Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zasilacz sieciowy zamiast baterii do zabawki.

seba.g 18 Jul 2009 18:57 6949 39
    seba.g
    Level 10  
    Jak w temacie chcę wykorzystać zasilacz zamiast często wyczerpujących się baterii w zabawce córeczki. Jest to pozytywka i lampka obracająca się w jednym. Posiada parę trybów pracy ale na maxa wyczerpuje baterie tryb muzyka + obracająca się lampka.Zabawka jest zasilana 4 bateriami typu AA 1,5 V LR6,żaróweczka 2,7 W,głośniczek 25W,silniczek niestety nie opisany. Próbowałem już to połączyć jednak na zasilaczu nic nie rusza.Posiadam zasilacz regulowany w zakresie 3 - 12 V 220V 50Hz 9W ,500mA Max. Myślę osobiście iż zasilacz jest za słaby,lecz faktem jest że nie jestem z wykształcenia elektronikiem a tylko amatorem lutowania mogę się mylić.Proszę o opinię kogoś biegłego w temacie,czy mam rację czy się mylę.Jeśli zasilacz jest za słaby jakiego powinienem użyć ? Może zdjęcia coś pomogą.
    ajpier
    Level 36  
    Zdjęcia nie pomogą ale pomiar pobieranego przez zabawkę prądu już tak. Po tak zdobytej wiedzy możesz przejrzeć forum w poszukiwaniu schematu zasilacza.
    Konrad Kl.
    Level 14  
    Zasilacz ma za mało mA. Może byłby dobry na 900mA, albo na 1,2A. Wtedy zabawka by uciągnęła.
    seba.g
    Level 10  
    Co prawda miernik posiadam lecz nie mam pojęcia jak to zmierzyć więc odpowiedz nic nie wniosła do mojego wątku,ale dziękuję za reakcję.

Dodano po 9 [minuty]:

Myślę właśnie że ten zasilacz słaby.Kupić może taki regulowany 1000mA ?

Dodano po 3 [minuty]:

Jak bym wiedział jak i gdzie pomierzyć to może wiele by załatwiło.
    ajpier
    Level 36  
    Ciężko "na oko" powiedzieć czy będzie dobry. Masz miernik, ustaw na zakres 10A i podłącz go szeregowo z bateriami.
    seba.g
    Level 10  
    Tak 0,25W,odlew nie wyrażny na głośniczku .
    Konrad Kl.
    Level 14  
    Pobór prądu można obliczyć że wzoru I=P/U.