Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW TOURAN - Lejące pompowtryski a padająca turbina

damdam 21 Jul 2009 15:02 27744 27
Relpol
  • #1
    damdam

    Level 34  
    Witam,

    Walczę z touranem PD, przyjechał z turbiną w częściach ,
    nawet nie zapalał, bo zatkało dolot :)

    po wymianie turbo i paru dniach - wrócił , zaczęła gwizdać turbina.
    Turbo na gwarancji - naprawili.
    historia powtórzyła się 3x.

    Sprzedawca turiny zarzeka się, że turbinę wykańcza złe wyregulowanie (?) ale pomiary i parametry w normie, nie przeładowuje.

    Mój KTS200 nie ma pełnej łączności EDC16U , więc diagnozę sterownika zrobił okoliczny pompiarz, i rzekomo pompowtryskiwacze leją strasznie, a pierwszy to tak, że właściwie nie powinien już działać., i że te padające turbo to na bank z tego...

    Auto ma jednak moc, nie dymi, czy jest to możliwe?


    pozdr.
  • Relpol
  • #2
    fil2006
    Level 27  
    sprawdz pompowtryski vcds -em sam to musisz zrobic
  • #3
    Jacek79
    Level 37  
    zmienna geometria?
    ich sie nie regeneruje wsadzać trzeba nowa
  • #4
    janusz2008
    Level 33  
    Prawda, nawet z TDI rozdzielaczowej na dwóch sprężynach się nie reguluje, tylko wymienia.
  • #5
    szajbus181
    Level 15  
    Miałem ten sam problem. Przyczyną były szczątki turbo które zostały w dolocie zalecam wymycie węży i będzie grało a co do pompowtrysków to w grę wchodzi tylko wymiana jak możesz to sprawdź je jak radzi kolega Vcds-em. 2 maja być na (+) i 2 na (-). Spróbuj coś na podmankę wrzucić. Wymień filtr paliwa i zalecam wypłukanie zbiornika paliwa. Przejrzyj też z uwagą EGR.
  • #6
    damdam

    Level 34  
    Węże powymieniane nawet, resztki turbo powyciągane już za pierwszym razem.
    Nic to, pompki poszły do sprawdzenia.

    Dzięki za pomoc , poinformuję o przebiegu sprawy.
  • #7
    yaaro
    Level 33  
    sprawdz czy ktoś nie modyfikował ecu, moze niezły wirus siedzi.
  • #8
    damdam

    Level 34  
    wykluczone, autko jeździło w firmie, nie modyfikowane. co konkretnie masz na myśli yaaro?
  • #9
    yaaro
    Level 33  
    chodzi o moda, zobacz jeszcze czy nie łuszczy sie kolektor wydechowy kiedyś kumpel przerabiał tak w oplu.
  • #10
    damdam

    Level 34  
    Kolektor wygląda OK, turbinowcy mówią że pada po stronie ssącej.
    Nie sprawdziłem jeszcze ciśnienia oleju na turbo, ale wydaje mi się że padło by od razu gdyby było marne.
  • #11
    yaaro
    Level 33  
    co dokładnie pada? proponuje zapodać inna turbinę
  • #12
    fil2006
    Level 27  
    zobacz czy na uszkodzonej turbinie jest nakretka na wirniku od strony ssacej bo lubia sie odkrecac ,wpada do przewodow doladowania nie wszyscy zwracaja uwage na to zakladasz nowa i po czasie awaria ponownie

    Dodano po 1 [minuty]:

    przewod cisnieniowy smarowania wymontuj i sprawdz droznosc ,przedmuchaj upewnij sie ze jest ok

    Dodano po 2 [minuty]:

    nawet w nowych turbinach lubi sie popuscic ta nakretka
  • #13
    damdam

    Level 34  
    Tak tak, nakrętkę z pierwszej turbiny wyciągnięto z przewodów od razu :)

    pompowtryski już nowe, poinformuję o postępach jak go uruchomimy.

    Dzięki za już!
  • #14
    wojtashjt
    Level 2  
    100% pompowtryskiwacze miałem tak w galaxy 115 ps takie są objawy padająca turbina jedna za drugą
  • #15
    ciepaczek
    Level 11  
    Witam mam tourana 2007 2.0 PD kod bmn zgasł wczasie jazdy ,opdalił dwa razy i koniec pompa paliwa sprawna dwa błędy p1040 wtryskiwacz usterka w obwodzie i p1517 przekaźnik główny usterka w obwodzie
    niewiem gdzie jest ten przekaźnik ? Wczym jest problem.
    Dzięki za wyrozumiałość
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    ciepaczek
    Level 11  
    Witam tak mam fejsa za 15 000 zł + esi .brak danych do tego modelu diagnoza kts 550 sprawdzone bezpiecznik auto kręci rozrusznikiem nie odpala ,rozrząd sprawdzony auto ma przejechane 200 000 km
    Pokazuje przekaźnik główny.usterka w obwodzie ,może wtryskiwacz robi zwarcie ?
    i stąd wtryskiwacz grupa 1 usterka w obwodzie prądowym.

    Dodano po 1 [godziny] 15 [minuty]:

    Witam wyjąłem filtr paliwa jest czarny wymieniony 20.000km temu ropa ma kolor czarny.wygląda na olej .co jest przyczyną ? proszę o opinie
  • #18
    megalex
    Level 8  
    Sprawdź uszczelnienia pompowtrysków -zaleca się wymianę każdorazowo przy wyjęciu
    przerabiałem to uszczelka się rozlazła
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Co z uszczelnieniami? Zobacz czy wtrysk w ogóle jeszcze jest przykręcony.
  • #22
    ciepaczek
    Level 11  
    problem rozwiązany uszkodzony pompo wtrysk 1 cylinder .zwarcie wewnętrzne cewki pomimo pozytywnego wyniku rezystancji.To powodowało zatrzymanie silnika i dwa błędy w pamięci sterownika .Schemat instalacji podobny od silnika BMM .Wtryski faktycznie niedokręcone widać po śladach na pompo wtrysku stąd olej w ropie ,przedostawał się przez luz i uszczelnienie.Wystarczyło odłączyć zasilanie pompo wtrysku i sinik podjął prace w trybie awaryjnym.Dzięki za pomoc
  • #23
    Maniek1981r
    Level 11  
    Witam wszystkich ja mam podobny problem turbo padlo i od stronny ssacej i olej poszedl w stronne intercolera. cala rura intercolera byla zalana olejem!! autko nie mialo mocy totalnie namet na 20 cm rampe nie dalo rady wjechac. turbo wyjete widac na zdjeciu czy po regeneracji powinno byc ok czy cos innego moze byc przyczyna braku mocy?? VW TOURAN - Lejące pompowtryski a padająca turbina
  • #24
    tomek2469
    Level 12  
    Jest to turbina KKK, ewidentnie widać rozerwane koło kompresji.

    Rozerwanie nastąpiło na skutek przeładowania.
    Wirnik w miejscu montowania koła kompresji na średnice 4 mm, i zawsze się urywa,
    moim zdaniem wada konstrukcyjna,
    Te turbiny definitywnie NIE nadają się do tuningu, Kręcą się tylko do 138 tys obrotów na minute, Garett kreci się do 168 tys.
    Jeśli masz jakiegoś wgranego moda, to z niego zrezygnuj.
    Spytaj sie regeneratora, czy ma urządzenie do wyregulowania zmiennej geometrii i grzyba, np Actu test 4000 ,lub Redat,
    Te turbiny są bardzo wrażliwe na złe ustawienie siłownika,
  • #25
    Maniek1981r
    Level 11  
    Witaj tomek2469 nie wiem czy jest cos wgrane poniewaz auto przyjechalo na lawecie. regeneracja ok 1400-1600 zl dzis bede wiedzial wiecej a nowa
    garrett w intercars 2300 czy warto dolozyc??

    Dodano po 46 [minuty]:

    ok dzwinilem do faceta od turbiny wszystko sie rozsypalo w starej koszt regeneracji 1600 zl na agnielskich czesciach MELETT. gosc or turbiny nie polecal zmieniac na garetta mowilc to auto moze nie jezdzic tzn nie miec mocy albo przeladowywac. co byscie doradzili wymienic na garretta czy zostac przy kkk??
  • #26
    tomkol44
    Level 8  
    jak chcesz to mam namiary do gości z wrocławia firma TURBO. oni mają tanio i dobrze. jeśli to ta 757042 (sprawdz numer turbiny) to chyba taką ostatnio zamawiałem. i to za 900 stówek. a biorę już którąś z kolei i odpukać na razie wszystko gra. nie wiem czy mogę podać link i moderator tego nie usunie turboladerpolska.pl ale jak coś to poszukaj Turbo Siechnice ul Graniczna tel 513099206. Spytaj czy i po ile mają nowe
  • #27
    tomek2469
    Level 12  
    1600zł to chyba za 2 sztuki, cena abstrakcja

    turbo KKK u mnie wychodzi max 800 zł,

    chyba wszyscy robią na melecie
    757042 to jest 2,0 TDI z elktronicznym grzybem
  • #28
    Maniek1981r
    Level 11  
    Dzieki ale juz znalazlem i skonczylem montowac. Wszystko jest dobrze troche roboty bylo ale autko smiga :D