Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 626 2.0 16V przerywa na lpg pomiędzy 1500 - 3500 obr.

trapez25 21 Lip 2009 22:18 24845 30
  • #1 21 Lip 2009 22:18
    trapez25
    Poziom 8  

    Witam ! Mam Mazdę 626 2.0 16V GF 85KW(115KM) 2001R .Mam problem z jazdą na gazie. Zamontowaną mam sekwencyjną instalację gazową STAG 4 , reduktor "Tomasetto" listwa "Valtek" .Problem polega na tym ,że gdy obroty silnika są pomiędzy 1500 obr/min a 3000 obr/min silnik przerywa , bądź przy podtrzymywaniu obrotów pływa (objawia się to krótkimi spadkami mocy ). Silnik nie ma problemów z wejściem na obroty czy niskimi obrotami. Dzieje się to tylko na gazie. Mój gasman nie wie co robić, próbowal czyścic przepustnicę , wymieniać listwę, sam modul stag 4 , kontrolowal wtryski ,wymienił świece na te bez oporników, oraz 1000 różnych ustawien komputera... Teraz czeka na nowy moduł sterujący który obsługuje nową wersją oprogramowania AC, w której jest punkt "zuborzenie mazda". Co daje ta opcja i czemu służy? Proszę o pomoc ! Pozdrawiam Confused

    0 29
  • Pomocny post
    #2 22 Lip 2009 15:56
    madziek
    Poziom 10  

    Witaj

    Jam Miałem podobnie w swojej Madzi 1.8 z 2000r. Mam Sekwencję Elpigaz Stella na wtryskach I-plus i przerywała mi między 2000-3000. Okazało się, że gazownik w bydgoszczy nie ustawił opcji zubożenia dla mazdy oraz dokładnie mapy i auto kulało, ale po pojechaniu na hamownię w gdańsku (główna siedziba firmy) chłopaki ustawili dokładnie instalację jak powinno być.
    Silnik Mazdy ma dowtryski paliwa (przez to większość instalacji gazowych nie daje sobie rady z tym) i instalacja gazowa zalewa silnik nadmiarem gazu, dlatego poszarpuje bo nie może tego przepalić, a opcja zubożenia dla mazdy ma temu zapobiegać.
    Dowtrysk paliwa polega na tym że komp benzyny dorzuca dodatkową dawkę paliwa a komp gazywy myśli, że ma dać znowu dawkę gazu i dorzuca za dużą dawkę i silnik się zalewa. Tak mniej więcej.

    Wymień kompa na tego z opcją mazdy i powinno być lepiej, ale po tym porządna regulacja z laptopem i na hamowni.

    Pozdro

    0
  • #3 22 Lip 2009 17:21
    trapez25
    Poziom 8  

    Dziękuję za rychłą odpowiedź. Niestety skończy się chyba to wszystko wymianą komputera na STAG 300 PLUS ponieważ tylko on ma opcję zuborzenia dla mazdy , oraz wykres 3d mapy... Jeszcze raz dzięki.

    1
  • #4 23 Lip 2009 18:37
    croma 1
    Poziom 17  

    Na ionstalacji VSI PRINS nie ma takich problemów.

    0
  • #5 25 Lip 2009 04:34
    madziek
    Poziom 10  

    A w jaki sposób VSI PRINS radzi sobie z dowtryskami mazdy?

    0
  • #6 25 Lip 2009 08:00
    croma 1
    Poziom 17  

    Wtryskami gazowymi steruje wyłącznie komputer samochodowy. Nie tak jak w pozostałych instalacjach.

    0
  • #7 29 Lip 2009 01:06
    wito191978
    Poziom 1  

    Witam, miałem ten sam problem w mojej mazdzie,tez sie przymierzam wymienić komputer na steg 4 plus, ale narazie jezdze na odpietej sondzie i chodzi idealnie :D. Spalanie 10l gazu

    0
  • #8 31 Lip 2009 13:05
    trapez25
    Poziom 8  

    Wiam ! Wymieniłem komputer na STAG 300 PLUS . Niestety opcja dla mazdy okazała się niezbyt pomocna , auto jak przerywało tak przerywa dalej ... Ustawiana była wartość od 0 do 35 . Na dodatek mój gasman nie wie jak ustawi mapę 3D - skutek auto przerywa i krztusi się na niskich obrotach jak jest zimne :oops: W załączniku przesyłam mapy które udało mi się skopiować . Jestem pewien , że pośród Forumowiczów znajdzie się ktoś kto ma pojęcie co z tym wszystkim zrobić .... Proszę o pomoc :shock:

    Mazda 626 2.0 16V przerywa na lpg pomiędzy 1500 - 3500 obr.

    Mazda 626 2.0 16V przerywa na lpg pomiędzy 1500 - 3500 obr.

    Mazda 626 2.0 16V przerywa na lpg pomiędzy 1500 - 3500 obr.

    Mazda 626 2.0 16V przerywa na lpg pomiędzy 1500 - 3500 obr.

    0
  • #9 31 Lip 2009 20:32
    dariusz105
    Poziom 26  

    z mapy wynika iż silnik zmienia sterowanie z sekwencyjnego na fullgrupe.leczy się taką przypadłość szybkimi wtryskami.do tego silnika odpowiednie będą matrix hd 344.masz nie odznaczone "wyłącz przy pierwszym" co w połączeniu z tym reduktorem i pełnej mocy może powodować ubywanie PB.

    0
  • #10 04 Sie 2009 22:17
    trapez25
    Poziom 8  

    Czy , a jeśli tak to co powinno być zmienione w ustawieniach mnożnika? Jeszcze jedno co mnie nurtuje to na zdjęciach matrix hd jest tylko jedna wtyczka łącząca , natomiast w stagu idą one oddzielnie do każdego wtrysku :?:

    0
  • Pomocny post
    #11 05 Sie 2009 22:12
    dariusz105
    Poziom 26  

    do podłączenia używa się przejściówki matrix-waltek.aktualnie możesz wyciąć dotryski co może nieco zmniejszy dolegliwość.przestaw "min.temp.gazu" na 0 stopni.

    0
  • #12 05 Sie 2009 22:35
    trapez25
    Poziom 8  

    Wybacz Dariuszu105 moją małostkowość , ale w jaki sposób wyciąć dotryski ... Jeszcze raz dziękuję za wszystkie posty. Pomogły mi one więcej niż kilkanaście dni spędzonych u mojego #gasmana# na różnego rodzaju regulacjach, justowaniu,jazdach próbnych oraz zgadywaniu przez wszystkich mechaników jaka jest przyczyna tych dolegliwości.Pozdrawiam trapez25

    0
  • #14 11 Sie 2009 13:51
    seblucz
    Poziom 8  

    Mam identyczna sytuacje, tomasetto , czerwone valteki , stag 4 w 115 konnej mazdzie 626 . Poszarpuje czasami ok 2 tys oborotow. W stagu 4 mozna wyciac dowtryski ? Czy te poszarpywanie jest szkodliwe dla silnika ?

    1
  • #15 11 Sie 2009 19:46
    dariusz105
    Poziom 26  

    w stagu 4 można wyciąć dotryski jak na załączonej mapie ale na waltekach to może nie wystarczyć jeśli sterownik pb zmienia tryb pracy.szarpanie jest zabujcze dla całego układu przeniesienia napędu.

    0
  • #16 17 Sie 2009 09:21
    no_fear
    Poziom 10  

    witam,
    mam w Mazdzie 323F BA 1.5 16V instalację KME. Ten silnik (jak większość Mazd) ma ponoć dotryski benzyny... Na necie i wśród gazowników to czarna magia...

    Tak to wygląda:
    Mazda 626 2.0 16V przerywa na lpg pomiędzy 1500 - 3500 obr.

    Aktualnie mam je wyłączone. Uaktywnić je? Jakie wartości ustawić? :|

    0
  • #17 17 Sie 2009 20:41
    dariusz105
    Poziom 26  

    jeśli nie ma żadnych problemów nic nie zmieniać.

    0
  • #18 03 Paź 2009 21:06
    kugi13
    Poziom 2  

    Witam wszystkich forumowiczów. Mam podobny problem mazda 626 1.8 101KM 2000 r instalacja sekwencyjna stag 200 parownik tomasetto wtryski magic jet. instalacje mam od 5 dni jak silnik jest zimny to auto dusi sie na gazie od 2000 do 3000 obrotów powyżej chodzi ładnie jak sie nagrzeje tak max to chodzi lepiej ale czuć spadek mocy w stosunku do benzyny. Jak odbierałem auto od gazownika to chodziło dobrze bo było max rozgrzane, teraz pytanie co jest nie tak , za tydzien mam sie stawic u gazownika no i chciałby wiedziec jak mozna to rozwiązac, dodam ze przed montarzem czytałem o problemach w mazdach z dowtryskami, umawiając sie na montaz pytałem sie gazownika o to spytał sie czy mazda ma dwie sondy, powiedział ze jak ma dwie to musi byc sterownik stag 3 premium a jak ma jedna to wystarczy stag 200, a moze trzeba instalacje dobrze wyregulowac, (była regulowana w czasie jazdy, byla robiona kalibracja ) z ustawien sterownika pamietam cisnienie gazu 1.09 bar typ wtrysku matrix czas wtrysku gazu 2.1-2.5 tak skakało, prosze o radę forumowiczów.
    Aha dodam ze warsztat ma u nas bardzo dobrą opinie wielu moich znajomych zakładało tam instalacje i nie był problemu polecany równiez na forach internetowych.

    Pozdrawiam forumowiczów

    0
  • #19 08 Paź 2009 22:15
    michalziolo1
    Poziom 14  

    trapez to nie rover tu nie ma dotrysków ani zubożenia mazda (pożal się boże) stag nie da rady pomimo mojej osobistej rozmowy z panem Gryko ktory sądzi że da radę to i tak nie bedzie efekt zadawalający. Mazda ma dwa tryby pracy pełna sekwencja i w zakresach obrotów o których mówisz wtrysk grupowy i jak narazie o dziwo radzi sobie z tym ZENIT ten mały głupi sterownik. Nowy stag dalej sobie z tym nie radzi i możecie odchaczać w nim co chcecie nawet opcje turbo bedzie szarpał.

    0
  • #20 08 Paź 2009 23:28
    trapez25
    Poziom 8  

    "Nowy stag dalej sobie z tym nie radzi i możecie odchaczać w nim co chcecie nawet opcje turbo bedzie szarpał."

    Obawiam się ,że są bardziej doświadczeni forumowicze, którzy wiedzą jak poradzić sobie z tego typu problemami. Przykładem może być kolega DARIUSZ105 który wyśmienicie poradził sobie z tym problemem doradzając mi wymiane listwy na Matrix (patrz posty wyżej) . 100 machaników leprzych lub gorszych biegało wokół mojej mazdy ZGADUJĄC co jej dolega. Post dariusza105 ją wyleczył po wymianie listwy nawet przy ustawionej temp przełączenia na 25 stopni C wszelkie dolegliwości mineły i naszczcie moge cieszyć sie ekonomiczną jazdą na gazie . Jeszcze raz dzięki. trapez25

    0
  • #21 08 Paź 2009 23:41
    michalziolo1
    Poziom 14  

    Tak jak pisałem rozwiązanie nie jest zadowalające ty tego nie odczuwasz oscyloskop mówi coś innego dla mnie to nie jest rozwiązanie. Szybka listwa nawet na starym stagu ukrywa tą dolegliwość ale jej nie eliminuje. Zenit radzi sobie z tym nawet na valtekach więc o czymś to świadczy.

    0
  • #22 09 Paź 2009 22:28
    dariusz105
    Poziom 26  

    szybka listwa nic nie ukrywa a jedynie pozwala na naśladowanie pracy sterownika PB zamiast w sposób programowy maskować problem.

    0
  • #23 10 Paź 2009 08:13
    michalziolo1
    Poziom 14  

    Powtórzę raz jeszcze oscyloskop.

    0
  • #24 09 Lut 2010 16:28
    dziwny80
    Poziom 10  

    Mam bardzo podobny problem, Mazda 626 gf 2.0FS 16V 115koni rok 2001. Instalacja KME Diego wtryski Rail Horizin. Problem polega na tym, że podczas jazdy w zakresie wtrysku grupowego 1500-3000 przy niepełnym otwarciu przepustnicy auto faluje, delikatnie czuć jak zwalnia i przyspiesza. Początkowo w tym zakresie obrotów auto szarpało ale gazowniczy poradzili sobie z tym. Proszę o pomoc bo warsztat rozkłada ręce i nie wie co z tym zrobić.

    0
  • #25 17 Lut 2010 15:15
    szymon1983
    Poziom 1  

    Panowie ja mam mazde 626 2.0 16V 116 FS w automacie i mam staga 300 plus założonego wtryski magicjet i powiem to tak jedna wielka poraszka juz 2 razy oddawałem staga na reklamacje zrobili i znów ten sam problem z błedem 4 wtrysku co troche cos poza tym jak kupowałem to auto było bez gazu i na benie smigało super ale po założeniu gazu juz nie jest tak jak powino byc nie trzyma równych obrotów leko faluje i gorzej zapala po prostu chciałem tanio a wychodzi duzo drożej i ile nerwów to kosztuje a panowie z firmy AC ni bardzo majom czas zeby zajac sie mojim autem i co rusz twierdzom ze cos z tom moja instalacjom jest nie tak i długie kolejki maja pewni jesli za pierwszym razem w styczniu muj komputer był juz 10 pod wzgledem reklamacji a teraz w lutym juz był 190 reklamowanym wiec nie bardzo dobrze swiadczy o firmie AC i ich produktach a mazda jest zbyt skomplikowana jak dla nich we wczesniejszym aucie miałem starego staga 300 i było super i teraz mam podpietego staga 300 i przy szybkich wtryskach da sie to jakos zestrojic i zniwelowac te szarpania ale w mojim przypadku jest problem z wolnymi obrotami w momencie zapiecia biegu bo brakuje korekcji od obrotów i jesli stary stag by to miał było by super i zadnych tam wodotrysków odnosnie mapy 3D korekcji temperatury ,odciecia dot wtrysków teraz jeszcze spróbuje z tymi matrixami a tak wogule to juz nigdy nie wybiore japońca do zasilania gazem to dobre auta ale to im nie służy i gazowników mamy nie bardzo rozgarnietych bo wiekszosc rozkłada rece pozdrawiam

    0
  • #26 17 Lut 2010 16:44
    croma 1
    Poziom 17  

    kolego Trapez zobaczyłem zdjecia z programowania twojej instalki i mam niezbyt pochlebną opinie na temat twojego gazownika. zrób dokładnie zdjecia elementów instalcji to co jest pod maska auta oraz chce dokładnie zobaczyć gdzie sa umiejscowione dysze w kolektorze oraz zmierz długości przewodów od wtryskiwaczy do tych dysz. Podam później jak ja sprogramować.

    0
  • #27 18 Lut 2010 10:29
    dziwny80
    Poziom 10  

    Odnośnie mojej Mazdy z instalacją KME Diego problem został rozwiązany. Po pięciu godzinach jazdy ze specjalistą KME zmieniliśmy oprogramowanie sterownika z najnowszego na starsze i problem został rozwiązany, auto jedzie płynnie(nie ma efektu falowania mocy) nie szarpie. Po za zmianą softu zmienili mi dysze przy wtryskiwaczach na 2.5 oraz zmienili dysze w kolektorze na kierunkowe. Teraz auto jedzie super na gazie, jestem zadowolony i wróciła mi wiara w instalacje KME. Pozdrawiam

    0
  • #28 29 Mar 2011 10:06
    ebstyle
    Poziom 10  

    witam.
    jeżdżę Mazdą 626 (IV) 1995 1.8 16V mam kilka problemów z instalacją Stag4 listwa valtek. nie wiem już kogo słuchać i nadal nie wiem co mam zrobić. wszyscy mówią mi co innego. pierwszy problem jest taki: rano na zimnym silniku podczas przełączania można zauważyć kilka faz - skoki na obrotach, przy ostatniej fazie przełączania przez ok. 5 - 7 sekund bardzo ściąga go na obrotach - nawet do 200, co wg. mnie nie jest rzeczą normalną. podnoszona była temp. przełączania nic nie pomogło. drugi mianowicie ważniejszy problem jest taki, że podczas hamowania silnikiem potrafi strzelić, przy czym czasami (ostatnio często) dzieje się dziwna rzecz - po strzale ściągnie go na obrotach, następnie wciskanie gazu nic nie powoduje, tzn. samochód nie przyśpiesza, tak jak by wypalał ostatki gazu z parownika rur itp. i gaśnie, jeśli zgaśnie - jest tragedia, mianowicie odpalenie go wymaga trzymania (dość długiego) czasami nawet aż 5 - 6 sekundowego trzymania kluczyka na on. gdy już sie odpali autko - nie chce się przełączyć na gaz. najlepiej jak postoi ok. 5 - 10 minut nie odpalone dopiero się przełączy... pomocy, bo boje się że ten samochód niedługo umrze...

    0
  • #29 02 Lip 2011 08:00
    organo
    Poziom 10  

    po pierwsze to jak dlugo masz instalke ? jak juz troche to moze warto wymienic filtry i zapewne wtryskiwacze i nie valteki ble...
    druga sprawa to jak poprawnie jest to zalożone....
    bez zdjec jakis danych nie da rady cokolwiek podpowiedziec

    0
  • #30 14 Paź 2011 20:14
    organo
    Poziom 10  

    przerywanie w maździe spowodowane jest przeważnie źle dobraną instalką.
    Długo szukałem przyczyny u siebie, ale wreszcie udało się :)
    Więc dla innych:
    Przede wszystkim wtryski muszą być bardzo szybka np Magit Jet 2 ohmy nie znam się bardzo na innych firmach podobno żółte Vaiteki itp
    w miare dobry parownik ale nie musi być jakiś z kosmosu . i Komp sterujący np stag 300plus stag 4 ale z tych nowszych.
    Przeważnie instalacje z 2010 i wcześniej w komp sterujących gazem nie było opcji Zubożenie Mazda ta opcja jest konieczna do tego by nam nie szarpało i potrzebny nam laptop kabelek do połączenia sie z instalacją gazową w aucie i Internet.
    Wchodzimy na stronę www.ac.com.pl pobieramy najnowszy program Ac gaz synchro , podłączamy pod komp do auta, odpalamy program jeśli wszystko ok od razu zapyta czy zaktualizować sterownik wiec klikamy ok.
    Po tej czynności wchodzimy w ustawienia i przede wszystkim klikamy zubożenie mazda później auto kalibracja , innych danych nie będę opisywał. Wymaga to już pewnej wiedzy co i jak więc nie polecam przestawiać.
    Oczywiście wszystko robimy na własną odpowiedzialność, ale idzie temat ogarnąć.
    więcej info na forum mazdaspeed.pl

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo