Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W124 Automat E230 problem z sterowaniem paliwa

shadow33 19 Jul 2009 19:58 15637 19
  • #1
    shadow33
    Level 10  
    Witam! W Mercedesie W124 230E Automat, mam problem z podawaniem paliwa. A mianowicie, gdy przekręcam kluczyk w stacyjce, pompa cały czas pompuje mi paliwo. Nie odcina go przed uruchomieniem w pierwszych 3 sekundach. Co może być przyczyną? Będę wdzięczny za jaką kolwiek podpowiedź.
  • Helpful post
    #2
    Jacek79
    Level 37  
    sterownik pompy za akku.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #4
    pioart
    Level 38  
    Za akumulatorem
  • #5
    Gerri
    Mercedes specialist
    pioart wrote:
    Za akumulatorem /akku / aluminiowa obudowa z klapeczką z pleksi a pod nią czerwony bezpiecznik


    Niestety - TO NIE JEST PRZEKAŹNIK POMPY!
    Przekaźnik pompy jest również w tej okolicy, ma wielkość paczki papierosów i na górnej powierzchni często napis KPR i czasami podane obroty, przy których następuje odcięcie dopływu paliwa (np. "6250 U/min")
  • #6
    pioart
    Level 38  
    Przepraszam za błędny opis
  • Helpful post
    #7
    emeryt2
    Level 42  
    To jest elektroniczny zespół sterowania pompą paliwa i wtryskiem rozruchowym.Są ta dwa przekazniki , jeden wiekszy /pompa/ i mniejszy wtrysk. Resztę = jak pisze Gerri.
  • #8
    shadow33
    Level 10  
    Czyli jak wymienię ten przekaźnik większy (czyli od pompy) powinno mi już zamykać paliwo po tych 3 sek. Mam tez następne pytanie. Mam też problem z uruchomieniem silnika. Mianowicie łatwo zapala na zimno, a gdy się rozgrzeje wtedy jest problem z odpaleniem... Więc możliwe, że to jest wina sterownika tego mniejszego (czyli od wtrysku)?
  • Helpful post
    #9
    emeryt2
    Level 42  
    Nie , nie wystarczy. Tam elektronika steruje tymi przekaznikami. Ta >puszka< jest na wielopinie , przyglądnij sie na gniazdo wtyku , często sniedzieje.
  • #10
    shadow33
    Level 10  
    OK to dziękuje za informacje.
  • #11
    shadow33
    Level 10  
    Witam ponownie! Wymieniłem przekaźnik pompy. Są teraz problemy z uruchomieniem samochodu. Podejrzewam nie odpowiednią regulacje przepustnicy. Więc mam pytanie: Jakie powinna mieć wychylenie przed uruchomieniem silnika?
  • Helpful post
    #12
    Gerri
    Mercedes specialist
    Po załączeniu zapłonu (w rozdzielaczu paliwa powstanie ciśnienie robocze) wyczuwalny, jałowy ruch talerza przepustnicy powinien wynosić ok. 2 mm.
    Tego rodzaju regulacja powinna wystarczyć do uruchomienia silnika i przeprowadzenia regulacji dokładnej na analizatorze.
  • #14
    shadow33
    Level 10  
    Witam dzięki za pomoc. W dalszym ciągu są problemy z uruchomieniem silnika ponieważ stwierdziłem brak prądu na wtyczce przy silniku krokowym przy zimny silniku, nie uruchamia silnika krokowego przy rozruchu. Jaka to może być przyczyna?
  • #15
    pioart
    Level 38  
    A nie masz tam czasem gazu?
    Załączam schemacik może pomoże
    Mercedes W124 Automat E230 problem z sterowaniem paliwa
    Mercedes W124 Automat E230 problem z sterowaniem paliwa
  • #16
    qlusekz
    Level 13  
    Witam!
    Z tego co pamiętam zawór wolnych obr. jest zasilany "+" z przekaźnika przepięciowego (srebrny z bezpiecznikiem) a sterowany komputerem wtrysku.Ten schemat chyba trochę za stary jest.Aha,zapomniałem że do rzeczy-sprawdź wewnątrz ten przekaźnik,bardzo często na połączeniach lutowanych na płytce są "zimne luty".Zbadaj też instalację pomiędzy sterownikiem a zaworem no i oby nie był to komputer KE.
    Powodzenia.
  • #17
    Jarek_C
    Level 2  
    Witam,

    Pozwolę sobie dołączyć się do tego forum. Mam problem z zasilaniem paliwa w W124 230E (`89). Sprawdziłem drogą podpowiedzi m.in. na tym forum przekaźnik znajdujący się za akumulatorem. Zacząłem od zamknięcia obwodu na 30 i 87, ale wydaje mi się, że pompa w ogóle nie pracuje, jakby nie dochodził do niej prąd. Czy byłby ktoś uprzejmy podpowiedzieć mi gdzie szukać przyczyny, gdzie znajdę pompę paliwa wraz z dochodzącym do niej przewodem, aby móc sprawdzić czy to problem z samą pompą w kontekście, czy ma zasilanie etc. Z góry dziękuję za pomoc.
  • #18
    pioart
    Level 38  
    Pompa przed zawieszeniem tylnego prawego koła pod osłoną , przewody pod kanapą po prawej stronie przelotka
  • #20
    bmw347
    Level 1  
    Witam wszystkich
    Pozwolę sobie podpiąć się pod powyższy temat. Mam następujący problem: za każdym razem (nawet jak nie kręcę rozrusznikiem) po przekręceniu stacyjki słychać jak pompa pompuje paliwo. Dodatkowo po osiągnięciu przez silnik temperatury 40 stopni żeby odpalić muszę kręcić rozrusznikiem około 10 sekund. Po zgaszeniu i natychmiastowym odpaleniu zapala na dotyk. Na benzynie czasami obroty falują.