Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie niestandardowym radiem samochodowym z kierownicy

Defenestrator 21 Lip 2009 21:26 8536 14
  • Sterowanie niestandardowym radiem samochodowym z kierownicy

    Autor artykułu kupił nowe radio do swojego peugeota 406, lecz niestety okazało się że nie współpracują z nim wbudowane w kierownicę przyciski sterujące. Działo się tak, ponieważ wysyłają sygnały na wewnętrzną magistralę samochodu a nie bezpośrednio do odtwarzacza. Rozwiązaniem problemu było skonstruowanie urządzenia dekodującego dane z magistrali i formatującego je tak by radio mogło je zrozumieć. Autor udostępnił wszystkie schematy i kody źródłowe na stronie projektu. Urządzenie powinno działać w każdym samochodzie Peugot lub Renault w którym zastosowano magistralę 125kb VAN. Na stronie projektu można znaleźć również układ do monitorowania magistrali VAN na USB.

    Źródło
    Artykuł

    Sterowanie niestandardowym radiem samochodowym z kierownicy Sterowanie niestandardowym radiem samochodowym z kierownicy

    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • #2
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #3
    cirrostrato
    Poziom 36  
    szefuńcio napisał:
    Nie łatwiej by było podpiąć przyciski z kierownicy do radia bezpośrednio?
    Nie pokazuj ,że jesteś aż tak zielony w temacie.
  • #4
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #5
    J_Bravo
    Poziom 27  
    szefuńcio napisał:
    Nie łatwiej by było podpiąć przyciski z kierownicy do radia bezpośrednio?

    Wcale nie tak łatwiej. Musiał byś ciągnąć dodatkowe kable, a tak korzystasz z gotowej instalacji.
  • #6
    Balu
    Poziom 38  
    kable w kierownicy == powodzenia:)
    To się kręci! HElloL!:)
  • #7
    Jaromir Kurek
    Poziom 18  
    Co z tego, że się kręci hmmm?? jeśli kręciłoby się o 90° to w czym problem jak więcej to trzeba dodać kabla więcej albo zrobić taki rotor i po problemie. Ale po co? To jest bez sensu zawsze gdy się coś robić trzeba patrzeć czy czegoś nie da się przypadkiem wykorzystać tego przykładem jest ta konstrukcja :D
    Pozdrawiam
  • #8
    Doominus
    Poziom 34  
    Balu napisał:
    kable w kierownicy == powodzenia:)
    To się kręci! HElloL!:)

    Ale nie kręci się jak silnik żeby potrzebny był komutator :P
  • #9
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #10
    rafcio363
    Poziom 30  
    Pozatym jak widzisz wlutowanie kabli w panel i ściąganie go :D
    Wszystko fajnie ale są do tego gotowe moduły za 200zł i bez zabawy.
  • #11
    mirek1179
    Poziom 12  
    Na stronie zródłowej jest malutki błąd który powtarzasz nie VAN lecz szyna CAN (Controller Area Network) która jest w autach montowana
  • #12
    maly_13
    Poziom 19  
    panowie szkoda gadać a jak w orginalnych radiach przekazywany jest sygnał,( tłumacząc łopatologicznie bo inaczej nie idzie czytając co niektórych wypowiedzi)
    a jak ktoś nie wie o czym się mówi to niech się nie wypowiada
    bardzo ciekawy projekt
  • #13
    electro
    Poziom 17  
    Ogólnie pomysł bardzo ciekawy i przyszłościowy, wszystkie dzisiejsze samochody oparte są na magistralach danych. Opowieści o kablach przypominaja rozwiązania polskich "kowali" od sprzętu
    @mirek1179 dwa razy zastanów sie nad tym co piszesz, a jak nie jesteś pewnien lepiej nie pisz, i poczytaj sobie tu:Link
  • #14
    Snikers
    Poziom 24  
    mirek1179 napisał:
    Na stronie zródłowej jest malutki błąd który powtarzasz nie VAN lecz szyna CAN (Controller Area Network) która jest w autach montowana

    Chyba jednak VAN, radze doczytac
  • #15
    sqt_x
    Poziom 11  
    CAN jest w samochodach grupy VW :D Więc poniekąd ma rację.