Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

chrysler voyager 3,3 automat nie ma biegow Pilne!!!

marecki360 17 Jul 2009 21:25 24758 31
  • #1
    marecki360
    Level 18  
    Mam problem z automatyczną skrzynia 4 biegową mianowicie nie ma zadnego biegu,nie czuje szarpnięcia gdy wrzuce bieg dam gazu dławi sie, na lewarku odpalałem silnik rownież nie ciągnie nieraz zaskoczy i sie obraca ale słabo olej zalałem atf2 co może być ?.
  • #2
    kubekgor
    Level 10  
    witam! pierwsze pytanie w jakich warunkach zniknęły, coś robiles przy skrzyni? wlałeś ATF ll D (dextron)?
  • #3
    marecki360
    Level 18  
    Rozebrałem skrzynie bo nie było wstecznego zmieniłem tryb na nowy w skrzyni bo miał całkowicie starte zeby złozyłem i niema ani jednego biegu olej atf2 kurcze nie powiem ci teraz jaka to firma tego oleju,ewentualnie jutro.Może byc cos z wybierakiem zle załozona linka jakas regulacja moze potrzebna ?.
  • #4
    kubekgor
    Level 10  
    Z tego co pamiętam to linkę się reguluje a w ostatniej części skrzyni są elektrozawory? podłączyłeś je? A i ile oleju wlałeś iczy na ciepłym silniku i odpalonym oczywiście sprawdziłoeś?
  • #5
    marecki360
    Level 18  
    Sprawdzałem na odpalonym ciepłym silniku stan idealny weszło prawie 9litry elektrozawory czyli selenoidy podłaczone na 100% reguluje sie ale przy niewyregulowanej lince by nie było zadnego biegu?.Dodam ze ras mi załapało i tarcza hamulcowa sie obracała ale gdy ja przytrzymałem stała w miejscu tak jak by niemiał wogule cisnienia lub cos z elektryką.
  • #6
    romuald-f
    A/T specialist
    Proszę sprawdzić miarką stan oleju na nie uruchomionym silniku, a następnie na uruchomionym silniku. Proszę napisać czy jest różnica.
  • #8
    tocka
    Level 24  
    Nie jest źle.
    Najprawdopodobniej konwenter nie pracuje tak jak trzeba.
  • #10
    romuald-f
    A/T specialist
    marecki360 wrote:
    Właśnie tez sie zastanawiałem nad tym olej czy na uruchomionym czy na zimnym i nieodpalonym silniku na miarce jest ten sam poziom czyli taki jak powinien?.


    Niestety ale jest źle. Na nie uruchomionym silniku stan oleju powinien być dużo ponad max. Zaś na uruchomionym silniku powinien być dużo niższy, to znaczy przy dolnych kreskach. Twoje odczyty wskazują na brak pracy pompy olejowej a oznacza to że źle zamontowana została skrzynia biegów względem silnika. Przypuszczam że w trakcie montażu sprzęgło hydrokinetyczne zostało przy silniku lub źle zostało wpasowane do skrzyni biegów. Bez względu, który z błędów został popełniony, skrzynka do ponownego demontażu. Po demontażu proszę zwrócić uwagę na szyjkę konwertera oraz na tryby pompy.
  • #11
    marecki360
    Level 18  
    Na szyjce konwertera sa dwa naciecia cały konwerter wchodzi na frez na co szczegolnie zwrucić uwage jakies znaki sa na pompie i konwerteze?.Jesli chodzi o sam konwerter to najpierw włozyłem go do skrzyni i ze skrzynią wkładałem do silnika.skrzynia zeszła sie bez problemow,pompa nie była rozbierana.Czyli przypuszczasz ze sprzegło przy wkładaniu ze skrzynią zsuneło sie z wałka skrzyni i nie zatrybia bo siedzi tylko w silniku lub na odwrót dobrze mysle .?hm wszystko możliwe.
  • #12
    tocka
    Level 24  
    nie jestem pewien ale czy konwenter nie powinien być przykręcony do koła zamachowego ?
  • #13
    romuald-f
    A/T specialist
    marecki360 wrote:
    Na szyjce konwertera sa dwa naciecia cały konwerter wchodzi na frez na co szczegolnie zwrucić uwage jakies znaki sa na pompie i konwerteze?.Jesli chodzi o sam konwerter to najpierw włozyłem go do skrzyni i ze skrzynią wkładałem do silnika.skrzynia zeszła sie bez problemow,pompa nie była rozbierana.Czyli przypuszczasz ze sprzegło przy wkładaniu ze skrzynią zsuneło sie z wałka skrzyni i nie zatrybia bo siedzi tylko w silniku lub na odwrót dobrze mysle .?hm wszystko możliwe.


    Nie ma znaków na pompie i konwerterze. Dobrze zrobiłeś wkładając konwerter w skrzynię. Konwerter przy wkładaniu powinien "zaskoczyć" najpierw na wałek a następnie w pompę olejową. Ale piszesz że skrzynia zeszła się bez problemów z silnikiem, i tu jest dobrze. To znaczy pomiędzy korpus skrzyni biegów a blok silnika nie można było wsunąć kartki papieru. Jeżeli tak, to jest dobrze. Dalej, sprzęgło nie zsunie się z żadnego wałka. Sprzęgło przykręcamy czterema śrubkami do koła blaszanego (flywheels). Po tak prawidłowej procedurze montażowej, po zalaniu oleju do skrzyni biegów (ok. 6L) pompa powinna rozprowadzić olej między innymi też i do sprzęgła. Następnie uzupełniamy olej do stanu (na uruchomionym silniku).
    Teraz pytanie: czy ruszałeś płytę sterującą ?
  • #14
    transgear
    Level 11  
    Witam. Zgadzam się z romualdem-f, prawdopodobnie zgnieciona pompa oleju przez niepoprawny montaż konwertera,to by wyjaśniało brak różnicy poziomów oleju na zgaszonym i zapalonym silniku.A co za tryb pan wymieniał w tej skrzyni ?
  • #15
    marecki360
    Level 18  
    Ok zobacze rozbiore skrzynie i dam znać.
    chrysler voyager 3,3 automat nie ma biegow Pilne!!!
    planetarka przednia.Płyta sterujaca była rozbierana ale fotki robiłem i złozyłem spowrotem identycznie.Mi sie wydaje ze pewnie uszkodziłem pompe lub konwerter przy wkładaniu rozbiore zobacze i dam znac co i jak jutro napisze.
  • Helpful post
    #17
    romuald-f
    A/T specialist
    Należy sprawdzić płytę sterującą, czy wszystko zostało należycie złożone ze szczególnym sprawdzeniem zaworu spięcia konwertera. Proszę pamiętać iż wymontowanie i zamontowanie płyty sterującej odbywa się na ułożeniu dzwigni zmiany biegów w pozycji "2" (L).
  • #20
    qazws
    Level 11  
    marecki360 wrote:
    Ok zobacze rozbiore skrzynie i dam znać.
    chrysler voyager 3,3 automat nie ma biegow Pilne!!!
    planetarka przednia.Płyta sterujaca była rozbierana ale fotki robiłem i złozyłem spowrotem identycznie.Mi sie wydaje ze pewnie uszkodziłem pompe lub konwerter przy wkładaniu rozbiore zobacze i dam znac co i jak jutro napisze.

    konwerter wkładałeś ze skrzynia ?
    na wałek w skrzyni konwerter powinien załapać dwa razy tzn raz wpadnie i kręcisz lewo prawo i musi jeszcze raz wskoczyć
    no i chyba jesli by pompa padła to jak bys zdjął wężyk co idzie do chłodnicy to by oleju nie wywalało , sprawdź czy wywali tam olej te króćce nad elektrozaworami
    chrysler voyager 3,3 automat nie ma biegow Pilne!!!
  • #21
    zmarcel
    Level 2  
    Witam.
    Prosze o pomoc.W moim przypadku w samochodzi biegi raz sa raz znikaja i po jakims czsie powracaja ale z mocnym szarpnieciem.Sprawdzałem olej przed i po uruchomieniu i w tym momencie kiedy biegow jest brak to poziom jest bardzo wysoki a w momencie kiedy zaczyna "ciagnąc"poziom oleju zmniejsza sie do odpowiedniego poziomu.Sytuacja zaczela sie kilka dni temu kiedy przy odpalaniu dalo sie slyszec przez chwile dziwny jek.Jak gdyby gdzies uchodziło cisnienie.Tuz przed "zanikiem"biegów jek byl juz prawie bez przerwy.Jeszcze jednym objawem jest to iz kiedy juz jakos zlapie i jedzie to zdaza mu sie nie przełaczac na ostatni bieg tylko piluje na przedostatnim.a kiedy go na chwile zgasze i ponownie odpale to przełacza do konca.
  • #22
    hipek12
    Level 2  
    pomocy?.w moim wylał się olej między silnikiem a skrzyniom i staną
  • #23
    wmarek65
    Level 15  
    hipek12 wrote:
    pomocy?.w moim wylał się olej między silnikiem a skrzyniom i staną


    A dziurę w miejscu wycieku też masz ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    zmarcel wrote:
    Witam.
    Prosze o pomoc.W moim przypadku w samochodzi biegi raz sa raz znikaja i po jakims czsie powracaja ale z mocnym szarpnieciem.Sprawdzałem olej przed i po uruchomieniu i w tym momencie kiedy biegow jest brak to poziom jest bardzo wysoki a w momencie kiedy zaczyna "ciagnąc"poziom oleju zmniejsza sie do odpowiedniego poziomu.Sytuacja zaczela sie kilka dni temu kiedy przy odpalaniu dalo sie slyszec przez chwile dziwny jek.Jak gdyby gdzies uchodziło cisnienie.Tuz przed "zanikiem"biegów jek byl juz prawie bez przerwy.Jeszcze jednym objawem jest to iz kiedy juz jakos zlapie i jedzie to zdaza mu sie nie przełaczac na ostatni bieg tylko piluje na przedostatnim.a kiedy go na chwile zgasze i ponownie odpale to przełacza do konca.



    Ten odgłos przed utratą biegów nie przypominał przypadkiem odgłosu jakby napędzania kółek zębatych zegara (takie wycie przekladni zębatej)i nasilał sie wraz ze wzrostem obrotów silnika ?
  • #24
    hipek12
    Level 2  
    nie bo musiałbym sciongnonć skrzynie .pytam się czy tam mug być jakiś symeryng lub miał ktoś taki problem
  • #25
    wmarek65
    Level 15  
    Jeśli wyciek nastąpił niespodziewanie i przy odgłosach huku w skrzyni ,to najprawdopadobniej wysunął sie sworzeń z mechanizmu różnicowego i rozbił obudowę skrzyni ,(nagminna usterka w Voyagerach do 1999 r).Jeśli wyciek był powolny to może być uszczelniacz szyjki konwertera lub oring uszczelniający korpus pompy olejowej.
  • #26
    hipek12
    Level 2  
    dzięki " wmarek65" marz u mnie duże piwo tak jak mówiłeś wysuną się sworzeń i rozwalił skrzynie :D

    Dodano po 19 [minuty]:

    mam pytanie takie. czy różnica jest w skrzyni automatycznej między silnikiem 2.5l a 3,3l z góry dzięki
  • #27
    hanys75
    Level 2  
    witam wszystkich.czy ktos mi powie ile litrow oleju wchodzi do chryslera le barona 3.0v6 w skrzyni automat 4.
  • #28
    surmacer
    Level 15  
    U mnie też prawdopodobnie nastąpiło wysunięcie się sworznia z mechanizmu różnicowego. Od góry wybiło dziurę w obudowie skrzyni, a od dołu uderzyło w blachę i nastąpiło rozszczelnienie i gwałtowny wyciek. Jakie są opcje naprawy?
    Wymiana całej skrzyni? Skorupy?
  • #29
    marecki360
    Level 18  
    Z mojej strony Temat Zamknięty Chryslera sprzedałem problemu nie zdarzyłem rozwiązać .Ale to co miałem sprawdzić sprawdziłem nie zauważyłem żadnych usterek tych części podejrzewam ze został Uszkodzony Konwerter pompa przy wkładaniu skrzyni za pierwszym razem czyli zgnieciony jak wcześniej słusznie kolega stwierdził dlatego nie miał siły oraz by tłumaczyło ten sam poziom oleju przy odpalonym i zgaszonym silniku , a sprawdzałem wszystko po kilka razy.Dzięki Wszystkim Za chęci Pomocy pozdrawiam.
  • #30
    wess122
    Level 12  
    [quote="qazws"]
    marecki360 wrote:

    chrysler voyager 3,3 automat nie ma biegow Pilne!!!


    Koledzy a który to włącznik wstecznego.