Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot boxer (DJ5) nie kręci po rozgrzaniu.

19 Lip 2009 20:22 3448 11
  • Poziom 12  
    Witam. Mam problem z moim boxerem. Silnik DJ5 z 1997r. Zimny silnik odpala bez żadnego kłopotu, natomiast po przejechaniu kilkunastu, kilkudziesięciu kilometrów ( po rozgrzaniu silnika) i zgaszeniu juz nie chce odpalić. Wygląda to tak, jakby akumulator był całkowicie rozładowany. Nie ma znaczenia, czy podgrzewam świece, czy kręcę od razu. Wystarczy jednak, ze trochę postoi i ostygnie, i już kręci jakby nic mu nie było. Wyciągałem rozrusznik i okazało się, że w środku jest woda. Po oczyszczeniu i wysuszeniu problem znikł. Teraz pojawił sie znowu, ale w rozruszniku jest juz sucho (sprawdzałem) poradźcie proszę od czego zacząć. Może to jednak rozrusznik robi zwarcie, tylko dlaczego działa jak silnik lekko przestygnie?
  • Poziom 12  
    Po wysuszeniu wszystko oczyściłem i zmontowałem, do tego szczotki są dosyc długie ( ok 18mm każda ), więc to raczej nie to.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    nie chodzi o to czy szczotki są długie tylko czy się bez oporów poruszają w szczotkotrzymaczu
    jeśli szczotka się zablokuje to póki dotyka wirnika to rozrusznik działa (nawet jeśli iskrzy chociaż trochę gorzej) a jeśli się już zetrze a siła docisku sprężyny nie jest na tyle duża żeby ją przesunąć to powstaje przerwa i nie kręci i jak w twoim przypadku myślę że rozszerzalność termiczna daje znać o sobie - jeśli rozrusznik gorący to szczotka nie dotyka, rozrusznik stygnie, szczotka się zbliża do wirnika i zaczyna działać

    to samo tyczy styków włącznika elektromagnetycznego czy też kabeloczek jak i samych śrub dociskowych - jednym słowem póki nie rozbierzesz to się nie dowiesz
  • Poziom 10  
    W J5-tce często palą się elektrowłączniki. Sprawdź go na krótko. Sprawdź też czy kręci sam napęd.
  • Poziom 12  
    Rozrusznik kręci, ale baaardzo słabo, ledwo wałem obraca. Wyglada jakby mu prądu brakowało. Kupiłem dzis nowe szczotkotrzymacze, jutro zmienie i zobaczę jak bedzie sie sprawowac. Klemy sa ok, kable też oczyszczone i docisnięte ( od tego zacząłem)
  • spec od auto-elektro
    Jeżeli sytuacja nie ulega pogorszeniu lub poprawie wirnik do wymiany/ przy temperaturze dostaje zwarcie międzyzwojowe/.P
  • Poziom 12  
    viper555 napisał:
    Jeżeli sytuacja nie ulega pogorszeniu lub poprawie wirnik do wymiany/ przy temperaturze dostaje zwarcie międzyzwojowe/.P


    Jak wylałem wode i oczyściłem z brudów działał normalnie, trwało to jakis czas a teraz znów sie źle dzieje, tylko teraz dużo mniej przejeżdżam i juz nie kręci.
  • Poziom 12  
    Wymieniłem dzisiaj szczotkotrzymacz. Najprawdopodobniej przyczyną kłopotów była rdza wewnątrz rozrusznika. Okazało się, że zwierała plecionkę łączącą stojan ze szczotkami z masą, przy okazji ta sama plecionka zwierała druga parę szczotek. Strasznie ciasno jest w tamtym miejscu, dodatkowo doszła korozja i problemy gotowe. Teraz wszystko zaizolowałem. Rozrusznik zdecydowanie lepiej kręci. Mam nadzieję, ze problem rozwiązany.
    P.S. Nowy szczotkotrzymacz był źle wyprofilowany i sam od razu zwieral do masy, tez wymagał lekkiej korekty kształtu.
  • Poziom 12  
    Pojeździłem kilka dni i problem nie powrócił, Mam nadzieję, że juz tak zostanie. Dziękuje wszystkim za porady.
  • Poziom 12  
    Po dłuzszej przerwie. Jednak po dwóch tygodniach znów zaczęły sie problemy.... Okazało się, ze fabryczna plecionka podająca masę z aku na silnik jest za słaba ( wszystkie połączenia już dawno pooczyszczałem i podokręcałem) widocznie przez lata sporo sie musiała utlenić. Podałem dodatkową masę na silnik i teraz naprawde problem zniknął - kręci bez problemu nawet po kilku godzinach jazdy, a wcześniej bałem sie z domu na stacje podjechać, bo zazwyczaj już nie odpalał..

    Temat do zamknięcia.