Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czy to uszkodzony parownik???

26 Maj 2004 10:54 14679 6
  • Poziom 11  
    Witam, mam problem z pracą na zimnym silniku, oczywiście na gazie bo na benzynie chodzi rewelacujnie. Dopuki parownik nie jest gorący to silnik nie ma wolnych obrotów i poprodtu go zalewa. I teraz pytanie czy ktoś z was wymieniał sam parownik???? czy lepiej dac nieco wiekszy parownik niz moc silnika, i czy Lovato, BRC a moze Landi. Podobno lovato nie ma duzych parowników to powiedzmy odpada (150 PS) Wiec wchodzi landi lub BRC. Mam teraz BRC(ale komp lovato) tak wiec gdybym kupił tez BRC tylko wieksze to nie ma problemu z zamontowaniem bo wyglada tak samo, ale niektórzy mówia ze lepsze Landi, czy tos z Was ma jakieś doswiadczenia z Parownikami i wymianą i czy trzeba coś w komputerku przestawiać gazowym jak sie wynmienia parownik???
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    W parowniku wytrącają się różne "laki, smoły i woski" albo coś podobnego. Blokują skutecznie membranę parownika jak jest zimny. Czasami wystarczy wykręcić śrubkę rewizyjną i wylać to "coś". Ale czasami trzeba rozebrać parownik i usunąć mechanicznie.
    Przyczyną może też być membrana, która utraciła elastyczność ( ze starości).
  • Poziom 11  
    zastanawiam sie czy zestaw naprawczy wystarczy, 90zł, czy kupic cały nowy BRC ale 140KW???? Czy cos jescze w parowniku mogło sie uszkodzic?
    Acha i słyszałem ze wymiana membran wymaga namaczania ich wczesniej w ropie przez jakis czas, czy to prawda?
  • Poziom 16  
    zalezy co rozumiesz pod pojeciem zimny silnik ale zazwyczaj parownik nie dziąła jak ciecz chłodzaca ma niskom teperature
    w parowniku podczas przemiany i rozprzeaznia gazu twozy sie bardzo niska teperatura i niektyre elementy zamarzaja i nie działaja
    w instrukcji kazdej instslacji gazowej pisze ze nie powinno sie uzywac zumnego silnika na gazie
  • Poziom 11  
    miałem juz pare samochodow na gaz i zaden przy 20oC na zewnątrz nie mał problemu z przełaczeniem go nawet po minucie pracy na benzynie, a tutej nawet jak ma 50 st to jest problem
    .Pozatym parownik nie marznie, takze nie jest to problem odparowania i za malej ilosci ciepła
    Tylko ze wszytskie ktore mialem to lovato, a teraz parownik mam BRC, i nie wiem moze to jego problem, moze lovato bedzie lepsze no nie wiem
  • Poziom 18  
    potwierdzam ze reduktory BRC to kicha jeszcze nie spotkalem osoby ktora nie narzekala by na prace parowników firmy BRC a jesli twierdza ze wszystko jest ok to najprawdopodobniej nie sa swiadomi jak powinien dzialac sprawny reduktor
    polecam lovato
  • Poziom 11  
    Juz wymieniłem, i na BRC, a to z racji na to ze Lovato nie miało parowników i takiej mocy, wczesniej miałem w innym samochodzie lovato i super sie sprawował, ale jak przyszło do wyprzedzania i obrotów ponad 4 tys/min to zaczynał szarpać i tracic moc i wtedy mieszanka ubozała i zwiekszało sie prawdopodobienstwo ze strezli. Teraz mam 140KW a moc silnika 110KW takze napewno nie braknie mocy. Co sie jescze okazało ze parownik ten stary był zle zainstalowany i od samego poczatku jezdził na odrowconytm obiegu wody, tzn tam gdzie miała wpływać to wypływała i parownik sie nie papełniał ciepłem tylko omywał membrane. Dobrze ze sam go wymieniałem bo pewnie machanicy nie odkryli by tego. Po wymianie nie ten samochod, super osiago a jescze go nie regolowałem. Odczekam jescze na dopasowanie sie membran. Wybrałlem BRC to nawet konkurencja ktora nie robiła BRC i ogolnie nie polecała tych instalacji powiedzieli ze to b dobre parowniki. Niska temparatura potrzebna do nominalnej pracy i ogolnie dobra konstrukcja. Takze kupiłem i teraz bede obserwował. narazie cały dzien jezdziłem i nie zgasł nie falował obrotami i super ciągnął.
    Pozdrawiam