Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

chrysler voyager 3,3 automat nie ma biegow Pilne!!!

marecki360 17 Lip 2009 21:25 20072 31
  • #1 17 Lip 2009 21:25
    marecki360
    Poziom 18  

    Mam problem z automatyczną skrzynia 4 biegową mianowicie nie ma zadnego biegu,nie czuje szarpnięcia gdy wrzuce bieg dam gazu dławi sie, na lewarku odpalałem silnik rownież nie ciągnie nieraz zaskoczy i sie obraca ale słabo olej zalałem atf2 co może być ?.

    1 29
  • #2 17 Lip 2009 22:06
    kubekgor
    Poziom 9  

    witam! pierwsze pytanie w jakich warunkach zniknęły, coś robiles przy skrzyni? wlałeś ATF ll D (dextron)?

    0
  • #3 17 Lip 2009 22:13
    marecki360
    Poziom 18  

    Rozebrałem skrzynie bo nie było wstecznego zmieniłem tryb na nowy w skrzyni bo miał całkowicie starte zeby złozyłem i niema ani jednego biegu olej atf2 kurcze nie powiem ci teraz jaka to firma tego oleju,ewentualnie jutro.Może byc cos z wybierakiem zle załozona linka jakas regulacja moze potrzebna ?.

    1
  • #4 17 Lip 2009 22:20
    kubekgor
    Poziom 9  

    Z tego co pamiętam to linkę się reguluje a w ostatniej części skrzyni są elektrozawory? podłączyłeś je? A i ile oleju wlałeś iczy na ciepłym silniku i odpalonym oczywiście sprawdziłoeś?

    0
  • #5 17 Lip 2009 22:33
    marecki360
    Poziom 18  

    Sprawdzałem na odpalonym ciepłym silniku stan idealny weszło prawie 9litry elektrozawory czyli selenoidy podłaczone na 100% reguluje sie ale przy niewyregulowanej lince by nie było zadnego biegu?.Dodam ze ras mi załapało i tarcza hamulcowa sie obracała ale gdy ja przytrzymałem stała w miejscu tak jak by niemiał wogule cisnienia lub cos z elektryką.

    1
  • #6 18 Lip 2009 16:14
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Proszę sprawdzić miarką stan oleju na nie uruchomionym silniku, a następnie na uruchomionym silniku. Proszę napisać czy jest różnica.

    1
  • #8 18 Lip 2009 22:26
    tocka
    Poziom 24  

    Nie jest źle.
    Najprawdopodobniej konwenter nie pracuje tak jak trzeba.

    0
  • #10 19 Lip 2009 11:39
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    marecki360 napisał:
    Właśnie tez sie zastanawiałem nad tym olej czy na uruchomionym czy na zimnym i nieodpalonym silniku na miarce jest ten sam poziom czyli taki jak powinien?.


    Niestety ale jest źle. Na nie uruchomionym silniku stan oleju powinien być dużo ponad max. Zaś na uruchomionym silniku powinien być dużo niższy, to znaczy przy dolnych kreskach. Twoje odczyty wskazują na brak pracy pompy olejowej a oznacza to że źle zamontowana została skrzynia biegów względem silnika. Przypuszczam że w trakcie montażu sprzęgło hydrokinetyczne zostało przy silniku lub źle zostało wpasowane do skrzyni biegów. Bez względu, który z błędów został popełniony, skrzynka do ponownego demontażu. Po demontażu proszę zwrócić uwagę na szyjkę konwertera oraz na tryby pompy.

    0
  • #11 19 Lip 2009 12:21
    marecki360
    Poziom 18  

    Na szyjce konwertera sa dwa naciecia cały konwerter wchodzi na frez na co szczegolnie zwrucić uwage jakies znaki sa na pompie i konwerteze?.Jesli chodzi o sam konwerter to najpierw włozyłem go do skrzyni i ze skrzynią wkładałem do silnika.skrzynia zeszła sie bez problemow,pompa nie była rozbierana.Czyli przypuszczasz ze sprzegło przy wkładaniu ze skrzynią zsuneło sie z wałka skrzyni i nie zatrybia bo siedzi tylko w silniku lub na odwrót dobrze mysle .?hm wszystko możliwe.

    0
  • #12 19 Lip 2009 12:51
    tocka
    Poziom 24  

    nie jestem pewien ale czy konwenter nie powinien być przykręcony do koła zamachowego ?

    0
  • #13 19 Lip 2009 13:58
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    marecki360 napisał:
    Na szyjce konwertera sa dwa naciecia cały konwerter wchodzi na frez na co szczegolnie zwrucić uwage jakies znaki sa na pompie i konwerteze?.Jesli chodzi o sam konwerter to najpierw włozyłem go do skrzyni i ze skrzynią wkładałem do silnika.skrzynia zeszła sie bez problemow,pompa nie była rozbierana.Czyli przypuszczasz ze sprzegło przy wkładaniu ze skrzynią zsuneło sie z wałka skrzyni i nie zatrybia bo siedzi tylko w silniku lub na odwrót dobrze mysle .?hm wszystko możliwe.


    Nie ma znaków na pompie i konwerterze. Dobrze zrobiłeś wkładając konwerter w skrzynię. Konwerter przy wkładaniu powinien "zaskoczyć" najpierw na wałek a następnie w pompę olejową. Ale piszesz że skrzynia zeszła się bez problemów z silnikiem, i tu jest dobrze. To znaczy pomiędzy korpus skrzyni biegów a blok silnika nie można było wsunąć kartki papieru. Jeżeli tak, to jest dobrze. Dalej, sprzęgło nie zsunie się z żadnego wałka. Sprzęgło przykręcamy czterema śrubkami do koła blaszanego (flywheels). Po tak prawidłowej procedurze montażowej, po zalaniu oleju do skrzyni biegów (ok. 6L) pompa powinna rozprowadzić olej między innymi też i do sprzęgła. Następnie uzupełniamy olej do stanu (na uruchomionym silniku).
    Teraz pytanie: czy ruszałeś płytę sterującą ?

    1
  • #14 19 Lip 2009 15:14
    transgear
    Poziom 10  

    Witam. Zgadzam się z romualdem-f, prawdopodobnie zgnieciona pompa oleju przez niepoprawny montaż konwertera,to by wyjaśniało brak różnicy poziomów oleju na zgaszonym i zapalonym silniku.A co za tryb pan wymieniał w tej skrzyni ?

    0
  • #15 19 Lip 2009 18:05
    marecki360
    Poziom 18  

    Ok zobacze rozbiore skrzynie i dam znać.
    chrysler voyager 3,3 automat nie ma biegow Pilne!!!
    planetarka przednia.Płyta sterujaca była rozbierana ale fotki robiłem i złozyłem spowrotem identycznie.Mi sie wydaje ze pewnie uszkodziłem pompe lub konwerter przy wkładaniu rozbiore zobacze i dam znac co i jak jutro napisze.

    1
  • Pomocny post
    #17 23 Lip 2009 13:28
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Należy sprawdzić płytę sterującą, czy wszystko zostało należycie złożone ze szczególnym sprawdzeniem zaworu spięcia konwertera. Proszę pamiętać iż wymontowanie i zamontowanie płyty sterującej odbywa się na ułożeniu dzwigni zmiany biegów w pozycji "2" (L).

    1
  • #20 31 Lip 2009 17:12
    qazws
    Poziom 10  

    marecki360 napisał:
    Ok zobacze rozbiore skrzynie i dam znać.
    chrysler voyager 3,3 automat nie ma biegow Pilne!!!
    planetarka przednia.Płyta sterujaca była rozbierana ale fotki robiłem i złozyłem spowrotem identycznie.Mi sie wydaje ze pewnie uszkodziłem pompe lub konwerter przy wkładaniu rozbiore zobacze i dam znac co i jak jutro napisze.

    konwerter wkładałeś ze skrzynia ?
    na wałek w skrzyni konwerter powinien załapać dwa razy tzn raz wpadnie i kręcisz lewo prawo i musi jeszcze raz wskoczyć
    no i chyba jesli by pompa padła to jak bys zdjął wężyk co idzie do chłodnicy to by oleju nie wywalało , sprawdź czy wywali tam olej te króćce nad elektrozaworami
    chrysler voyager 3,3 automat nie ma biegow Pilne!!!

    0
  • #21 11 Lut 2010 14:39
    zmarcel
    Poziom 2  

    Witam.
    Prosze o pomoc.W moim przypadku w samochodzi biegi raz sa raz znikaja i po jakims czsie powracaja ale z mocnym szarpnieciem.Sprawdzałem olej przed i po uruchomieniu i w tym momencie kiedy biegow jest brak to poziom jest bardzo wysoki a w momencie kiedy zaczyna "ciagnąc"poziom oleju zmniejsza sie do odpowiedniego poziomu.Sytuacja zaczela sie kilka dni temu kiedy przy odpalaniu dalo sie slyszec przez chwile dziwny jek.Jak gdyby gdzies uchodziło cisnienie.Tuz przed "zanikiem"biegów jek byl juz prawie bez przerwy.Jeszcze jednym objawem jest to iz kiedy juz jakos zlapie i jedzie to zdaza mu sie nie przełaczac na ostatni bieg tylko piluje na przedostatnim.a kiedy go na chwile zgasze i ponownie odpale to przełacza do konca.

    3
  • #22 18 Lut 2010 18:15
    hipek12
    Poziom 2  

    pomocy?.w moim wylał się olej między silnikiem a skrzyniom i staną

    0
  • #23 18 Lut 2010 19:08
    wmarek65
    Poziom 15  

    hipek12 napisał:
    pomocy?.w moim wylał się olej między silnikiem a skrzyniom i staną


    A dziurę w miejscu wycieku też masz ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    zmarcel napisał:
    Witam.
    Prosze o pomoc.W moim przypadku w samochodzi biegi raz sa raz znikaja i po jakims czsie powracaja ale z mocnym szarpnieciem.Sprawdzałem olej przed i po uruchomieniu i w tym momencie kiedy biegow jest brak to poziom jest bardzo wysoki a w momencie kiedy zaczyna "ciagnąc"poziom oleju zmniejsza sie do odpowiedniego poziomu.Sytuacja zaczela sie kilka dni temu kiedy przy odpalaniu dalo sie slyszec przez chwile dziwny jek.Jak gdyby gdzies uchodziło cisnienie.Tuz przed "zanikiem"biegów jek byl juz prawie bez przerwy.Jeszcze jednym objawem jest to iz kiedy juz jakos zlapie i jedzie to zdaza mu sie nie przełaczac na ostatni bieg tylko piluje na przedostatnim.a kiedy go na chwile zgasze i ponownie odpale to przełacza do konca.



    Ten odgłos przed utratą biegów nie przypominał przypadkiem odgłosu jakby napędzania kółek zębatych zegara (takie wycie przekladni zębatej)i nasilał sie wraz ze wzrostem obrotów silnika ?

    1
  • #24 18 Lut 2010 20:03
    hipek12
    Poziom 2  

    nie bo musiałbym sciongnonć skrzynie .pytam się czy tam mug być jakiś symeryng lub miał ktoś taki problem

    0
  • #25 19 Lut 2010 06:59
    wmarek65
    Poziom 15  

    Jeśli wyciek nastąpił niespodziewanie i przy odgłosach huku w skrzyni ,to najprawdopadobniej wysunął sie sworzeń z mechanizmu różnicowego i rozbił obudowę skrzyni ,(nagminna usterka w Voyagerach do 1999 r).Jeśli wyciek był powolny to może być uszczelniacz szyjki konwertera lub oring uszczelniający korpus pompy olejowej.

    0
  • #26 20 Lut 2010 22:45
    hipek12
    Poziom 2  

    dzięki " wmarek65" marz u mnie duże piwo tak jak mówiłeś wysuną się sworzeń i rozwalił skrzynie :D

    Dodano po 19 [minuty]:

    mam pytanie takie. czy różnica jest w skrzyni automatycznej między silnikiem 2.5l a 3,3l z góry dzięki

    2
  • #27 23 Kwi 2010 20:44
    hanys75
    Poziom 2  

    witam wszystkich.czy ktos mi powie ile litrow oleju wchodzi do chryslera le barona 3.0v6 w skrzyni automat 4.

    0
  • #28 13 Cze 2010 14:49
    surmacer
    Poziom 15  

    U mnie też prawdopodobnie nastąpiło wysunięcie się sworznia z mechanizmu różnicowego. Od góry wybiło dziurę w obudowie skrzyni, a od dołu uderzyło w blachę i nastąpiło rozszczelnienie i gwałtowny wyciek. Jakie są opcje naprawy?
    Wymiana całej skrzyni? Skorupy?

    0
  • #29 27 Gru 2010 13:25
    marecki360
    Poziom 18  

    Z mojej strony Temat Zamknięty Chryslera sprzedałem problemu nie zdarzyłem rozwiązać .Ale to co miałem sprawdzić sprawdziłem nie zauważyłem żadnych usterek tych części podejrzewam ze został Uszkodzony Konwerter pompa przy wkładaniu skrzyni za pierwszym razem czyli zgnieciony jak wcześniej słusznie kolega stwierdził dlatego nie miał siły oraz by tłumaczyło ten sam poziom oleju przy odpalonym i zgaszonym silniku , a sprawdzałem wszystko po kilka razy.Dzięki Wszystkim Za chęci Pomocy pozdrawiam.

    0
  • #30 12 Wrz 2012 07:17
    wess122
    Poziom 11  

    [quote="qazws"]

    marecki360 napisał:

    chrysler voyager 3,3 automat nie ma biegow Pilne!!!


    Koledzy a który to włącznik wstecznego.

    1
  Szukaj w 5mln produktów