to odpowiada za zatykanie się przewodów, ponieważ gęstnieje okropnie w niskich temperaturach, i za nagar w komorze spalania, i za gęstość OR.
    Jak wcześniej niektórzy zauważyli, denat niechętnie wchodzi w reakcję z OR, więc aby była efektywna, dodaje sie katalizator- wodorotlenek potasu.
    Potem po zlaniu estru znad gliceryny mamy to, o co nam chodzi.
    pozdrawiam

    palmus

  • #606 12 Cze 2006 13:06
    Tomasz.W
    Poziom 35  

    To nie jest takie proste jak piszesz . To się tak nie da . Metanol to wcale nie pomyłka , w porównaniu do innych alkoholi jest bardzo tani . A żeby uniknąć szkodliwego działania metanolu na np. uszczelki można go z biopaliwa odzyskać .

  • #607 12 Cze 2006 18:39
    podlasiak
    Poziom 12  

    właśnie przez ten metanol... nie chcę ryzykować ;)
    Jest agresywny... zrobi mi sito z gumy.

    Dlatego też jeżdżę na mixie OR/ON i jest ok.
    Z czasem zrobię instalkę i będzie eco-rider ;)

  • #609 13 Cze 2006 09:39
    scyzo
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam Golfa TD i moze przesadzam ale jezdze na czystym OR bez domieszki ON i pieknie jezdzi, ale mam pytanko czy ktoś sprawdzał jak sprawują się silniki HDI na OR.

  • #610 13 Cze 2006 10:04
    podlasiak
    Poziom 12  

    Cytat:
    czy ktoś sprawdzał jak sprawują się silniki HDI na OR.


    Na podgrzanym do 80*C spokojnie pojedzie... na zimnym nie ryzykował bym

  • #611 14 Cze 2006 12:24
    adrian kudlarek
    Poziom 1  

    Dzień dobry wszystkim

    Bzdury i jeszcze raz bzdury przelecialem wszystkie wypowiedzi i stwierdzam ze wiekszosc z was cos wie ale nie do konca.
    Otorz pan piotr ma racje olej roślinny nie miesza się z olejem napędowym a to miedzyjnymi za sprawą wagi OR 920g/litr,ON 830g/litr to jedno. nigdy sie nie uda w baku aktywnie zmieszac tych dwuch substancji to jedno.
    Stosowanie czystego nie zmodyfikowanego oleju roślinnego w autach bez komory wstepnej skonczy sie zniszczeniem silnika i chyba kazdy dobrze o tym wie nawet przy stosowaniu profesjonalnych przerobek silniki takie padaja jak kawki.I odnosi sie to do mieszanek nawet 20% OR 80%ON ale kazdy ma prawo zaryzykować ja osobiście znam 8 przypadkow zatarcia silników w traktorach samochodach busikach ale niech kazdy spruboje to wolny kraj .Dobrze by bylo zeby ktoś kto znalazl dziwny osad w silniku w koncu tu się na forum wypowiedzial i przestrzegl!
    Co do instalacji jedno zbiornikowych nie ma najmiejszego problemu jest firma w bydgoszczy która to wykona bez problemu ,Podgrzewana pompa wtryskowa,podgrzewane wtryski widzialem takie cudo.
    Ja osobiscie mam zainstalowana taka instalacje z bydgoszczy tylko ze w systemie 2 zbiornikowym i polecam kazdemu autko pali mi mniej OR niz ropy.W mojej instalacji jest podgrzewane doslownie wszystko zbiornik węże dolotowe itp super sprawa polecam.

    I prosze nie rozpowszechniac tu bzdur!!!!!!

  • #612 14 Cze 2006 14:26
    cichyjar
    Poziom 11  

    Ja śmigam na czystym OR na razie bez żadnej instalacji, zrobiłem juz prawie 20tys. Mam pytanie po jakim przebiegu zatrze mi się silnik? Auto to Mercedes Sprinter 1999r. 2.9 TDi

  • #613 14 Cze 2006 16:34
    Tomasz.W
    Poziom 35  

    Szanowny Panie Adrian . Po pierwsze to nie waga a ciężar właściwy . I ma to nie wiele wspólnego ze zdolnością mięszania się dwóch cieczy . Po drugie nie strasz ludzi że im silniki padną . Autkiem VW Bora na mięszance 50/50 przejechałem troszkę ponad 80 tysięcy . Po trzydziestu tysiącach silnik był rozebrany i sprawdzony , nie było żadnych niepokojących oznak . Następna rozbiórka była po 60 tysiącach . Następnej rozbiórki już nie było bo przesiadłem się na SAABA . Ale osoba która odkupiła autko dalej leje 50/50 . I jeździ . Po trzecie , masz jakąś prowizję za reklamę bydgoskiej firmy ? Po sposobie napisania Twojego postu skojarzenia są jednoznaczne .

  • #614 14 Cze 2006 17:16
    nash064
    Poziom 11  

    Witam

    Kolega ADRIAN napisał ,że się silniki zacierają,tylko nie wiem co ma piernik do wiatraka.Gdyby chodziło o pompe,wtryski to mogę zrozumiec o ile ktos jeżdzi na mieszankach z pompa lukasa.Ja gdy przerabiałem LT miał 500tkm przebiegu,dziś ma 35tkm więcej i gdyby miał się zatrzec to by się zatarł dawno

  • #615 14 Cze 2006 21:59
    wielki-szu
    Poziom 13  

    No właśnie panie Adrianie z Bydgoszczy prosze nie rozpowszechniac tu bzdur!!!!!!

  • #616 14 Cze 2006 23:07
    Lelek_der_1
    Poziom 15  

    adrian kudlarek
    Ja osobiscie mam zainstalowana taka instalacje z bydgoszczy tylko ze w systemie 2 zbiornikowym i polecam kazdemu autko pali mi mniej OR niz ropy.W mojej instalacji jest podgrzewane doslownie wszystko zbiornik węże dolotowe itp super sprawa polecam

    HALO,
    Ja moge tylko w wielu przypadkach poprzec kolegow z forum ktorzy w miare swoich doswiadczen oraz ryzyka ktora podejmoja staraja sie sobie pomoc. Do tego co jest podgrzewane w twojej instalacji brakoje jeszcze aby byla podgrzewana kierownica i lewarek skrzyni biegow wtedy bedzie komplet. Tego co polecasz jeszcze nikt nie widzial. Aby komus cos zaproponowac trzeba umiec to cos zaprezentowac, chyba ze to cos to tak zwany "kot w worku". Wielu staralo sie sprzedac swoj produkt, a niektorzy nawet oswiadczali ze jest to najlepsza instalacja ktora na niemieckim rynku jest bardzo popularna. W rezultacie bala to kupa zlomu i z pochodzeniem jakie gwarantowal nie miato to nic wspolnego oraz brakowalo w niej podgrzewania kola zapasowego.
    Pokaz co masz, a ja powiem Ci co to jest warte.
    Ja u mnie nie podgrzewam bagaznika, a temp. OR przed pompa osiaga 85-90°C, bez jakiejkolwiek filozofji i zjawisk nadprzyrodzonych ktore u Ciebie
    maja miejce.
    Co do mieszania OR z ON to nie wierz nawet sobie bo nie masz racji. Mnie zmobilizowaly doswiadczenia z najblizszego kregu znajomych ktorzy ten proceder robia od wielu lat. Czesc tych samochodow ma juz przebieg na OR i ON ( 50%-50% ) ponad 150000 km.
    Nauka jazdy z sasiedztwa posiada 8 pojazdow ( VW i Audi ) przebiegi na mieszanym paliwie 50%-50% ponad 100000 km, tylko dlatego bo jaka kolwiek przerobka w tych samochodach jest zabroniona i dlatego miesza.
    I na koniec dostawca wazyw i owocow u ktorego kiedys pracowalem posiada 12 dostawczych pojazdow od sprintera az do ciezarowych miesza i samochody posiadaja przebiegi miedzy 200000 do
    450000 km. To tylko kropla w morzu tego co sie u nas dzieje. Newiem jak moge Ciebie przekonac najlepiej bedze jak nam przeslesz linka firmy moze bedziemy to mogli ocenic.
    Narazie tyle i pozdrawiam

  • #617 14 Cze 2006 23:12
    bialasowa
    Poziom 11  

    Drodzy właściciele wegetariańskich autek.
    Powiedzcie proszę czy ktoś z Was miał kontrole robioną przez drogówkę.
    Mojego kierowcę który jeździ na mieszance z dodatkiem zaledwie 20%OR zatrzymał patrol drogówki przejerzdzający obok i od razu do kierowcy wyskoczył czy wozi smażalnie, że nie można jeździć na oleju spożywczym itp. Kierowca oczywiście pary z gęby nie puścił i powiedział że to biopaliwo, czego oczywiście policjant nie łyknął i powiedział że inaczej pachnie i dodał coś o składzie chemicznym itd... A poza tym to biopaliwo produkowane jest w rafinerii a nie w tłoczarni. Tym razem kontrola skończyła się symbolicznym mandatem za starą gaśnicę i brak kraty w przestrzeni ładunkowej.
    Następnego dnia po tej kontroli pojechałem na stację diagnostyczną sprawdzić spalanie w drugim busie, który jeździ na konkretniejszej mieszance, bo 70%OR i 30%ON. Wynik był bardzo pozytywny bo auto nie kopci i mieści się w normach jakimi objęte są spaliny.
    Całym sercem i portfelem jestem za jazdą na OR, ale mam duże obiekcje, czy gdybym miał podgrzewaną instalacje na czysty OR nie zabrali by dowodu rejestracyjnego za przeróbki bez homologacji. Czy może zestawy tzw. profesjonalne mają certyfikaty zezwalające na ich montaż:?:

    Pozdrawiam Bialasowa

  • #618 14 Cze 2006 23:18
    podlasiak
    Poziom 12  

    jestem podwójnie zdenerwowany

    1. to wypowiedź adriana kudlarka
    2. wynik meczu

    do adriana kudlarka
    Drogi Panie... nie pisz pan bzdur, bo większych głupot w życiu nie słyszałem. Znam wiele osób, które jeżdżą od dluzszego czasu (oczywiscie w temperaturach dodatnich) na 50/50 OR/ON i im nawet pompa paliwowa nie siadła.
    Przez takich jak pan ludzie boją się lac taniego i ekologicznego paliwa do swoich aut.
    Z całym szacunkiem, ale wydaje mi się, że niewiele pan wie na ten temat



    do bialasowa
    Nie miałem jeszcze takiej kontroli... nie znam nikogo kogo by kontrolowano.
    Z tego co mi wiadomo to milicja (tzn. policja, a z resztą to tylko nazwa;) ) moze nabrac w strzykawe paliwko z baku i ocenic kolor. Może też, w wyjątkowszym przypadku sprawdzic czy paliwo jest zasiarczone, poprzez jakis tam super specjalny, gliniarski odczynnik. Cos jakby papierek lakmusowy ;) Szczerze mówiac to z tego co mi wiadomo to tylko wykrywa czy jest opał w baku. Nie wydaje mi sie zeby na dzien dzisiejszy ( i najblizsze pol roku) milicjanci potreafili okreslic czy jedziemy na OR.
    Bo nos takiego kundelka to za dowód slużyci nie może


    I to chyba tyle co mam do powiedzenia w ten nerwowy wieczór.

  • #619 15 Cze 2006 00:10
    Mariunciu
    Poziom 16  

    Potwierdzam - jeśli chodzi o policję . Nie wiem czy na tym forum ( bo jestem na wielu ) ale najprostszym tłumaczeniem dla palantów jest zakup paliwa za naszą zachodnia granicą ( paliwo przewożone w baku pojazdu nie jest objęte akcyzą ). Po takim oświadzceniu mogą wam skoczyć . Czy myślicie , że będą uruchamiać procedurę sprawdzania czy taki pojazd i taka osoba przekraczała graniecę jakiś czas temu ? BZDURA ! Olać gliniarzy - jeździć na OR ! jeszcze nikt nikgo nie ukarał za OR w baku . Jeśli tak - niech sie ujawni ukarany .
    Pozdrawiam

  • #620 15 Cze 2006 00:23
    ureczek
    Poziom 11  

    witam
    1 nie ważyłem nigdy oleju ale dolewam pół na pół i jakoś się bezproblemowo miesza więc nie uwierzyłem w teorie pana Adriana
    2 w traktorku jezdzę na 50 OR+50 OO i żadnych złych oznak nie zauważyłem
    3 autkiem osobowym jezdzę 25OR +75 ON i prawie nie wyczuwam zapachu frytkownicy
    4 A teraz najwazniejsze w ubiegły piątek wlałem do plastikowej beczki 5 l OO i 5 l oleju sojowego (tego z lidla ) wymieszałem chcac sprawdzic czy po dłuższym przetrzymywaniu nie bedzie sie cos wytracało czy cos tam
    bańka stała dwa dni na słońcu (ok 25 st C) i....
    mieszanka oleju z czerwonej barwy zrobiła się żółto pomarańczowa
    normalnie ją słońce wyżarło
    musze jeszcze sprawdzic czy OO bez dodatków da się wybarwić czy to zasługa 50% Oleju sojowego
    a moze to zasługa soi zmodyfikowanej genetycznie bo taki jest ten najtańszy w lidlu:D
    POLECAM SŁOŃCE

  • #621 15 Cze 2006 09:35
    boryna
    Poziom 13  

    Dokladnie, ja tez zrobilem eksperyment i mieszlalem w 5-litrowym przezroczystym karnisterku i wiecie co???? niespodzianka - olej roslinny miesza sie z ropa idealnie i to w kazdym stosunku. Wiec jesli ktos (patrz adrian kudlarek) pisze tu na forum, ze sie nie miesza to dla mnie BZDURA!!! Ja sam jezdzilem przez miesiac moim autem na mieszance 30%OR i nie bylo zadnych problemow, przesiadlem sie na czysty OR i tez nie ma problemow i nie musze podgrzewac wszystkiego co sie da ;) wystarczy olej przed pompa!

  • #622 15 Cze 2006 09:39
    podlasiak
    Poziom 12  

    Cytat:
    przesiadlem sie na czysty OR i tez nie ma problemow i nie musze podgrzewac wszystkiego co sie da wystarczy olej przed pompa!


    Panie boryno... a co będzie zimą? Są już jakieś plany ?

  • #623 15 Cze 2006 10:16
    boryna
    Poziom 13  

    podlasiak napisał:
    Panie boryno... a co będzie zimą? Są już jakieś plany ?

    Zrobiłem tez inny eksperyment a mianowicie wstawiłem jedną butelkę oleju do lodówki, gdzie panuje temperatura około 2-3 stopni i jedną do zamrażarki gdzie jest około -20. Olej, który był w lodówce praktycznie nie zmienił swoich właściwości natomiast ten wyjęty z zamrażarki stał się bardzo gesty ale nie zamarzł. Wyglądał jak taki ciepły smalec, miał tez podobny białawy kolor. Po godzinnym przebywaniu na słońcu olej wrócił do swojej dawnej postaci. Wnioskuje z tego ze dopóki temperatura nie spadnie poniżej powiedzmy -5 stopni spokojnie można jeździć na OR. Jeśli będzie zimniej to już gorzej bo nie wiadomo czy pompa da rade zassać taka gęstą maź. Ale ja jadę autem do Anglii i chyba zostanę tam na zimę. Tam temperatury rzadko spadają poniżej zera więc powinno być OK. Szkoda, ze nie mam więcej możliwości sprawdzenia zachowania się oleju w niskich temperaturach. Np. powiedzmy w temperaturach 0, -5, -10, -15, -20 itd. Jeśli ktoś ma możliwość zrobienia takich testów to fajnie byłoby gdyby coś takiego zrobił i zamieścił na forum. Dodam, ze olej na którym ja robiłem eksperymenty to był olej z lidla (ten z promocji za 2,19) czyli rzepakowo-sojowy. Ciekawe jak zachowałby się czysty rzepakowy???
    Bo z tego co widzę w tabeli tutaj http://www.e-petrol.pl/index.php/ekoenergia/energia2.html to olej rzepakowy zaczyna krzepnąć przy -14 stopniach więc jeścli to prawda to nawet przy -10 stopniach można spokojnie jeździć na OR.

  • #624 15 Cze 2006 10:33
    podlasiak
    Poziom 12  

    Z tego co mi wiadomo to w mercedesach jest pewien ciekawy patent.
    A mianowicie w zbiorniku z płynem do spryskiwaczy znajduje się cos w rodzaju grzałki, co przy dużych mrozach nie pozwala zamarznąć temu płynowi. Wprawdzie ów płyn to alkohol i nie powinien zamarzac ;)

    Jeżeli napewno istnieje taka "grzałka" to może warto by było zainstalowac ją do zbiornika z OR, żeby nie pozwalała na zbyt duże spadki temperatury OR.... Jest to szczególnie ważne na początku włączenia silnika.
    Bo zanim silnik się rozgrzeje, to ważne aby ORw baku nadawał się do ciągnięcia przez pompę. Po przełączeniu na OR będzie ok, bo ciepły OR trafiający do baku będzie go podgrzewał :)


    Ciekawe tylko jaka jest wydajność takiej grzałki i ile prądu ciągnie... tak aby nasz akumulator się z nami nie pogniewał.

    Czy jest na forum jakiś użytkownik mercedesów?

    Pozdrawiam:)

  • #625 15 Cze 2006 18:27
    Grzegorz K
    Poziom 10  

    witam od jakiegoś czasu śledze temat i miał bym prośbe do kolegi Lelek_der_1 z tego co się doczytałem to jest całkiem nieżle zorientowany w temacie i ma zainstalowaną instalacje więc moje pytanie brzmi "jaką byś mi polecił kompletną bo nie bardzo wiem co bym mial bybrać z ych wcześniejszych linków"
    pozdrawiam Grzegorz K

  • #626 15 Cze 2006 19:27
    Lelek_der_1
    Poziom 15  

    Grzegorz K napisał:
    witam od jakiegoś czasu śledze temat i miał bym prośbe do kolegi Lelek_der_1 z tego co się doczytałem to jest całkiem nieżle zorientowany w temacie i ma zainstalowaną instalacje więc moje pytanie brzmi "jaką byś mi polecił kompletną bo nie bardzo wiem co bym mial bybrać z ych wcześniejszych linków"
    pozdrawiam Grzegorz K


    Witam,
    dla porownaniapodam Ci dwa produkty jakie u nas sa na rynku i Ci je czesciowo opisze. Sa to instalacje w systemie dwuzbiornikowym.
    http://cgi.ebay.de/Pflanzenoel-Umbau-Poel-Rap...073708504QQcategoryZ42604QQrdZ1QQcmdZViewItem
    Jest ona jednym z drozszych wariantow i posiada dwa oddzielne powroty
    (ON do zbiornika z ON, oraz OR do zbiornika z OR) tak wazne dla niektorych uzytkownikow. Nie posiada ona jednak zabezpieczenia termicznego t/z jezeli temp OR spadnie po nizej granicy jaka zapewnia przelacznik termiczny, przelaczy sie z powrotem na ON, tak ze jezeli nie mamy wskazan z poziomu paliwa w zbiorniku z ON tracimy kontrole nad jego iloscia.
    http://cgi.ebay.de/Waermetauscher-Umruestanla...074325803QQcategoryZ42604QQrdZ1QQcmdZViewItem
    Ta instalacja posiada dodatkowo do wymiennika ciepla jeszcze podgrzewacz elektryczny i w momencie spadku temp. wlancza sie swieca zarowac ktora dodatkowo dogrzewa OR w poczatkowej fazie i zapewnia jego minimalne wachania temp. Nie posiada ona rozdzielonych powrotow i podczas pracy na ON nadmiar wraca do pompy wtryskowej, a dopiero po przelaczeniu sie na OR wraca on do zbiornika z OR. Jest to jednak najmniejszy problem, wystarczy zamiast trojnika miedzy zaworami wstawic dwa kolanka i mamy juz dodatkowy powrot. U nas koszt okolo
    4 €.
    Ja mam zamontowany drugi wariant i i jeszcze ja udoskonalilem. Do ukladu elektrycznego dolaczylem jeszcze jeden czujnik termiczny ktory steroje mi tylko elektrozaworami tak ze jestem calkowicie pewny ze temp. OR podawanego do pompy jest odpowiednio wysoka.
    Dokonalem jeszcze innych zmian w elektryce i estetyce.
    Mam obecnie fotoaparat w naprawie, ale jutro go odbiore to zrobie kilka zdjec i umieszcze na forum. Jak masz jeszcze jakies pytania to pytaj.
    Pozdrawiam wszystkich

  • #627 15 Cze 2006 21:08
    Grzegorz K
    Poziom 10  

    Dziękuje bardzo za pomoc
    moja znajomość niemieckiego nie jest za wysoka więc pewnie będe potrzebował pomocy przy kupnie :(.
    a tak z innej beczki jak sie na takiej instalacji jeżdzi w zimie tzn,chodzi mi o to po jakim czasie można przełączyć na OR
    Pozdrawiam GK

  • #628 15 Cze 2006 21:29
    Lelek_der_1
    Poziom 15  

    Grzegorz K napisał:
    Dziękuje bardzo za pomoc
    moja znajomość niemieckiego nie jest za wysoka więc pewnie będe potrzebował pomocy przy kupnie :(.
    a tak z innej beczki jak sie na takiej instalacji jeżdzi w zimie tzn,chodzi mi o to po jakim czasie można przełączyć na OR
    Pozdrawiam GK


    W zimie jeszcze nie jezdzilem na tej instalacji, bo mam ja zamontowana od niedawna. Z doswiadczen innych uzytkownikow wiem ze nie sprawiaja one zadnych problemow, tylko faza rozgrzania jest troche dluzsza. jak tez napewno wiesz u nas klimat jest o wiele lagodniejszy i temp. tu gdzie mieszkam bardzo rzadko jest zima ponizej -5°C. Ja osobiscie bede jezdzil zima na ON bo beda to tylko krodkie odcinki i nie oplaca mi sie bo moze byc tak ze zanim sie rozgrzeje to bede musial juz instalacje wylaczyc.
    Co do przelaczeniu na OR w czasie jazdy to dzieje sie to calkowicie automatycznie po osiagnieciu przez OR temp. 75°C. Teraz dzieje sie to bardzo szybko dzieki elektrycznemu podgrzewaczowi ( po okolo 2-3 min instalacja jest juz przelaczona na OR) i tak juz zostaje do momentu az ja wylacze.
    Jezeli chodzi o jakakolwiek pomoc to niema sprawy, pomoge jak tylko moge. Jednak 24.06. wyjezdzam na trzy tygodnie na urlob, ale mysle ze to chyba nie problem.
    Pozdrawiam

  • #629 15 Cze 2006 21:32
    bambusm
    Poziom 2  

    Witam

    Na wstepie chcialbym powiedziec ze jest to chyba najlepsze forum odnosnie jazdy na rzepaku:). Chcialbym sie zapytac o cos. Mam VW T4 1998 r 2.5 TDI
    Jakis miesiac temu zainstalowalem sobie instalacje na OR. Posiadam instalacje dwuzbiornikowa skladajaca sie z nastepujacych
    elementow.
    1.Zbiornik paliwa
    2.Filtr paliwa z grzalka.
    3.Separator wody
    4.2 elektorzawory
    5. Podgrzewacz
    6. Pompka zasysajaca paliwo ze zbiornika OR.

    Wszystko to kolega mi kupil w niemczech i przywiozl do polski. Tu mechanik zalozyl. Ale mielsmy przeboje bo nie bylo tego gdzie zainstalowac w T4 2.5 TDI jest bardzo malo miejsca pod maska:) Ale do rzeczy przejechalem ok 2000 km na OR i jest super. Pali ok 2-3 litry niz na ON nie wiem jak to sie dzieje ale tak jest:)
    Moj maly problem polega na tym ze zdarzylo mi sie ze samochod na OR zgasl mi bez powodu z 10 razy. Jade sobie nie gruszki ni z pietruszki gasnie odpala normalnie i jedzie. Spotkal sie ktos juz z taka sytuacja?
    Pozatym cyz moglby mi ktos napisac jak prawidlowo powinno wygladac podlaczenia poszczegolnych elementow. Z mechanikiem zrobilismy to w ciemno i sam nie wiem czy dobrze. Moze zla kolejnosc podlaczenia kolejnych elementow powoduje to ze mi czasami samochod gasnie.
    Pozdrawiam

  • #630 15 Cze 2006 23:11
    nash064
    Poziom 11  

    bambusm napisał:
    Witam

    Na wstepie chcialbym powiedziec ze jest to chyba najlepsze forum odnosnie jazdy na rzepaku:). Chcialbym sie zapytac o cos. Mam VW T4 1998 r 2.5 TDI
    Jakis miesiac temu zainstalowalem sobie instalacje na OR. Posiadam instalacje dwuzbiornikowa skladajaca sie z nastepujacych
    elementow.
    1.Zbiornik paliwa
    2.Filtr paliwa z grzalka.
    3.Separator wody
    4.2 elektorzawory
    5. Podgrzewacz
    6. Pompka zasysajaca paliwo ze zbiornika OR.

    Wszystko to kolega mi kupil w niemczech i przywiozl do polski. Tu mechanik zalozyl. Ale mielsmy przeboje bo nie bylo tego gdzie zainstalowac w T4 2.5 TDI jest bardzo malo miejsca pod maska:) Ale do rzeczy przejechalem ok 2000 km na OR i jest super. Pali ok 2-3 litry niz na ON nie wiem jak to sie dzieje ale tak jest:)
    Moj maly problem polega na tym ze zdarzylo mi sie ze samochod na OR zgasl mi bez powodu z 10 razy. Jade sobie nie gruszki ni z pietruszki gasnie odpala normalnie i jedzie. Spotkal sie ktos juz z taka sytuacja?
    Pozatym cyz moglby mi ktos napisac jak prawidlowo powinno wygladac podlaczenia poszczegolnych elementow. Z mechanikiem zrobilismy to w ciemno i sam nie wiem czy dobrze. Moze zla kolejnosc podlaczenia kolejnych elementow powoduje to ze mi czasami samochod gasnie.
    Pozdrawiam


    Witam

    Nie wiem jak masz rozwiazane sterowanie(zamkniecie ,otwarcie ON,OR),VW ma bardzo czułą pompe wystarczy minimalne opuznienie w dostawie paliwa i sie zapowietrza (efekt taki jak opisujesz).
    Jeżeli sterujesz ręcznie najpierw wł OR,a potem zamknij ON i na odwrót,jeżeli to nie, to szukaj przyczyn w elektrozaworach,może załączają z opóżnieniem(masa itp),bądż w przełączniku w kabinie (ja tak miałem , z opóżnieniem podawał prad do elektrozaworów).

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME