Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zakłócenia CB

artk 26 May 2004 09:43 6832 16
  • #1
    artk
    Level 11  
    Witam
    Mam taki problem, CB mam zamontowane w samochodzie i jak włanczam silnik to słychać go podczas nadawania i odbioru... co mam zrobić ??
  • #2
    CB RADIOSERVICE 39
    Level 16  
    jakie to radio? gdzie i jak podpiete zasilanie? antena normalna czy magnesowe badziewie?
    jesli wszystkie podlaczenia i jakosc sprzetu sa OK, to przyczyny nalezy szukac w wadliwej instalacji elektrycznej pojazdu lub zastosowac filtr na przewody zasilajace, sklepowe nie daja niczego poza drenazem kieszeni, pozostaje rekodzielo ;P

    pzdr.,
    Krzysztof
  • #3
    Panda02
    Level 32  
    Jeszcze należałoby zadać pytanie: jaki to samochód?
  • #4
    artk
    Level 11  
    Radio to Dragon CB 240N antena 5/8 normalna montowana do rynienki a samochód to omega B radio jest podłączone pod tą samą wiązkę co radio samochodowe... Pozdrawiam Olaf
  • #5
    21777
    Level 11  
    witam
    jeśłi to benzyna to proponuje na początek sprawdzić kondensatory filtrujące w układzie zapłonowym, układ ładowania alternatora,potem sprawność akumulatora (jeżeli ma nominalną pojemność to powinien tłumić zakłócenia), jeśli to nie pomoże to proponuje sprawdzić kondensatory w obwodzie zasilania CB radia (zwłaszcza elektrolity), jeśli to nie pomaga, w linię zasilającą należy wbudować kondensatory fitrujące w układzie jak w klasycznym zasilaczu i na koniec (ostateczność) filtr p/zakłóceniowy w układ antenowy radia. A jak zachowuje się normalne radio ? Może przyczyna tkwi w CB radiu ?
    Myślę, że coś pomogłem.
    pozdrowienia
    Marek
  • #6
    artk
    Level 11  
    tak jest to benzyna a radio w domu zachowuje się bez zażutów.... dzięki za wszystkie rady zacznę od układu zapłonowego
    Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki..
  • #7
    Panda02
    Level 32  
    Podstawowa zasada to doprowadzenie zasilania do radiotelefonu wprost z zacisków akumulatora oddzielnymi przewodami o przekroju co najmniej 1,5mm2. 90% zakłóceń to błędy w montażu radiotelefonu.
  • #8
    jozefg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    artk wrote:
    Radio to Dragon CB 240N antena 5/8 normalna montowana do rynienki a samochód to omega B radio jest podłączone pod tą samą wiązkę co radio samochodowe...

    :arrow: Podłącz radio bezpośrednio do akumulatora i sprawdż masę anteny - uchwyt rynienkowy i podstawa anteny muszą mieć solidną masę.
  • #9
    CB RADIOSERVICE 39
    Level 16  
    > artk napisal:
    Radio to Dragon CB 240N

    = zaszalales troche z kasa, ale nie z jakoscia...;-)

    > antena 5/8 normalna montowana do rynienki

    = chyba raczysz sobie zartowac...
    ale coz, widac magia sciemniajacych napisow na opakowaniach dalej dziala w narodzie...

    > a samochód to omega B radio jest podłączone pod tą samą wiązkę co radio samochodowe...

    = duzy blad!
    zasilanie radia powinno byc poprowadzone oboma przewodami wprost do klem akumulatora

    pzdr.,
    Krzysztof
  • #10
    SQ9MEM
    Level 29  
    Radio nie powinno mieć zasilania wprost z akumulatora, ale z miejsca, gdzie napięcie jest odfiltrowane przez instalację odkłócającą.
  • #11
    Panda02
    Level 32  
    webmax wrote:
    Radio nie powinno mieć zasilania wprost z akumulatora, ale z miejsca, gdzie napięcie jest odfiltrowane przez instalację odkłócającą.

    Chciałeś chyba kolego napisać, wprost z akumulatora przez instalację odkłócajacą. W instrukcjach serwisowych i dla uzytkowników producenci radiotelefonów podkreślają, że zasilanie radiotelefonu musi być doprowadzone bezpośrednio z akumulatora przewodem o dużym przekroju.
  • #12
    Preskaler
    Level 39  
    Nikt nie wspomniał tutaj o dobrym zestrojeniu anteny i lepiej byłoby, żeby była zamocowana na środku dachu!
  • #13
    CB RADIOSERVICE 39
    Level 16  
    o zestrojeniu anteny wspomina kazda instrukcja, a z tym srodkiem dachu to zbyt mocno nie przesadzajmy, calkiem dobrze moze byc z przodu lub z tylu dachu, byle nie na zderzaku, bo takie "patenty" juz widzialem...
    pzdr.,
    Krzysztof
  • #14
    jozefg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    :arrow: Widziałem lepszy patent : Antena Santiago 1200 zamontowana w TIRze między kabiną kierowcy a kontenerem , podstawa zamontowana na ramie...
    A kierowca dziwił się że tylko kilkaset metrów go słychać. :D :oops:
  • #15
    mail71
    Level 11  
    artk wrote:
    co mam zrobić ??


    1. Wyrzucić uchwyt rynienkowy, zrobić dziurę w dachu i tam zamontować antenę.

    2. Założyć na kable zasilające dławiki przeciwzakłoceniowe i podłączyć bezpośrednio pod akumulator przewodami o grubości najlepiej powyżej 2mm.
  • #16
    SQ9MEM
    Level 29  
    Panda02 wrote:
    webmax wrote:
    Radio nie powinno mieć zasilania wprost z akumulatora, ale z miejsca, gdzie napięcie jest odfiltrowane przez instalację odkłócającą.

    Chciałeś chyba kolego napisać, wprost z akumulatora przez instalację odkłócajacą. W instrukcjach serwisowych i dla uzytkowników producenci radiotelefonów podkreślają, że zasilanie radiotelefonu musi być doprowadzone bezpośrednio z akumulatora przewodem o dużym przekroju.
    Miałem na myśli że tak powiem "pokładową" instalacje odkłócająca, a w przypadku radia typu ONWA czy Alan 100 przekrój przewodów nie jest taki krytyczny.
  • #17
    Panda02
    Level 32  
    webmax wrote:
    Miałem na myśli że tak powiem "pokładową" instalacje odkłócająca, a w przypadku radia typu ONWA czy Alan 100 przekrój przewodów nie jest taki krytyczny.

    A jakiż to samochód posiada "pokładową" instalację odkłócającą pomijając kondensatory na cewce zapłonowej i alternatorze. Zasady montażu radiotelefonów w samochodzie dotyczą wszystkich rodzajów radiotelefonów, niezależnie od tego, czy jest to "prosta" ONWA, czy profesjonalna Motorola.