Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi a4 2005r... nie równa praca silnika

dziugi 17 Jul 2009 20:47 33258 41
  • #1
    dziugi
    Level 14  
    AUDI A4, 2.0TDI, BLB -KOD SILNIKA, B7, 2005r, przebieg 320k

    Kupiłem auto około 2-ch miesięcy temu i od samego początku mam drobne problemy z silnikiem. Kiedy zostawimy silnik na wolnych obrotach wydaje sie pracować dobrze - obroty około 930, ale w środku można wyraźnie odczuć drgania silnika. Po podniesieniu maski i chwili spędzonej na obserwacji silnika można dostrzec jego nie równą pracę.
    Chciałem nadmienić, że podczas normalnej jazdy wydaje się że wszystko jest w należytym porządku... do czasu kiedy trzeba zatrzymać sie na światłach, wtedy silnik spada z obrotów do około 900 i po kilku sekundach wraca spowrotem do normalnych.
    Z problemem pojechałem do kolegi w celu podłączenia do komputera celem wykrycia ewentualnych błędów w komputerze- i naszemu zdziwieniu VAG nie wyświetlił żadnych błędów. ZNajomy polecił mi żebym wymienił przepływomierz- ale niestety dalej to samo...
    Kolejny problem z autkiem jest taki że po wciśnięciu gazu autko dymi na czarno.
    Z góry dziękuje za pomoc
  • #2
    zt
    Level 11  
    witam zacznij od wyczyszczenia zaworu EGR (recylkulacji spalin), wyczyść czujnik ciśnienia doładowania oraz wyczyść przepływomierz. Do mycia użyj zmywacza w aerozolu do hamulców broń boże rozpuszczalnika czy benzyny.
  • Helpful post
    #3
    0__0
    Level 30  
    Pewnie to to:

    audi
    Vag tu raczej niewiele pomoze , zaczalbym juz zbierac kase , coz chcialo sie malo palacego diesla a nie przeszukalo najpierw netu :crazyeyes
  • #4
    Jacek79
    Level 37  
    standardowy temat ,
    i pewnie jeszcze wtryski leżą
  • #5
    andrejus
    Level 1  
    Czy możesz opisać w jaki sposób wyeliminowałeś te problemy?
  • #6
    mercedesik
    Level 26  
    Trzeba sprawdzic vagiem dawki poszczególnych pompek jakąś różnice w wysterowaniu i korekcji jedna może byc słaba i sterownik wyrównuje
  • #7
    Jacek79
    Level 37  
    na warsztacie wymienli napedy wałków oraz wtryski wyregulowane
  • #8
    dziugi
    Level 14  
    Witam
    Przy ostatnim podłączeniu do komputera mechanik zauważył ze były różne dawki paliwa na wtryskach a wyglądało to mniej więcej tak:
    1.4 1.6 1.9 1.4
    Czy po tych danych można stwierdzić który wtrysk jest uszkodzony??
  • #9
    jurekk55
    Level 36  
    uzupełnij jeszcze znaki (+)i(-)przy wartościach
  • #10
    Jacek79
    Level 37  
    ale wyglada ze 1 uszkodzony a 3 blisko smierci
    ale na poczatek trzeba je wyregulowac
  • #11
    mercedesik
    Level 26  
    dokładnie musza byc plusy i minusy ale regulacja to znikomy efekt
  • #12
    dziugi
    Level 14  
    Witam
    Jutro podjade do znajomego na vag-a żeby potwierdzić jeszcze raz dokładne odczyty dawek z wtrysków...
    Umówiłem sie już z mechanikiem na sprawdzenie zębatek na pompie olejowej- bo z tego co wyczytałem na innym forum to jest to "drobne" nie dociągnięcie silników BLB.
    A odnośnie wtrysków, jakie powinny być dawki przy prawidłowo pracującym silniku??
  • #13
    dziugi
    Level 14  
    Witam.
    Dzisiaj po raz kolejny podjechałem do mechanika na vag-a i w załącznikach zamieściłem logi z kilku grup.
    Dawki wtrysków:
    -0.16 -0.24 0.14 0.24- przy temperaturze 70.
    -0.21 -0.31 0.07 0.35- przy temperaturze 90.
  • #14
    jurekk55
    Level 36  
    pewnie elektrit mnie zrombie ale to chyba nie wtryski
  • #17
    dziugi
    Level 14  
    Witam
    Za namową znajomego- aczkolwiek bardzo sceptycznie zdjąłem gumowy wąż z przepustnicy i ku mojemu zdziwnieniu w środku była masa oleju i trochę nagaru. Jutro pojadę do Audi kupić uszczelki do egr i przepustnicy- i będe polerował...
    ps jest jakis cień szans, że to właśnie to powoduje nierówna pracę silnika??
  • #19
    enauto
    Level 29  
    dziugi wrote:
    Witam.
    Dzisiaj po raz kolejny podjechałem do mechanika na vag-a i w załącznikach zamieściłem logi z kilku grup.
    Dawki wtrysków:
    -0.16 -0.24 0.14 0.24- przy temperaturze 70.
    -0.21 -0.31 0.07 0.35- przy temperaturze 90.

    Przeczytaj ten fragment instrukcji (co prawda dotyczy ona silnika AQM) i wyciągnij wnioski
    Układ wtryskowy steruje regulacją równomierności obrotów silnika. Układ rozpoznaje różnice mocy między poszczególnymi cylindrami (tolerancja części, rozkalibrowanie dysz wtryskowych, ciśnienie sprężania itp.) i przez selektywny rozdział dawek wtrysku wyrównuje je na jałowym biegu.
    - Rozpoznanie dokonywane jest na jałowym biegu przez sygnał z czujnika obrotów silnika, który dostarczany jest do komputera sterującego jako 4 sygnały na jeden obrót wału korbowego. Jeżeli sygnały nadchodzą w równomiernym rytmie, oznacza to, że wszystkie cylindry wykonują równomierną pracę. Jeżeli jeden cylinder wykazuje słabszą moc, wał korbowy potrzebuje dłuższego czasu na następną połowę własnego obrotu, W przypadku, gdy cylinder wykazuje większą moc, przyspiesza wał korbowy i dlatego potrzebuje krótszego czasu.
    - Jeżeli komputer sterujący rozpozna odstępstwo, wówczas dany cylinder natychmiast zasilany jest większą lub mniejszą dawką wtryskiwanego paliwa, aż silnik będzie ponownie pracował równomiernie.
    - [+] do mg/skok: cylinder wykazuje mniejszą moc i zasilany jest większą ilością paliwa.
    - [−] do mg/skok: cylinder wykazujący większą moc i zasilany jest mniejszą ilością paliwa.
  • #20
    dziugi
    Level 14  
    witam to skoro problem nie lezy po stronie przepustnicy,wtryski tez wygladaja na sprawne, brak bledow w komputerze, a pomimo tego silnik dalej dymi na czarno i nie rowno pracuje, to gdzie tkwi problem??
  • #21
    dziugi
    Level 14  
    Witam.
    PO 5 godzinach zabawy z czyszczeniem przepustnicy, egr, i kolektora- rezultaty marne- ani gorzej ani lepiej.
    Narazie postaram sie znależć innego mechanika który dysponuje sprzętem do sprawdzenia kompresji w cylindrach.
    Na początku dyskusji użytkownik: "zt" zaproponował sprawdzenie czujnika ciśnienia doładowania- tylko tyle, że nie wiem gdzie go szukać.
    Ma ktoś może pomysł co dalej??
  • #22
    Sztomel
    Level 35  
    dziugi wrote:
    Witam
    Za namową znajomego- aczkolwiek bardzo sceptycznie zdjąłem gumowy wąż z przepustnicy i ku mojemu zdziwnieniu w środku była masa oleju i trochę nagaru.


    a gdzie jest gumowy wąż przy przepustnicy - chcę go zobaczyć !
  • #23
    dziugi
    Level 14  
    Witam
    Właśnie byłem u mechanika który zajmuje sie tylko i wyłącznie silnikami i tylko dizlami.
    I jego zdaniem wytarty jest któryś z wałków rozrządu.
    Czy mógłby sie ktoś z elektrodowiczów ustisunkować do tej informacji??
  • Helpful post
    #24
    Jacek79
    Level 37  
    tak jest to mozliwe
    ale z tym niem aproblemu, nalezy ściagnąć pokrywe i zobaczyć
    dobrze tez jest wymienic zestaw firmy Ruville o nr 225411 , powinien pomóc na te dolegliwosci
  • #25
    dziugi
    Level 14  
    Jacek79 wrote:
    tak jest to mozliwe
    ale z tym niem aproblemu, nalezy ściagnąć pokrywe i zobaczyć
    dobrze tez jest wymienic zestaw firmy Ruville o nr 225411 , powinien pomóc na te dolegliwosci




    Witam Jacek79
    Wpisałem na google nr zestawu Ruville który mi podałeś i jest tam napisane, że jest on przeznaczony dla silników 2.5 v6....

    1 sierpnia wybieram sie na 2-tyg podróż autem z Anglii do Polski do koszalina, Jak myślisz czy autko w stanie takim jak teraz dojedzie do celu podróży?? Jak tak to może znalazł byś chwilkę żeby spojrzeć na to okiem specjalisty??

    Mechanik z diesel centre oglądał dzisiaj silnik i rozłożył ręce- powiedział: on by sie tym wogóle nie przejmował...
    A jednak w takim Aucie to każda usterka boli swojego posiadacza...

    Może macie jeszcze jakieś sugestie na co zwrucić uwage??
  • #26
    Doman_13
    Level 12  
    mam sugestię.
    zrób PEŁNE logi statyczne i dynamiczne i je tu wstaw.
    Z nich duuuużo widać

    Wykorzystaj do logowania tego kolegę z VAG-iem.
  • #27
    dziugi
    Level 14  
    Witam
    Znajomy z vag-iem nie bardzo wie jak zrobic pełne logi...
    po 3 kanały na raz??
  • #28
    AUTO-MAR
    Level 20  
    dziugi wrote:
    Witam
    Właśnie byłem u mechanika który zajmuje sie tylko i wyłącznie silnikami i tylko dizlami.
    I jego zdaniem wytarty jest któryś z wałków rozrządu.
    Czy mógłby sie ktoś z elektrodowiczów ustisunkować do tej informacji??
    Dalej nie znamy wyniku pomiaru ciśnienia sprężania
  • #29
    Doman_13
    Level 12  
    dziugi
    oto instrukcja robienia logowania silnika:

    Diagnostyka silnika właściwa.

    Diagnostykę wykonujemy trójetapowo:

    1. poprzez odczyt błędów;
    2. poprzez odczyt bloków wartości mierzonych:
    a. w tzw. próbie statycznej;
    b. w tzw. próbie dynamicznej.


    Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:

    1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]:
    Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes
    po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum.

    2. dla odczytu bloków wartości mierzonych:
    Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych].

    a. próba statyczna
    warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].

    grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023.
    grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011:
    - grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;
    - grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać];
    - grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać].
    W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć przycisk LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late [będzie to widać w polu drugim], a następnie, natychmiast rozpocząć logowanie przyciskiem START

    UWAGA !!!

    W silnikach wyposażonych w pompowtryskiwacze (PD - np. AWX, AVF) nie logujemy grupy 004 w trybie BS !!!;

    - grupa 011 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać]*. po zakończeniu logowania można dokonać obserwacji pracy sztangi w turbinie - powinna poruszać się**.

    *tylko w przypadku silników wyposażonych w turbinę ze zmienną geometrią łopatek [VTG].
    **ˆcarlnova AKP - silnik AFB.


    b. próba dynamiczna
    warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej]; III bieg [choć lepiej IV - należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczyty i zrobić log.
    próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę.
    procedura powinna wyglądać następująco: film instruktażowy - jak przeprowadzać testy dynamiczne (dla bloku 003 i 011).

    grupy normalnie**: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011.

    *uwaga dla posiadaczy automatycznej skrzyni biegów TIPTRONIC: pedał akceleratora należy użyć z wyczuciem - tak, by był w pozycji 255 (max) - wciśnięcie pedału [mocno] do oporu spowoduje włączenie procesu Kickdown i tiptronic zredukuje bieg.
    KICKDOWN - jest to proces występujący w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów polegający na gwałtownej redukcji biegu. Elektroniczny układ zmienia przełożenie na niższe (nawet o dwa miejsca np. z "czwórki" na "dwójkę") w wyniku gwałtownego naciśnięcia na pedał gazu, zwykle jest to sygnał rozpoczęcia manewru wyprzedzania. Obecnie systemy są tak zaawansowane, że przystosowują się do stylu jazdy kierowcy.
    ˆcarlnova AKP
    **zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio].


    Logi.

    Proces tworzenia logów [tzw. logowanie] przebiega wg wskazanej procedury.
    Po wykonaniu operacji logowania należy przekonwertować pliki *.CSV do formatu nie grożącego permanentną utratą wzroku posługując się w tym celu aplikacją CSVConv.exe, która znajduje się w folderze, w którym zainstalowany jest program VAG-Com 409.1:

    - uruchamiamy aplikację CSVConv.exe;
    - podajemy ścieżkę dla pliku z logami - Source file;
    - wybieramy lokację i nazwę dla pliku przerobionego Target file;
    - naciskamy OK.

    albo nauczyć excela aby czytał pliki CSV i robić zrzuty z excela.

    - otworzyć plik z logami w dowolnym arkuszu kalkulacyjnym [np.: MS Excel];
    - zaznaczyć myszką pola zapełnione cyferkami i literkami [tak, tak to nasze logi ];
    - wybrać opcję Kopiuj [Edycja > Kopiuj albo po prostu CTRL+C];
    - uruchomić program Paint [jest w każdym Windows'ie] i wybrać Wklej [Edycja > Wklej albo CTRL+V];
    - zapisać do formatu JPEG [Plik > Zapisz jako].

    W tym momencie mamy już przerobiony plik .CSV na format obowiązujący na forum.

    Następnie zamieszczamy logi w formacie .JPG na forum.

    źródło: A4 klub polska
  • #30
    dziugi
    Level 14  
    Witam
    Właśnie wróciłem od kolegi z vag-iem.
    Zrobiłem kolejne logi- nie sa to jeszcze pełne, ale chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz która zauważyliśmy w kanale 23.
    Otóż BIP jest sporo mniejszy niż na innych wtryskiwaczach, czy może to oznaczać, że pierwsza pompka umarła??

    W załączniku załączam logi.

    ps. w Anglii jest naprawdę ciężko znaleźć mechanika który robi pomiar ciśnienia sprężania w dieslach