Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan TDI 2001-elektryczna pompka cieczy-kiedy pracuje?

pawel951 21 Lip 2009 23:24 6487 6
  • #1 21 Lip 2009 23:24
    pawel951
    Poziom 9  

    Witam
    Od niedawna posiadam auto jak w temacie, nie działa mi dogrzewanie silnika WEBASTO (w serwisie pokazał się błąd świecy żarowej - zwarcie do masy - czy to oznacza,że jest spalona?), ale ta mała elektryczna pompka płynu chłodzącego znajdująca się w komorze silnika w podszybiu pracuje. No właśnie - kiedy ona powinna pracować? Jak silnik pracuje i po wyłączenu też?
    Temperatury są dodatnie i to powyżej +5 kiedy to po niżej tej granicy włącza się webasto. Po krótkiej trasie gdy silnik nie jest jeszcze zagrzany pracuje ona jeszcze około 1-1,5 min i się wyłącza - czy tak ma być? Myślałem , że po zgaszeniu silnika pracuje tylko wtedy gdy pracuje jeszcze webasto - gdy silnik jest nie dogrzany - a ona nawet teraz w lecie po zgaszeniu silnika jeszcze chwilke chodzi.
    Proszę o wyjaśnienie.

    0 6
  • #2 21 Lip 2009 23:30
    Spacewalker
    Poziom 32  

    Właczasz silnik i webasto i właczają się pompki. Gdy zgasisz silnik i webasto, pompki chodza jeszcze chwile, Gdy działa tylko webasto na zgaszonym silniku pompki działa tez jeszcze po zgaszeniuy silnika. Pompki się moga włączas nawet w lato jak uzywasz opcji wentylacji samochodu. Czas pracy webasta ustawiasz z zegara i ma byc on na ok 20-30min. Tyle zazwyczaj wystarcza do nagrzania środka. W podszybiu masz chyba zawór lato-zima, chodzi o to ze ten zawór ma odcinac nagrzewnice od silnika.

    0
  • #3 21 Lip 2009 23:49
    pawel951
    Poziom 9  

    Nie mogę dogrzewać wnętrza bo nie mam sterownika w podsufitce (tego z zegarkiem i 4-ma przyciskami). Piszesz o opcji wentylacji samochodu - ale nie wiem o czym mówisz? Mam dogrzewanie silnika z tego urządzenia pod autem i nazwałem to Webasto - może błędnie i pomyślałeś , że mogę tym sterować i łącząc przed rozruchem silnika - ale nie nie mogę.
    Pizesz jeszcze "pompki" - to ich jest więcej niż ta jedna elektrycza pod podszybiem pomijam tu pompkę w samych urządzeniu dogrzewającym pod autem.
    Zawór lato -zima? sterowany ręcznie? gdzie go mogę szukać? nie słyszałem o czymś takim w sharanie.

    0
  • #4 22 Lip 2009 08:04
    fermik
    Poziom 15  

    Pompka elektryczna obiegu wody ma pracować jeszcze jakąś minutę po
    wyłączeniu silnika, obojętnie czy dogrzewacz wcześniej grzał czy nie.
    "pompki" w liczbie mnogiej mogły oznaczać jeszcze pomkę paliwa do dogrzewacza, która jest pod podwoziem. W samym dogrzewaczu jest
    tylko wentylator, to też pompka :-)
    Nie ma ręcznego sterowania, jest tylko czujnik temperatury na podszybiu, który jak jest ciepło >5 lub >10 st.C, odcina zasilanie dogrzewacza.
    Świeca żarowa spalona, wymień to przed zimą. Bez dogrzewacza w zimie to auto nagrzewa sie wieki, co na krótkich dystansach skutkuje kłopotami.
    A teraz w lecie wszystkie serwisy dogrzewaczy mają wielkie promocje.

    0
  • #5 22 Lip 2009 15:24
    pawel951
    Poziom 9  

    Wielkie dzięki za odpowiedź. Rozjaśniło mi to sytuację, chętnie bym oddał do serwisu ale tu w bieszczadach takowego nie ma, najbliższy pewnie w Krakowie no może rzeszów ma. Sam wymienię świecę bo wszystko zawsze sam robię przy autku. Czy uda się wyjąć świecę bez wyciągania dogrzewacza spod auta? Jeśli się nie da to spróbuję zacisnąć jakoś węże żeby płyn cały z silnika nie uciekł.

    0
  • #6 22 Lip 2009 15:50
    fermik
    Poziom 15  

    pawel951 napisał:
    Czy uda się wyjąć świecę bez wyciągania dogrzewacza spod auta? Jeśli się nie da to spróbuję zacisnąć jakoś węże żeby płyn cały z silnika nie uciekł.


    Żeby zmienić świecę trzeba wyjąć całość, to prosta sprawa.
    Węże wody zacisnąć (po obu stronach !), odpiąć 5 rurek i wtyczkę
    i wyjąć dogrzewacz.
    Można wstawić zamiast kawałek rurki chyba fi20, zabezpieczyć
    wężyk paliwa i wtyczkę i tak jeździć zanim się nie naprawi.
    Po naprawie pewnie trzeba VAGiem będzie skasować błędy,
    w Aux Heater, (chyba moduł 18) żeby ruszyło.
    A przed wymontowaniem warto skasować ten błąd
    i zobaczyć czy próbuje ruszać: czy słychać pompkę paliwa i wentylator.
    Nawet jak jest ciepło chyba można wykonać 'Output tests' - nie pamiętam dobrze bo z tym walczyłem dawno temu.
    Będzie od razu wiadomo czy to też naprawiać. Po pięciu próbach
    nieudanych blokuje się do ponownego skasowania
    błędów.

    0
  • #7 27 Sty 2010 19:40
    pawel951
    Poziom 9  

    Moje zmagania z Eberspacher jeszcze się nie skończyły, wymieniona świeca i sitko, sprawdzona ilość podawanego przez pompkę paliwa. Piecyk stara się ruszać ale nie udaje mu się. Dymi przez chwilę słychać dmuchawkę powietrza i to wszystko, jak przestaje dymić kapie i leje się z tłumika paliwo.
    Błędy na vagu 1409 - powtarzające się nieudane próby odpalenia.
    Chyba problem tkwi głębiej w środku, pewnie okolice palnika albo komora spalania zasyfiona. Tam nie zaglądałem jeszcze i chyba trzeba będzie, lub oddam do serwisu Ebera.

    Temat pompy się wyjaśił i uważam go za zakończony. O Eberka będę pytał w innym poście. Pozdrawiam wszystkich.
    dzięki.

    1