Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1,8 silnik ADR czujnik temperatury silnika

Edi1234567 16 Lip 2009 17:52 5693 3
  • #1 16 Lip 2009 17:52
    Edi1234567
    Poziom 18  

    Witam wszystkich. Mam taki problem. Vag wywala mi błąd 16502 Engine coolant temperature circuit High Input. Skasowałem błąd ale pojawia się ponownie. Wymontowałem czujnik, składa się on tak naprawdę z dwóch czujników (4 pinowy). Sprawdziłem go miernikiem i okazało się że oporność pomiędzy stykiem 1 a 3 jest zgodna z danymi katalogowymi a więc wynosi ok. 2 kiloomów, może trochę więcej. Natomiast ten czujnik składa się z dwóch i ten drugi pokazuje ok. 1 kilooma. Wiem że jeden jest do komputera a drugi do wskaźnika na desce. Wskaźnik na desce pokazuje głupoty, prawdopodobnie ten segment czujnika nie ma właściwej charakterystyki. Sprawdzałem temperaturę silnika na wyświetlaczu klimy i tam pokazuje mi 90 stopni, tak jak powinno być. Pytanie jest natomiast czy niewłaściwa charakterystyka drugiego segmentu tego czujnika ma wpływ na parametry silnika, czy tylko na wskaźnik na desce rozdzielczej. Poza tym w literaturze nie ma opisu charakterystyki obu czujników tylko jednego, czyba że oba mają taką samą charakterystykę a przynajmniej powinny mieć. Czy ktoś walczył z tym czujnikiem? nie chcę kupować go tylko po to żeby sprawdzić, bo już mam dość takich części. Pozdrawiam

    1 3
  • Fibaro
  • #2 16 Lip 2009 17:59
    fructon
    Poziom 33  

    takie sprawdzenie nie jest miarodajne bo nie wiesz jak zachowuje sie czujnik w całym zakresie temperatur warto moze potestowac układ z podpietym vagiem

    0
  • Fibaro
  • #3 16 Lip 2009 19:53
    szewczu
    Poziom 12  

    moze warto porównac odczyty na mierniku przy zagrzanym samochodzie

    0
  • Fibaro
  • #4 17 Lip 2009 08:30
    Edi1234567
    Poziom 18  

    Oczywiście macie rację że można to badać, wykreślić charakterystykę czujnika, sprawdzić wskaźnik i przewody prowadzące do czujnika. Ale w sumie nie o to chodzi. Chodzi tak naprawdę o odpowiedz na pytanie czy oba segmenty czujnika powinny wykazywać na mierniku takie same parametry (na pewno nie mają), a drugie pytanie, czy błędna charakterystyka segmentu odpowiadającego za wskaźnik na desce ma również wplyw na pracę silnika. Nawet jeżeli ustalę charakterystyki przy różnych temperaturach silnika to nadal mi to nic nie da. Pozdrawiam

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo