Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner 2.0 HDI zwarcie w kalkulatorze wtrysku??

angello69 21 Lip 2009 21:49 4634 15
  • #1 21 Lip 2009 21:49
    angello69
    Poziom 9  

    Witam
    Nie wiem czy dobrze trafiłem tu z tematem, jezeli nie to prosze moderatora o wyrozumiałość.
    Teraz do rzeczy. Jak w temacie, silniczek 2.0 HDI nie zapala. Po diagnozie komputerowej okazało sie że nastąpiło zwarcie do + lini zasilającej czujnik połozenia wałka rozrządu. Po sprawdzeniu zasilania czujnika okazało sie że jest tam napięcie 12V a powinno być 5V. Podejrzenie padło na zwarcie w instalacji elektrycznej. NIestety po dogłębnym sprawdzeniu okazało sie że takie napięcie wychodzi juz z kalkulatora wtrysku. Teraz pytanie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy i czy to usterka naprawialna? i Jeszcze jedno.Czy komputrek z innego auta (np z xary picasso)z takim samym silnikiem bedzie poprawnie pracował w Partnerze.
    Za wszelkie informacje z góry dziękuje.

    0 15
  • #2 21 Lip 2009 22:17
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 21 Lip 2009 22:29
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Mylisz się Georges. Monitorowane jest zasilanie 5V na czujniki

    0
  • #4 21 Lip 2009 22:40
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tylko taki błąd występuje, czy jest jeszcze inny.Przywarcie napięcia 12V w sterowniku na jeden czujnik ,to mało prawdopodobne. Sprawdz stabilizatory napięcia w sterowniku.Jest ich tam chyba trzy.

    0
  • #5 21 Lip 2009 22:59
    angello69
    Poziom 9  

    Tylko to występuje jako bład stały. Reszta to błedy przejsciowe zwiazane z brakiem odczytu połozenia wałka rozrzadu. Niestety jeszcze nie sprawdzałem czy inne czujniki zasilane +5V dostaja tez wyzsze napiecie. Jutro sprawdze stabilizatory napiecia. Dzieki za podpowiedz.

    0
  • #6 22 Lip 2009 09:23
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 22 Lip 2009 10:33
    angello69
    Poziom 9  

    Wiatam
    Pomiaru dokonałem przy odłaczonym czujniku, czyli na wtyczce do wspomnianego czujnika. Czy kolega sugeruje że napięcie sie stabilizuje do 5 V pod wpływem obciązenia czujnika?? Jeżeli tak to zaraz to sprawdze. Sprawdze też ciągłośc lini sygnałowej z czujnika do kalkulatora. Z góry dziekuje za podpowiedz.

    Jeżeli chodzi o kod błedu to niestety nie znam. Widziałem tylko opis, Czyli zwarcie do plusa w obwodzie czujnika połozenia wałka rozrzadu.

    0
  • #8 22 Lip 2009 11:16
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 22 Lip 2009 15:24
    angello69
    Poziom 9  

    I tu jest chyba sedno problemu. przy odłaczonym czujniku napiecie miedzy pinami 1 i 3 jest koło 12 V i takie tez wychodzi bezposrednio z kalkulatora ( sprawdzone) wiec zwarcie w instalacji odpada.

    Dodano po 3 [godziny] 55 [minuty]:

    Witam ponownie
    Linia sygnałowa tego czujnika jest ciągła. Napiecie zasilania niestety około 12 V i wychodzi juz z komputerka. Teraz pytanie czy to usterka naprawialna czy komputer do wymiany?. Jeżeli do wymiany to zapytam jeszcze raz , czy bedzie pasował z innego auta z takim samym silnikiem??. To komputer BOSCH
    EDC15C2

    1
  • #10 22 Lip 2009 16:38
    emeryt2
    Poziom 42  

    To czujnik halla, tu zasialany jest na bank 5V , a co nam daje mierzenie napięcia na sygnałowym i to jesczce przy odpiętym czujniku , chyba tylko sobie a muzą.

    1
  • #11 22 Lip 2009 17:27
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 22 Lip 2009 17:38
    emeryt2
    Poziom 42  

    Masz racje , były inne błędy czujnika nie dot. zasilania go.

    0
  • #13 22 Lip 2009 19:29
    angello69
    Poziom 9  

    Panowie nie czas na waśnie czy czujnik jest zasilany tak czy tak, napewno jest to 5 V i nie podlega to dyskusji. Prosilbym o rzeczowe podejscie do tematu i jakieś domysły lub sugestie. Być może ktos z Was spotkał juz sie z podobnym tematem. Z góry dziękuje i pozdrawiam zainteresowaanych tematem.

    0
  • #14 22 Lip 2009 19:46
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Spotkałem się z taką usterką. Zazwyczaj powstaje wtedy, kiedy ktoś odkęcając kleme plusową nieopatrznie dotknie kluczem obudowy ECU.
    Mogę zaglądnąć do sterownika, kosz naprawy do uzgodnienia.

    0
  • #15 23 Lip 2009 09:54
    angello69
    Poziom 9  

    No i konkretne podejście do tematu. Prosze o jakiś kontakt na PW i omówimy szczegóły.

    0
  • #16 23 Lip 2009 11:24
    emeryt2
    Poziom 42  

    Angello , nie bądż egoistą. Popatrz ile < złotych myśli> zawierają inne posty - sposób sprawdzenia ciągłości przewodów zasilania czujnika , sygnałowego , napięcia zasilającego , a Ty tylko chcesz usunąć usterke i tutaj, Ciebie rozumię.

    0