Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon 1,9 tdi Nie zapala.

byrek1 19 Lip 2009 15:15 6326 11
  • #1 19 Lip 2009 15:15
    byrek1
    Poziom 9  

    Witam jestem posiadaczem Seata Leon 1,9 TDI 110km z 2001r i mam z nim od niedawna mały problem. Kiedy przekręcę kluczyk to kontrolki na zegarach standardowo zapalają się gasną i wszystko jest w porządku a po 5sec zapala się kontrolka od TCS i silnika nie można zapalić. Niekiedy wystarczy kilka krotnie wyłączyć zapon przekręcić jeszcze raz kluczek i wszystko wraca do normy silnik zapala się i można jechać, ale niekiedy nawet kilkukrotne przekręcanie kluczyka nie pomaga jak tylko zapali się kontrolka z TCS to nie można odpalić silnika. Zauważyłem jeszcze ze jak długo pogram radiem na nie zapalonym silniku i jak akumulator jest słabszy to częściej pojawia się ten problem więc myślałem ze to wina akumulatora bo jest już dość stary, postanowiłem kupić nowy i na początku nie było problemu wszystko działało, aż tu ostatnio wsiadam do auta przekręcam kluczyk i znowu zapala się kontrolka od TCS i silnik nie odpala. Podładowałem akumulator i po 1h silnik zapalił. Myślałem ze to wina alternatora i nie ładuje akumulatora ale pomierzyłem napięcie i przy pełnym obciążeniu daje 14V, a przy włączonym silniku jak odepną akumulator to samochód nie gaśnie czyli ładowanie jest. Byłem u kumpla amatora który posiada VAG-COM żeby zdiagnozował problem i VAG wywalił 2 błędy 17965 Przekroczona w górę granica regulacji układu regulacji ciśnienia oraz 18062 uszkodzony czujnik temp . i poziomu oleju. PO ich skasowaniu przez jakiś czas był spokój ale znowu się wszystko wali. Proszę o pomoc w tej sprawie bo już sobie z tym nie radzę. Dziękuję i Pozdrawiam.

    0 11
  • #2 19 Lip 2009 16:18
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    a przy jakich obrotach odpinałes akumulator?moze za niskie?
    a silniczek krokowy wyczyszczony?

    0
  • #3 19 Lip 2009 16:39
    byrek1
    Poziom 9  

    Przy normalnych obrotach załączonego sinika ok 10 000 a co do silnika krokowego to czy w tych autach jest silnik krokowy? jeśli tak to gdzie i czy miał by on znaczenie przy zapalaniu silnika, musiały by falować obroty. Tam jest chyba w głowiczce pompy wtryskowej coś takiego co się nazywa nastawnik dawki i on to reguluje. Bo już nie wiem???????

    0
  • #4 19 Lip 2009 16:43
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Panie Jacek79 to nie krokowy, trzeba adaptację czujnika temperatury zrobić. A do autora: te 10.000 obrotów to za mało przy odpiętym aku musi być ponad 25.000 obrotów.

    0
  • #5 19 Lip 2009 17:01
    byrek1
    Poziom 9  

    Pomierzę jeszcze raz ale silnik nie zgasł to chyba oznaczało by ze alternator wytwarza prąd no chyba ze regulator napięcia coś szfankuje i przy większych obrotach nie będzie pracował poprawnie?

    1
  • #6 19 Lip 2009 17:10
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Facet nawet się nie waż, bo zepsujesz auto!!! NIGDY nie odłączaj akumulatora w trakcie pracy silnika! Oddaj auto do elektryka, masz zerową a nawet chyba ujemną wiedzę!!!

    0
  • #7 19 Lip 2009 17:51
    byrek1
    Poziom 9  

    A co sie stanie takiego poważnego?
    A dróga sprawa to jeszcze nikt nie napisał co to może być ze właśnie jak załączy sie kontrolka z TCS to nie pali, może alternator jest dobry a usterka tkwi gdzieś indziej. Jeden z błędów który wywalił VAG dotyczy tak zwanego czujnika N75 może ktoś powiedzieć w którym miejscu sie on znajduje bo nie moge go zlokalizować.

    1
  • #8 19 Lip 2009 18:36
    viper555
    spec od auto-elektro

    Układ TCS aktywnie zapobiega poślizgowi kół napędzanych pojazdu, korzystając z informacji o obrotach kół przekazywanych przez czujniki układu ABS.



    Gdy wystąpi utrata przyczepności jednego z kół napędzanych, układ redukuje różnice momentów obu kół hamując koło, które straciło przyczepność oraz dodatkowo zmniejsza moc silnika przez ograniczenie dawki paliwa.

    Opisywany układ podczas jazdy na śniegu i lodzie pomaga w utrzymaniu obranego kierunku jazdy podczas przyspieszania. Na miękkich nawierzchniach zapobiega ślizganiu się kół podczas jazdy po piasku lub błocie. Na wzniesieniach pozwala ruszać bez problemów nawet przy znacznym nachyleniu drogi. Na poziomych nawierzchniach nie pozwala na ruszanie z piskiem opon.


    I daj auto do naprawy bo przy twoich eksperymentach będzie historią.P

    0
  • #9 19 Lip 2009 20:51
    byrek1
    Poziom 9  

    Wybacz stary ale co to jest TCS i jak działa to ja doskonale wiem i nowości nie napisałeś, a opisany prze zemnie przypadek jest taki ze jak zaświeci kontrolka od tcs to silnika nie można zapalić. Ona nie zapala sie podczas jazdy tylko przy rozruchu silnika. Ale nieważne widze że na tym forum odpowiedzi nie znajdę bo jak narazie to fachowcy mądrzą sie tylko przepisując regułki z wikipedi. Chciałem sam zdiagnozować problem z pomocą fachowców ale niestety.

    1
  • #10 19 Lip 2009 20:59
    viper555
    spec od auto-elektro

    Myślę że nic nie rozumiesz i nie chodziło mi o przepisanie regułki ale jeżeli uważasz się za fachowca to niestety napraw sam.P

    0
  • #11 20 Lip 2009 00:40
    byrek1
    Poziom 9  

    Ja nie uważam sie za fachowca i ani razu nie napisałęm że nim jestem bo gdybym nim był to nie szukał bym pomocy u innych myślałem tylko że ktoś miał podobny przypadek i może napisze co go spowodowało.

    0
  • #12 20 Lip 2009 15:05
    Michu10
    Poziom 32  

    byrek1 napisał:
    a przy włączonym silniku jak odepną akumulator to samochód nie gaśnie czyli ładowanie jest. Byłem u kumpla amatora


    Po tym zdaniu chyba nikt nie będzie mieć do mnie pretensji że temat po prostu zamknę.

    1