Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z nabiciem klimatyzacji mercedes 190 (rok88)

20 Lip 2009 16:45 4826 13
  • Poziom 11  
    Mam mercedesa 190 i chcę uruchomić klimę ale mam problem z nabiciem jaki freon, ile czynnika takie pytania mi zadali w warsztacie proszę o pomoc
  • Poziom 42  
    To jedz do innego , gdzie nie zadają takich pytań.
  • Poziom 11  
    Jeździłem już i to nie do jednego. Mówią że jest to stara klimatyzacja i rzadko kto taką nabija. Poradzili mi że mam znaleźć gościa co robi lodówki. No i znalazłem ale on z kolei mówi mi że musi być jakiś czynnik i odpowiedni freon także nie mam pojęcia
  • spec od auto-elektro
    mozna poznać po złaczach, czy jest R12 czy R134a, bo te sie stosuje majcześciej w samochodowych instalacjach
    choć zdecydowanie lepszym czynnikiem byłby amoniak, potrzeba przy nim zdecydowanei mniejszych mocy do uzyskania takiego samego efektu chłodzenia,
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak. Ale przy amoniaku, wyciek skończy się raczej niewesoło dla zawartości ludzkiej samochodu.
    A jakoś wydaje mi się niemożliwe, żeby spece od klimatyzacji nie mięli tabel z danymi i wiedzy o klimatyzacji w mercedesie. Cóż to za specjaliści?
  • spec od auto-elektro
    tak ale r134 trzeba w okolicach 700-900gram a amoniaku wystarczylo by 50g, wiec szkodliwosc zerowa, za to sprawność układu ogromna,
    sprężarka zamiast zabierać 3-6koni potrzebowała by 70Watów, wiec bez problemu można by ja napedzac silnikeim elektrycznym
  • Poziom 14  
    Witam, nie wiem w czym problem dla kogos kto laduje freon lub R134, ma przeciez manometry i niech utrzyma cisnienie takie aby na skraplaczu uzyskac temperature okolo 5 stopni aby nie zamrazalo skraplacza i po klopocie,w lodowce sa temperatury duzo nizsze.
    Powodzenia.
  • Poziom 11  
    Większość specjalistów mrowiła "ja CI tego nie nabije bo nie mam takich końcówek" inni zaś mówili że to stara klima i nabijana była starym freonem. Mówili też że wątpią że mi ktoś to jeszcze nabije bo używanie tego freonu jest zakazane. Także ja już nie mam pojęcia. Dodam jeszcze że sprężarka się nie załącza w obecnej chwili (bez freonu)Nie chce wywalić kupę kasy na nabicie
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Musisz przystosować tą sprężarkę do pracy z nowymi rodzajami czynnika. Instalację raczej też I nie wiem, czy nie lepiej było by dobrać jakąś nowszą sprężarkę, czy wręcz cały układ. Bo faktycznie w tej chwili już nie stosuje się tego starego czynnika.
  • Poziom 11  
    Czyli mogę sobie dać spokój bo pewnie będzie to nie opłacalne w takim starym aucie. Chodzi mi o to jaki freon czy czynnik powinien być w tym układzie. Facet od lodówek gadał że mam się dowiedzieć co powinno być w tym układzie fabrycznie żeby nie zajechać sprężarki
  • Poziom 43  
    tonyj napisał:
    Witam, nie wiem w czym problem dla kogos kto laduje freon lub R134, ma przeciez manometry i niech utrzyma cisnienie takie aby na skraplaczu uzyskac temperature okolo 5 stopni aby nie zamrazalo skraplacza i po klopocie,w lodowce sa temperatury duzo nizsze.
    Powodzenia.

    Pomylilo ci sie z parownikiem,na skraplaczu jest wysokie cisnienie(nawet do 25barow)i caly skraplacz jest cieply(nawet bardzo).To w parowniku czynnik sie rozpreza(maleje cisnienie do ok 2barow) i w zwiazku z tym ochladza sie i mamy chlodek.Przerobienie klimy z R12 na R134A to wymiana calego ukladu(przy R12 panuja mniejsze cisnienia,R134A jest rzadszy i ,,zje,, caly uklad pod R12)Reasumujac-wszystko sie rozleci wpi....u w ciagu dnia,moze nawet wczesniej
  • Poziom 21  
    do twojego mietka powinno sie zastosowac zamiennik za R12 czyli R409a lub pod inna nazwa MP39
    to co tu wypisuja i mowia w tych warsztatach co byłes to bzdury zwłaszcza z tym amoniakiem
    napełnij tym gazem co napisałem oraz zalej olejem mineralnym po uprzednim sprawdzeniu szczelnosci i powinno byc dobrze
    w razie pytan pisz
    radekklimat(malpa)wp.pl
    lub dzwon 500 236 866