Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi a4 2005r... nie równa praca silnika

dziugi 17 Jul 2009 20:47 32661 41
Termopasty
  • #1
    dziugi
    Level 14  
    AUDI A4, 2.0TDI, BLB -KOD SILNIKA, B7, 2005r, przebieg 320k

    Kupiłem auto około 2-ch miesięcy temu i od samego początku mam drobne problemy z silnikiem. Kiedy zostawimy silnik na wolnych obrotach wydaje sie pracować dobrze - obroty około 930, ale w środku można wyraźnie odczuć drgania silnika. Po podniesieniu maski i chwili spędzonej na obserwacji silnika można dostrzec jego nie równą pracę.
    Chciałem nadmienić, że podczas normalnej jazdy wydaje się że wszystko jest w należytym porządku... do czasu kiedy trzeba zatrzymać sie na światłach, wtedy silnik spada z obrotów do około 900 i po kilku sekundach wraca spowrotem do normalnych.
    Z problemem pojechałem do kolegi w celu podłączenia do komputera celem wykrycia ewentualnych błędów w komputerze- i naszemu zdziwieniu VAG nie wyświetlił żadnych błędów. ZNajomy polecił mi żebym wymienił przepływomierz- ale niestety dalej to samo...
    Kolejny problem z autkiem jest taki że po wciśnięciu gazu autko dymi na czarno.
    Z góry dziękuje za pomoc
  • Termopasty
  • #2
    zt
    Level 11  
    witam zacznij od wyczyszczenia zaworu EGR (recylkulacji spalin), wyczyść czujnik ciśnienia doładowania oraz wyczyść przepływomierz. Do mycia użyj zmywacza w aerozolu do hamulców broń boże rozpuszczalnika czy benzyny.
  • Helpful post
    #3
    0__0
    Level 30  
    Pewnie to to:

    audi
    Vag tu raczej niewiele pomoze , zaczalbym juz zbierac kase , coz chcialo sie malo palacego diesla a nie przeszukalo najpierw netu :crazyeyes
  • #4
    Jacek79
    Level 37  
    standardowy temat ,
    i pewnie jeszcze wtryski leżą
  • #5
    andrejus
    Level 1  
    Czy możesz opisać w jaki sposób wyeliminowałeś te problemy?
  • Termopasty
  • #6
    mercedesik
    Level 26  
    Trzeba sprawdzic vagiem dawki poszczególnych pompek jakąś różnice w wysterowaniu i korekcji jedna może byc słaba i sterownik wyrównuje
  • #7
    Jacek79
    Level 37  
    na warsztacie wymienli napedy wałków oraz wtryski wyregulowane
  • #8
    dziugi
    Level 14  
    Witam
    Przy ostatnim podłączeniu do komputera mechanik zauważył ze były różne dawki paliwa na wtryskach a wyglądało to mniej więcej tak:
    1.4 1.6 1.9 1.4
    Czy po tych danych można stwierdzić który wtrysk jest uszkodzony??
  • #9
    jurekk55
    Level 36  
    uzupełnij jeszcze znaki (+)i(-)przy wartościach
  • #10
    Jacek79
    Level 37  
    ale wyglada ze 1 uszkodzony a 3 blisko smierci
    ale na poczatek trzeba je wyregulowac
  • #11
    mercedesik
    Level 26  
    dokładnie musza byc plusy i minusy ale regulacja to znikomy efekt
  • #12
    dziugi
    Level 14  
    Witam
    Jutro podjade do znajomego na vag-a żeby potwierdzić jeszcze raz dokładne odczyty dawek z wtrysków...
    Umówiłem sie już z mechanikiem na sprawdzenie zębatek na pompie olejowej- bo z tego co wyczytałem na innym forum to jest to "drobne" nie dociągnięcie silników BLB.
    A odnośnie wtrysków, jakie powinny być dawki przy prawidłowo pracującym silniku??
  • #13
    dziugi
    Level 14  
    Witam.
    Dzisiaj po raz kolejny podjechałem do mechanika na vag-a i w załącznikach zamieściłem logi z kilku grup.
    Dawki wtrysków:
    -0.16 -0.24 0.14 0.24- przy temperaturze 70.
    -0.21 -0.31 0.07 0.35- przy temperaturze 90.
  • #14
    jurekk55
    Level 36  
    pewnie elektrit mnie zrombie ale to chyba nie wtryski
  • #17
    dziugi
    Level 14  
    Witam
    Za namową znajomego- aczkolwiek bardzo sceptycznie zdjąłem gumowy wąż z przepustnicy i ku mojemu zdziwnieniu w środku była masa oleju i trochę nagaru. Jutro pojadę do Audi kupić uszczelki do egr i przepustnicy- i będe polerował...
    ps jest jakis cień szans, że to właśnie to powoduje nierówna pracę silnika??
  • #19
    enauto
    Level 29  
    dziugi wrote:
    Witam.
    Dzisiaj po raz kolejny podjechałem do mechanika na vag-a i w załącznikach zamieściłem logi z kilku grup.
    Dawki wtrysków:
    -0.16 -0.24 0.14 0.24- przy temperaturze 70.
    -0.21 -0.31 0.07 0.35- przy temperaturze 90.

    Przeczytaj ten fragment instrukcji (co prawda dotyczy ona silnika AQM) i wyciągnij wnioski
    Układ wtryskowy steruje regulacją równomierności obrotów silnika. Układ rozpoznaje różnice mocy między poszczególnymi cylindrami (tolerancja części, rozkalibrowanie dysz wtryskowych, ciśnienie sprężania itp.) i przez selektywny rozdział dawek wtrysku wyrównuje je na jałowym biegu.
    - Rozpoznanie dokonywane jest na jałowym biegu przez sygnał z czujnika obrotów silnika, który dostarczany jest do komputera sterującego jako 4 sygnały na jeden obrót wału korbowego. Jeżeli sygnały nadchodzą w równomiernym rytmie, oznacza to, że wszystkie cylindry wykonują równomierną pracę. Jeżeli jeden cylinder wykazuje słabszą moc, wał korbowy potrzebuje dłuższego czasu na następną połowę własnego obrotu, W przypadku, gdy cylinder wykazuje większą moc, przyspiesza wał korbowy i dlatego potrzebuje krótszego czasu.
    - Jeżeli komputer sterujący rozpozna odstępstwo, wówczas dany cylinder natychmiast zasilany jest większą lub mniejszą dawką wtryskiwanego paliwa, aż silnik będzie ponownie pracował równomiernie.
    - [+] do mg/skok: cylinder wykazuje mniejszą moc i zasilany jest większą ilością paliwa.
    - [−] do mg/skok: cylinder wykazujący większą moc i zasilany jest mniejszą ilością paliwa.
  • #20
    dziugi
    Level 14  
    witam to skoro problem nie lezy po stronie przepustnicy,wtryski tez wygladaja na sprawne, brak bledow w komputerze, a pomimo tego silnik dalej dymi na czarno i nie rowno pracuje, to gdzie tkwi problem??
  • #21
    dziugi
    Level 14  
    Witam.
    PO 5 godzinach zabawy z czyszczeniem przepustnicy, egr, i kolektora- rezultaty marne- ani gorzej ani lepiej.
    Narazie postaram sie znależć innego mechanika który dysponuje sprzętem do sprawdzenia kompresji w cylindrach.
    Na początku dyskusji użytkownik: "zt" zaproponował sprawdzenie czujnika ciśnienia doładowania- tylko tyle, że nie wiem gdzie go szukać.
    Ma ktoś może pomysł co dalej??
  • #22
    Sztomel
    Level 35  
    dziugi wrote:
    Witam
    Za namową znajomego- aczkolwiek bardzo sceptycznie zdjąłem gumowy wąż z przepustnicy i ku mojemu zdziwnieniu w środku była masa oleju i trochę nagaru.


    a gdzie jest gumowy wąż przy przepustnicy - chcę go zobaczyć !
  • #23
    dziugi
    Level 14  
    Witam
    Właśnie byłem u mechanika który zajmuje sie tylko i wyłącznie silnikami i tylko dizlami.
    I jego zdaniem wytarty jest któryś z wałków rozrządu.
    Czy mógłby sie ktoś z elektrodowiczów ustisunkować do tej informacji??
  • Helpful post
    #24
    Jacek79
    Level 37  
    tak jest to mozliwe
    ale z tym niem aproblemu, nalezy ściagnąć pokrywe i zobaczyć
    dobrze tez jest wymienic zestaw firmy Ruville o nr 225411 , powinien pomóc na te dolegliwosci
  • #25
    dziugi
    Level 14  
    Jacek79 wrote:
    tak jest to mozliwe
    ale z tym niem aproblemu, nalezy ściagnąć pokrywe i zobaczyć
    dobrze tez jest wymienic zestaw firmy Ruville o nr 225411 , powinien pomóc na te dolegliwosci




    Witam Jacek79
    Wpisałem na google nr zestawu Ruville który mi podałeś i jest tam napisane, że jest on przeznaczony dla silników 2.5 v6....

    1 sierpnia wybieram sie na 2-tyg podróż autem z Anglii do Polski do koszalina, Jak myślisz czy autko w stanie takim jak teraz dojedzie do celu podróży?? Jak tak to może znalazł byś chwilkę żeby spojrzeć na to okiem specjalisty??

    Mechanik z diesel centre oglądał dzisiaj silnik i rozłożył ręce- powiedział: on by sie tym wogóle nie przejmował...
    A jednak w takim Aucie to każda usterka boli swojego posiadacza...

    Może macie jeszcze jakieś sugestie na co zwrucić uwage??
  • #26
    Doman_13
    Level 11  
    mam sugestię.
    zrób PEŁNE logi statyczne i dynamiczne i je tu wstaw.
    Z nich duuuużo widać

    Wykorzystaj do logowania tego kolegę z VAG-iem.
  • #27
    dziugi
    Level 14  
    Witam
    Znajomy z vag-iem nie bardzo wie jak zrobic pełne logi...
    po 3 kanały na raz??
  • #28
    AUTO-MAR
    Level 20  
    dziugi wrote:
    Witam
    Właśnie byłem u mechanika który zajmuje sie tylko i wyłącznie silnikami i tylko dizlami.
    I jego zdaniem wytarty jest któryś z wałków rozrządu.
    Czy mógłby sie ktoś z elektrodowiczów ustisunkować do tej informacji??
    Dalej nie znamy wyniku pomiaru ciśnienia sprężania
  • #29
    Doman_13
    Level 11  
    dziugi
    oto instrukcja robienia logowania silnika:

    Diagnostyka silnika właściwa.

    Diagnostykę wykonujemy trójetapowo:

    1. poprzez odczyt błędów;
    2. poprzez odczyt bloków wartości mierzonych:
    a. w tzw. próbie statycznej;
    b. w tzw. próbie dynamicznej.


    Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:

    1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]:
    Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes
    po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum.

    2. dla odczytu bloków wartości mierzonych:
    Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych].

    a. próba statyczna
    warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].

    grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023.
    grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011:
    - grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;
    - grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać];
    - grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać].
    W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć przycisk LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late [będzie to widać w polu drugim], a następnie, natychmiast rozpocząć logowanie przyciskiem START

    UWAGA !!!

    W silnikach wyposażonych w pompowtryskiwacze (PD - np. AWX, AVF) nie logujemy grupy 004 w trybie BS !!!;

    - grupa 011 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać]*. po zakończeniu logowania można dokonać obserwacji pracy sztangi w turbinie - powinna poruszać się**.

    *tylko w przypadku silników wyposażonych w turbinę ze zmienną geometrią łopatek [VTG].
    **ˆcarlnova AKP - silnik AFB.


    b. próba dynamiczna
    warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej]; III bieg [choć lepiej IV - należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczyty i zrobić log.
    próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę.
    procedura powinna wyglądać następująco: film instruktażowy - jak przeprowadzać testy dynamiczne (dla bloku 003 i 011).

    grupy normalnie**: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011.

    *uwaga dla posiadaczy automatycznej skrzyni biegów TIPTRONIC: pedał akceleratora należy użyć z wyczuciem - tak, by był w pozycji 255 (max) - wciśnięcie pedału [mocno] do oporu spowoduje włączenie procesu Kickdown i tiptronic zredukuje bieg.
    KICKDOWN - jest to proces występujący w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów polegający na gwałtownej redukcji biegu. Elektroniczny układ zmienia przełożenie na niższe (nawet o dwa miejsca np. z "czwórki" na "dwójkę") w wyniku gwałtownego naciśnięcia na pedał gazu, zwykle jest to sygnał rozpoczęcia manewru wyprzedzania. Obecnie systemy są tak zaawansowane, że przystosowują się do stylu jazdy kierowcy.
    ˆcarlnova AKP
    **zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio].


    Logi.

    Proces tworzenia logów [tzw. logowanie] przebiega wg wskazanej procedury.
    Po wykonaniu operacji logowania należy przekonwertować pliki *.CSV do formatu nie grożącego permanentną utratą wzroku posługując się w tym celu aplikacją CSVConv.exe, która znajduje się w folderze, w którym zainstalowany jest program VAG-Com 409.1:

    - uruchamiamy aplikację CSVConv.exe;
    - podajemy ścieżkę dla pliku z logami - Source file;
    - wybieramy lokację i nazwę dla pliku przerobionego Target file;
    - naciskamy OK.

    albo nauczyć excela aby czytał pliki CSV i robić zrzuty z excela.

    - otworzyć plik z logami w dowolnym arkuszu kalkulacyjnym [np.: MS Excel];
    - zaznaczyć myszką pola zapełnione cyferkami i literkami [tak, tak to nasze logi ];
    - wybrać opcję Kopiuj [Edycja > Kopiuj albo po prostu CTRL+C];
    - uruchomić program Paint [jest w każdym Windows'ie] i wybrać Wklej [Edycja > Wklej albo CTRL+V];
    - zapisać do formatu JPEG [Plik > Zapisz jako].

    W tym momencie mamy już przerobiony plik .CSV na format obowiązujący na forum.

    Następnie zamieszczamy logi w formacie .JPG na forum.

    źródło: A4 klub polska
  • #30
    dziugi
    Level 14  
    Witam
    Właśnie wróciłem od kolegi z vag-iem.
    Zrobiłem kolejne logi- nie sa to jeszcze pełne, ale chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz która zauważyliśmy w kanale 23.
    Otóż BIP jest sporo mniejszy niż na innych wtryskiwaczach, czy może to oznaczać, że pierwsza pompka umarła??

    W załączniku załączam logi.

    ps. w Anglii jest naprawdę ciężko znaleźć mechanika który robi pomiar ciśnienia sprężania w dieslach