Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

olej roślinny zamiast ropy ??

Olgierd 25 Maj 2004 21:52 609948 1631
  • #1
    Olgierd
    Poziom 14  
    Witam
    Panowie na TVN Turbo byla taka informacja ze jak najbardziej mozna lac olej roslinny zamiast ropy (oliej najlepiej prosto z frytkownicy:) zuzyty)+ 3gramy spirytusu 5dni musi odstac, pytanie czy to moze dzialac i z jakim skudkiem?? czy TVN klamie??, jezeli dysponuje ktos wiedza prosze o informacje
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    michow
    Poziom 15  
    niby ma dzialac ja tez kiedys o tym slyszalem nie z tvn turbo trzeba sprobowac tylko skad wziasc takie ilosci zuzytego oleju z frytownicy z tego co ja wiem nie mozna lac jak jest turbo opalowka juz Ci nie wystarcza ?? :wink:
  • #3
    oli60
    Poziom 14  
    ja to widzialem...olej z frytkownicy w mercedesie.Potrzebne jest zasilanie w paliwo z przelaczaniem...do rozgrzania silnika diesel a przy odpowiedniej temperaturze przelaczenie na roslinny podgrzewany!!!(zbyt gesty w normalnych temperaturach)calosc funkcjonowala w taxii!!!!ciekawostka,prawda?
  • Relpol przekaźniki
  • #4
    jarek_krakow
    Poziom 17  
    gdzies czytałem ,że goście (nie w PL) rzeczywiście wlewali zużyty olej do klekotów . było to zjawisko na tyle nagminne ,że kochaniutka władzuchna się tym zainteresowała i zastosowała drakońskie kary (bodajże za zanieczyszczanie śr nat, ale tak naprawdę to wiadomo za co) .
    u nas było przecież podobnie (akcyza na olej opałowy).
    masz lewacki emblemacik ,który wręcz krzyczy : więcej podatków .to chyba akcyza w cenie paliwa Ci zbytnio nie przeszkadza ?
    jako lewicowiec nie powinieneś robić takich rzeczy :)
    ciekawostka : poszukaj w sieci o silniku Mężyka. swego czasu było o nim dość głośno, bo palił b.mało ,do tego byle co i miał rewelacyjne osiągi (bodajże 200 KM z jednego litra pojemności).
  • #5
    Wujek Dobra Rada
    Poziom 16  
    ?? ten syf po ziemniakach? tam w nim jest pelno skrobii, od razu zatka filtr...
  • #6
    djlj24
    Spec od car audio
    Też oglądałem ten Top Gear. W Lublinie na Politechnice prowadzili badania nad polonezem na olej rzepakowy. I nawet jeździł.
  • #7
    Pi-Vo
    Poziom 37  
    Kiedyś kolega pracował w zakładzie energetycznym i opowiadał że kierowca ciężarówki wlewał do niej olej transformatorowy a napędowy sprzedawał.Transformatorowego było tam opór i nikt nie kontrolował zwłaszcza tego zużytego.
  • #8
    djlj24
    Spec od car audio
    Tu może być problem bo ten transformatorowy ma dodatki aby się nie bardzo palił.
  • #9
    JACU626

    Poziom 27  
    A ja juz ponad dwa miechy jezdze na lekkim oleju maszynowm i mazdka zap... azmiło i pali mniej o litrę niz on a cena 2 zł.
  • #10
    _ZX_
    Poziom 12  
    JACU626 napisał:
    A ja juz ponad dwa miechy jezdze na lekkim oleju maszynowm i mazdka zap... azmiło i pali mniej o litrę niz on a cena 2 zł.


    powiedz dokładnie jaki olej bierzesz. jak go wzbogacasz.
    jak osiągi?
    smrodzi?
  • #11
    djlj24
    Spec od car audio
    I ciekawe jak by się sprawdzało to w autku z turbiną. Czy tylko do bardzo starego diesla się to nadaje.
  • #12
    WoŹnY
    Poziom 28  
    Rozmawiałem kiedyś z goście z Politechniki Gdańskiej co był jednym z uczestników badających możliwość zasotosowania oleju rzepakowego i innych "świństw" do napędu silników spalinowych (to były jakieś badania dla wojska, w czasie wojny i braku paliwa mieli by jakąś alternatywę) Mówił mi że na rzepakowym autka śmigały, aż miło (oczywiście diesle bez turbinki :D ) Mówił, że podrasowania oleju można by domowym sposobem w parę chwil dokonać. Więc raczej prawda, jednakże ciężko pewnie ze zdobyciem takich ilości oleju :(
  • #13
    djlj24
    Spec od car audio
    Na Poilitechnice Lubelskiej były prowadzone badania na Polonezie 1.9 co na rzepakowym jeździł. I długo jeździł.
    A myślicie, że tankując ON na stacji dostajecie czyte paliwo? Szczególnie na tej co jest ten Eco :D
  • #14
    wowka
    Poziom 28  
    nikos4x4 co do jezdzenia to nie wiem jak na denaturacie ale motorem jezdzilem na gazolinie i na rozpuszcxzalniku z tym ze na gazolinie jak byl zimny to nie chcial odpalić ;] Co do silnika to nie wiem jak z jego stanem bo mi na nim nie zalezalo bo motor kupilem za 50zl ;] (jawka 50)

    Wydaje mi sie ze przy rozgrzanym silniku dalo by sie jezdzic na denaturacie
  • #15
    vetrieska
    Poziom 11  
    Co do transformatorowego to silnik starej ciezarowki lyka bez problemow. Znajomy kiedys do jelcza kupowal po 1 zl za litr i mowil ze jedyna roznica to wieksze kopcenie. Co do osobowego to stary diesel pewnie pojdzie jak na opale, nowszy nie bardzo. Z olejem z frytek moze byc problem dokladnego filtrowania, common raile sa na to bardzo wrazliwe. Ale zasilanie tym jest mozliwe, kwestia podgrzewania zimnego jak napisano wczesniej.
  • #16
    setaszi
    Poziom 13  
    a co myślicie o mieszaniu go 50/50 z olejem napędowym ?
    wtedy moze odpadłby problem podgrzewania
  • #17
    Heroses
    Poziom 24  
    Witam :)
    Widzę że temacik ma już sporo dni ale dręczy mnie jedno pytanie i być może ktoś będzie mi mógł na nie odpowiedzieć.
    Chodzi mi o to jak w świetle prawa jest z jazdą na oleju rzepakowym.
    Czy jest to dozwolone??

    Rozmawiałem z dużą liczba osób z pomorza która twierdzi że leje olej rzepakowy + siakiś uzdatniacz i wsio jest ok więc jakże nie spróbować gdy jego cena jest prawie 2 zł niższa niż ON.
  • #18
    longines
    Poziom 26  
    Mam znajomego taryfiarza w Gdańsku, który do merca 124 leje rzepakowy + kieliszek jakiegoś rozrzedzacza (nazwy nie znam). Ale przyłapałem go na dolewaniu ogólnodostępnęgo wzbogacacza nitro (tego samego co do benzyniaków do oczyszczania silników z nagarów). I jeździ ... coś w tym musi być.

    Rzepakowy bierze w beczkach gdzieś na Pomorzu wprost z wytłaczalni (twierdzi, ze jest czystszy, zanim trafi do producenta), koszt litra to ok. 1,24zl
  • #19
    manta
    Poziom 39  
    Panowie odkrywacie ameryke na nowo,istnieją konstrukcje silników zwane wielopaliwowymi głównie wojskowe ,są to silniki dużej pojemności niskim sprężaniu które generują małą moc z litra poj. ciekawostka to układ zasilania gażnik jednogardzielowy o budowie cepa , silniki te spalały każdą ciecz zapalną w temp. pokojowej (benzyny rozpuszczalniki oleje lekkie i wszelkie ropopochodne) jedynym zadaniem kierowcy było doprowadzenie paliwa do odpowiedniej gęstości .Następna generacja to silniki diesla przystosowane do zasilania wszystkim co da się zapalić i jest cieczą wyposażone w turbo, szereg ciekawostek to układ zasilania począwszy od filtrowania (odśrodkowe) podgrzewanie z kontrolą gęstości i wtryskiwanie zależne od generowanej mocy, ewenementem jest całkowity brak elektroniki wszystko realizowane mechanicznie, więc przykłady zamieszczone tu nie są zbyt odkrywcze kwestia dostosowania silnika do spalania inngo paliwa ( lpg) lub paliwa do silnika (rozcieńczalniki)
  • #20
    Olgierd
    Poziom 14  
    Witam,
    Jezdze escortem, disel (bez turbiny), na rzepaku juz 8 miesiecy, na poczatku nie mialem gdzie kupowac oleju rzepakowego:(, teraz 5 wsi uprawia rzepak dla siebie i kilkunastu znajomych (polecam propagowanie tego u rolnikow), ze wzgledu na koszty ludzie sami go tlocza! (Polska sprzedala wszystkie zaklady do tloczenia rzepaku), stare maszyny jezdza na oleju + spirytus99%, z nowymi sa problemy, ale ludzie metoda prob i bledow doszli ze mieszanka 1rzepak:1ropa i john deere idzie jak burza

    poz
  • #21
    mrozenek
    Poziom 11  
    Ja bylem swiadkiem jak pewien kierowca taxi na parkingu pod Tesco otworzyl wlew paliwa i wlal 2 duze butle czystego oleju jadalnego do baku, wsiadl do auta i pojechal (wczesniej przywiozl go ze sklepu w wozku). Jesli chodzi o auto to byl to Mercedes wersja 124, z wygladu nawet calkiem niezly :)
  • #23
    mukade
    Poziom 31  
    Koleś sprzedawał instrukcje jak przerobić autko, żeby łykało olej o którym tutaj mowa. Coś tam jeszcze pisał o filtrowaniu oleju ale już niestety nie pamiętam dokładnie co. Pozdrawiam
  • #25
    linx
    Poziom 21  
    W Szczecinie jest dwóch gostków co przerabiają auta na olej rzepakowy.
  • #26
    Obeah
    Poziom 11  
    Ja mam merca 123W - znany inaczej jako beczka :) Zastanawiam sie nad mieszaniem ON ze zwykłym spożywczym. Nie wiem jak to będzie działało ale 3.7zł za litr ropy to rozbój w biały dzień. Jesli ktos ma jakies dane odnośnie proporcji to prosze o pomoc.
  • #28
    Tommy82
    Poziom 40  
    ciekawie jaka jest odpornosc tego gazu na sprezanie
    i jakich przerobek nalezalo by dokonac w aucie aby sprobowac odpalic samochod na tym (ten generator pradotworczy to raczej ze stala predkoscia obrotowa pracuje ) i ciekwi mnie jeszcze czy dalo bysie to skroplic jakos
  • #29
    Alan
    Poziom 27  
    Silnik Diesla 1.9 TDI passat 94.

    Slyszalem , ze olej rzepakowy ecodisla sprzedaja w Czechach i Niemczech.

    Podobno aby mozna bylo uzywac olej rzepakowy trzeba go wstepnie podgrzac - wtym celu trzeba przerobic instalacje paliwowa.

    Lub uzywac dwoch zrodel zasilania tzn. zbiornikow z normalna ropa i z rzepakowym.

    Chodzi o ta aby sam olej rzepakowy nie zostal w pompie wtryskowej bo moga byc problemy z zaplonem a takze o gestosc oleju rzepakowego jest inna od ON.
  • #30
    de Virez
    Poziom 24  
    Nie wiem czy to sie opłaca... ruska:P ropa jest po 2.5 zl, a tu instalacja podgrzewacza 1500 zl...

    Ogólnie może ktoś wie, gdzie tanio można zrobić taką instalacje? na biopaliwa.com jest drogo... no i olej ponad 1800 zl za 1000 litrów - skad ja od razu tyle kasy wezme i gdzie te 1000 litrów wsadze. Same beczki swoje kosztują. Bedzie trzeba z 8 ich - to zajmie pół piwnicy w domu.