Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektroniczny zapłon Fiat 126p

16 Lip 2009 12:04 30531 31
  • Poziom 16  
    Witam. Czy posiadał by ktoś schemat połączenia cewki zapłonowej modułu elektronicznego czujnika podciśnienia i położenia wału od fiata 126p. Chciałem cały ten układ zamontować do motoru WSK 175. Potrzebuje tylko wiedzieć jak one są połączone a nie mam możliwości przekopania instalacji od jakiegoś malucha. Z góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 26  
    Fiat 126 nie posiadał - cytat:"modułu elektronicznego czujnika podciśnienia i położenia wału". Ostatnio był stosowany aparat zapłonowy z regulatorem odśrodkowym bez rozdzielacza wn i dwu sekcyjna cewka zapłonowa.
  • Poziom 17  
    Posiadał, posiadał. Oprócz czujnika podciśnienia.
  • Poziom 26  
    Upss.. W takim razie przepraszam. Ja nie spotkałem się z takim rozwiązaniem w tym pojeździe, pewnie było to montowane w ostatniej serii tego wozu.

    Troszkę się zorientowałem w temacie i chyba nie będzie łatwo ponieważ wymaga kilku warunków. Może prościej by było tak jak tu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic604532-90.html
    Schemat na drugiej podstronie.
  • Poziom 42  
    Pomyślałeś skąd czujnik wału bedzie brał sygnał , i jak zastosujęsz to do dwusuwu.
  • Poziom 16  
    pomyślałem o tym a 2cylindry w czterosuwie to tak jak jeden w dwusuwie jeśli chodzi o zapłon dlatego moduł będzie pasował. Były czujniki podciśnienia do ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu. a ja potrzebuje schemat od tego modułu od eleganta moduł miał 7 wyprowadzeń to było ostatnie wydanie malucha
  • spec od auto-elektro
    Da się to zrobić pod warunkiem zainicjowania właściwych impulsów wyzwalających; chodzi o przesunięcie fazowe.
    Ale ja bym to zrobił inaczej.
  • Poziom 11  
    Witam mam podobny problem Chcę zastosowac zapłon do silnika mojej konstrukcji jest to silnik boxer 4 cylindrowy dwusuwowy
    Jak najłatwiej podłączyc zapłon od 126p
    Jestem mechanikiem i nic nie rozumiem z elektryki
    prosze o szybkie rozwiniecie tematu
  • Poziom 1  
    wskmagik666 napisał:
    Witam. Czy posiadał by ktoś schemat połączenia cewki zapłonowej modułu elektronicznego czujnika podciśnienia i położenia wału od fiata 126p. Chciałem cały ten układ zamontować do motoru WSK 175. Potrzebuje tylko wiedzieć jak one są połączone a nie mam możliwości przekopania instalacji od jakiegoś malucha. Z góry dzięki za pomoc.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    :wilga - co to za czterocylindrowy dwusuwowy bokser? Od czego ten silnik? Wklej jakieś zdjęcia.
  • Poziom 11  
    Silnik najprawdopodobniej bedzie uzyty do poduszkowca
    Zapłon chce zastosowac tylko i wyłącznie od malucha
    Chce sie dowiedziec jak podłączyc cewke czujnik i zasilanie do modułu elektronicznego.
    A oto zdjęcia silnika:
    Elektroniczny zapłon Fiat 126p

    Uploaded with ImageShack.us
    Elektroniczny zapłon Fiat 126p

    Uploaded with ImageShack.us
    Elektroniczny zapłon Fiat 126p

    Uploaded with ImageShack.us
    Prosze o szybkie propozycje
  • Moderator Samochody
    Pamiętaj o tym, że musisz odwzorować koło foniczne malucha (3 zęby, istotne jest ich kątowe rozłożenie)
  • Poziom 11  
    na ostatnim zdjeciu mniej wiecej rozplanowałem ale przy którym punkcie jest zapłon
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ale te cylindry nie palą chyba wszystkie na raz? Bo nanoplex z malucha, obsługuje zapłon co 360'. Jak był zrobiony zapłon w tym silniku? Co ile występuje zapłon? Jak wygląda oryginalny układ zapłonowy? Wrzuć zdjęcia.
    Możliwe, ze zamiast nanoplexa z maluch, będziesz potrzebować digiplexa z cc 900.
    A swoją drogą, jakiej produkcji jest ten silnik i jakie ma parametry (pojemność, moc...)? I gdzie go zdobyłeś?
    Z tego, co widzę, to silnik ten jest przystosowany do pracy w pionie.
  • Poziom 11  
    Błażej
    jak juz wczesniej pisałem silnik jest mojej konstrukcji
    do odpalenia brakuje mi jeszcze zrobic zapłon
    Jezeli chodzi o zaplon to iskra bedzie wystepowac we wszystkich cylindrach jednoczesnie tylko ze jedna para tłoków bedzie u góry a druga na dole
    planuje zamontowac dwie cewki od malucha dwurdzeniowe
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czyli wszystkie tłoki na raz osiągają GMP? I wszystkie odpalają w tym samym momencie co 360'? Czy parami? Jak są ustawione tłoki? Jak pracują cylindry?
    Jedna strona DMP, druga GMP? Czy pierwsza para jest obrócona względem drugiej o 180'?
    Obawiam się, ze będzie problem z obciążeniem modułu nanoplex dwoma cewkami połączonymi równolegle. Ona mają0.8 oma na uzwojeniu pierwotnym, a dwie równolegle dadzą 0.4 oma, co może przeciążyć tranzystor kluczujący.
    Możesz coś więcej o twojej konstrukcji? Bo ciekawie to wygląda. Cylindry, z tego co widzę, to jawa 350. Wał korbowy też dwa połączone jawowskie, czy nowa konstrukcja?
  • Poziom 11  
    Jedna para tłoków GMP a druga para DMP
    Czyli jak powinienem to rozwiązać z tym modułem
    Wał korbowy równiez jest od jawy ale po srodku jest wstawiona spręzarka wankla wiec silnik bedzie doładowany dlatego sa 3 gazniki a nie 2
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To będzie rzucać silnikiem chyba...
    Czyli zapłon wypada ci co 180' OWK. Czyli dwa razy na obrót.
    Na twoim miejscu zrezygnowałbym z tego nanoplexa, a zamontował dwa moduły z czujnikami rozstawionymi co 180'. Planujesz jakieś wyprzedzenie zapłonu? Bo nanoplex wprawdzie ma, ale przełączane progowe. Są dwa kąty wyprzedzenia przełączane w zależności od obrotów. I odcina przy 6000 obr/m. Może dwa moduły z golfa na hallotronach? Bo problemem jest to, ze chcesz uzyskiwać na raz iskrę na czterech świecach, a cewek poczwórnych nie ma (ford ma w jednej obudowie zblokowane dwie cewki, ale sterowanie oddzielnie).
  • Poziom 11  
    zapłon wypada co 360' a nie co 180'
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zaraz, zaraz. Jeśli jedna para tłoków jest w GMP, czyli w górze cylindra, a drugie w tym samym momencie są w DMP, czyli na dole cylindra, to po 180' zamienią się pozycjami. Czyli co 180' jedna para cylindrów osiąga GMP, czyli co 180' wypadałby zapłon. Jeśli zapłon ma wypadać co 360', to wszystkie tłoki muszą równocześnie znajdować się w GMP.

    Wrzuć jakieś rysunki poglądowe najlepiej.
  • Moderator Samochody
    Znaj moje dobre serce, masz do cc700, pamiętaj, że tam się silnik kręci odwrotnie, czyli w lewo, potrzebujesz lustrzane odbicie koła fonicznego
    Elektroniczny zapłon Fiat 126p
    Elektroniczny zapłon Fiat 126p
    Elektroniczny zapłon Fiat 126p
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Carrot, tylko człowiek chce na jednym monoplexie powiesić dwie cewki. a to się raczej nie uda.
  • Moderator Samochody
    Ja bym założył 2 czujniki rozstawione o 180°, dwa moduły i dwie podwójne cewki. Albo założyć digiplex-a z CC900, i przykręcić do wału oryginalne koło foniczne, bo ciężko je będzie odwzorować
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Też bym rak zrobił, ewentualnie założył dwa moduły z golfa lub coś w tym stylu...
    Tyle tylko, ze autor twierdzi, że tam jest jeden zapłon na 1 OWK, co brzmi dość zagadkowo. Dlatego prosiłem go jakieś dane tego silnika.
  • Poziom 11  
    Ja nie twierdze tylko tak chciałem zrobic ale wszystko wskazuje na to ze bede musiał zamontowac dwa moduły
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Już ci pisałem - wrzuć coś o tym silniku. Jakieś rysunki poglądowe, szkice. Bez szczegółowych danych technicznych. Tyle, by po rysunkach można się było zorientować, co i jak tam pracuje.
  • Poziom 11  
    Po dluzszej przerwie zacząłem znowu prace przy moim silniku i tak
    posiadam moduł elektroniczny od malucha czujnik polozenia wału oraz cewke i prosze o pomoc przy podlaczeniu tych elementów tak aby była iskra
  • Użytkownik obserwowany
    Potrzebujesz 2 koła pasowe i 2 moduły i 2 cewki.
    I tyle.
  • Poziom 11  
    MAm te wszystkie elementy ale jesli ktos mogłby mi powiedziec co z czym podlączyc tak aby sie pojawila iskra