Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem alternator opel astra 1.4 92 rok

simon23_30 17 Lip 2009 22:20 4601 12
  • #1 17 Lip 2009 22:20
    simon23_30
    Poziom 10  

    Witam mam problem z alternatorem Delco 55A w oplu astrze przy jałowym biegu ładowanie 13,8 i jest niby ok ale jak włączę światła lub inny odbiornik to zaczyna żarzyć kontrolka na światłach ładowanie 13.5 ostatnio wymienione szczotki regulator też jakieś 4 mies temu o co chodzi regulator znowu do wymiany czy może coś innego np dioda ma przebicie proszę o w miare szybką odp

    0 12
  • #2 17 Lip 2009 22:28
    rico37p
    Poziom 28  

    Diody łatwo sprawdzic .Ja bym stawiał na stojan.

    0
  • Pomocny post
    #3 18 Lip 2009 08:03
    viper555
    spec od auto-elektro

    To nie wina alternatora tylko instalacji.P

    0
  • #4 18 Lip 2009 08:43
    simon23_30
    Poziom 10  

    tzn co według ciebie nie tak z instalacją masa czy moża za mała przepustowość kabla bo miałem kiedyś 70A altek i było wszystko ok

    0
  • Pomocny post
    #5 18 Lip 2009 09:29
    viper555
    spec od auto-elektro

    Sprawdzić jak zawsze napięcie na akumulatorze i na alternatorze i porównać oraz napięcie na kontrolce z alternatora. Spadek będzie powodował taki objaw.P

    0
  • #6 18 Lip 2009 10:29
    simon23_30
    Poziom 10  

    sprawdzałem na alternatorze na światłach 13.5 na aku 13.3

    Dodano po 25 [sekundy]:

    to chyba nie duży spadek

    Dodano po 4 [minuty]:

    a po 2 to czy 13.8 to nie za małe ładowanie zazwyczaj np w boschowskich altkach jest 14.5

    0
  • #7 18 Lip 2009 10:55
    viper555
    spec od auto-elektro

    Czy na podwyższonych obrotach jest tyle samo czy rośnie.P

    0
  • #8 18 Lip 2009 11:00
    simon23_30
    Poziom 10  

    nie ro

    Dodano po 18 [sekundy]:

    sorki nie rośnie

    Dodano po 34 [sekundy]:

    nie zależnie od obrotów jest to samo

    0
  • Pomocny post
    #9 18 Lip 2009 11:02
    viper555
    spec od auto-elektro

    Tzn że pracuje na dwie fazy i prawdopodobnie jest uszkodzona dioda od wzbudzenia, podaj jeszcze jakie masz napięcie na kontrolce na alternatorze.P

    0
  • #10 18 Lip 2009 11:16
    simon23_30
    Poziom 10  

    ok to podam ale jutro chyba dopiero bo jadę do pracy to zmierze

    Dodano po 23 [sekundy]:

    albo może jeszcze zdąże

    Dodano po 3 [minuty]:

    14.79 jest na wzbudzeniu

    0
  • Pomocny post
    #11 18 Lip 2009 11:35
    viper555
    spec od auto-elektro

    Tak uszkodzona dioda napięcia mają być równe.P

    0
  • #12 18 Lip 2009 11:53
    simon23_30
    Poziom 10  

    wielkie dziex kolego pomógł dla ciebie

    0
  • #13 31 Gru 2009 12:41
    feltom
    Poziom 10  

    Dołączę się do tematu. Mam problem z tym alternatorem ale u mnie sprawa wygląda następująco:
    0. Wymieniłem szczotki w altku
    1. Po wymianie na jałowym biegu zimny silnik napięcie wynosi 14,5. Włączenie świateł powoduje spadek napięcia aż do 12,5V i cały czas spada. Włączenie wentylatora powoduje spadek napięcia do 11,8V.
    2. Wyłączenie odbiorników powoduje czasami powrót napięcia do 14,5V. Ale nie zawsze. Jak silnik ostygnie ładowanie wraca do poziomu 14,5 bez odbiorników
    2. Czy problem jest z regulatorem napięcia? A może diody?

    0
  Szukaj w 5mln produktów