Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rozrusznik nie kręci, autoalarm fabryczny Vectra B DTI 2.0

Pafcio01 17 Jul 2009 09:52 5314 2
Automation24
  • #1
    Pafcio01
    Level 9  
    Moje auto to Vectra B DTI 2.0 1997r X20DTH.
    Chciałem dziś sprawdzić czy mój fabryczny autoalarm działa no i wsiadłem do auta, zaryglowałem zamek 2 razy pilotem, odczekałem aż alarm sie zaktywuje (dioda czerwona z "ludzikiem" przestała mrugać) i się poruszyłem. Alarm zawył i uradowany wyłączyłem go z pilota przyciskiem otwierania drzwi. I nagle okazało się że Viki nie zapala! Prądy są (radio działa, kontrolki palą się i gasną jak powinny) ale rozrusznik w ogóle milczy.
    Myślałem, że to alarm odciął coś, tym bardziej że po kilku godzinach auto odpaliłem. Jednak po kilku dniach problem powrócił. Mechanik zasugerował szcotki w rozruszniku ale sam juz nie wiem czy to zbieg okolicznosci czy moje zabawy z alarmem coś uwaliły.
    Wpadłem na jakiejś stronie opis takich problemów:

    • przy próbie rozruchu kontrolki nie przygasają - spadł przewód sterujący z elektromagnesu rozrusznika, kostka elektryczna stacyjki wypalona(wymiana),zdjąć przewód sterujący z rozrusznika, założyć inny przewód elektryczny na sterowanie(cienki przewód), włączyć zapłon, dotknąć przewodem do plusa akumulatora (+) gdy silnik zapali zdjąć przewód z plusa akumulatora.
    • Przy próbie rozruchu rozrusznik klika ale nie kręci silnikiem - luźny przewód prądowy rozrusznika(gruby) ,uszkodzony elektromagnes rozrusznika, zapalić auto na zaciąg i udać się do warsztatu( wymiana elektromagnesu).
    • Przy próbie rozruchu rozrusznik pracuje z gwizdem ale nie kręci silnikiem - uszkodzone sprzęgiełko rozrusznika(bendix) .wymiana bendixa.
    • W przypadku gdy auto ma zainstalowany autoalarm - uszkodzony alarm odetnie zasilanie zapłonu i sterowanie rozrusznika, jeżeli jest ukryty wyłącznik alarmu (droższe wersje mają) należy go wyłączyć i spróbować jeszcze raz, sprawdzić czy bateria w pilocie jest sprawna (świeci się dioda gdy bateria jest dobra).Niezbędna jest wymiana centralki autoalarmu.


    Już sam nie wiem, którą opcję tu obstawiać. Czy możecie mi powiedzieć i najlepiej pokazać na fotce gdzie znajduje się ten przewód sterujący i przewód prądowy rozrusznika? Może faktycznie są luźne lub zaśniedziałe. Myślę też o tej opcji ostatniej z autoalarmem. Może od tej "próby" alarmu coś się stało z centralką. Czy mógłbym ją po prostu odłączyć kosztem niedziałającego alarmu? Wiem że do tego typu pytań służy inny dział ale chcę się dowiedzieć czy jest taka możliwość. Alarm jest fabryczny.
  • Automation24
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dobry dział to poczatkujacy. Co do przewodów, przewód prądowy to ten gruby wchodzacy do rozrusznika, przykręcany śrubą, a przewód sterujący znajdziesz koło niego jest zdecydowanie cieńszy. Jak nie schylisz się, żeby popatrzeć na rozrusznik to nic nie zobaczysz i fotka nic nie da.
  • #3
    Pafcio01
    Level 9  
    Winna była kostka stacyjki :)