Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto 1.7td 1995 dużo mi pali

20 Lip 2009 17:11 3842 6
  • Poziom 9  
    Witam mam punciak 1.7td 1995 stan 215tys pali mi dużo ropki w mieście ok 10 , a poza miastem min. 6 i prędość maksymalna to 140km/h. co może być nie tak co mam robić.
  • Poziom 15  
    Zakładam, że też kopci czarno jak ruszasz na światłach. Zobacz czy działa zawór przepełnienia turbosprężarki. Otwiera on dodatkowy kanał dla spalin, gdy wartość doładowania przekracza zadany poziom.
    Samochód też zapewne nie przyspiesza tak jak powinien.
    Zawór masz w pozycji otwarty i nie masz pełnego doładowania.
    Może być też przyczyną układ podciśnieniowego przesunięcia wtrysku, ale to mniej prawdopodobne (membrana na pompie wtryskowej).
    Rozruszaj (niczego nie urywając!) zawór przepełnienia turbiny. Powinno wszystko wrócić do normy.
  • Poziom 9  
    gdzie znajduje sie ten zaworek?? dodam że turbina uruchamia sie gdzieś ok 2500 obr. tak obserwójąc to nie kopci tak strasznie. może wtryskiwacz jakis poszedł???
  • Poziom 32  
    Dużo pali albo wtryskiwacze leją, trzeba sprawdzić, albo masz problem z KSB lub rozjechał się ogranicznik przepływu na pompie , masz wtedy stratę paliwa nadmierne dymienie.
  • Poziom 15  
    Jak leją wtryskiwacze, to nienaturalnie gorący będzie kolektor wydechowy. Będzie też nierówna praca silnika na jałowych obrotach.
  • Poziom 9  
    powiem tak. obroty na jałowym trzyma ok nie szarpie, zapłon jest ok ustawiony, kopci dopiero przy wyszych obrotach i mam na filtrze powietrza olej jakby z turbiny, a do tego teraz jakby ta turbina słabo działała. no i ta predkość 140 i nic wiecej
  • Poziom 15  
    Zaworek na turbinie do roboty. Zabrudzony filtr powietrza olejem to przez odmę skrzyni korbowej. Silnik ma już swoje przejechane i niedługo czas będzie do niego łapki wsadzić (lub sprzedać). Na przedmuchy z silnika to wymiana pierścieni, uszczelka pod głowicę (starej nie włożysz), od razu planowanie głowicy i uszczelniacze zaworowe, warto zmienić pasek rozrządu z rolkami za jednym rozbieraniem. Reszta to się okaże po otwarciu. Jak na tulejach nie ma progów, to można same pierścienie wymienić. Obecność progów to szlif. Tak sobie opłacalna zabawa.
    Powalcz z turbiną, resztę rób jak będziesz musiał. Po prostu wymieniaj częściej filtr powietrza.
    Jaki olej masz w silniku?