Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1.2 Kat. 93r. Za wysokie obroty

Wati 19 Lip 2009 11:20 11442 14
  • #1 19 Lip 2009 11:20
    Wati
    Poziom 9  

    Posiadm Opla Corse B 1.2 Katalizator z grudnia 93r. jak w temacie.

    Ostatnio robiłem remont silnika wymieniane było:
    - wałek rozrządu
    - 2 tłoki + komplet pierścieni na wszystkie tłoki
    - panewki
    - uszczelniacz wału
    - uszczelniacz wałku rozrządu
    - pasek rozrządu
    - świece
    - termostat
    - pasek alternatora
    - uszczelka miski
    - uszczelka kolektora ssącego i wydechowego
    - szlif głowicy

    Mój problem polega na tym, że jak odpale zimny silnik to obroty są na około 800obr/min gdy przejade kilka km i się zatrzymam na biegu jałowym obroty skaczą do okoła 2000obr/min. Dodatkowo podczas zmiany biegów gdy wciskam pedał sprzęgła obroty też skaczą do 2000obr/min np. gdy jade na biegu 4 i puszczam gaz aby silnik sam zwolnił i czekam aż obroty spadną do około 1200obr/min wciskam sprzęgło aby zredukować bieg na 3 i właśnie w tym momencie jak wciskam sprzęgło bez gazu obroty skaczą do 2000obr/min i silnik wyje.
    Na początku myślałem, że to może linka gazu lub od przepustnicy ale nie Posiadm Opla Corse B 1.2 Katalizator z grudnia 93r. jak w temacie.

    Ostatnio robiłem remont silnika wymieniane było:
    - wałek rozrządu
    - 2 tłoki + komplet pierścieni na wszystkie tłoki
    - panewki
    - uszczelniacz wału
    - uszczelniacz wałku rozrządu
    - pasek rozrządu
    - świece
    - termostat
    - pasek alternatora
    - uszczelka miski
    - uszczelka kolektora ssącego i wydechowego
    - szlif głowicy

    Mój problem polega na tym, że jak odpale zimny silnik to obroty są na około 800obr/min gdy przejade kilka km i się zatrzymam na biegu jałowym obroty skaczą do okoła 2000obr/min. Dodatkowo podczas zmiany biegów gdy wciskam pedał sprzęgła obroty też skaczą do 2000obr/min np. gdy jade na biegu 4 i puszczam gaz aby silnik sam zwolnił i czekam aż obroty spadną do około 1200obr/min wciskam sprzęgło aby zredukować bieg na 3 i właśnie w tym momencie jak wciskam sprzęgło bez gazu obroty skaczą do 2000obr/min i silnik wyje.
    Na początku myślałem, że to może linka gazu lub od przepustnicy ale nie jestem pewien.

    Jeśli mógłby ktoś coś doradzić co to może być to będe bardzo wdzięcznyjestem pewien.

    Jeśli mógłby ktoś coś doradzić co to może być to będe bardzo wdzięczny

    1 14
  • #2 19 Lip 2009 13:08
    finos
    Poziom 14  

    Nie widzę żebyś robił cokolwiek z silnikiem korkowym, a to on odpowiada w Corsie za obroty na biegu jałowym. Spróbuj go a jak czyszczenie nic nie pomoże to trzeba go wymienić.

    1
  • #3 19 Lip 2009 13:12
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    A ja bym sprawdził uszczelkę pomiędzy korpusem a kolektorem.

    1
  • #4 19 Lip 2009 13:22
    rozpuszczalnik
    Poziom 17  

    Tą papierową?

    0
  • #5 19 Lip 2009 13:24
    doctor81
    Poziom 17  

    Odpal na zimnym-mówisz,że ma 800 0br/min.Spryskaj plakiem odcinek kolektor ssący-przewód filtra powietrza.Jeśli zwiększą sie obroty to łapie lewe powietrze.

    1
  • #6 19 Lip 2009 13:25
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    No bardziej z kringieleitu :)
    Bardzo często pęknięta i kawałka jej nie ma.

    0
  • #7 19 Lip 2009 13:27
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Chciałbym tylko dodać że na liście wymienionych rzeczy figuruje uszczelka kolektorów, ale sprawdzić nie zaszkodzi:)

    0
  • #8 19 Lip 2009 13:30
    rozpuszczalnik
    Poziom 17  

    Po co ma inwestować w jakiegoś plaka, jak wystarczy że odkręci dwie nakrętki mocowania korpusu wtryskiwacza, i będzie widział że uszczelka jest wessana .

    0
  • #9 19 Lip 2009 13:34
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    To najczęstsza przyczyna. Albo ściągsz korpus, kładziesz na szklaną taflę i już widzisz jaka szczelina.
    Druga mozliwość to szlauchiki.
    Przemo9826 on pisze o uszczelce kolektora ssącego, nie pomiędzy kolektorem a korpusem TBI

    0
  • #10 19 Lip 2009 13:36
    Wati
    Poziom 9  

    Samochód wyjechał z warsztatu teraz w czwartek i zrobiłem autem dopiero 60km od czwartku. Uszczelki na pewno są dobre bo zaufany mechanik mi to robił.
    Niedawno spryskałem specjalnym płynem silniczek krokowy i przepustnice. Sprawdziłem kody błędów i wyskakiwał kod 12 czyli sprawdzenie diagnozy i żadnej innej usterki nie wykrył. Zrobiłem reset komputera przejechałem się troche na każdym biegu na wysokich obrotach i przy 2200 obrotach wrzucałem luz i obroty spadały do około 850obr/min. Silnik był już ciepły więc moja usterka z obrotami narazie naprawiona chyba, że po przejechaniu 20km silnik tak się nagrzeje i obroty znów zaczną szaleć. Gdyby takie coś znów się pojawiło co jeszcze mogę zrobić?

    0
  • #11 19 Lip 2009 13:40
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    A może byś sprawdził jedną rzecz-podpinasz tester i patrzysz "pozycja IACV " i masz mieć 24 krok.
    Jak masz krok 0 to znaczy trzpień że jest dosunięty i silnik łapie powietrze na lewo.
    A może odczytac parę unnych parametrów, np ect?

    0
  • #12 19 Lip 2009 13:47
    Wati
    Poziom 9  

    nie posiadam testera więc nie mam jak sprawdzić pozycji IACV

    0
  • #13 19 Lip 2009 13:48
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    No to wybacz, nawet ginekolog samym palcem żadnej roboty nie zrobi.

    0
  • #14 19 Lip 2009 13:51
    belzebub21
    Poziom 9  

    To na pewno potencjiometr ,wiecie ten na tym pedale od gazu szwunkuje.

    0
  • #15 20 Lip 2009 16:49
    Wati
    Poziom 9  

    Dalej mam wysokie obroty. Będe jeszcze dokładnie czyścił silniczek krokowy i gniazdo od niego może to pomoże a jak nie to nie wiem może rzeczywiście potencjometr... ?

    0