Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A 91' ben gaz, brak iskry nagle

Genkowski 20 Lip 2009 21:37 4217 11
  • #1 20 Lip 2009 21:37
    Genkowski
    Poziom 11  

    Posiadam na stanie taką vectrę. Pojechałem do sklepu i zgasiłem silnik i już od tamtej pory już go nie usłyszałem. Doszedłem do tego że nie ma iskry na świecach, ta vectra posiada moduł zapłonowy do którego idą 4 kable i piąty odchodzi jeden do kopułki czyli zasilający palec. Jaka może być przyczyna że nie chce odpalić.
    Do tej pory przeczyściłem wszystkie masy żeby nie mieć wątpliwości że to jakaś pierdoła.
    Jak można by było sprawdzić co padło, jak można by było sprawdzić czy to czasem nie moduł padł, przeczyściłem jeszcze końcówkę palca i w środku kopułki te metalowe końcówki.

    0 11
  • #2 20 Lip 2009 22:09
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 20 Lip 2009 22:53
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Sprawdz czy wałek rozrządu sie kręci.
    Bezpieczniki
    Sprawdz czy napięcie dochodzi do cewki.
    Puźniej impulsy z cewki w aparacie.
    Potem cewkę i kable WN NN.
    Potem moduł.

    Jeśli dalej nic to znaczy że w opisie powinienem mieć: 'elektryk samochodowy' .

    0
  • #4 21 Lip 2009 18:39
    Genkowski
    Poziom 11  

    A jak można sprawdzić czy to Cewka jest powodem, bo jak podłączam miernik minus pod masę a plus pod wyjście z cewki pod kabel win to jest 12v. Bo niechciałbym kupić kopułki a okazało by się że to Cewka

    0
  • #5 21 Lip 2009 18:52
    emeryt2
    Poziom 42  

    Bardzo dobra metoda sprawdzania zasilania cewki WN , musze to spraktykować. Tylko nie piszesz czy kręciłeś wtedy rozrusznikiem , będę miał dylemat.

    0
  • #6 26 Lip 2009 21:39
    Genkowski
    Poziom 11  

    Przepraszam nie napisałem jaki to silnik, > 1,6 <
    Cewka sprawdzona, po podpięciu na krótko zasilania iskra jest i przechodzi przez kopułkę aż do świecy a normalnie nie.
    Mam jeszcze takie pytanko dodam zdjęcie cewki i tam zaznaczyłem pin od którego idzie kabel do izolacji zakręca tam i wychodzi z powrotem na zewnątrz do wtyczki i tu pytanie gdzie on ma iść bo u mnie wisi sobie swobodnie.
    P.S. Pasek jest cały i kręci się wszystko jak należy

    0
  • #7 26 Lip 2009 22:04
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 26 Lip 2009 22:11
    Genkowski
    Poziom 11  

    no nie jeszcze nie sprawdzałem tylko co dokładnie sprawdzać jeśli można wiedzieć ?

    0
  • #9 26 Lip 2009 22:20
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 26 Lip 2009 22:26
    kwansterp
    Poziom 22  

    Ja stawiam na moduł zapłonowy. Tylko nie kupuj tanich podróbek, bo będziesz żałował.

    0
  • #11 28 Lip 2009 00:32
    Many666
    Poziom 1  

    vectra , Kadet , corsa z tych roczników mają problem z cewkami zapłonowymi , czasem bez powodu autko potrafi zgasnąc nawet w czasie jazdy a jak postoi odpala , jak masz dostęp do szrotu za pare groszy możesz kupic i wymień , Jak dla mnie to 100% cewka

    0
  • #12 05 Sie 2009 20:24
    Genkowski
    Poziom 11  

    Aparat zapłonowy, to była przyczyna braku iskry, jak zwykle dziękuję wszystkim za pomoc. Mam nadzieję że moja odpowiedź komuś pomoże.

    0