Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford focus brak hamulca po wymianie klocków

krs33 19 Lip 2009 12:01 14486 18
  • #1 19 Lip 2009 12:01
    krs33
    Poziom 9  

    Witam mam taki problem po wymianie klocków hamulcowych w fordzie focusie 1.8 Turdo Diesel rocznik 2000 znikł hamulec a konkretnie gdy podpąpuje hamulec robi sie twardy i gdy go nacisne to opada do samego dołu wymieniłem pąpe hamulcową i odpowietrzyłem caly układ i nic dalej niema hamulca czym może to być spowodowane z układu niema żadnego wycieku czy możliwe że to abs wysiadł i pąpa absu gdzieś przepuszcza?? tylko ze nic z nią nierobiłem wymieniłem tylko klocki i nagle hamulec znikł

    0 18
  • #2 19 Lip 2009 12:39
    Woytek130
    Poziom 16  

    szukaj po przewodach wycieku :)

    0
  • #3 19 Lip 2009 12:45
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    A kolega wie, że hamulce się tam odpowietrza po wprowadzeniu centrali ABS w funkcję odpowietrzania?

    1
  • #4 19 Lip 2009 13:49
    marek1977
    Poziom 33  

    Jacek79 napisał:
    A kolega wie, że hamulce się tam odpowietrza po wprowadzeniu centrali ABS w funkcję odpowietrzania?


    BZDURA!!!!

    1
  • #5 19 Lip 2009 13:55
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Jak nie. Nie kłóć się Marek. Nawet KTS ma funcję "ABS entluftung" czy jakos tak.
    Podepnij sobie WDS'a, IDS'a i zobaczysz sam.
    Po zaaktywowaniu tej funkcji otwierają się zawory i rusza pompa obiegu wtórnego.
    Jak chcesz inaczej odpowietrzyć centralę elektrohydrauliczną? Zaręczam co że samo popuszczanie rurek na bloczku nic nie da.

    0
  • #6 19 Lip 2009 14:43
    krs33
    Poziom 9  

    hmm czyli jak jak odpowietrzałem hamulce to zapalałem silnik podobno tak trzeba robić jeżeli auto ma abs a wycieku niema żadnego bo płynu nie ubywa więc muszę go podłączyć do komputera i wtedy odpowietrzać ??

    1
  • #7 19 Lip 2009 14:48
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    A co ci da zapalenie silnika, jedynie to że serwo pracuje i łatwiej jest naciskac pedał.

    1
  • Pomocny post
    #8 19 Lip 2009 14:49
    Michu10
    Poziom 32  

    Problem może być banalny, przyjechał do mnie klient który miał wymienione klocki przód w Seicento, po wymianie miękki pedał , słaby hamulce zasadniczy. Koleś wymienił pompę hamulcową, serwo, przewody hamulcowe, odpowietrzał 10 razy. Nie przyszło mu do głowy zajrzeć do zacisku co się dzieje z klockami, po wyjęciu klocków co stwierdziłem że tak nazwę "rozwarstwienie klocka" jakby okładzina odkleiła się od podstawy , w konsekwencji wygięty jak banan klocek skutecznie powodował anomalia w działaniu układu hamulcowego. pomogła wymiana samego klocka. Dziwne ale prawdziwe, może nawet wydawać się śmieszne

    0
  • #9 19 Lip 2009 14:55
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Jest to mozliwe, ale wtedy pedal nie złaził by o podłogi. Jeżeli mu schodził to pompa puszczała między sekcjami, albo mial zapowietrzony układ. Jak chciał załozyć nowek klocki to musiał cofnąć cylinderki w zaciskach a wtedy mogły się podziać różne cuda jak płyn zasuwał w drugą stronę.

    0
  • #10 19 Lip 2009 15:04
    krs33
    Poziom 9  

    no tak ale pompę wymieniłem i odpowietrzyłem wszystko 2 razy i dalej to samo ale sprawdze jeszcze te klocki dzięki za pomoc

    0
  • #11 19 Lip 2009 15:12
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    A jak żeś to odpowietrzał, od najdalszego koła chociaż?

    0
  • #12 19 Lip 2009 19:53
    krs33
    Poziom 9  

    nowy płyn sie przelał przez cały układ hamulcowy

    0
  • #13 19 Lip 2009 22:48
    pioart
    Poziom 37  

    Kolejny przypadek bezmyślności i pozornej oszczędności .
    Jak wyglądają tarcze i jak teraz wyglądają klocki . Jak możesz to daj zdjęcia
    Jeśli hamulec był przed wymianą to powinien być po wymianie
    Wprowadzanie pompy ABS w stan przepłukiwania /otwarty / jedynie skraca i ułatwia nieznacznie proces odpowietrzania ale nie jest niezbędny do odpowietrzania a na pewno nie w tym modelu /brak hamulca postojowego/
    Koszt wymiany w warsztacie klocków to max 60zł / nie w serwisie/ + koszt klocków , a ta wymiana jak mniemam już przekroczyła te koszta trzykrotnie . Zanim się zabrałeś za wymianę to trzeba było chociaż o tym poczytać

    1
  • #14 20 Lip 2009 01:05
    krs33
    Poziom 9  

    pioart napisał:
    Kolejny przypadek bezmyślności i pozornej oszczędności .
    Jak wyglądają tarcze i jak teraz wyglądają klocki . Jak możesz to daj zdjęcia
    Jeśli hamulec był przed wymianą to powinien być po wymianie
    Wprowadzanie pompy ABS w stan przepłukiwania /otwarty / jedynie skraca i ułatwia nieznacznie proces odpowietrzania ale nie jest niezbędny do odpowietrzania a na pewno nie w tym modelu /brak hamulca postojowego/
    Koszt wymiany w warsztacie klocków to max 60zł / nie w serwisie/ + koszt klocków , a ta wymiana jak mniemam już przekroczyła te koszta trzykrotnie . Zanim się zabrałeś za wymianę to trzeba było chociaż o tym poczytać
    hmmm tylko co to ma w tym swpólnego co napisałeś?? żeby czytać o wymianie klocków jestem mechanikiem i pierwszy raz w życiu zdarzyło mi sie tak i przypadek dlatego pytam moze już ktos miał taki przypadek wiec jak niewiesz to niepisz takich pierdół a tarcze są w bardzo dobrym stanie a z tyłu są bębny i też są dobre

    0
  • #15 20 Lip 2009 20:44
    Staszek49
    Poziom 34  

    Kolego miałem już kilka różnych aut, w tym również z ABS-em i zawsze samodzielnie wymieniałem szczęki lub klocki hamulcowe. Np. w "Passacie" 1,9 tdi z ABS-em, po cofnięciu tłoczków hamulcowych i założeniu nowych klocków, kilkakrotnie wciskam pedał hamulca, który za każdym
    naciśnięciem "rośnie". Po uruchomieniu silnika jeszcze raz sprawdzam wysokość pedału hamulca i w drogę, oczywiście jadąc ostrożnie tj. do czasu dopasowania się klocków do tarcz hamulcowych.

    Może się wydawać, że czynności te wykonywałem w sposób prymitywny, ale czyniłem to z przyjemnością, zwykle na wyjeździe tj. na działce, oraz bez żadnej aparatury.

    0
  • #16 20 Lip 2009 21:16
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 20 Lip 2009 23:19
    pioart
    Poziom 37  

    Problem w tym że kolego krs33 nie jesteś mechanikiem tylko wymieniaczem nie szukasz przyczyn usterki tylko obligatoryjnie pierwsze z brzegu wymieniasz i twierdzisz że jesteś nie omylny bo jak sądzisz jesteś mechanikiem . Powinieneś poszukać co zrobiłeś źle. Sam widzisz że diagnoza była chybiona te same objawy co przed wymianą pompy! Być może progi na tarczy są zbyt duże i podczas pompowania klocek jest wciskany w progi i dla tego jest twardy a przy jednokrotnym wciśnięciu pedału spada do dołu .
    Co do odpowietrzania pompy to zawsze odpowietrza się najdalej oddalony punkt od pompy

    0
  • #18 20 Lip 2009 23:32
    krs33
    Poziom 9  

    oki jak może nie jestem mechanikiem jak twierdzi kolega ale sie nie zrażam problem już zostal usunięty hamulec już jest a próbowałem naprawić ''co zrobiłem źle'' chciałem sie tylko dopytać czy już ktoś miał taki przypadek ale widze że niektórzy nieumieją czytać ale tak juz bywa no cóż temat zamknięty Pozdrawiam tyk którzy piszą z sensem i próbują pomóc a nie twierdzić żeby ''przed wymianą klocków czytać o tym''

    0
  • #19 20 Lip 2009 23:34
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jki był pwód?

    2
  Szukaj w 5mln produktów