Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W124 Automat E230 problem z sterowaniem paliwa

19 Lip 2009 19:58 13864 19
  • Poziom 9  
    Witam! W Mercedesie W124 230E Automat, mam problem z podawaniem paliwa. A mianowicie, gdy przekręcam kluczyk w stacyjce, pompa cały czas pompuje mi paliwo. Nie odcina go przed uruchomieniem w pierwszych 3 sekundach. Co może być przyczyną? Będę wdzięczny za jaką kolwiek podpowiedź.
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    sterownik pompy za akku.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Za akumulatorem
  • Spec od Mercedesów
    pioart napisał:
    Za akumulatorem /akku / aluminiowa obudowa z klapeczką z pleksi a pod nią czerwony bezpiecznik


    Niestety - TO NIE JEST PRZEKAŹNIK POMPY!
    Przekaźnik pompy jest również w tej okolicy, ma wielkość paczki papierosów i na górnej powierzchni często napis KPR i czasami podane obroty, przy których następuje odcięcie dopływu paliwa (np. "6250 U/min")
  • Poziom 38  
    Przepraszam za błędny opis
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    To jest elektroniczny zespół sterowania pompą paliwa i wtryskiem rozruchowym.Są ta dwa przekazniki , jeden wiekszy /pompa/ i mniejszy wtrysk. Resztę = jak pisze Gerri.
  • Poziom 9  
    Czyli jak wymienię ten przekaźnik większy (czyli od pompy) powinno mi już zamykać paliwo po tych 3 sek. Mam tez następne pytanie. Mam też problem z uruchomieniem silnika. Mianowicie łatwo zapala na zimno, a gdy się rozgrzeje wtedy jest problem z odpaleniem... Więc możliwe, że to jest wina sterownika tego mniejszego (czyli od wtrysku)?
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Nie , nie wystarczy. Tam elektronika steruje tymi przekaznikami. Ta >puszka< jest na wielopinie , przyglądnij sie na gniazdo wtyku , często sniedzieje.
  • Poziom 9  
    OK to dziękuje za informacje.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie! Wymieniłem przekaźnik pompy. Są teraz problemy z uruchomieniem samochodu. Podejrzewam nie odpowiednią regulacje przepustnicy. Więc mam pytanie: Jakie powinna mieć wychylenie przed uruchomieniem silnika?
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Po załączeniu zapłonu (w rozdzielaczu paliwa powstanie ciśnienie robocze) wyczuwalny, jałowy ruch talerza przepustnicy powinien wynosić ok. 2 mm.
    Tego rodzaju regulacja powinna wystarczyć do uruchomienia silnika i przeprowadzenia regulacji dokładnej na analizatorze.
  • Poziom 9  
    Witam dzięki za pomoc. W dalszym ciągu są problemy z uruchomieniem silnika ponieważ stwierdziłem brak prądu na wtyczce przy silniku krokowym przy zimny silniku, nie uruchamia silnika krokowego przy rozruchu. Jaka to może być przyczyna?
  • Poziom 38  
    A nie masz tam czasem gazu?
    Załączam schemacik może pomoże
    Mercedes W124 Automat E230 problem z sterowaniem paliwa
    Mercedes W124 Automat E230 problem z sterowaniem paliwa
  • Poziom 13  
    Witam!
    Z tego co pamiętam zawór wolnych obr. jest zasilany "+" z przekaźnika przepięciowego (srebrny z bezpiecznikiem) a sterowany komputerem wtrysku.Ten schemat chyba trochę za stary jest.Aha,zapomniałem że do rzeczy-sprawdź wewnątrz ten przekaźnik,bardzo często na połączeniach lutowanych na płytce są "zimne luty".Zbadaj też instalację pomiędzy sterownikiem a zaworem no i oby nie był to komputer KE.
    Powodzenia.
  • Poziom 2  
    Witam,

    Pozwolę sobie dołączyć się do tego forum. Mam problem z zasilaniem paliwa w W124 230E (`89). Sprawdziłem drogą podpowiedzi m.in. na tym forum przekaźnik znajdujący się za akumulatorem. Zacząłem od zamknięcia obwodu na 30 i 87, ale wydaje mi się, że pompa w ogóle nie pracuje, jakby nie dochodził do niej prąd. Czy byłby ktoś uprzejmy podpowiedzieć mi gdzie szukać przyczyny, gdzie znajdę pompę paliwa wraz z dochodzącym do niej przewodem, aby móc sprawdzić czy to problem z samą pompą w kontekście, czy ma zasilanie etc. Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 38  
    Pompa przed zawieszeniem tylnego prawego koła pod osłoną , przewody pod kanapą po prawej stronie przelotka
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich
    Pozwolę sobie podpiąć się pod powyższy temat. Mam następujący problem: za każdym razem (nawet jak nie kręcę rozrusznikiem) po przekręceniu stacyjki słychać jak pompa pompuje paliwo. Dodatkowo po osiągnięciu przez silnik temperatury 40 stopni żeby odpalić muszę kręcić rozrusznikiem około 10 sekund. Po zgaszeniu i natychmiastowym odpaleniu zapala na dotyk. Na benzynie czasami obroty falują.